Рішення
від 11.02.2019 по справі 440/4283/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/4283/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бойка С.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Лайко О.В.

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ДПІ у м. Полтава - ОСОБА_2,

представника відповідача - УДКС України у м. Полтава Полтавської області - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Бурат" до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області, управління Державної казначейської служби України у м. Полтава Полтавської області про стягнення пені,

В С Т А Н О В И В:

29.11.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "Бурат" (надалі - ТОВ "Бурат", позивач) звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області (надалі - ДПІ у м. Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області, відповідач-1), Управління Державної казначейської служби України у м. Полтаві Полтавської області (надалі - відповідач-2) про визнання протиправною бездіяльності ДПІ у м. Полтава в частині не направлення у строк, встановлений Податковим кодексом України, до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновків із зазначенням сум, що підлягають бюджетному відшкодуванню на користь ТОВ "Бурат" за період з лютого по серпень 2016 року; стягнення з Державного бюджету України пені за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 9707059,37 грн.

Підставою для звернення до суду позивач вважає порушення своїх прав у сфері публічно-правових відносин діями ДПІ у м. Полтава щодо не направлення у строк, встановлений Податковим кодексом України, до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновків із зазначенням сум, що підлягають бюджетному відшкодуванню на користь ТОВ "Бурат" за період з лютого по серпень 2016 року, у зв'язку з чим з відповідачів має бути стягнуто пеню в сумі 9707059,37 грн.

Ухвалою суду від 03.12.2018 позовну заяву залишено без руху.

12.12.2018 позивачем до суду подано заяву про залишення без розгляду позовних вимог в частині визнання протиправною бездіяльності ДПІ у м. Полтава щодо не направлення у строк, встановлений Податковим кодексом України, до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновків із зазначенням сум, що підлягають бюджетному відшкодуванню на користь ТОВ "Бурат" за період з лютого по серпень 2016 року.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17.12.2018 позовну заяву ТОВ "Бурат" до ДПІ у м. Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області, Управління Державної казначейської служби України у м. Полтаві Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та стягнення коштів повернуто позивачеві.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 17.12.2018 позовну заяву ТОВ "Бурат" позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/4283/18 в частині позовних вимог про стягнення з Державного бюджету України пені за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 9707059,37 грн, призначено підготовче судове засідання на 15.01.2019.

04.01.2019 від відповідача-2 надійшов відзив на позов у якому зазначено, що з дотриманням вимог Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість управління Державної казначейської служби у м. Полтаві Полтавської області здійснено бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок позивача: 31.08.2016 на суму 32197979 грн; 20.02.2017 на суму 40765312 грн; 20.02.2017 на суму 22025565 грн; 20.02.2017 на суму 3298899 грн; 20.02.2017 на суму 603600 грн; 230.02.2017 на суму 2403525 грн; 20.02.2017 на суму 700000 грн. Так за доводами відповідача-2, ним вжито всіх заходів для повернення позивачу сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість відповідно до вимог Порядку, у зв'язку з чим відповідач-2 вважає, що підстав для стягнення пені немає /т. 2 а.с. 237-238/.

04.01.2019 до суду відповідачем-1 надано відзив на позов у якому вказано, що за результатами висновків документальних та камеральних перевірок за період лютий-серпень 2016 року ТОВ "Бурат" належало до відшкодування з бюджету податку на додану вартість - 101996355 грн. Водночас відповідачем-1 зазначено, що формування висновків про суми відшкодування ПДВ передбачено після надходження узагальнених матеріалів щодо відшкодування сум ПДВ від Центрального органу державної податкової служби, тобто, обов'язок з надання узагальненої інформації щодо визначених у висновку сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість покладається на ДФС України. Указано, що від ДФС України узагальнені матеріали до інформації про можливі обсяги відшкодування ПДВ коштами суб'єктам господарювання, які мають право на бюджетне відшкодування за податковими деклараціями у сумі 100 тис. грн і більше, отримали листами: від 23.08.2016 №28567/7/99-99-12-03-02-17 - 32197979 грн; від 16.02.2017 №3873/7/99-99-12-03-02-17 - 69796901 грн. Тому, ДПІ у м. Полтава ГУ ДФС у Полтавській області в процесі формування висновків про суми обґрунтування ПДВ діяло в межах наданих повноважень та у спосіб визначений нормативно-правовими актами, що регламентують механізм взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби у процесі відшкодування податку на додану вартість /т. 3 а.с. 1-3/.

15.01.2019 відкладено підготовче засідання на 31.01.2019.

У 31.01.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 11.02.2019.

У судовому засіданні 11.02.2019 представник позивача позов підтримав та просив суд його задовольнити.

У судовому засіданні 11.02.2019 представники відповідачів проти задоволення позову заперечували.

Заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши та дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову з огляду на наступне.

З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Бурат" подано до контролюючого органу податкові декларації:

- за лютий №9037774833 від 17.03.2016, згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 32228863 грн /т. 1 а.с. 15/;

- за березень №9057606579 від 15.04.2016, згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 40783927 грн /т.1 а.с. 24/;

- за квітень №9080180903 від 18.05.2016, згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 22053138 грн /т.1 а.с. 36/;

- 27.05.2016 подано до контролюючого органу уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виправлених помилок згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 22053138 грн /т. 1 а.с. 45-46/;

- за травень №9098982876 від 15.06.2016, згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 3298899 грн /т. 1 а.с. 49/;

- за червень №9122749900 від 18.07.2016, згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 603600 грн /т. 1 а.с. 57/;

- за червень №9124016614 від 19.07.2016 /т. 1 а.с. 66/;

- за липень №9146314765 від 16.08.2016, згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 2403525 грн /т. 1 а.с. 46/;

- за липень №9146870895 від 16.08.2016, згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 2486907 грн /т. 1 а.с. 85/;

- за серпень №9169509917 від 15.09.2016, згідно з якою задекларовано суму, що підлягає бюджетному відшкодуванню у розмірі 700000 грн /т. 1 а.с. 94/.

Разом з податковими деклараціями позивачем подано до контролюючого органу заяви про повернення суми бюджетного відшкодування та/або суми коштів на рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку, що перевищує суму, яка підлягає перерахуванню до бюджету (Д4): за лютий 2016 року на суму 32228863 грн /т. 1 а.с. 19/; за березень 2016 року на суму 40783927 грн /т. 1 а.с. 28/; за квітень 2016 року на суму 22053138 грн /т. 1 а.с. 40/; за травень 2016 року на суму 3298899 грн /т. 1 а.с. 53/; за червень 2016 року на суму 603600 грн /т. 1 а.с. 61/; за червень 2016 року на суму 603600 грн /т.1 а.с. 70/; за липень 2016 року на суму 2403525 грн /т. 1 а.с. 80/; за липень 2016 року на суму 2486907 грн /т.1 а.с. 89/; за серпень 2016 року на суму 700000 грн /т. 1 а.с. 98/.

Також позивачем подано до ДПІ у м. Полтава ГУ ДФС у Полтавській області розрахунок суми бюджетного відшкодування (Д3): за лютий 2016 року /т. 1 а.с. 18/; за березень 2016 року /т.1 а.с. 27/, за квітень 2016 року /т. 1 а.с. 39/, за травень 2016 року /т.1 а.с. 52/, за червень 2016 року /т.1 а.с. 60/, за червень 2016 року /т.1 а.с. 69/, за липень 2016 року /т.1 а.с. 79/, за липень 2016 року /т.1 а.с. 88/, за серпень 2016 року /т.1 а.с. 97/.

Подання ТОВ "Бурат" та прийняття контролюючим органом декларацій з ПДВ з відповідними додатками підтверджується квитанціями №2 від 17.03.2016, 15.04.2016, 18.05.2016, 27.05.2016, 15.06.2016, 18.07.2016, 19.07.2018, 16.08.2016, 16.08.2016 /т. 1 а.с. 14, 23, 35, 44, 48, 56, 65, 75, 84/.

У період з 16.05.2016 по 30.09.2016 ДПІ у м. Полтаві відповідно до вимог пункту 200.10 статті 200 Податкового кодексу України проведено документальні позапланові виїзні перевірки та камеральні перевірки достовірності нарахування сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за період лютий - серпень 2016 року.

За результатами проведення документальних позапланових виїзних перевірок складено акти:

- №1438/16-01-12-02/13948686 від 16.05.2016, підтверджено суму ПДВ до відшкодування з бюджету за лютий 2016 року - 32199454 грн /т. 1 а.с. 101-167/;

- №1863/16-01-12-02/13948686 від 08.06.2016, згідно з яким підтверджено суму ПДВ до відшкодування з бюджету за березень 2016 року - 40765312 грн /т. 1 а.с. 170-258/;

- №2275/16-01-12-02/13948686 від 03.08.2016, згідно з яким підтверджено суму ПДВ до відшкодування з бюджету за квітень - 22025565 грн та за травень 2016 року - 3298899 грн /т. 2 а.с. 1-102/;

- №2511/16-01-12-02/13948686, згідно з яким підтверджено суму ПДВ до відшкодування з бюджету за червень 2016 року - 603600 грн /т. 2 а.с. 104-186/.

За результатами проведення камеральних перевірок складено довідки у формі висновку:

- №274/16-01-12-01/13948686 від 13.09.2016, згідно з якою підтверджено суму ПДВ до відшкодування з бюджету за липень 2016 року у розмірі 2403525 грн /т. 3 а.с. 48-65/;

- №2000/16-01-12-01/13948686 від 30.09.2016, згідно з якою підтверджено суму ПДВ до відшкодування з бюджету за серпень 2016 року у розмірі 700000 грн /т. 3 а.с. 6-23/.

ГУ ДФС у Полтавській області направлені листи до Державної фіскальної служби України зі зведеною інформацією про можливі загальні обсяги відшкодування ПДВ (лист від 17.06.2016 №3116/8/16-31-12-02-16 /т. 3 а.с. 40/, від 04.08.2016 №3995/8/16-31-12-02-16 /т. 3 а.с. 28/, від 19.09.2016 №4806/8/16-31-12-02-16 /т. 3 а.с. 32/, від 18.10.2016 №5362/8/16-31-12-02-16 /т. 3 а.с. 35/.

Від ДФС України узагальнені матеріали до інформації про можливі обсяги відшкодування ПДВ коштами суб'єктам господарюванням, які мають на бюджетне відшкодування за податковими деклараціями у сумі 100 тис. грн і більше, отримано листами: від 16.02.2017 №3873/7/99-99-12-03-02-17 /т. 3 а.с. 43/ та від 23.08.2016 №28567/7/99-99-12-03-02-17 /т. 3 а.с. 46/.

Управління Державної казначейської служби України у м. Полтаві Полтавської області здійснено бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок позивача: за лютий 2016 року - 31.08.2016 на суму 32197979 грн; за березень 2016 року - 20.02.2017 на суму 40765312 грн; за квітень 2016 року - 20.02.2017 на суму 22025565 грн; за травень 2016 року - 20.02.2017 на суму 3298899 грн; за червень 2016 року - 20.02.2017 на суму 603600 грн; за липень 2016 року - 20.02.2017 на суму 2403525 грн; за серпень 2016 року - 20.02.2017 на суму 700000 грн /т. 2 а.с. 237-238/.

Перерахування бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок позивача підтверджується банківськими виписками /т. 1 а.с. 192-198/.

Позивач зазначає, що відповідачем-1 порушено право позивача на своєчасне відшкодування підтверджених сум ПДВ, передбачене статтею 200 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим звернувся до суду із цим позовом про стягнення з Державного бюджету України пені за прострочення бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 9707059,37 грн.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд дійшов наступного висновку.

Згідно з пунктом 200.1 статті 200 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Відповідно до пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума: а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу - б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Положеннями пункту 200.7 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. У такій заяві платник податку зазначає про його відповідність або невідповідність критеріям, визначеним пунктом 200.19 цієї статті.

Відповідно до пунктів 200.10, 200.11 статті 200 Податкового кодексу України протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних. Платники податку, які мають право на бюджетне відшкодування відповідно до цієї статті та подали заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, отримують таке бюджетне відшкодування у разі узгодження контролюючим органом заявленої суми бюджетного відшкодування за результатами камеральної перевірки, а у випадках, визначених пунктом 200.11 цієї статті, - за результатами перевірки, зазначеної у такому пункті, що проводяться відповідно до цього Кодексу. Сума бюджетного відшкодування вважається узгодженою контролюючим органом з дня, наступного за днем закінчення терміну проведення камеральної перевірки, у разі якщо камеральна перевірка проведена не була або за результатами проведення перевірки податкове повідомлення-рішення не було надіслано платнику податку у строк, визначений цим Кодексом.

Згідно з пунктом 200.11 статті 200 Податкового кодексу України контролюючий орган має право провести документальну перевірку платника податку в разі, якщо розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено за рахунок від'ємного значення, сформованого за операціями:

за періоди до 1 липня 2015 року, що не підтверджені документальними перевірками;

з придбання товарів/послуг у платників податку, що використовували спеціальний режим оподаткування, визначений відповідно до статті 209 цього Кодексу, за період до 1 січня 2016 року.

Відповідно до пунктів 200.12 та 200.13 статті 200 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов'язаний протягом п'яти робочих днів після закінчення перевірки:

або подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету;

або за заявою платника податку до відповідного контролюючого органу зарахувати таку суму в рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до Державного бюджету України.

У разі наявності у платника податку податкового боргу бюджетному відшкодуванню підлягає заявлена сума податку, зменшена на суму такого податкового боргу.

У разі виникнення у платника податку необхідності зміни напряму узгодженого бюджетного відшкодування, такий платник податку має право подати відповідну заяву до контролюючого органу, який протягом п'яти робочих днів з дня отримання такої заяви повинен її задовольнити.

На підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.

Отже, з вищенаведених норм законодавства вбачається, що податковий орган готує та подає висновок про повернення заявленої суми бюджетного відшкодування лише після подання платником податків заяви із декларацією, розрахунком суми бюджетного відшкодування, а також після проведення перевірки заявлених у податковій декларації даних щодо суми бюджетного відшкодування.

Пунктом 200.17 статті 200 Податкового кодексу України визначено, що джерелом сплати бюджетного відшкодування (у тому числі заборгованості бюджету) є доходи бюджету, до якого сплачується податок.

Відповідно до пункту 200.23 статті 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

З метою забезпечення координації дій органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість Кабінет Міністрів України, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17.01.2011 №39 Порядок взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість (чинний на момент виникнення спірних правовідносин) (надалі - Порядок №39).

Відповідно до пункту 6 Порядку №39 у разі коли за результатами проведення перевірок платника податку з урахуванням вимог статей 73 і 83 Податкового кодексу України підтверджено достовірність нарахованої суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість, орган державної податкової служби складає висновок про суми відшкодування податку на додану вартість (далі - висновок), в якому зазначає суму, що підлягає відшкодуванню з державного бюджету.

Згідно з пунктом 8 Порядку №39 державна податкова служба надсилає на постійній основі до Державної казначейської служби узагальнену інформацію про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках. Порядок та строки надсилання такої інформації визначаються Державною податковою службою.

Пунктом 9 Порядку №39 визначено, що на підставі висновку та узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, орган державної казначейської служби перераховує платникові податку зазначену у висновку суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку, відкритий в обслуговуючому банку, протягом:

трьох операційних днів після отримання висновку в разі, коли платник податку має право на автоматичне бюджетне відшкодування податку на додану вартість;

п'яти операційних днів після отримання висновку в разі, коли платник податку не має права на автоматичне відшкодування податку на додану вартість.

Як зазначено вище, за результатами документальних та камеральних перевірок за період лютий-серпень 2016 року контролюючим органом підтверджено право позивача на відшкодування з бюджету ПДВ.

Таким чином, враховуючи, що позивачем виконані всі необхідні умови для отримання бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, а відповідач не вчинив дій, спрямованих на перерахування позивачу бюджетного відшкодування ПДВ у встановлений законом строк, суд вважає, що у позивача виникло право на нарахування пені відповідно до вимог пунктом 200.23 статті 200 Податкового кодексу України. При цьому, право позивача на нарахування пені відповідно до вимог пунктом 200.23 статті 200 Податкового кодексу України не залежить від факту подання контролюючим органом органу Державного казначейства України висновків із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету, а виникає у зв'язку з не відшкодуванням бюджетного відшкодування ПДВ платнику протягом визначеного статтею 200 Податкового кодексу України строку.

Матеріалами справи підтверджено, що Управлінням Державної казначейської служби України у м. Полтаві Полтавської області здійснено бюджетне відшкодування ПДВ на рахунок позивача: за лютий 2016 року - 31.08.2016 на суму 32197979 грн; за березень 2016 року - 20.02.2017 на суму 40765312 грн; за квітень 2016 року - 20.02.2017 на суму 22025565 грн; за травень 2016 року - 20.02.2017 на суму 3298899 грн; за червень 2016 року - 20.02.2017 на суму 603600 грн; за липень 2016 року - 20.02.2017 на суму 2403525 грн; за серпень 2016 року - 20.02.2017 на суму 700000 грн /т. 2 а.с. 237-238/.

З огляду на несвоєчасне відшкодування податковим органом сум, які підлягають бюджетному відшкодуванню позивачу за лютий - серпень 2016 року, останній має право на стягнення пені у зв'язку з виникненням бюджетної заборгованості за періоди: з 31.05.2016 до 31.08.2016 з відшкодування ПДВ за лютий 2016 року; з 27.06.2016 до 20.02.2017 з відшкодування ПДВ за березень 2016 року; з 18.08.2016 до 20.02.2017 з відшкодування ПДВ за квітень 2016 року; з 18.08.2016 до 20.02.2017 з відшкодування ПДВ за травень 2017 року; з 22.09.2016 до 20.02.2017 з відшкодування ПДВ за червень 2016 року; з 28.09.2016 до 02.02.2017 з відшкодування ПДВ за липень 2016 року; з 14.10.2016 до 20.02.2017 з відшкодування ПДВ за серпень 2016 року.

Щодо розрахунку позивачем пені у сумі 9707059,37 грн на суму бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ, яка нарахована за періоди з 31.05.2016 до 31.08.2016, з 27.06.2016 до 20.02.2017, з 18.08.2016 до 20.02.2017, з 18.08.2016 до 20.02.2017, з 22.09.2016 до 20.02.2017, з 28.09.2016 до 20.02.2017, 14.10.2016 до 20.02.2017, суд зазначає, що такий розрахунок проведений відповідно до положень пункту 200.23 статті 200 Податкового кодексу України.

Посилання відповідача-1 у якості заперечень проти позову на норми Порядку формування та надсилання узагальненої інформації про обсяги сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість, визначені у висновках, затвердженого Наказом ДПА України від 03.02.2011 року №68/23, Порядку взаємодії органів державної податкової служби та органів державної казначейської служби в процесі відшкодування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №39 від 17.01.2011 року, судом до уваги не беруться, оскільки порядок визначення суми податку, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків детально врегульовано статтею 200 Податкового кодексу України, норми якої і підлягають застосуванню відповідачем при здійсненні бюджетного відшкодування ПДВ позивачу.

Враховуючи вище викладене, суд погоджується з позивачем щодо порушення вимог податкового законодавства ДПІ у м. Полтаві ГУ ДФС у Полтавській області, оскільки відповідачами не було вчасно перераховано на поточний банківський рахунок ТОВ "Бурат" узгодженої заявленої суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частинами першою та другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи те, що відповідачами не надано суду доказів, які б спростовували доводи позивача, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, а позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи висновки суду щодо задоволення позову, наявні підстави для стягнення з відповідача-1 судового збору, сплаченого позивачем за подання цього позову.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Бурат" (вул. Маршала Бірюзова, 43 а, м. Полтава, 36007, код ЄДРПОУ 13948686) до Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області (вул. Європейська, 155, м. Полтава, 36008, код ЄДРПОУ 39680655), Управління Державної казначейської служби України у м. Полтаві Полтавської області (вул. Небесної сотні, 1/23, м. Полтава, 36000, код ЄДРПОУ 38019510) про стягнення пені задовольнити повністю.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Бурат" пеню за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 9707059,37 грн (дев'ять мільйонів сімсот сім тисяч п'ятдесят дев'ять гривень тридцять сім копійок).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у м. Полтаві Головного управління ДФС у Полтавській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Бурат" витрати зі сплати судового збору в розмірі 147490,33 грн (сто сорок сім тисяч чотириста дев'яносто гривень тридцять три копійки).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 20.02.2019.

Суддя С.С. Бойко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено22.02.2019
Номер документу79994908
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4283/18

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 10.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Постанова від 10.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Ухвала від 01.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калитка О.М.

Рішення від 11.02.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

Рішення від 11.02.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

С.С. Бойко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні