Рішення
від 22.02.2019 по справі 360/101/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

22 лютого 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/101/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДФС в Луганській області) до ОСОБА_1 (далі - відповідач), в якій просить стягнути кошти з відповідача по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в рахунок погашення податкової заборгованості в сумі 51354,15 грн.: податкове зобов'язання - 51354,15 грн. за період з 29.09.2016 по 19.09.2017.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта за ОСОБА_1 зареєстрований 1/2 частки будинку за адресою: АДРЕСА_1., площею 67.6 кв.м (1/2 частки = 33,8 кв.м) та 1/2 частки будинку за адресою: АДРЕСА_2., площею 1219,3 кв.м (1/2 частки = 609,65 кв.м).

Станом на 12.12.2018 Відповідач має податкову заборгованість з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 51 354,15 грн. за період з 29.09.2016 по 19.09.2017.

Сватівською об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС у Луганській області було сформовано податкову вимогу від 05.09.2016 №705-17, яку направлено поштою з рекомендованим повідомленням про вручення.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином, надіслав клопотання про розгляд справи за відсутності представника ГУ ДФС у Луганській області, позовні вимоги підтримав у повному обсязі, просив їх задовольнити (арк. спр. 52).

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином. Поштове відправлення із судовою повісткою, направлене на адресу відповідача, не вручено адресату (арк. спр. 51). Відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки представник позивача та представник відповідача про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

По справі вчинені такі процесуальні дії.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 04.01.2019 дану позовну заяву залишено без руху та запропоновано позивачу протягом 5 - ти (п'яти) днів з дня отримання даної ухвали надати суду: оригінал документа про сплату судового збору в розмірі 1762,00 грн. (арк. спр. 30-31)

Ухвалою від 15.01.2019 продовжено процесуальний строк на усунення недоліків позовної заяви. Надано позивачу строк для усунення недоліків протягом 5-ти (п'яти) днів з дня отримання даної ухвали та зобов'язати позивача усунути недоліки позовної заяви шляхом надання суду: оригіналу документа про сплату судового збору в розмірі 1762,00 грн. (арк. спр. 35)

Ухвалою від 17.01.2019 зобов'язано Гончарівську сільську раду Сватівського району Луганської області протягом 3-х (трьох) днів з дня отримання ухвали надати інформацію про зареєстроване місце проживання ОСОБА_1 (арк. спр. 39).

Ухвалою від 04.02.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, розгляд справи призначено на 22.02.2019 (арк. спр. 1-2).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановлено таке.

Згідно довідок Гончарівської сільської ради Сватівського району Луганської області від 31.01.2019 № 47 та № 62 ОСОБА_1 зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, але за місцем реєстрації не проживає більше 5 років (арк. спр. 47, 48) .

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта за ОСОБА_1 зареєстрований 1/2 частки будинку за адресою: АДРЕСА_1., площею 67.6 кв.м (1/2 частки = 33,8 кв.м) та 1/2 частки будинку за адресою: АДРЕСА_2., площею 1219.3 кв.м (1/2 частки = 609,65 кв.м) (арк. спр. 22-24)

Згідно довідки про заборгованість суми податкового боргу та його розрахунку станом на 12.12.2018 відповідач має податкову заборгованість з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 51 354,15 грн.: податкове зобов'язання - 51354,15 грн. за період з 29.09.2016 по 19.09.201 (арк. спр. 5, 6).

Нараховано по узгодженому податковому повідомленні-рішенні за 2015 рік від 13.06.2016 №38441-13 на суму 11927,87 грн. (арк. спр. 10)

На 01.01.2015 мінімальна заробітна плата складала 1218,00 грн. 2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої Гончарівською с/р на 1 січня звітного року, за 1 кв. метр бази оподаткування, (площа оподаткування (609,65 - 120 = 489,65) *24,36 (1218,00*2% = 24,36) =11927,87 грн.), що підтверджується рішенням Гончарівської сільської ради Луганської області від 27.01.2015 № 492 та розрахунком (арк. спр. 16-17, 21).

Нараховано по узгодженому податковому повідомленні-рішенні за 2016 рік від 23.06.2017 №446/12-32-13-10 на суму 11927,87 грн. (арк. спр. 12)

На 01.01.2016 мінімальна заробітна плата складала 1378,00 грн. 2% розміру мінімальної заробітної плати, встановленої Гончарівською с/р на 1 січня звітного року, за 1 кв. метр бази оподаткування, (площа оподаткування (609,65 + 33,8 - 120 = 523,45) *27,56 (1378*2% = 27,56) + 25000,00 = 39426,28 грн.), що підтверджується рішенням Гончарівської сільської ради Луганської області від 18.01.2016 № 3/3 та розрахунком (арк. спр. 18-19, 20)

Сватівською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Луганській області було сформовано податкову вимогу форми Ф від 05.09.2016 №705-17, якою повідомлено, що станом на 04.09.2016 сума податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями становить 29702,15 грн, яку направлено поштою з рекомендованим повідомленням про вручення (арк. спр. 25, 26).

Відповідачем податковий борг не погашений, що підтверджено інформацією про наявність податкового боргу станом на 03.12.2018 (арк. спр. 5) та зворотного боку облікової карти (арк. спр. 7-9).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Стаття 67 Конституції України встановлює обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктом 4.1.1. пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України (далі-ПКУ) визначено, що кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цим Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.

Підпунктом 4.1.3. пункту 4.1 статті 4 ПКУ встановлено невідворотність настання визначеної законом відповідальності у разі порушення податкового законодавства.

Згідно положень п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПКУ платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно п.36.1, п.36.2 ст.36 ПКУ податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.

Пунктом 38.1 статті 38 ПКУ визначено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Пунктом 14.1.175 статті 14 ПКУ визначено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом;

Розділ XII ПКУ регулює правовідносини щодо податку на майно.

Відповідно до підпункту 266.1.1. пункту 266.1 статті 266 ПКУ платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Згідно підпункту 266.3.2. пункту 266.3 статті 266 ПКУ база оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.

Органи місцевого самоврядування до 25 грудня року, що передує звітному, подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості інформацію щодо ставок та наданих пільг юридичним та/або фізичним особам зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування згідно підпункту 266.5.1. пункту 266.5 статті 266 ПКУ.

Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості виходячи із загальної площі кожного з об'єктів нежитлової нерухомості та відповідної ставки податку.

Відповідно до підпункту 266.7.2. пункту 266.7 статті 266 ПКУ податкове/податкові повідомлення- рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з підпунктом 266.7.1 пункту 266.7 цієї статті, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).

Згідно підпункту 266.7.1. пункту 266.7 статті 266 ПКУ обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:

ґ) за наявності у власності платника податку об'єкта (об'єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів "а" - "г" цього підпункту, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частку).

Підпунктом 266.4.1. пункту 266.4 статті 266 ПКУ передбачені пільги щодо сплати податку, база оподаткування об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів.

На час розгляду адміністративної справи відповідачем податковий борг не погашений, що інтегрованою карткою з єдиного податку відповідачем станом на 21.02.2019 (арк. спр. 52).

Пунктом 87.11 статті 87 Податкового кодексу України встановлено, що орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.

Відповідно до пунктів 95.1 та 95.2 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Оскільки податкова вимога від 05.09.2016 № 705-17 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.

Згідно із пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).

Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Головне управління ДФС у Луганській області (ідентифікаційний код 39591445) є органом державної влади та зареєстровано юридичною особою.

Згідно з Положенням про Головне управління ДФС у Луганській області, затвердженим наказом Державної фіскальної служби України від 31.07.2017 № 503, Головне управління ДФС у Луганській області є територіальним органом Державної фіскальної служби України, який підпорядковується Державній фіскальній службі України. Головне управління ДФС у Луганській області є органом доходів і зборів.

Основними завданнями Головного управління ДФС у Луганській області є забезпечення реалізації державної податкової політики та політики у сфері державної митної справи, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного (при виконанні повноважень з контрольно-перевірочної, оперативно-розшукової роботи, досудового розслідування, перевірок фінансових операцій, які можуть бути пов'язані з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом) законодавства, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків і зборів та інших платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, державної політики з адміністрування єдиного внеску, а також боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної політики у сфері контролю за своєчасністю здійснення розрахунків в іноземній валюті в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.

Відповідно до підпунктів 9, 19 пункту 4 вказаного Положення Головне управління ДФС у Луганській області відповідно до покладених на нього завдань здійснює погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; звертається до суду у випадках, передбачених законодавством.

З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи, є Головне управління ДФС у Луганській області.

Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг по податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в рахунок погашення податкової заборгованості в сумі 51354,15 грн.(податкове зобов'язання - 51354,15 грн. за період з 29.09.2016 по 19.09.2017) не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Судові витрати, понесені позивачем у вигляді сплати судового збору, не відшкодовуються, оскільки відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДФС у Луганській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1, місце реєстрації: АДРЕСА_1) до місцевого бюджету Гончарівської сільської ради Сватівського району Луганської області податковий борг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в рахунок погашення податкової заборгованості в сумі 51354,15 грн (п'ятдесят одна тисяча триста п'ятдесят чотири гривень 15 коп.).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.02.2019
Оприлюднено24.02.2019
Номер документу80026566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/101/19

Постанова від 22.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Рішення від 18.07.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Унятицький Д. Є.

Ухвала від 06.05.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Унятицький Д. Є.

Ухвала від 26.02.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Унятицький Д. Є.

Рішення від 22.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні