ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/150
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
20 лютого 2019 року № 826/3873/18
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Інвест-Консалтинг"
До Головного управління ДФС у м. Києві
Про визнання протиправними та скасування рішення № 0196391309 від 16.11.2017року
Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Позовні вимоги заявлені про визнання протиправним та скасування рішення №0196391309 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 16.11.2017 року.
Ухвалою суду від 13.03.2018 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
10.04.2018 року представником відповідача до суду подано відзив на адміністративний позов.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Інвест-Консалтинг" (код 32710395, 04112, м. Київ, вул. Сікорського Ігоря авіаконструктора, 1, нежитлове приміщення № 524 (літера Г)), зареєстроване в якості юридичної особи 02.10.2003 р., перебуває на обліку як платник податків у ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві.
22.11.2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Інвест-Консалтинг" було отримано рішення №0196391309 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 16.11.2017 року, відповідно до якого позивачу за період з 21.05.2015 року по 22.04.2016 року нараховано 4579,04 грн. штрафу та 32,53 грн. пені.
Вказане рішення позивачем було оскаржено до Державної фіскальної служби України в адміністративному порядку.
Рішенням Державної фіскальної служби України від 10.01.2018 року № 647/6/99-99-11-02-02-25 скарга позивача залишена без задоволення, а оскаржуване рішення без змін.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Інвест-Консалтинг" - вважає вказане рішення протиправним та просить його скасувати з таких підстав.
Позивач зазначає, що у період з 28.12.2016 року по 19.01.2017 року Головним управлінням ДФС у м. Києві було проведено планову виїзну перевірку з питань дотримання ТОВ "КУА "Інвест-Консалтинг" вимог податкового законодавства за період з 01.01.2013 по 30.09.2016, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2013 року по 30.09.2016 року.
За результатами перевірки було складено акт про результати документальної планової виїзної перевірки № 63/26-15-14-06-02/32710395 від 26.01.2017 року.
Відповідно до п.3.5.3 акту встановлено, що перевіркою дотримання вимог, достовірності та повноти відображення відповідних відомостей у Звітах про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів, затверджених наказом Міністерства доходів України від 09.09.2013 № 455, порушень не встановлено.
Звіти про суми нарахованої заробітної плати (допомоги грошового забезпечення, компенсації) виплат за договорами цивільно-правового характеру та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування надавалися своєчасно до ДПІ у Шевченківському районі.
Перевіркою не встановлено фактів порушення банківськими установами встановленого порядку перерахування сум єдиного соціального внеску.
Крім того, про відсутність порушень строків сплати єдиного соціального внеску свідчать звіти страхувальника - ТОВ "КУА "Інвест-Консалтинг" та платіжні доручення про перерахування сум нарахованого єдиного соціального внеску за вказані у спірному рішенні періоди.
Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, зазначивши, що позивачем належним чином не виконано норми ст. 9 Закону № 2464, а саме єдиний внесок за квітень, липень, вересень, грудень 2015 року, березень 2016 року, фактично сплачений з порушенням законодавчо встановленого строку, тому рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску від 16.11.2017 № 0196391309 винесено відповідно до вимог чинного законодавства.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати, а також повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08.07.2010р. №2464-VІ "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Згідно ч. 4 ст. 8 Закону №2464-VІ порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску визначається цим Законом, в частині адміністрування - Податковим кодексом України, та прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно ч.ч. 2, 3, 5, 7 ст. 9 Закону №2464-VІ обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Обчислення єдиного внеску органами доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, здійснюється на підставі актів перевірки правильності нарахування та сплати єдиного внеску, звітності, що подається платниками до органів доходів і зборів, бухгалтерських та інших документів, що підтверджують суми виплат (доходу), на суми яких (якого) відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування, крім єдиного внеску, який сплачується в іноземній валюті розташованими за межами України підприємствами, установами, організаціями (у тому числі міжнародними) за працюючих у них громадян України та громадянами України, які працюють або постійно проживають за межами України, відповідно до договорів про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Єдиний внесок сплачується шляхом перерахування платником безготівкових коштів з його банківського рахунку. Платники, зазначені в абзацах третьому та четвертому пункту 1 частини першої статті 4 цього Закону, які не мають банківського рахунку, сплачують внесок шляхом готівкових розрахунків через банки чи відділення зв'язку.
Приписами ч. 8, 10 ст. 9 Закону №2464-VІ у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин, передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Днем сплати єдиного внеску вважається: 1) у разі перерахування сум єдиного внеску з рахунку платника на відповідні рахунки органу доходів і зборів - день списання банком або центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, суми платежу з рахунку платника незалежно від часу її зарахування на рахунок органу доходів і зборів.
Згідно ст. 13 Закону №2464-VІ органи доходів і зборів мають право: 6) застосовувати фінансові санкції, передбачені цим Законом; 7) стягувати з платників несплачені суми єдиного внеску;
Відповідно до ч. 2,3 ст. 25 Закону №2464-VІ у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.
Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Відповідно до ч. 10 ст. 25 Закону №2464-VІ на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штрафні санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум (п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону №2464 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).
Згідно з ч. 13, 14 ст. 25 Закону №2464-VІ нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.
У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу доходів і зборів або позову до суду.
Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
На виконання вказаних вимог Головним управлінням ДФС у м. Києві було прийнято оскаржуване рішення від 16.11.2017 року № 0196391309.
Як вбачається з матеріалів справи, за визначений у рішенні період з 21.05.2015 року по 22.04.2016 року позивачем в повному обсязі та без порушень строків було сплачено єдиний внесок у відповідності до здійснених розрахунків заробітної плати працівників.
Вказане підтверджується наданими платіжними дорученнями №1380 від 06.04.2015 року на суму 1324,44 грн., № 1395 від 10.04.2015 року, на суму 317,15 грн., №1399 від 17.04.2015 року на суму 3862,62 грн., № 1389 від 06.04.2015 року на суму 1264,39 грн., №1390 від 10.04.2015 року на суму 76.17 грн., №1417 від 07.05.2015 року на суму 25241,14 грн., №1411 від 06.05.2015 року на суму 3584,46 грн., № 1407 від 30.04.2015 року на суму 14372,14грн., № 1403 від 22.04.2015 року на суму 24363,59 грн., № 1422 від 07.05.2015 року на суму 972,49 грн., № 1426 від 21.05.2015 року на суму 18995,62 грн., №1433 від 08.06.2015 року на суму 33822,27 грн., № 1458 від 08.07.2015 року на суму 1109,78 грн., № 1456 від 08.07.2015 року на суму 66,85 грн., №1450 від 07.07.2015 року на суму 38066,09 грн., № 1447 від 01.07.2015 року на суму 1568,85 грн., №1439 від 12.06.2015 року на суму 2552,19 грн., № 1442 від 19.06.2015 року на суму 19837,34 грн., № 1429 від 03.06.2015 року на суму 768,55 грн., № 1447 від 01.07.2015 року на суму 1568,85 грн., № 1456 від 08.07.2015 року на суму 66,85 грн., № 1458 від 08.07.2015 року на суму 1109,78 грн., № 1459 від 08.07.2015 року на суму 2479,04 грн., №1467 від 17.07.2015 року на суму 1920,70 грн., №1470 від 21.07.2015 року на суму 18340,63 грн., № 1476 від 24.07.2015 року на суму 462,66 грн., № 1479 від 30.07.2015 року на суму 682,64 грн., № 1484 від 31.07.2015 року на суму 1842,82 грн., №1486 від 06.08.2015 року на суму 47550,02 грн., № 1479 від 30.07.2015 року на суму 682,64 грн., № 1484 від 31.07.2015 року на суму 1842,82 грн., №1493 від 06.08.2015 року на суму 2279,20 грн., №1498 від 07.08.2015 року на суму 597,15 грн., № 1502 від 14.08.2015 року на суму 2858,87 грн., №1506 від 21.08.2015 року на суму 17999,17 грн., № 1511 від 21.08.2015 року на суму 1811,28 грн., № 1512 від 21.08.2015 року на суму 2634,89 грн., № 1516 від 31.08.2015 року на суму 3153,33 грн., № 1519 від 04.09.2015 року на суму 5476,54 грн., № 1526 від 07.08.2015 року на суму 35364,54 грн., № 1661 від 06.10.2015 року на суму 9749,27 грн., №1703 від 09.10.2015 року на суму 48207,27 грн., №1603 від 21.09.2015 року на суму 18733,65 грн., № 1836 від 06.11.2015 року на суму 64735,60 грн., № 1867 від 12.11.2015 року на суму 2197,76 грн., № 1759 від 21.10.2015 року на суму 20767,79 грн., №2010 від 14.12.2015 року на суму 1568,50 грн., № 2008 від 14.12.2015 року на суму 50,17 грн., № 2006 від 14.12.2015 року на суму 1951,90 грн., №1983 від 09.12.2015 року на суму 54983,03 грн., № 1961 від 04.12.2015 року на суму 7920,32 грн., № 1921 від 27.11.2015 року на суму 2105,84 грн., №1898 від 20.11.2015 року на суму 568,60 грн., №1895 від 20.11.2015 року на суму 21996,25 грн., № 2022 від 15.12.2015 року на суму 0,03 грн., №1832 від 06.11.2015 року на суму 1236,68 грн., № 1801 від 30.10.2015 року на суму 274,18 грн., № 1960 від 04.12.2015 року на суму 4353,79 грн., № 2039 від 21.12.2015 року на суму 17568,26 грн., № 2070 від 30.12.2015 року на суму 68460,19 грн., № 2075 від 31.12.2015 року на суму 832,70 грн., № 2270 від 22.02.2016 року на суму 2543,65 грн., №2222 від 11.02.2016 року на суму 193,91 грн., №2194 від 05.02.2016 року на суму 30263,51 грн., № 2163 від 29.01.2016 року на суму 366,46 грн., № 2081 від 06.01.2016 року на суму 1611,04 грн., № 2083 від 11.01.2016 року на суму 305,69 грн., №2112 від 16.01.2016 року на суму 579,67 грн., № 2144 від 22.01.2016 року на суму 18338,04 грн., № 2138 від 20.01.2016 року на суму 3224,89 грн., №2137 від 20.01.2016 року на суму 140,91 грн., № 2157 від 29.01.2016 року на суму 553,34 грн., № 2227 від 12.02.2016 року на суму 213,78 грн., №2251 від 18.02.2016 року на суму 497,29 грн., №2254 від 18.02.2016 року на суму 880,76 грн., № 2265 від 19.02.2016 року на суму 15624,52 грн., №2288 від 01.03.2016 року на суму 654,87 грн., № 2313 від 04.03.2016 року на суму 44682,40 грн., № 2317 від 04.03.2016 року на суму 607,31 грн., № 2344 від 18.03.2016 року на суму 15838,83 грн., № 2369 від 31.03.2016 року на суму 36988,79 грн., № 2371 від 31.03.2016 року на суму 243,02 грн., № 2380від 01.04.2016 року на суму 598,86 грн., №2387 від 06.04.2016 року на суму 4907,95 грн., №2400 від 12.04.2016 року на суму 2453,50 грн., № 2413 від 22.04.2016 року на суму 10121,18 грн., № 2428 від 05.05.2016 року на суму 3162,88 грн., призначення платежу - сплата єдиного внеску ЄСВ із заробітної плати, лікарняних листів, відпустки, авансу, розрахунки при звільненні.
Також, з матеріалів справи, а саме акту перевірки Головного управління ДФС у м. Києві від 26.01.2017 року № 63/26-15-14-06-02/32710395 вбачається, що перевіркою дотримання вимог, достовірності та повноти відображення відповідних відомостей у Звітах про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до фіскальних органів затверджених Наказом Міністерства доходів України від 09.09.2013 № 455 порушень не встановлено.
Звіти про суми нарахованої заробітної плати (допомоги грошового забезпечення, компенсації) виплат за договорами цивільно-правового характеру та сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування надавалися своєчасно до ДПІ у Шевченківському районі.
Перевіркою не встановлено фактів порушення банківським установами встановленого порядку перерахування сум єдиного соціального внеску. (арк. 62 акту перевірки).
Згідно змісту оскаржуваного рішення, рішення Державної фіскальної служби України від 10.01.2018 року № 647/6/99-99-11-02-02-25, відзиву на позов відсутні будь-які посилання на те, яким чином відповідачем зроблено розрахунок порушення строків сплати єдиного соціального внеску, що стало підставою для винесення оскаржуваного рішення.
Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
В даному випадку відповідачем винесено оскаржуване рішення на порушення принципу обґрунтованості, що є підставою для задоволення позовних вимог.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 293, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у місті Києві від 16.11.2017 року № 0196391309.
3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві 1762,00 грн. судового збору на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами "Інвест-Консалтинг".
4. Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 20.02.19 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2019 |
Оприлюднено | 22.02.2019 |
Номер документу | 79995569 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Костюк Любов Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні