Постанова
від 06.05.2019 по справі 360/4200/18
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 травня 2019 року справа №360/4200/18

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів: судді-доповідача Геращенка І.В., суддів: Арабей Т.Г., Міронової Г.М., розглянув в порядку письмового провадження апеляційні скарги ОСОБА_2 та Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у справі № 360/4200/18 (головуючий 1 інстанції Шембелян В.С., повний текст рішення складено 18.02.2019 року у приміщенні суду за адресою: просп. Космонавтів, 18, м. Сєвєродонецьк Луганської області) за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України у Луганській області, Луганського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України про зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

В грудні 2018 року ОСОБА_2 (далі-позивач, ОСОБА_2.) звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України у Луганській області (далі-відповідач 1, ГУ МВСУ у Луганській області в особі Ліквідаційної комісії), в якій просив:

- зобов'язати відповідача Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії включити ОСОБА_2 з 04.05.2007 року до довідки про додаткові види його грошового забезпечення в 2005-2007 роках щомісячну доплату в розмірі 50% суми пенсії, яка б могла бути йому нарахована та підвищення посадового окладу в розмірі 50%, які йому були встановлені у період проходження служби і на день звільнення з органів внутрішніх справ; і відповідно включити з 01.01.2008 року ОСОБА_2 до довідки про розмір його грошового забезпечення станом на 01.01.2008 року підвищення посадового окладу в розмірі 50%, - надіславши оновлені довідки ОСОБА_2 та до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області для невідкладного перерахунку йому пенсії з 04.05.2007 року та з 01.01.2008 року.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 04.02.2019 року суд залучив до участі в справі в якості другого відповідача Луганський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС України (далі-відповідач 2) в частині вимог щодо включення з 04.05.2007 року позивачу до довідки додаткових видів грошового забезпечення спірних надбавок та призначив наступне судове засідання на 12.02.2019 року (а.с. 68-69).

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року позов задоволено. Визнано протиправною відмову Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії ОСОБА_2 в складанні та направленні до пенсійного органу оновлених довідок про складові його грошового забезпечення станом на день звільнення зі служби та станом на 01.01.2008 року з підстав, зазначених в листі від 23.07.2018 року № 254-лк. Зобов'язано Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії повторно розглянути заяву ОСОБА_2 від 26.06.2018 року та прийняти відповідне рішення з урахуванням висновків суду на підставі вимог чинного законодавства. Стягнуто з Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії судовий збір у розмірі 704,80 грн на користь позивача (а.с. 88-91).

Позивач з вказаним рішенням суду не погодився та подав апеляційну скаргу а в подальшому уточнену апеляційну скаргу, в якій послався на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Просив скасувати рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року та прийняти нове судове рішення, яким задовольнити позов у повному обсязі. В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначив, що суд не витребував у позивача оригінали документів, які б підтвердили чинність первинних документів, а також він не був зобов'язаний надавати суду вказані оригінали, оскільки завіряючи своїм підписом копії документів доданих до позову, позивач підтверджував факт перебування оригіналів документів у нього. Вважає, що суд, з метою отримання відповідної інформації про стан грошового забезпечення позивача на день його звільнення, міг би залучити до участі у справі в якості третьої сторони, яка не заявляє самостійних вимог Головне управління Пенсійного фонду України в Луганській області, яке б надало суду відповідні копії протоколів за електронною пенсійною справою ОСОБА_2, де зберігається і є уся наявна інформація стосовно грошового забезпечення на день звільнення позивача 01.01.2008 року. Також зазначив, що відповідно до ч. 4 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України забороняється відмова у розгляді справи з мотивів неповноти, неясності або незрозумілості (а.с. 99-100, 133-135).

З вказаним рішенням суду також не погодився відповідач 1, який подав апеляційну скаргу, в якій послався на неповне з'ясування судом обставин справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права. Просив скасувати рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. В обґрунтування доводів апеляційної скарги зазначив, що позивач просить суд переглянути відомості у документах на підставі яких позивачу було призначено пенсію. Вважає, що ГУ МВСУ у Луганській області є неналежним відповідачем у справі. Також зазначив, що такі надбавки (доплати) як: щомісячна доплата в розмірі 50 відсотків суми пенсії та підвищення посадового окладу в розмірі 50%, які ОСОБА_2 були встановлені у період проходження служби і на день звільнення з органів внутрішніх справ Постановою КМУ від 07.11.2007 року № 1294 взагалі не передбачені, на підставі чого вказані надбавки (доплата) не враховувалися при складанні довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії ОСОБА_2 у спірний період (а.с. 119-124).

Від позивача на адресу суду апеляційної інстанції надійшов відзив на апеляційну скаргу відповідача 1 в якому позивач посилається на ухвалу Верховного Суду від 26.06.2018 року у справі № 522/2738/17 відповідно до якої при призначенні, перерахунку пенсій до складу грошового забезпечення включається саме щомісячні види грошового забезпечення, які особа отримувала в період проходження служби. Також посилається на Указ Президента України № 926 від 04.10.1996 року відповідно до якого доплата від належної суми пенсії від 25 до 50 відсотків значиться як щомісячна доплата. Постановою КМУ № 1294 від 07.11.2007 року та у Додатку 22 до Наказу МВС України № 499 від 31.12.2007 року також вказано, що підвищення посадового окладу визначено як щомісячний додатковий вид грошового забезпечення, а тому відповідач повинен був вказані види грошового забезпечення обов'язково включити з 04.05.2007 року до довідки про додаткові види грошового забезпечення за 24 місяці, а також підвищення посадового окладу в розмірі 50 відсотків до довідки про грошове забезпечення для перерахунку пенсії з 01.01.2008 року (а.с. 159).

Відповідач 2 надіслав відзив на в якому зазначив, що до грошового атестату та довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення були внесені всі види грошового забезпечення, якими ОСОБА_2 був забезпечений відповідно до Наказу МВС України № 499 від 31.12.2007 року Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ . Вважає, що в довідці про додаткові види грошового забезпечення в 2005-2007 роках підвищення посадового окладу вказано в графі 100 % УПУ від 04.10.1996 у розмірі 507,50 грн. Також вважає, що вказані позивачем надбавки не передбачені нормативно-правовими актами, які регулюють спірні правовідносини (а.с. 162-165).

Від позивача на вказаний відзив надійшла відповідь в якій зазначено, що відзив Луганського-дослідного експертно-криміналістичного центра МВС України є необґрунтованим та безпідставним (а.с. 157).

Сторони в судове засідання не з'явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, заявили клопотання про розгляд справи без їх участі.

Відповідно до приписів статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Згідно вимог частин 1, 2 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Суд, заслухав суддю - доповідача, перевірив матеріали справи, обговорив доводи апеляційних скарг та відзивів на них, встановив наступне.

Позивач - ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1 (а.с. 52-54), проходив службу в органах внутрішніх справ, отримує пенсію за вислугу років з 24.10.2007 року за Законом України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (а.с. 50, 55).

26.06.2018 року ОСОБА_2 звернувся до ліквідаційної комісії ГУМВС України в Луганській області із заявою, в якій просив направити до ГУ ПФУ в Луганській області та йому особисто оновлені довідки про складові його грошового забезпечення, а саме:

- включити в довідку про додаткові види грошового забезпечення в 2005-2007 роках також надбавку до посадового окладу в розмірі 50 %, а також надбавку до пенсії в розмірі 50%;

- включити в довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2008 надбавку до посадового окладу в розмірі 50 % (а.с.8).

Листом від 23.07.2018 року № 254-лк відповідач відмовив ОСОБА_2 у видачі йому оновлених довідок, в наданих ним копіях грошового атестату та довідці про додаткові види грошового забезпечення, вказані всі надбавки, доплати, підвищення і премії які йому нараховувались і виплачувались на момент звільнення з ОВС. Крім того зазначає, що перевірити дійсність таких документів ГУМВС України у Луганській області не має можливості, оскільки такі документи виготовляються в одному примірнику, а зберігання копій цих документів не передбачено чинним законодавством. Щодо виготовлення нової довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії станом на 01.01.2008 року, з включенням до неї надбавки до посадового окладу в розмірі 50 %, позивачу роз'яснено, що на момент здійснення перерахунку пенсії, тобто на 01.01.2008 року розмір грошового забезпечення рядового і начальницького складу ОВС визначався відповідно до вимог постанови КМУ від 07.11.2007 року № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб , згідно з якої виплата підвищення до посадового окладу в розмірі 50 % за високі результати у боротьбі зі злочинністю, службовій діяльності та захисту законних інтересів громадян, не передбачено. Відповідно до вимог пункту 5 частини 5 постанови КМУ № 45 від 13.02.2008 року в редакції, що діяла на час вищезазначеного перерахунку вказано, що додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), для перерахунку пенсії не враховуються, відповідно при проведенні перерахунку пенсії зазначена надбавка й була врахована в розмірі 0 % при складанні довідки на ім'я ОСОБА_2

Також позивача повідомлено, що Ліквідаційною комісією ГУМВСУ у Луганській області було перевірено правильність встановлених розмірів надбавок та премії, зазначених у наданій ОСОБА_2 копії довідки № 82/19916 від 04.04.2008 року, яка була направлена до ГУ ПФУ в Луганській області, та встановлено, що розміри надбавок у відсотковому значенні відповідають вимогам довідки про середні розміри надбавок та премій, які фактично виплачені за січень 2008 року по НДЕКЦ при ГУУМВС України в областях за відповідними посадами, що є додатком до листа ДФЗБО МВС України № 15/5-1017/Кв від 19.03.2008 року (а.с.9-10).

Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, які регулюють спірні правовідносини, суд вважає що рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню, а у задоволенні позову ОСОБА_2 слід відмовити, виходячи з наступного.

Спірним у справі є протиправність дій відповідача 1 щодо невнесення до довідки про додаткові види його грошового забезпечення щомісячної доплати в розмірі 50 % суми пенсії, яка б могла бути йому нарахована та підвищення посадового окладу в розмірі 50 %, які йому були встановлені у період проходження служби і на день звільнення з органів внутрішніх справ.

Законом України Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їхніх сімей від 23 грудня 2015 року № 900-VIII статтю 63 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб після частини другої доповнено новою частиною такого змісту: Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських .

Усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

Таким чином, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб'єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

Наведені положення законодавства набрали законної сили з 1 січня 2016 року.

Пунктом першим постанови Кабінету Міністрів України Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції від 11 листопада 2015 року № 988 (далі - Постанова № 988) визначено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.

За приписами абз. 2 п.15 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про Національну поліцію від 02.07.2015 року № 580-VIII (далі - Закон № 580) за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

Пенсійне забезпечення поліцейських та виплата одноразової грошової допомоги після звільнення їх зі служби в поліції здійснюються в порядку та на умовах, визначених Законом України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (стаття 102 Закону № 580).

Таким чином, збільшення грошового забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичним складовим колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, є безумовною підставою для перерахунку пенсії позивача, як колишньому працівника міліції на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 № 988.

Відповідно до п. 24 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , затвердженому постановою правління Пенсійного фонду України від 30.01.2007 року № 3-1 (далі - Порядок № 3-1) про виникнення підстав для проведення перерахунку пенсій згідно зі статтею 63 Закону № 2262-12 уповноважені структурні підрозділи зобов'язані у п'ятиденний строк після прийняття відповідного нормативно-правового акта, на підставі якого змінюється хоча б один з видів грошового забезпечення для відповідних категорій осіб, або у зв'язку з уведенням для зазначених категорій військовослужбовців нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством, повідомити про це орган, що призначає пенсії.

Органи, що призначають пенсії, протягом п'яти робочих днів після надходження такого повідомлення подають до відповідних уповноважених структурних підрозділів списки осіб, яким необхідно провести перерахунок пенсії.

Після одержання списків осіб уповноважені структурні підрозділи зазначають у них зміни розмірів грошового забезпечення для перерахунку раніше призначених пенсій і в п'ятиденний строк після надходження передають їх до відповідних органів, що призначають пенсії.

За приписами п. 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб , затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (далі - Порядок № 45) перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб (далі - Закон) пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Відповідно до п. 2 Порядку № 45 на підставі зазначеного в пункті 1 цього Порядку рішення Кабінету Міністрів України Міноборони, МВС, Мінінфраструктури, СБУ, Служба зовнішньої розвідки, ДПС, Управління державної охорони, Адміністрація Держспецзв'язку, Адміністрація Держприкордонслужби, ДПтС, ДСНС (далі - державні органи) повідомляють у п'ятиденний строк Пенсійному фонду України про підстави перерахунку пенсій військовослужбовцям.

Пенсійний фонд України повідомляє у п'ятиденний строк з моменту надходження інформації від державних органів своїм головним управлінням в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - головні управління Пенсійного фонду України) про підстави для проведення перерахунку пенсій та про необхідність підготовки списків осіб, пенсії яких підлягають перерахунку (далі - списки).

Головні управління Пенсійного фонду України складають у десятиденний строк з моменту надходження зазначеної інформації списки за формою згідно із додатком 1 та подають їх органам, які уповноважені рішеннями керівників державних органів видавати довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії.

За приписами п. 3 Порядку № 45 на підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 (далі - довідка) та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

Згідно ст. 10 Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб від 09.04.1992 року № 2262-XII призначення і виплата пенсій особам, зазначеним у статті 12 цього Закону, здійснюються органами Пенсійного фонду України.

Таким чином, обов'язок нарахування та виплати пенсій покладено на органи Пенсійного фонду, які здійснюють нарахування пенсій на підставі наданих їм відповідними органами/особою-пенсіонером довідок про розмір грошового забезпечення, і розмір пенсійних виплат залежить від розміру складових грошового забезпечення, зазначених у довідках.

Судами встановлено, що позивача було звільнено зі службі на підставі наказу УМВС України в Луганській області від 30.04.2007 року № 164 о/с - з 04.05.2007 року з посади головного спеціаліста відділення з експертно-криміналістичного забезпечення роботи Старобільського, Сватівського, Новоайдарського, Новопсковського, Білокуракінського, Біловодського, Марківського, Міловського, Троіцького РВ відділу організації роботи з експертно-криміналістичного забезпечення органів внутрішніх справ науково - дослідного експертно-криміналістичного центру при Управлінні МВС України в області (а.с.11).

Разом з поданням УМВС України в Луганській області від 25.05.2007 року № 82/19916 до пенсійного органу направлялися грошовий атестат від 05.05.2007 року, довідка про додаткові види грошового забезпечення від 05.05.2007 року (а.с.12).

В копії грошового атестату позивача зазначені як складові його грошового забезпечення, які він отримував на день звільнення, крім інших, також надбавка до посадового окладу в розмірі 50% - 77,50 грн, а також надбавка до пенсії в розмірі 50% - 1306,93 грн (а.с.13).

Однак, в копії довідки про додаткові види його грошового забезпечення в 2005-2007 ці надбавки відсутні (а.с.17).

І грошовий атестат і довідку про додаткові види грошового забезпечення, судячи з наданих позивачем копій, складав Науково-дослідний експертно-криміналістичний центр при УМВС України в Луганській області.

Відповідач ГУ МВС України в Луганській області не довів суду факту, на який посилався в своєму поясненні, що Науково-дослідний експертно-криміналістичний центр при УМВС України в Луганській області, який складав грошовий атестат і довідку про додаткові види грошового забезпечення, на день звільнення позивача зі служби був окремою юридичною особою, а не структурним підрозділом УМВС України в Луганській області. Так само не довів і факту правонаступництва між Науково-дослідним експертно-криміналістичним центром при УМВС України в Луганській області та другим відповідачем - Луганським науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України.

Отже, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що належним відповідачем у справі є саме Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Луганській області в особі Ліквідаційної комісії, оскільки саме цей орган складав подання про призначення пенсії позивачу (а.с.12), а також саме цей орган відмовив позивачу в складанні нових довідок про розмір його грошового забезпечення з підстав, визначених в листі від 23.07.2018 року № 254-лк, з чим позивач пов'язує порушення своїх прав.

Порядок проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 (далі Порядок № 45; в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно зазначених відповідачем - ГУМВС України в Донецькій області даних у відзиві на позов вбачається, що пунктом 1 Порядку № 45 передбачено, що перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Відповідно до п. 5 Порядку № 45 для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:

-посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;

-надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання заслужений чи народний , службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;

-щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;

-інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.

Додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

Суд зазначає, що підставою перерахунку пенсії позивача з 01.01.2008 року було набрання чинності Постанови КМУ від 07.11.2007 року № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб та Наказу МВС України від 31.12.2007 року № 499 Про впорядкування структури та умов грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ який було зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 березня 2008 року за № 205/14896 у відповідності до яких відбулася зміна грошового забезпечення працівників ОВС.

Таким чином, така надбавка (доплати) як підвищення до посадового окладу в розмірі 50% за високі результати у боротьбі зі злочинністю, службовій діяльності та захисту законних інтересів громадян постановою КМУ № 1294 взагалі не передбачена, а тому відповідно й не могла нараховуватися і виплачуватися співробітникам ОВС, на підставі чого вказана надбавка (доплата) не враховувалася при складанні довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії з 01.01.2008 року.

Тобто, на час звернення позивача із заявою про включення до довідки про додаткові види грошового забезпечення зазначених вище видів надбавок, а саме 26.06.2018 року, яку скерували до відповідного пенсійного органу для перерахунку пенсії, у відповідача 1 не було правових підстав для задоволення заяви позивача.

Суд апеляційної інстанції не приймає до уваги ухвалу Верховного Суду від 26 червня 2018 року на яку посилається позивач, оскільки мають місце інші обставини справи.

За таких обставин, суд дійшов до висновку, що доводи, викладені відповідачем 1 в апеляційній скарзі знайшли своє підтвердження під час розгляду даної справи, та спростовують висновки суду першої інстанції.

Доводи, викладені позивачем в апеляційній скарзі не знайшли свого підтвердження під час розгляду даної справи, оскільки вони суперечать чинному законодавству та дають підстави для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального права.

Підпунктами 3 та 4 частини 1 статті 317 Кодексу адміністративного судочинства визначено, що невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи та неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права є підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення.

Враховуючи наведене, суд не погоджується з висновком суду першої інстанції, та вважає, що рішення суду першої інстанції прийнято при невірному застосуванні норм матеріального права, висновки суду не відповідають обставинам справи, що є підставою для скасування судового рішення та прийняття постанови про відмову у задоволені позовних вимог.

Керуючись статтями 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у справі № 360/4200/18 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України у Луганській області, Луганського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Апеляційну скаргу Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України у Луганській області на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у справі № 360/4200/18 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі Ліквідаційної комісії, Луганського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України про зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у справі № 360/4200/18 - скасувати.

Прийняти нову постанову.

У задоволенні позову ОСОБА_2 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України у Луганській області в особі Ліквідаційної комісії Головного управління МВС України у Луганській області, Луганського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС України про зобов'язання вчинити певні дії - відмовити.

Повний текст постанови складений та підписаний 6 травня 2019 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення окрім випадків визначених статтєю 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя-доповідач: І.В. Геращенко

Судді: Т.Г. Арабей

Г.М. Міронова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2019
Оприлюднено07.05.2019
Номер документу81532862
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/4200/18

Постанова від 06.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 12.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Рішення від 12.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

В.С. Шембелян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні