РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
11 лютого 2019 року м. Рівне №1740/2500/18
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Махаринця Д.Є. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом
Підприємство об'єднання громадян, (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" доРівненської обласної державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення, - В С Т А Н О В И В:
Підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Рівненської обласної державної адміністрації про визнання протиправним рішення голови Рівненської обласної державної адміністрації (розпорядження №434 від 27.06.2018) щодо відмови у наданні дозволу на користування пільгами з оподаткування та визнання протиправною бездіяльність Комісії з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів у Рівненській області від 20.06.2018 (протокол №28) стосовно негативного висновку щодо можливості надання дозволу на користування податковими пільгами та щодо відмови у повторному розгляді заяви від 02.06.2018 про надання дозволу на користування податковими пільгами.
В обґрунтування заявленого позову, позивач зазначає, що у травні 2018 року ПОГ "Святобор-Л" звернулося до відповідача із заявою про надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування. За результатами розгляду заяви комісією з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів у Рівненській області було вказано підприємству на наявність певних недоліків у поданих документах. Вказані недоліки були усунуті позивачем упродовж двох днів. Не зважаючи на це, листом позивача було повідомлено, що відповідно до розпорядження голови Рівненської ОДА №434 від 27.06.2018 з урахуванням рішення комісії з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів у Рівненській області (протокол №28 від 20.06.2018) підприємству відмовлено у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування у зв'язку із виявленням недостовірних даних у поданих підприємством даних. В межах строків, встановлених для прийняття рішення Комісією по розгляду заяви підприємства, позивач звернувся до голови Рівненської ОДА з клопотанням про призначення повторного розгляду Комісією раніше поданої підприємством заяви (звернення від 22.06.2018 вих. №22/06). Також листом заступника голови Рівненської ОДА від 17.07.2018 позивача повідомлено, що відповідна заява була розглянута Комісією 20.06.2018 та запропоновано звернутися до Комісії у терміни, встановлені законодавством. За наведеного, позивач просив задовольнити позов повністю.
Ухвалою від 07.11.2018, після усунення недоліків позовної заяви, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін та призначено судове засідання у справі на 06.12.2018.
06.12.2018 розгляд справи відкладено у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю головуючого судді на 17.01.2019.
У встановленні судом строки, відповідач подав відзив на позов. В обґрунтування своїх заперечень відповідач зазначає, що Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів розглянуті документи, подані ПОГ Святобор-Л щодо надання дозволу на користування пільгами з оподаткування. Протоколом засідання комісії №28 від 20.06.2018 встановлено, що згідно Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємства та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1010 від 08.08.2007 ПОГ Святобор-Л не відповідає критеріям та соціальна значимість підприємства не обґрунтована. На підставі чого, головою облдержадміністрації прийнято розпорядження №434 від 27.06.2018 Про відмову у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування , на підставі п.11 Порядку зокрема: подання підприємством, організацією документів не в повному обсязі; виявлення недостовірних даних у поданих підприємством, організацією документах; невиконання підприємством, організацією вимог п.2 Порядку. В поданих позивачем документах відсутній розрахунок суми витрат підприємства, організації, пов'язаних з переробкою (обробкою, іншими видами перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів, для визначення товарів, які безпосередньо виготовлення ПОГ Святобор-Л , що усуває можливість надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування. Порядком також передбачено, що строк дії дозволу може становити квартал, півріччя, три квартали, рік. Однак, у заяві позивача відсутній запис щодо того, на який термін підприємство бажає отримати дозвіл. В порушення норм п.3 Поряду та наказу Міністерства соціальної політики України від 05.09.2013 №545 (у редакції наказу Міністерства соціальної політики України від 02.12.2015 №1167) позивач в своїй заяві не вказав терміну, на який просить дозвіл на право користування пільгами з оподаткування, а отже, заява не відповідає затвердженій формі. 22.06.2018 позивач звернувся до ОДА із листом про повторний розгляд заяви від 31.05.2018 з урахуванням додатків доданих до вказаного листа. У відповідь Рівненська ОДА листом №Т-1025/18 від 17.07.2018 повідомлено, що відповідно до п.4 Порядку підприємство подає заяву з пакетом документів для отримання дозволу - не пізніше ніж за один місяць до початку кварталу. Протягом 30 днів з дня надходження документів приймають розпорядження про надання або відмову в наданні дозволу підприємству. Одночасно позивачу рекомендовано звернутися із відповідною заявою з наступного кварталу 2018 року у терміни, встановлені порядком. Тобто граничний термін, подання документів, передбачених п.3 Порядку для позивача спливав 30.05.2018. Додаткові документи позивача, зареєстровані менше ніж за місяць до закінчення строку дії дозволу (22.07.2018), а отже з пропуском терміну звернення для надання дозволу на право користування пільгами. Звертає увагу на те, що ні Порядком ні будь-яким іншим нормативно-правовим актом не передбачено подання документів із усуненими недоліками, тим більше вказані документи подані поза строк такого звернення. Таким чином, повноваження щодо перегляду первісно поданих та додатково наданих документів у відповідача відсутні. А отже, розпорядження голови обласної адміністрації від 27.06.2018 №434 Про відмову підприємству об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) Святобор Л у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування прийнято в межах та на підставі повноважень та з дотриманням чинного законодавства.
Позивач подав відповідь на відзив в якому з посиланням на норми чинного законодавства наводить аргументи, аналогічні викладеним у позові.
Відповідач, заперечень на відповідь на відзив не подав.
Повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими доказами, судом встановлено наступне.
30.05.2018 Підприємство об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" звернулося до Рівненської обласної державної адміністрації із заявою про надання підприємству дозволу на право користування пільгами з оподаткування згідно із пунктом 142.1 статті 142 розділу ІІІ "Податок на прибуток підприємств" Податкового кодексу України, пункту 8 підрозділу 2 розділу ХХ "Перехідні положення", пункту 197.6 статті 197 розділу V "Податок на додану вартість" Податкового кодексу України.
Протоколом засідання комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області №28 від 20.06.2018, встановлено, що згідно Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів ПОГ Святобор-Л не відповідає зазначеним у ньому критеріям.
Крім того, встановлено, що відсутній розрахунок суми витрат підприємства, організації, пов'язаних з переробкою (обробкою, іншими видами перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів, для визначення товарів, які безпосередньо виготовляються підприємством. Натомість поданий розрахунок для визначення товарів, які закуповуються підприємством за звітний період, що унеможливлює прийняття рішення про надання дозволу на користування пільгами.
Також за результатами проведеного аналізу документів виявлено розбіжності між даними. В пункті 3 додатку до заяви в розділі основні фінансово-економічні та соціальні показники підприємства відсутні дані щодо обсягу виробництва товарів (робіт, послуг) як за 2017 рік так і за звітний період (квартал) поточного року.
В пункті 4 додатку до Заяви середній відсоток суми витрат на переробку (обробку, інші види перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів/послуг, які використовуються при виготовленні таких товарів/послуг, щодо яких застосовується звільнення від оподаткування, відносно ціни постачання таких виготовлених товарів/наданих послуг становить 93 %, однак в поданому розрахунку для визначення товарів, які закуповуються підприємством за звітний період (графа 6) відсоток витрат понесених на придбання товару 26,4%.
У зв'язку із зазначеним, комісією вирішено, що ПОГ Святобор Л не відповідає всім критеріям, визначеним Порядком та соціальна значимість підприємства не обґрунтована (пункт 11 Порядку, який передбачає рішення про відмову в наданні дозволу приймається у разі виявлення недостовірних даних у поданих підприємством, організацією документах та невиконання підприємством, організацією вимог пункту 2 цього Порядку).
ПОГ "Святобор-Л" подав документи на усунення недоліків, виявлених комісією з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів Рівненської області згідно з протоколом від 20.06.2018, 22 червня 2018 року, тобто в межах такого строку.
Головою ОДА прийнято розпорядження № 434 від 27.06.2018 Про відмову у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування .
Крім того, Голова Сарненської районної організіції Рівненського обласного об'єднання Всеукраїнської організації інвалідів "Союз організацій інвалідів України" в межах строків, встановених для прийняття рішення Комісією по розгляду заяви підприємства, звернувся до голови Рівненської ОДА з клопотанням про призначення повторного розгляду Комісією раніше поданої підприємством заяви.
Листом від 17.07.2018 №Т-1025/18 голові Сарненської районної організації Рівненського обласного об'єднання Всеукраїнської організації інвалідів Союз організації інвалідів України ОСОБА_1, що підстав для скликання позачергового засідання комісії немає та рекомендовано звернутися у терміни встановлені Порядком.
Вирішуючи спір по суті суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Частиною першою статті 14-1 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-XII від 21.03.1991 встановлено, що підприємства та організації громадських організацій осіб з інвалідністю мають право на пільги із сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України з питань оподаткування. Застосовувати зазначені пільги такі підприємства та організації мають право за наявності дозволу на право користування пільгами з оподаткування, який надається на квартал, півріччя, три квартали, рік центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни.
Відповідно до статті 14-2 цього Закону рішення про надання дозволу підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю на право користування пільгами з оподаткування, отримання позик, фінансової допомоги, дотацій приймаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціальної політики, виходячи з техніко-економічного та соціального обґрунтування заходів, для здійснення яких використовуватимуться ці кошти.
Рішення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, органу виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціальної політики про надання дозволу підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю на право користування пільгами з оподаткування або відмову в наданні такого дозволу має бути вмотивованим та базуватися на аналізі соціальної значимості відповідного підприємства, організації громадської організації осіб з інвалідністю та можливості працевлаштування осіб з інвалідністю.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту осіб з інвалідністю, ветеранів війни, приймає рішення щодо:
надання дозволу підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю на право користування пільгами з оподаткування;
доцільності надання підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю позик, фінансової допомоги (крім фінансової допомоги на здійснення заходів щодо фізкультурно-спортивної реабілітації, яка надається за поданням Національного комітету спорту інвалідів України), дотацій з урахуванням фінансових можливостей Фонду соціального захисту інвалідів.
Обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань соціальної політики приймають рішення з питань, зазначених у частині третій цієї статті, стосовно підприємств та організацій громадських організацій осіб з інвалідністю, що отримали за попередній податковий рік валовий дохід в обсязі, меншому за 8400 мінімальних заробітних плат.
Порядок і критерії надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування, підстави для відмови в наданні такого дозволу та його скасування, а також порядок та умови надання позик, фінансової допомоги, дотацій підприємствам та організаціям громадських організацій осіб з інвалідністю визначаються Кабінетом Міністрів України з урахуванням пропозицій всеукраїнських громадських організацій осіб з інвалідністю.
Так, механізм надання підприємствам та організаціям, які засновані громадськими організаціями інвалідів, дозволу на право користування пільгами з оподаткування, відмови у його наданні чи скасування дозволу визначено Порядком надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1010 від 08.08.2007.
Відповідно до пункту 2 цього Порядку дозвіл підприємствам з філіями, відокремленими підрозділами (у разі наявності) та організаціям, які засновані громадськими організаціями інвалідів, надається за умови їх відповідності таким критеріям:
1) кількість інвалідів, які мають на підприємствах, в організаціях основне місце роботи, становить протягом попереднього звітного (податкового) періоду не менш як 50 відсотків середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу;
2) фонд оплати праці інвалідів, які мають на підприємствах, в організаціях основне місце роботи, становить протягом звітного періоду не менш як 25 відсотків суми загальних витрат на оплату праці, що належать до складу витрат згідно з правилами оподаткування податком на прибуток підприємств;
3) сума витрат підприємства, організації з переробки (обробки, інших видів перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів (послуг), які використовуються для виготовлення товарів (надання послуг) безпосередньо підприємствами, організаціями, становить не менш як 8 відсотків ціни постачання таких виготовлених товарів (надання послуг). Зазначений критерій застосовується для надання дозволу згідно з пунктом 197.6 статті 197 та абзацом першим пункту 8 підрозділу 2 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України;
4) розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості інвалідів, які мають на підприємствах, в організаціях основне місце роботи, повинен бути не менше законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати;
5) виконання підприємствами, організаціями рішень Мінсоцполітики та обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Міністерства соціальної політики Автономної Республіки Крим (крім підприємств, організацій, які звернулися вперше).
В силу вимог пункту 3 Порядку для отримання дозволу підприємство, організація подає до обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, Міністерства соціальної політики Автономної Республіки Крим: заяву громадської організації інвалідів про надання підприємству, організації дозволу за формою, затвердженою Мінсоцполітики; копії установчих документів підприємства, організації, а також засновника, крім випадків, коли засновником є всеукраїнська громадська організація інвалідів або громадська організація інвалідів, яка підтвердила свій всеукраїнський статус, що самостійно подає копії своїх установчих документів; копію положення про філію, відокремлений підрозділ підприємства; довідку про чисельність працюючих інвалідів на підприємстві, в організації, видану територіальним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, за попередній рік та за попередній звітний (податковий) період; копію державного акта на право постійного користування землею або копію довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки у разі звернення за отриманням дозволу на право користування пільгами щодо земельного податку; бізнес-план діяльності підприємства (філії, відокремленого підрозділу); розрахунок суми витрат підприємства, організації, пов'язаних з переробкою (обробкою, іншими видами перетворення) сировини, комплектувальних виробів, складових частин, інших покупних товарів, для визначення товарів, які безпосередньо виготовляються підприємством, організацією; довідку про розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості працівників та інвалідів, які мають на підприємстві, в організації основне місце роботи, за попередній звітний (податковий) період; копії податкових та фінансових звітів (податкову декларацію з податку на прибуток підприємства, звіт про суми податкових пільг, баланс підприємства, організації (форма 1) та звіт про фінансові результати (форма 2) за попередній звітний (податковий) період). Зазначений перелік документів для отримання дозволу є вичерпним.
Строки подання документів підприємством, організацією визначені пунктом 4 вказаного Порядку,і диференціюються в залежності від наявності дозволу: для тих, які мали дозвіл, - не пізніше ніж за один місяць до закінчення строку дії дозволу; для тих, які не мали дозволу, - не пізніше ніж за один місяць до початку кварталу, з якого підприємство, організація планує отримати дозвіл.
За правилами пункту 5 Порядку, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим розглядають подані підприємством, організацією документи та приймають відповідне розпорядження протягом строку, визначеного пунктом 7 цього Порядку.
В свою чергу, згідно з пунктом 7, обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації, Міністерство соціальної політики Автономної Республіки Крим:
протягом 15 робочих днів з дня надходження документів підприємства, організації, але не менш як за 15 робочих днів до початку кварталу, з якого підприємство, організація планує отримати дозвіл, приймають розпорядження про доцільність надання або відмови в наданні, скасування дозволу підприємству, організації, що отримали за попередній звітний (податковий) рік дохід, який враховується під час визначення об'єкта оподаткування, в обсязі більш як 8400 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої відповідно до законодавства станом на 1 січня поточного року, і протягом трьох робочих днів надсилають Мінсоцполітики відповідне розпорядження, висновок-пропозицію та документи;
протягом 30 робочих днів з дня надходження документів підприємства, організації приймають розпорядження про надання або відмову в наданні, скасування дозволу підприємству, організації, що отримали за попередній звітний (податковий) рік дохід, який враховується під час визначення об'єкта оподаткування, в обсязі менш як 8400 розмірів мінімальної заробітної плати.
Відповідно до пункту 11 Порядку рішення про відмову в наданні дозволу приймається Мінсоцполітики, обласними, Київською та Севастопольською міськими держадміні-страціями, Міністерством соціальної політики Автономної Республіки Крим у разі: подання підприємством, організацією документів не в повному обсязі; виявлення недостовірних даних у поданих підприємством, організацією документах; невиконання підприємством, організацією вимог пункту 2 цього Порядку.
Відповідно до положення "Про комісію з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області", затвердженого розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації №455 від 21.08.2013, комісія є дорадчим органом голови облдержадміністрації з питань надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування та щодо доцільності надання поворотної та безповоротної фінансової допомоги, дотації, позики підприємствам та організаціям громадських організацій інвалідів у Рівненській області. Комісія відповідно до покладених на неї завдань, поміж іншого, розглядає подані до облдержадміністрації підприємствами та організаціями документи для отримання дозволів на право користування пільгами з оподаткування та: протягом 10 робочих днів з дня надходження документів підприємства, організації вносить пропозиції голові обласної державної адміністрації про доцільність надання або відмови в наданні, скасування дозволу підприємству, організації, що отримали за попередній звітний (податковий) рік дохід в обсязі більш як 8400 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої відповідно до законодавства станом на 1 січня поточного року (далі - 8400 розмірів мінімальної заробітної плати), для надсилання Мінсоцполітики відповідного висновку-пропозиції та документів; протягом 20 робочих днів з дня надходження документів підприємства, організації вносить пропозиції щодо прийняття рішення головою обласної державної адміністрації про надання або відмову в наданні, скасування дозволу підприємству, організації, що отримали за попередній звітний (податковий) рік дохід в обсязі менш як 8400 розмірів мінімальної заробітної плати. Організаційною формою роботи комісії є засідання, які проводяться не рідше одного разу на квартал або у міру надходження документів. У разі необхідності можуть скликатися позачергові засідання. Рішення щодо проведення позачергових засідань приймає голова комісії, а в разі його відсутності - заступник голови комісії. Рішення комісії оформляється протоколом, який підписує голова та секретар комісії. Разом з рішенням готується проект розпорядження голови адміністрації.
Судом встановлено, що Підприємством об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" для отримання дозволу на право користування пільгами з оподаткування було подано Рівненськівй ОДА заяву і пакет документів 30.05.2018.
20.06.2018 відбулося засідання комісії з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів у Рівненській області. Протоколом засідання зафіксовано ряд зауважень до документів ПОГ "Святобор-Л", в тому числі і щодо того, що розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості інваліда становить менше законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати. На засіданні вирішено, що ПОГ "Святобор-Л" не відповідає всім критеріям, визначеним Порядком надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, який затверджений постановою КМУ від 08.08.2007 №1010 та соціальна значимість підприємства не обґрунтована. І саме на цій підставі Комісія рекомендувала голові Рівненської обласної державної адміністрації прийняти розпорядження про відмову даному підприємству у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування.
Водночас, судом встановлено, що ПОГ "Святобор-Л" звернулося до Рівненської обласної державної адміністрації із заявою за вх.№4256/0/01-34/18 про надання підприємству дозволу на право користування пільгами з оподаткування 30.05.2018.
З урахуванням вимог пункту 7 Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1010 від 08.08.2007 строк для прийняття Рівненською обласною державною адміністрацією рішення спливав 11.07.2018.
ПОГ "Святобор-Л" подав документи на усунення недоліків, виявлених комісією з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів Рівненської області згідно з протоколом від 20.06.2018, 22 червня 2018 року, тобто в межах такого строку.
22.06.2018 ПОГ Святобор-Л звернувся до ОДА із листом про повторний розгляду заяви від 31.05.2018 з урахуванням додатків доданих до вказаного листа.
У відповідь Рівненської ОДА листом №Т-1025/18 від 17.07.2018 повідомлено, що відповідно до п.4 Порядку підприємство подає заяву з пакетом документів для отримання дозволу - не пізніше ніж за один місяць до початку кварталу. Протягом 30 днів з дня надходження документів приймають розпорядження про надання або відмову у наданні дозволу підприємству. Одночасно ПОГ Святобор-Л рекомендовано звернутися із відповідною заявою з наступного кварталу 2018 року у терміни, встановлені Порядком.
Доводи сторони відповідача про те, що оновлені підприємством документи подані 22.06.2018, тобто менше ніж за місяць до закінчення строку дії дозволу, а отже з пропуском терміну звернення для надання дозволу на право користування пільгами, суд відхиляє як безпідставні, як з огляду на відсутність відповідних доказів з цього приводу, так і з огляду на те, що зазначена підстава не вказана у протоколі засідання комісії від 20.06.2018.
Разом з тим, 27.06.2018 головою Рівненської обласної державної адміністрації прийнято розпорядження №434 про відмову Підприємству об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування.
Відтак, суд приходить до висновку, що вказане розпорядження було прийнято передчасно та без урахування поданих позивачем документів на усунення недоліків первісної заяви на отримання дозволу, так як повторний розгляд заяви підприємства не було призначено, а строк для прийняття рішення за результатами розгляду заяви позивача закінчувався 11.07.2018. Більше того, про намір підприємства усунути недоліки заяви та подати у вже повному пакеті відсутні документи, голова обласної державної адміністрації був проінформований.
Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд при вирішенні даного спору, дійшов висновку, що розпорядження Рівненської обласної державної адміністрації №434 від 27.06.2018 про відмову Підприємству об'єднання громадян (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" у наданні дозволу на право користування пільгами з оподаткування не відповідає встановленим у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям обґрунтованості, добросовісності та розсудливості.
Приймаючи відповідне розпорядження без врахування додатково поданих позивачем документів відповідач не дотримався необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване його рішення.
За наведеного вказане розпорядження підлягає скасуванню в судовому порядку, а відповідні позовні вимоги ПОГ "Святобор-Л" - задоволенню.
При цьому, суд зазначає, що частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
При зазначених обставинах, вимоги позивача підлягають до задоволення.
Згідно із частиною першою ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність Комісії з питань діяльності підприємств та організацій інвалідів у Рівненській області щодо нерозгляду заяви Підприємства об'єднання громадян, (релігійної організації, профспілки) "Святобор Л" від 22.06.2018 з додатками по питанню повторного вирішення заяви від 30.05.2018 про надання дозволу на користування податковими пільгами.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження голови Рівненської обласної державної адміністрації №434 від 27.06.2018 в частині відмови Підприємству об'єднання громадян, (релігійної організації, профспілки) "Святобор Л" у наданні дозволу на користування пільгами з оподаткування.
Стягнути на користь Підприємства об'єднання громадян, (релігійної організації, профспілки) "Святобор-Л" (вул. Яворницького, 2/1, м. Сарни, Рівненськї області, 34500, ідентифікаційний код 38439980) за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Рівненської обласної державної адміністрації (майдан Просвіти,1, м. Рівне, 33028, ідентифікаційний код 13986712) судові витрати по сплаті судового збору, а саме 1762,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Махаринець Д.Є.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.02.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2019 |
Номер документу | 79837568 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Ніколін Володимир Володимирович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Махаринець Д.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні