10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
12 лютого 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/4200/18
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Шембелян В.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії, ОСОБА_2 науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України про зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
11 грудня 2018 року до ОСОБА_2 окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії, в якій позивач просить суд:
- зобов'язати відповідача ОСОБА_3 управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі ліквідаційної комісії включити ОСОБА_1 з 04.05.2007 до довідки про додаткові види його грошового забезпечення в 2005-2007 щомісячну доплату в розмірі 50% суми пенсії, яка б могла бути йому нарахована та підвищення посадового окладу в розмірі 50%, які йому були встановлені у період проходження служби і на день звільнення з органів внутрішніх справ; і відповідно включити з 01.01.2008 ОСОБА_1 до довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 01.01.2008 підвищення посадового окладу в розмірі 50%, - надіславши оновлені довідки ОСОБА_1 та до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області для невідкладного перерахунку пенсії ОСОБА_1 з 04.05.2007 та з 01.01.2008.
Позовну заяву обґрунтовано тим, що позивач під час проходження служби отримував додаткові види грошового забезпечення, що не були включені до документів, на підставі яких йому була призначена пенсія. А саме: в його грошовому атестаті зазначено як складові грошового забезпечення, яке він отримував на день звільнення, надбавку до посадового окладу в розмірі 50% - 77,50 грн, а також надбавка до пенсії в розмірі 50% - 1306,93 грн, однак, в довідці про додаткові види його грошового забезпечення в 2005-2007 ці надбавки відсутні, чим порушено право позивача на отримання пенсії в більшому розмірі з урахуванням вказаних надбавок.
Крім того, з 01.01.2008 на підставі постанови Кабінету Міністрів України № 45 від 13.02.2008 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (далі - Порядок) відбувся перерахунок пенсій колишнім працівникам органів внутрішніх справ, до яких належав і позивач. До розрахунку пенсії позивача станом на 01.01.2008 не було включено підвищення посадового окладу в розмірі 50%, встановленого на підставі наказу начальника Управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області генерал-майора міліції ОСОБА_4 № 47 о/с від 18.02.2005.
Позивач 26.06.2018 звернувся до відповідача із заявою про складення щодо нього іншої оновленої довідки про розмір його грошового забезпечення на час призначення пенсії та станом на 01.01.2008.
Однак, 23.07.2018 відповідач за вих. №254-лк, на думку позивача, протиправно відмовив йому в задоволені вимог, надавши про це необгрунтовану відповідь, в якій зазначено, що у наданих ОСОБА_1 копіях грошового атестату та довідки про додаткові види грошового забезпечення вказані всі надбавки, доплати, підвищення і премії, які йому нараховувалися і виплачувалися на момент звільнення з ОВС, тому в ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Луганській області не має підстав виготовляти нові фінансові документи з цими розмірами. Однак, позивач зазначив, що розрахунковими листами відповідача по його заробітній платі в період з 2005 - 2007 чітко видно, що йому в період проходження служби та на день звільнення щомісячно нараховувалися - як надбавка до пенсії в розмірі 50% так і підвищення посадового окладу в розмірі 50%, а отже відповідач неправомірно відмовив у задоволені вимог, що були викладені у заяві від 26.06.2018.
Ухвалою суду від 17.12.2018 відкрито провадження у справі, ухвалено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання (а.с.1-2).
Ухвалою суду від 17.01.2019 за клопотанням представника відповідача відкладено судове засідання для витребування доказів (а.с.36).
Ухвалою суду від 04.02.2019 суд залучив до участі в справі як другого відповідача ОСОБА_2 науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України в частині вимог щодо включення з 04.05.2007 позивачу до довідки додаткових видів грошового забезпечення спірних надбавок та призначив наступне судове засідання на 12.02.2019 (а.с. 68-69).
14.01.2019 за вх. № 2130/2019 через відділ діловодства та обліку звернення громадян (канцелярію) суду від Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії надійшов відзив на позов (а.с.26-31), в якому зазначено, що позивач отримує пенсію на підставі Закону № 2262- XII з 04.05.2007 року. Позивачем у якості доказів до позову надано копії документів, які у відповідності до п. 7 та п. 12 Порядку № 3-1, відповідачем були направлені до ГУПФУ у Луганській області для вирішення питання про призначення пенсії ОСОБА_1, а саме подання про призначення пенсії від 25.05.2007 № 82/19916 та грошовий атестат № 4 від 05.05.2007 року на ім'я ОСОБА_1 У п.2 розділу 3 Подання про призначення пенсії від 25.05.2007 № 82/19916, у переліку документів які були направлені до ГУПФУ у Луганській області для призначення пенсії зазначений грошовий атестат від 05.05.2007. В свою чергу у грошовому атестаті № 4 від 05.05.2007 року на ім'я ОСОБА_1 у другому пункті, однією зі складових грошового забезпечення зазначена - надбавка до посадового окладу у розмірі 50% та яка у грошовому еквіваленті склала - 77,50 грн. Крім того у зазначеному грошовому атестаті у дев'ятому пункті, однією зі складових грошового забезпечення зазначена - надбавка к пенсії 50% та яка у грошовому еквіваленті склала - 1306,93 грн. Таким чином відповідачем ще у травні 2007 року відповідно до п. 12 Порядку № 3-1, до ГУПФУ у Луганській області були направлені документи для призначення пенсії ОСОБА_1, у яких були зазначені спірні надбавки.
Також зазначив, що перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 Закону № 2262- XII. Такий порядок встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 № 45, яким затверджений Порядком проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (надалі - Порядок). Зазначив, що перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 01.01.2008 відбувся у зв'язку з прийняттям Постанови Кабінету Міністрів України Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 07.11.2007 року № 1294. Такі надбавки (доплати) як: щомісячна доплата в розмірі 50 відсотків суми пенсії та підвищення посадового окладу в розмірі 50%, які ОСОБА_1 були встановлені у період проходження служби і на день звільнення з органів внутрішніх справ Постановою КМУ від 07.11.2007 року № 1294 взагалі не передбачені, на підставі чого вказані надбавки (доплата) не враховувалися при складанні довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_1 у спірний період. Відповідно до письмових пояснень представника відповідача від 04.02.2019 (а.с.65-66) відповідач вважає вимоги позивача також необгрунтованими, оскільки довідку про додаткові види грошового забезпечення для призначення пенсії позивачу складав ОСОБА_2 науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України, який і є належним відповідачем в частині позовних вимог щодо включення з 04.05.2007 до довідки додаткових видів грошового забезпечення спірних надбавок.
Стосовно вимоги позивача включити в довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2008 надбавку до посадового окладу в розмірі 50% відповідач посилається на вимоги абзацу 5 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України № 45 від 13.02.2008, яким передбачено, що додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), для перерахунку пенсії не враховуються. Просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Другий відповідач - ОСОБА_2 науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України правом подати відзив на позовну заяву не скористався.
Позивачем через відділ діловодства, обліку та звернень громадян (канцелярію) суду 17.01.2019 за вх. № 2734/2019 подано відповідь на відзив (а.с.34), в якій зазначено, що позивач мав право на включення до грошового забезпечення відповідних додаткових видів (доплата до посадового окладу в розмірі 50% - 77,50 грн, а також надбавки до пенсії в розмірі 50% - 1306,93 грн), із якого обчислюється пенсія, з дати його звільнення - 04.05.2007. Таке право позивач обгрунтовує посиланням на постанову пленуму Верховного Суду України № 4 від 15.04.2005, згідно з якою грошове забезпечення отримане в період проходження служби включається для обчислення пенсії.
Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін в письмовому провадженні відповідно до вимог частини дев'ятої статті 205 КАС України.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-76 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд встановив такі обставини справи.
ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (а.с. 52-54), проходив службу в органах внутрішніх справ, отримує пенсію за вислугу років з 24.10.2007 за Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (а.с. 50, 55).
26.06.2018 ОСОБА_1 звернувся до ліквідаційної комісії ГУМВС України в Луганській області із заявою, в якій просив направити до ГУ ПФУ в Луганській області та йому оновлені довідки про складові його грошового забезпечення, а саме:
- включити в довідку про додаткові види грошового забезпечення в 2005-2007 роках також надбавку до посадового окладу в розмірі 50%, а також надбавку до пенсії в розмірі 50%;
- включити в довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2008 надбавку до посадового окладу в розмірі 50% (а.с.8).
Листом від 23.07.2018 № 254-лк відповідач відмовив ОСОБА_1 у видачі йому оновлених довідок, в наданих ним копіях грошового атестату та довідці про додаткові види грошового забезпечення, вказані всі надбавки, доплати, підвищення і премії які йому нараховувались і виплачувались на момент звільнення з ОВС. Крім того зазначає, що перевірити дійсність таких документів ГУМВС України у Луганській області не має можливості, оскільки такі документи виготовляються в одному примірнику, а зберігання копій цих документів не передбачено чинним законодавством.
Стосовно виготовлення нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на 01.01.2008, з включенням до неї надбавки до посадового окладу в розмірі 50%, позивачу роз'яснено, що на момент здійснення перерахунку пенсії, тобто на 01.01.2008 року розмір грошового забезпечення рядового і начальницького складу ОВС визначався відповідно до вимог постанови КМУ від 07.11.2007 № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб , згідно з якої виплата підвищення до посадового окладу в розмірі 50% за високі результати у боротьбі зі злочинністю, службовій діяльності та захисту законних інтересів громадян, не передбачено. Відповідно до вимог пункту 5 частини 5 постанови КМУ № 45 від 13.02.2008 року в редакції, що діяла на час вищезазначеного перерахунку вказано, що додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), для перерахунку пенсії не враховуються, відповідно при проведенні перерахунку пенсії зазначена надбавка й була врахована в розмірі 0 % при складанні довідки на ім'я ОСОБА_1
Також позивача повідомлено, що ліквідаційною комісією ГУМВСУ у Луганській області було перевірено правильність встановлених розмірів надбавок та премії, зазначених у наданій ОСОБА_1 копії довідки № 82/19916 від 04.04.2008, яка була направлена до ГУ ПФУ в Луганській області, та встановлено, що розміри надбавок у відсотковому значенні відповідають вимогам довідки про середні розміри надбавок та премій, які фактично виплачені за січень 2008 року по НДЕКЦ при ГУУМВС України в областях за відповідними посадами, що є додатком до листа ДФЗБО МВС України № 15/5-1017/Кв від 19.03.2008 (а.с.9-10).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з таких вимог чинного законодавства.
Умови, норми і порядок пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, осіб начальницького і рядового складу Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, державній пожежній охороні, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, органах і підрозділах цивільного захисту, податковій міліції чи Державній кримінально-виконавчій службі України, та деяких інших осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, визначає Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» від 09.04.1992 № 2262-ХІІ (далі - Закон № 2262).
Питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до вказаного Закону врегульовано Порядком подання та оформлення документів для призначення перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", затвердженим постановою Правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 № 3-1 (далі - Порядок № 3-1).
Відповідно до частини 3 статті 43 Закону № 2262-ХІІ (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 7 постанови Кабінету Міністрів України Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей від 17 липня 1992 року № 393 встановлено, що пенсії обчислюються з таких видів грошового забезпечення: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; з щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.
Пунктом 7 Порядку № 3-1 передбачено, що для призначення пенсії за вислугу років і по інвалідності подаються такі документи як заява про призначення пенсії грошовий атестат, або довідка про розмір грошового забезпечення, і довідка про додаткові види грошового забезпечення, які заявник отримував протягом останніх 24 місяців підряд перед місяцем звільнення з військової служби та інші.
Пунктом 12 Порядку № 3-1 визначено, Уповноважений структурний підрозділ у 10-денний термін з дня одержання заяви про призначення пенсії оформляє всі необхідні документи і своє подання про призначення пенсії (додаток 2), ознайомлює з ним особу, якій оформлюється пенсія, і направляє до органу, що призначає пенсії за місцем проживання особи.
Пунктом 17 Порядку № 3-1 передбачено, що не пізніше 10 днів після надходження заяви з необхідними для призначення, переведення з одного виду пенсії на інший та відновлення раніше призначеної пенсії документами орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, переведення з одного виду пенсії на інший та відновлення раніше призначеної пенсії або про відмову в призначенні, переведенні з одного виду пенсії на інший та відновленні раніше призначеної пенсії.
Порядок проведення перерахунку пенсій, встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 "Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України " Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року №393" (далі - Порядок № 45), яка набрала чинності 20 лютого 2008 року.
Пунктом 1 Порядку № 45 передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.
Відповідно до пункту 5 Порядку № 45 під час перерахунку пенсій використовуються такі види грошового забезпечення, як посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною або аналогічною посадою та військовим (спеціальним) званням.
Відповідно до пунктів 1, 2, 3 Порядку № 45 перерахунок раніше призначених відповідно до Закону №2262-XII пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.
На підставі зазначеного в пункті 1 Порядку № 45 рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.
На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.
Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені зі служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.
Як встановлено судом, позивача було звільнено зі службі на підставі наказу УМВС України в Луганській області від 30.04.2007 №164 о/с - з 04.05.2007 з посади головного спеціаліста відділення з експертно-криміналістичного забезпечення роботи Старобільського, Сватівського, Новоайдарського, Новопсковського, Білокуракінського, Біловодського, Марківського, Міловського, Троіцького РВ відділу організації роботи з експертно-криміналістичного забезпечення органів внутрішніх справ науково - дослідного експертно-криміналістичного центру при Управлінні МВС України в області (а.с.11). Отже звільнення позивача відбулося до набрання чинності Порядком № 45. Зазначений факт визнається сторонами.
Разом з поданням УМВС України в Луганській області від 25.05.2007 року № 82/19916 до пенсійного органу направлялися грошовий атестат від 05.05.2007, довідка про додаткові види грошового забезпечення від 05.05.2007 (а.с.12). Що також визнають сторони.
В копії грошового атестату позивача зазначені як складові його грошового забезпечення, які він отримував на день звільнення, крім інших, також надбавка до посадового окладу в розмірі 50% - 77,50 грн, а також надбавка до пенсії в розмірі 50% - 1306,93 грн (а.с.13).
Однак, в копії довідки про додаткові види його грошового забезпечення в 2005-2007 ці надбавки відсутні (а.с.17).
І грошовий атестат і довідку про додаткові види грошового забезпечення, судячи з наданих позивачем копій, складав Науково-дослідний експертно-криміналістичний центр при УМВС України в Луганській області.
Відповідач ГУ МВС України в Луганській області не довів суду факту, на який посилався в своєму поясненні, що Науково-дослідний експертно-криміналістичний центр при УМВС України в Луганській області, який складав грошовий атестат і довідку про додаткові види грошового забезпечення, на день звільнення позивача зі служби був окремою юридичною особою, а не структурним підрозділом УМВС України в Луганській області. Так само не довів і факту правонаступництва між Науково-дослідним експертно-криміналістичним центром при УМВС України в Луганській області та другим відповідачем - ОСОБА_2 науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України.
Отже, належним відповідачем у справі є саме ОСОБА_3 управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії, оскільки саме цей орган складав подання про призначення пенсії позивачу (а.с.12), а також саме цей орган відмовив позивачу в складанні нових довідок про розмір його грошового забезпечення з підстав, визначених в листі від 23.07.2018 № 254-лк, з чим позивач пов'язує порушення своїх прав.
Надаючи оцінку правомірності дій відповідача щодо відмови в складанні оновлених довідок, суд аналізує підстави, зазначені у вказаному листі від 23.07.2018 № 254-лк.
Так аргументи відповідача стосовно безпідставності видачі нової довідки про додаткові види його грошового забезпечення в 2005-2007 суперечать один одному. Відповідач спочатку зазначає, що в наданих позивачем копіях грошового атестату та довідці про додаткові види грошового забезпечення, вказані всі надбавки, доплати, підвищення і премії, які йому нараховувались і виплачувались на момент звільнення з ОВС. А потім вказує, що перевірити дійсність таких документів ГУМВС України у Луганській області не має можливості, що фактично спростовує висновок про те, що ці документи містять інформацію про всі види грошового забезпечення, які отримував позивач на день звільнення зі служби. Крім того, як встановлено судом, не всі додаткові види грошового забезпечення, які зазначені в грошовому атестаті, були включені в довідку про додаткові види грошового забезпечення, як вбачається з наданих позивачем копій документів.
Суд також враховує той факт, що ухвалою суду від 17.12.2018 було зобов'язано відповідача надати суду матеріали, на підставі якої позивачу було відмовлено у видачі нової довідки, а відповідач не надав суду документів, на які є посилання у листі відповідача від 23.07.2018 № 254-лк як на підстави для такої відмови, а саме: довідку №82/19916 від 04.04.2008, яка була направлена до ГУ ПФУ в Луганській області та додаток до листа ДФЗБО МВС України № 15/5-1017/Кв від 19.03.2008, який містить інформацію щодо розмірів надбавок у відсотковому значенні відповідають вимогам довідки про середні розміри надбавок та премій, які фактично виплачені за січень 2008 року по НДЕКЦ при ГУУМВС України в областях за відповідними посадами (а.с. 2, 10).
Отже, зазначені в листі від 23.07.2018 № 254-лк підстави для відмови позивачу у видачі довідки суперечать одна іншій та не відповідають наявній в документах позивача інформації. В той же час, суд не має можливості визнати за позивачем право на отримання оновлених довідок з включенням спірних надбавок лише на підставі копій первинних документів, наданих позивачем, за відсутності їх оригіналів.
За таких обставин, відмова відповідача в складанні зазначених оновлених довідок визнається судом такою, що не має законних підстав, а дії відповідача щодо такої відмови протиправними.
Відповідно до вимог ч.2 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Згідно з п.10) ч.2 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.
Належним способом захисту порушених протиправною відмовою прав позивача в даному випадку визнається судом - зобов'язання відповідача повторно розглянути заяву позивача 26.06.2018 та прийняти відповідне рішення з урахуванням висновків суду на підставі вимог чинного законодавства.
Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки позивачем при зверненні до суду з даним адміністративним позовом судовий збір сплачено у розмірі 704,80 грн та за наслідками розгляду справи позовні вимоги задоволено, суд дійшов висновку про стягнення на користь позивача витрат зі сплати судового збору у розмірі 704,80 грн з Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії.
Керуючись статтями 9, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії, ОСОБА_2 науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України про зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправною відмову Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії ОСОБА_1 в складанні та направленні до пенсійного органу оновлених довідок про складові його грошового забезпечення станом на день звільнення зі служби та станом на 01.01.2008 з підстав, зазначених в листі від 23.07.2018 № 254-лк.
Зобов'язати ОСОБА_3 управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії (код ЄДРПОУ 08592129, місцезнаходження: 93404, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Партизанська, 16) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2) від 26.06.2018 та прийняти відповідне рішення з урахуванням висновків суду на підставі вимог чинного законодавства.
Стягнути з Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії (код ЄДРПОУ 08592129, місцезнаходження: 93404, Луганська область, м.Сєвєродонецьк, вул.Партизанська, 16) судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень витрати зі сплати судового збору у розмірі 704 (сімсот чотири) гривні 80 копійок на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_2 окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 18 лютого 2019 року.
Суддя ОСОБА_6
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2019 |
Номер документу | 79994622 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
В.С. Шембелян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні