Рішення
від 07.02.2019 по справі 909/865/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07.02.2019 м. Івано-ФранківськСправа № 909/865/18

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шкіндер П.А., секретар судового засідання Кучма І.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

за позовом: Суходільської сільської ради, вул.Лесі Українки, 140, с.Суходіл, Рожнятівський район, Івано-Франківська область,77652

до відповідача: Спаської сільської ради Об"єднаної територіальної громади, вул. С.Стрільців,79, с.Спас, Рожнятівський район, Івано-Франківська область, 77624

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:

1. Рожнятівська районна рада (вул. Шкільна, 1 смт. Рожнятів, Івано-Франківська область)

2. Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, вул. Сахарова, 34а, м.Івано-Франківськ

про визнання права постійного користування урочищем "24 кілометр" і що дана ділянка є територією с. Суходіл Рожнятівського району Івано-Франківської області

за участю:

Від позивача: не з"явився

Від відповідача: ОСОБА_1 (довіреність №1041 від 29.10.2018року)- юрист, ОСОБА_2 (свідоцтво Серія ІФ №001268 від 23.02.2018 ) адвокат,

третя особа Рожнятівська районна рада: ОСОБА_3 ( довіреність №121/1-11 від 26.10.18) начальник правового відділу;

від ОСОБА_4 управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області: ОСОБА_3 ( довіреність №121/1-11 від 26.10.18) начальник правового відділу ВСТАНОВИВ:

Суходільська сільська рада звернулася до господарського суду Івано-Франківської області з позовом до Спаської сільської Об"єднаної територіальної громади про визнання права постійного користування урочищем "24 кілометр" і що дана ділянка є територією с. Суходіл Рожнятівського району Івано-Франківської області.

Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 09.10.2018 відкрито провадження у справі, постановлено здійснювати розгляд справи за правилами загального провадження, залучено у якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, залучено відділ Держгеокадастру у Рожнятівському районі Івано-Франківської області та Рожнятівську районну раду. Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 30.10.2018 замінено неналежну ІІІ особу - Відділ Держгеокадастру у Рожнятівському районі Івано-Франківської області належною юридичною особою, залучити у якості ІІІ особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Головне управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області, вул. Сахарова, 34а, м.Івано-Франківськ, 76014. Ухвалою Господарського суду Івано-Франківської області від 20.11.2018 закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судове засідання не з"явився.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечив з підстав викладених у відзиві на позов (вх. №17076/18 від 02.11.18)

Представник ІІІ особи на стороні відповідача ОСОБА_4 управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області у судовому засіданні правову позицію відповідача підтримав.

Розглянувши матеріали справи, подані сторонами у справі та зібрані судом із врахуванням вимог Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосовно розгляду справи упродовж розумного строку, заслухавши представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі обставини, на яких ґрунтуються вимоги, давши оцінку доказам, які мають значення для справи, суд встановив наступне.

Відповідно до рішення п"ятої сесії, сьомого демократичного скликання, Суходільської сільської ради Рожнятівського району Івано-Франківської області від 12.06.20І6року, вирішено, дати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж, адміністративного утворення, а саме, включити в межі населеного пункту с.Суходіл, земель які знаходяться за межами населеного пункту згідно картографічних матеріалів в т.ч. урочище 24 кіломерт , Широке поле , Кичера та інші урочища.

У зв'язку з цим, Суходільська сільська рада звернулася до ТзОВ Альянс-Консалтинг ІФ , з клопотанням про розробку проекту землеустрою населеного пункту с.Суходіл, Суходільської сільської ради, Рожнятівського району, Івано-Франківської області.

07.06.20І6року між Суходільською сільською радою та ТзОВ Альянс Консалтигн ІФ укладеного договір №13\05\16 на розробку проектуземелеустрою населеного пункту с.Суходіл, Суходільської сільської ради, Рожнятівського району, Івано-Франківської області.

06.03.2018року на адресу Суходільської сільської ради надійшов лист вих. № 06/03/18 ТзОВ Альяис-Консалтинг ІФ , у якому зазначено, що при проходженні державної експертизи проекту землеустрою у ОСОБА_4 управлінні Держгеокадастру надано зауваження та пропозиції до землевпорядної документації з рекомендацією їх усунути, а саме, з метою усунення зауваження у ч.1 п.10 висновку державної експертизи землевпорядної документації від 26.01.2018року №1, ТзОВ Альянс-Консалтинг ІФ просило представити рішення суду, прийняте на користь Суходільської сільської ради в частині розширення її меж за рахунок суміжної Лугівської сільської ради (на даний час Спаська сільська рада об'єднаної територіальної громади) або погодити із нею межі.

Відповідно до п.10.1 Висновку державної експертизи землевпорядної документації від 26.01.2018роук№1(2018), вбачається, що Проект землеустрою розроблено з порушенням частини 8 ст. 46 ЗУ Про землеустрій , - проект землеустрою, щодо встановлення (зімни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, районними, міськими, радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж.

В проекті Землеустрою відсутнє погодження Лугівської сільської ради (на даний час Спаська сільська рада ОТГ) та не враховано вимоги частини другої ст. 158 ЗК України,

Позивач вказує, що виключно судом вирішуються земельні спори, з приводу володіння, користування та розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також щодо розмежування території сіл, селищ міст районів та областей.

25.04.2018року за вихідним №379/1/02-33 Спаська сільська рада ОТГ повідомила Суходільську сільську раду, що для детального вивчення питання про погодження межі в урочищі 24 кіломерт , між населеними пунктами Луги та Суходіл, Спаська сільська рада ОТГ просить надати копію проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) межі населеного пункту села Суходіл та відповідні картографічні матеріали.

Рішенням Рожнятівської районної ради народних депутатів Івано-Франківської області від 23.10.1997року, було розглянуто клопотання Лугівської сільської ради про перегляд меж між Лугівською і Суходільською сільською радами в урочищі 24 кілометр та вирішено погодитись із зміною межі між Лугівською і Суходільською сільськими радами, передавши 10га. Земель для сільськогосподарського використання в урочищі 24 кілометр Лугівській сільській раді із земель запасу Суходільської сільської ради, з подальшим затвердженням рішенням обласної ради. В подальшому затвердження рішенням обласної ради не відбулося, жодного рішення сесії обласної ради з даного приводу не існує.

Рішенням Рожнятівської районної ради від 16.07.1998року затверджено розроблені проекти встановлення меж сільських настелених пунктів в т.ч. с.Луги - 290,9га. та с.Суходіл 311.6га., а також погоджено розроблені проекти встановлення меж, сільських, селищних рад, в тому числі, Лугівської сільської ради 4651.1га та Суходільської сільської ради 7403.5га. з подальшим, затвердженням меж Івано-Франківською облрадою.

20.08. 1998року, Рожнятівська районна рада прийняла рішення, яким затвердила розроблені проекти встановлення меж сільських населених пунктів: с.Луги - 280.9га та с.Суходіл - 316,6га., а також погоджує встановлені проекти встановлення меж сільської ради Лугівська - 4641.1га. та Суходільсі іса 7413.5га., з подальшим затвердженням меж сільських рад Івано-Франківською обласною радою.

Рішеням Івано-Франківської обласної ради від 27.08.1998року №188-9/99 затверджено рішення районних рад та встановлені межі сільських рад, в т.ч. Лугівської сільської ради загальна площа 4641.3га.(населеного пункту 281.1га.) та Суходільської сільської ради загальна площа 7413.3 га.(паселеного пункту 311.6га).

У 1997 році, інститутом землеустрою розроблялися проекти формування території та встановлення меж Лугівської та Суходільської сільських рад. Згідно акту польового обстеження і погодження меж території Лугівської сільської ради від 15.11.1997року, комісією проведено польове обстеження і погодження меж території Лугівської сільської ради позначених накресленні з суміжними територіями.

В даному акту зафіксовано зауваження з боку представника Суходільської сільської ради, щодо не погодження межі на ділянці від точки 13 до точки 16 тобто з передачею 10га. випасів в кварталі 23 Спаського лісництва Лугівській сільській раді.

Комісія відпрацювала це питання і свої пропозиції подала на сесію районної ради, яка прийняла вищевказане рішення від 20.08.98. Суходільська сільська рада з таким рішенням та проектом не погодилась.

При розробці та затвердженні нового генерального плану с.Суходіл в 2016році, площа 10га. в урочищі 24 кілометр , включена в генплан с. Суходіл та погоджена зі сторони Лугівської сільської' ради.

У зв'язку з відмовою Спаської сільської ради ОТГ погодити межі населеного пункту Суходіл, Рожнятівського районного радою 10.08.2017року прийнято рішення №287-15/2016 згідно п.1 якого вирішено, погодити межу населеного пункту Суходіл (урочище 24 кілометр ) відповідно до розробленого проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту с.Суходіл. Суходільської сільської ради без погодження (підпису) Лугівської сільської ради.

Розпорядженням Рожнятівської РДА №241 від 07.09.2017року Про погодження проекту землеустрою, щодо встановлення зміни меж населеного пункту с.Суходіл, Рожнятівського району Івано-Франківської області , погоджено проекту землеустрою, щодо встановлення зміни теж населеного пункту с.Суходіл, Рожнятівського району Івано-Франківської області за рахунок території, що відноситься до Суходільської сільської ради.

Позивач вказує, що враховуючи відмову в погодженні меж між населеними пунктами, Спаської ОТГ у які увійшла Лугівська сільська рада, Суходільська сільська рада не може отримати позитивного висновку державної експертизи землевпорядної документації та не має можливості затвердити проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту с. Суходіл.

В ст.8 Конституції України визначено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Відповідно до ч.2 ст.78 Земельного кодексу України та ч.2 ст.373 Цивільного кодексу України право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

За вимогами ст.152 Земельного кодексу України держава забезпечує громадянам та юридичним особам рівні умови захисту прав власності на землю. Захист прав громадян та юридичних осіб на земельні ділянки здійснюється, зокрема, шляхом визнання угоди недійсною та визнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування.

Відповідно до п.6 ч.І ст. 20 ГПК України, господарські суди розглядають справи у спорах, що виникають у зв'язку із здійсненням господарської діяльності та інші справи у визначених законом випадках, справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на у майно (рухоме та нерухоме майно, в тому числі землю). .

Згідно ч.2 ст. 158 ЗК України, виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, а також спори щодо розмежування територій сіл, селищ, міст, районів та областей.

Частина перша статті 15 ЦК України закріплює право кожної особи на захист свого права в разі його порушення, невизнання або оспорювання. Положення цієї статті ґрунтуються на нормах Конституції України, які закріплюють обов'язок держави забезпечувати захист прав усіх суб'єктів права власності і господарювання (стаття 13).

Загальним у встановленні меж будь-якого адміністративно-територіальної одиниці є визначення меж за проектами землеустрою (. ч. 2 ст. 173 ЗКУ). Після розробки проекту землеустрою він підлягає державній землевпорядній експертизі (ст. 9 ЗУ "Про державну експертизу землевпорядної документації") та затвердженню компетентним органом відповідно до повноважень, визначених ст. 174 ЗКУ.

Представницьким органом місцевого самоврядування згідно ст.10 Закону України "Про місцеве самоврядування" є сільські, селищні та міські ради.

Відповідно до п. 34 ч. 1 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання відповідно до закону щодо регулювання земельних відносин.

27.03.2018 року до Спаської сільської ради об'єднаної територіальної громади надійшов лист від 23.03.2018 року №105/02-18 Суходільської сільської ради щодо погодження межі в урочищі 24 кілометр між с. Луги та с. Суходіл відповідно до листа ТОВ АЛЬЯНС-КОНСАЛТИНГ ІФ від 06.03.2018 року N 06/03/2018р

Спаська сільська рада ОТГ листом від 25.04.2018 року № 379/1/02-33 звернулась з проханням до Суходільської сільської ради надати копію проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) межі населеного пункту села Суходіл та відповідні картографічні матеріали для детального вивчення питання про погодження межі в урочищі 24 кілометр , між населеними пунктами Луги та Суходіл.

Проте, до Спаської сільської ради ОТГ жодних листів чи копії проекту землеустрою з приводу питання погодження межі в урочищі 24 кілометр не надходило і відповідно не додано.

Як вказано, вище, пунктом 34 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин є виключна компетенція сільських, селищних, міських рад.

Відповідно до частини 8 статті 46 Закону України Про землеустрій проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж.

Згідно абзацу 1 частини 2 статті 186 Земельного кодексу України проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць погоджуються сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення таких меж.

Івано - Франківським філіалом Інститутом землеустрою у 1997 році роблявся Проект формування території та встановлення меж Лугівської тьської ради і села Луги Рожнятівського району Івано-Франківської області.

У пояснювальній записці цього проекту 10 га випасів, що прилягають до села Луги на землях Спаського лісництва в кварталі - 23 передано Лугівській сільській гіді, враховуючи те, що до 1993 року квартал № 23 рахувався територією Лугівської сільської ради.

Рішенням Рожнятівської районної ради народних депутатів Івано-Франківської області від 23.10.1997року, було розглянуто клопотання Лугівської сільської ради про перегляд меж між Лугівською і Суходільською сільською гадами в урочищі 24 кілометр та вирішено погодитись із зміною межі між Лугівською і Суходільською сільськими радами, передавши 10га. земель для сільськогосподарського використання в урочищі 24 кілометр Лугівській сільській раді із земель запасу Суходільської сільської ради, з подальшим затвердженням рішенням обласної ради.

Рішенням Рожнятівської районної ради від 16.07.1998року затверджено розроблені проекти встановлення меж сільських настелених пунктів в т.ч. с. Луги - 290.9га. та с. Суходіл 311.6га., а також погоджено розроблені проекти встановлення меж, сільських, селищних рад, в тому числі, Лугівської сільської ради 4651.1га та Суходільської сільської ради 7403.5га., із наступним затвердженням меж Івано-Франківською облрадою.

На час прийняття Івано-Франківською обласною радою 27.08.1998року рішення №188-9/99 про затвердження рішень районних рад встановлені межі сільських рад, в т.ч. Лугівської сільської ради загальна площа 4641.3га.(населеного пункту 281.1га.) та Суходільської сільської ради - загальна площа 7413.3га.(населеного пункту 311.6га). Згідно Проекту формування території площа неселеного пункту становить 290.9га.

Згідно зі статтею 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 10 Закону України "Про Державний земельний кадастр" визначено об'єкти Державного земельного кадастру, відомості про які вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема об'єктом державного земельного кадастру є землі в межах територій адміністративно-теритріальних одиниць.

Законом України "Про адміністративно-територіальний устрій" визначено, до однією із одиниць адмінстративно-територівального устрою України є населений пункт - село, селище, місто.

Статтею 32 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено, що відомості про межі адміністративно-територіальних одиниць, вносяться до Державного земельного кадастру на підставі рішення відповідного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування про встановлення і зміну меж адміністративно-територіальної одиниці, про затвердження документації із землеустрою, яка є підставою для внесення таких відомостей.

Відповідно до статті 173 Земельного Кодексу України межі села, селища, міста встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.

При розробці та затвердженні нового генерального плану с. Луги в 2013 році, площа 10га. в урочищі 24 кілометр , включена в генплан с. Луги.

Статтею 46 Закону України "Про землеустрій" визначений склад та зміст проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень. Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.

Статтею 122 Земельного Кодексу України визначені повноваження органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування. При наданні земельних ділянок у власність чи користування виходячи із вимог статті 122 Земельного кодексу при визначенні приналежності земельної ділянки до території в межах чи за межами населеного пункту використовують проекти формування територій та встановлення меж сільських, селищних та міських рад, які були затверджені рішенням обласної ради від 27.08.1999 № 188-9/99 "Про проекти формування територій та встановлення меж сільських, селищних та міських рад"

Тобто земельна ділянка в урочищі 24 кілометр включена в межі населеного пункту Луги перебуває на праві постійного користування.

Даний факт підтверджується Висновком державної землевпорядної експертизи від 26.01.2018 року №1(2018) ОСОБА_4 управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області.

Як визначає ст. 72 Господарського процесуального кодексу України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно із ч.ч.1, 3 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Відповідно до ст.ст. 76, 77, 78, 79 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Позивач не надав до суду належних, допустимих, достовірних та достатніх доказів в щодо його позовних вимог. Заперечення відповідача підтверджуються наявнимиу матеріалах справи доказами..

Витрати зі сплати судового збору підлягають віднесенню на позивача відповідно до ст. 129 ГПК України.

Керуючись статтями 2, 5, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 15, 18, 42, 45, 46, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 86, 91, 123, 129, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 242, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

в позові відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 19.02.2019

СУДДЯ ШКІНДЕР П.А.

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення07.02.2019
Оприлюднено20.02.2019
Номер документу79959076
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/865/18

Рішення від 25.04.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 16.04.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Рішення від 07.02.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 20.12.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 06.12.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

Ухвала від 06.12.2018

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Шкіндер П. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні