Справа № 2-а-51-2010 рік
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2010 року Замостянський районний суд м. Вінниці
в складі: головуючого судді Луценко Л.В.,
при секретарі Мамошук І.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Вінниці адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до інспектора державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшого сержанта міліції Пясоти Вадима Юрійовича про визнання дій неправомірними та скасування постанови про адміністративне правопорушення, -
В С Т А Н О В И В :
16 грудня 2009 року до суду з позовом звернувся ОСОБА_1 до інспектора державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшого сержанта міліції Пясоти Вадима Юрійовича про визнання дій неправомірними та скасування постанови про адміністративне правопорушення.
Позовні вимоги мотивовані тим, що постановою АВ 025348 від 29 жовтня 2009р., винесеною інспектором державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшим сержантом міліції Пясотою Вадимом Юрійовичем, позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 300 грн. за порушення ч. 1 ст. 122 КУпАП.
Відповідно до ст. 285 КУпАП постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено.
Всупереч положенням даної статті постанова була надіслана позивачу з порушенням строків її надіслання.
Винесену постанову позивач вважає незаконною та такою, що порушує норми матеріального права, а саме ст. 14-1, ч. 1 ст. 122 КУпАП, а тому підлягає скасуванню.
В зв'язку з цим позивач був змушений звернутися до суду з даним адміністративним позовом для захисту своїх прав та законних інтересів.
В судовому засіданні позивач просив суд поновити строк звернення до суду в зв'язку з тим, що він не мав змоги оскаржити дії та постанову, оскільки отримав її у прострочений термін, підтримав позовні вимоги та просив суд визнати протиправними дії інспектора державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшого сержанта міліції Пясоти Вадима Юрійовича та скасувати винесену постанову АВ 025348 від 29 жовтня 2009р., інспектором державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшим сержантом міліції Пясотою Вадимом Юрійовичем по справі про адміністративне правопорушення про притягнення його до адміністративної відповідальності за скоєння адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 122 КУпАП, шляхом накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300 грн.
Відповідач в судове засідання не з'явився по невідомим суду причинам, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, тому суд на підставі ст. 128 ч. 4 КАС України та наявних у справі доказів, розглядає її у відсутності відповідача.
Дослідивши матеріали справи та надані в їх обґрунтування докази, суд прийшов до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню.
Оскільки судом досліджено в процесі розгляду справи, що постановою АВ 025348 від 29 жовтня 2009р., винесеною інспектором державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшим сержантом міліції Пясотою Вадимом Юрійовичем, позивача було притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в розмірі 300 грн. за порушення ч. 1 ст. 122 КУпАП.
У постанові вказано, що позивач, 29.10.2009 року о 13 годині по вул. Стовисько в м. Могилів - Подільський, керуючи автомобілем ВАЗ 211643, д/н НОМЕР_1 здійснив стоянку ближче ніж 30м. від автобусної зупинки, про що свідчить фото фіксація проведена приладом «ЕКСО».
Відповідно до ч. 1 ст. 141 КУпАП до адміністративної відповідальності за правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху у разі їх фіксації працюючими в автоматичному режимі спеціальними технічними засобами, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобами фото- і кінозйомки, відеозапису.
Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України «Про метрологію та метрологічну
діяльність» від 01.01.05 року засоби вимірювальної техніки, не призначені для
серійного виробництва або для ввезення на територію України партіями, на які не
поширюється державний метрологічний нагляд, підлягають метрологічній атестації.
Згідно з ч. 1. ст. 40 Закону України «Про метрологію та метрологічну
діяльність», засоби вимірювальної техніки, призначені для серійного виробництва в Україні або для ввезення на територію України партіями, на які не поширюється державний метрологічний нагляд, підлягають калібруванню під час випуску з виробництва та ремонту.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про метрологію та метрологічну
діяльність», калібрування засобів вимірювальної техніки - визначення в певних умовах або контроль метрологічних характеристик засобів вимірювальної техніки; метрологічна атестація засобів вимірювальної техніки - дослідження засобів вимірювальної техніки з метою визначення їх метрологічних характеристик та встановлення придатності цих засобів до застосування.
Згідно ст. 1 ч.1, ст. 39, ч. 1 ст. 40 Закону, прилад «ЕКСО», яким було зафіксоване порушення має пройти, перед його застосуванням, обов'язкове калібрування або метрологічну атестацію, але в постанові про виконання відповідачем вказаних вимог норм чинного законодавства жодного речення та відповідного доказу не зазначено, а тому не може братись до уваги фіксація таким приладом.
Згідно з ч. 1 ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення
складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником
громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності (ч. 2 ст. 254. КУпАП).
В постанові зазначено тільки про прилад «ЕКСО» але в останній не вказано інформації про те, що виявлене адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване за допомогою працюючого в автоматичному режимі спеціального технічного засобу, що має функції фото- і кінозйомки, а також відеозапису. За наявності даних обставин відповідач мав скласти протокол про вчинення адміністративного правопорушення та один з примірників під розписку вручити позивачу, але всупереч вимогам ст. 254 КУпАП, вказаний протокол складений не був, чим було порушено право позивача на дачу відповідних пояснень та на ознайомлення із своїми процесуальними правами та обов'язками.
Відповідно до ч. 6 ст. 258 КУпАП, копії постанови у справі про адміністративне правопорушення та матеріалів, зафіксованих за допомогою працюючих в автоматичному режимі спеціальних технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, надсилаються особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, протягом трьох днів з дня винесення такої постанови.
Наведені позивачем в судовому засіданні підстави для скасування протоколу та постанови про притягнення його до адміністративної відповідальності знайшли своє підтвердження у відповідності до діючого чинного законодавства України.
Крім цього, інспектором ДПС при прийнятті рішення по даній ситуації порушив п. 22.7 Інструкції з діяльності підрозділів дорожньо-патрульної служби Державтоінспекції МВС України (затверджено Наказом МВС 13.11. 2006 № 1111), а саме ним не було враховано пояснення позивача.
Таким чином, дії інспектора державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшого сержанта міліції Пясоти Вадима Юрійовича по складанню протоколу та винесенню постанови про притягнення позивача до адміністративної відповідальності, не узгоджуються з положеннями ст.ст. 1, 23 і 33 КУпАП, порушують його права, а тому є протиправними, а саме постанова - незаконною.
Згідно з ч. 1 ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення
складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником
громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається у двох екземплярах, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності (ч. 2 ст. 254. КУпАП).
Згідно з ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, вина (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадській порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
У відповідності до ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов'язаний з'ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Але, при дослідженні матеріалів справи, було встановлено, що інспектором ДАІ не враховано усних пояснень позивача та пояснень свідків, в порушення норм КУпАП при складенні постанови та також не були роз'яснені права і обов'язки, передбачені ст. 268 КУпАП.
З урахування встановлених у судовому засіданні обставин справи та вище зазначених положень чинного законодавства України, суд вважає, що необхідно визнати дії інспектора державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшого сержанта міліції Пясоти Вадима Юрійовича по складанню постанови про вчинення адміністративного правопорушення відносно ОСОБА_1 неправомірними та скасувати постанову АВ 025348 від 29 жовтня 2009р., винесену інспектором державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшим сержантом міліції Пясотою Вадимом Юрійовичем відносно ОСОБА_1 за ст. 122 ч. 1 КУпАП про накладенню адміністративного стягнення, а провадження по справі про адміністративне правопорушення закрити.
Керуючись ст. ст. 2, 7, 11, 70, 71, 79, 86, 128, 158, 162, 163, 167, 254, 255, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, ч. 1 ст. 39, ч. 1 ст. 40 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 01.01.05, ч. І ст. 141 ч. 1 ст. 254, ч. 6 ст. 258, ст. ст. 287-289 КУпАП, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Поновити ОСОБА_1 строк звернення до суду.
Позов ОСОБА_1 до інспектора державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшого сержанта міліції Пясоти Вадима Юрійовича про визнання дій неправомірними та скасування постанови про адміністративне правопорушення задовольнити.
Визнати дії інспектора державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшого сержанта міліції Пясоти Вадима Юрійовича протиправними.
Скасувати постанову № АВ 025348 від 29 жовтня 2009р., винесену інспектором державної патрульної постової служби Могилів-Поділського району молодшим сержантом міліції Пясотою Вадимом Юрійовичем відносно ОСОБА_1 за ст. 122 ч. 1 КУпАП про накладенню адміністративного стягнення.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Замостянський районний суд м. Вінниці шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження протягом десяти діб з моменту її проголошення та апеляційної скарги протягом 20 діб з моменту подачі заяви.
Суддя:
Суд | Замостянський районний суд м.Вінниці |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2010 |
Оприлюднено | 22.03.2013 |
Номер документу | 7996441 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Нетішинський міський суд Хмельницької області
Ходоровський Б. В.
Адміністративне
Веселівський районний суд Запорізької області
Нагорний Анатолій Олександрович
Адміністративне
Чернігівський районний суд Запорізької області
Пода Наталія Миколаївна
Адміністративне
Покровський районний суд Дніпропетровської області
Лукінова Катерина Сергіївна
Адміністративне
Замостянський районний суд м.Вінниці
Луценко Людмила Володимирівна
Адміністративне
Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Ярошенко Світлана
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні