Ухвала
від 16.12.2019 по справі 360/101/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

16 грудня 2019 року СєвєродонецькСправа № 360/101/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/101/19 за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/101/19.

В обґрунтування заяви зазначено, що у Сватівському районному відділі державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області відкрито виконавче провадження № 59929107 з примусового виконання виконавчого листа № 360/101/19, виданого 22.02.2019 Луганським окружним адміністративним судом, про стягнення з ОСОБА_1 на користь Головного управління ДФС у Луганській області заборгованості в розмірі 51354,15 грн. 13.11.2019 до відділу надійшла заява Головного управління ДФС у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження № 8163/9/12- 32-53-07-15 від 07.11.2019, в якій зазначено, що відповідно до положення про Головне управління ДПС у Луганській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 № 14 Головне управління ДПС у Луганській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області, просив звернутись до Луганського окружного адміністративного суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження.

Просив замінити сторону виконавчого провадження № 59929107, з примусового виконання виконавчого листа № 360/101/19, виданого 22.02.2019 Луганським окружним адміністративним судом про, стягнення з ОСОБА_1 заборгованості в розмірі 51354,15 грн., а саме: стягувача - Головне управління ДФС у Луганській області, код ЄДРПОУ 39591445, яке розташовану за адресою м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72 на Головне управління ДПС у Луганській області код ЄДРПОУ 43143746, яке розташоване за адресою: м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72.

Сторони у судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, заявник просив розглянути заяву без участі представника Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області (арк. спр. 3, 15-20, 24).

Згідно з частиною другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів.

Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 22.02.2019 у справі № 360/101/19 позов Головного управління ДФС у Луганській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу задоволено повністю. Стягнуто з ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 ) до місцевого бюджету Гончарівської сільської ради Сватівського району Луганської області податковий борг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в рахунок погашення податкової заборгованості в сумі 51354,15 грн (п`ятдесят одна тисяча триста п`ятдесят чотири гривень 15 коп.) (арк. спр. 54-56).

23.04.2019 Луганським окружним адміністративним судом виданий виконавчий лист № 360/101/19 про стягнення податкового боргу з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в рахунок погашення податкової заборгованості в сумі 51354,15 грн (арк. спр. 6).

Постановою старшого державного виконавця Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області від 05.09.2019 відкрито виконавче провадження № 59929107 щодо примусового виконання виконавчого листа по справі № 360/101/19, виданого Луганським окружним адміністративним судом 23.04.2019 (арк. спр. 5).

Вирішуючи заяву про заміну сторони виконавчого провадження, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 1 Закону України від 02.06.2016 № 1404-VIII "Про виконавче провадження" (далі - Закон № 1404-VIII) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до частин першої, другої статті 15 Закону № 1404-VIII сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Вищеописаними доказами, наявними в матеріалах справи, підтверджено, що Головне управління ДФС у Луганській області отримало виконавчий лист у справі № 360/101/19 про стягнення з відповідача на свою користь заборгованість та набуло статусу стягувача у виконавчому провадженні.

Частиною п`ятою статті 15 Закону № 1404-VIII встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником.

На виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДПС у Луганській області. Реорганізовані деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема, Головне управління ДФС у Луганській області на Головне управління ДПС у Луганській області.

Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Луганській області від 29.08.2019 № 5 почало працювати Головне управління у Луганській області з виконання функцій з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Головне управління ДПС.

Згідно з абз. 5 пункту 1 Положення про Головне управління ДПС у Луганській області Головне управління ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 № 1074 (далі також - Порядок № 1074), який визначає механізм здійснення заходів, пов`язаних з утворенням, реорганізацією або ліквідацією міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі - органи виконавчої влади) та їх територіальних органів, орган виконавчої влади утворюється шляхом утворення нового органу виконавчої влади або в результаті реорганізації (злиття, поділу, перетворення) одного чи кількох органів виконавчої влади. Орган виконавчої влади припиняється шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 1074, права та обов`язки органів виконавчої влади переходять:

у разі злиття органів виконавчої влади - до органу виконавчої влади, утвореного внаслідок такого злиття;

у разі приєднання одного або кількох органів виконавчої влади до іншого органу виконавчої влади - до органу виконавчої влади, до якого приєднано один або кілька органів виконавчої влади;

у разі поділу органу виконавчої влади - до органів виконавчої влади, утворених внаслідок такого поділу;

у разі перетворення органу виконавчої влади - до утвореного органу виконавчої влади;

у разі ліквідації органу виконавчої влади і передачі його завдань та функцій іншим органам виконавчої влади - до органів виконавчої влади, визначених відповідним актом Кабінету Міністрів України.

Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 31.07.2019 утворено юридичну особу - про Головне управління ДПС у Луганській області, про що до реєстру внесено запис № 1 383 102 0000 005541 (арк. спр. 25-26).

Згідно з інформацією, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Головне управління ДФС у Луганській області з 05.08.2019 знаходиться в стані припинення (арк. спр. 27-29).

Тобто, станом на 16.12.2019 державна реєстрація Головного управління ДФС у Луганській області не припинена.

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України суд у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Частиною п`ятою статті 15 Закону України "Про виконавче провадження" встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Статтею 104 Цивільного кодексу України (далі також - ЦК України) визначено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Частиною 5 статті 104 ЦК України прямо передбачено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Як встановлено матеріалами справи, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №537 реорганізація Головного управління ДФС у Луганській області проводиться шляхом його приєднання до Головного управління ДПС у Луганській області.

Станом на дату розгляду заяви - 16.12.2019 запис про припинення Головного управління ДФС у Луганській області не внесений до єдиного державного реєстру.

Таким чином, з урахуванням положень ст. 104 ЦК України, відсутні підстави для висновку про припинення Головного управління ДФС у Луганській області у встановленому законодавством порядку.

Як наслідок, відсутні передбачені статтею 379 КАС України, статтею 15 Закону України "Про виконавче провадження" та Порядком № 1074 обставини стосовно вибуття Головного управління ДФС у Луганській області як сторони виконавчого провадження, що спростовує вимоги державного виконавця про заміну сторони у виконавчому провадженні.

Також судом не виявлено, а заявником не зазначено та не надано доказів неможливості виконання своїх функцій Головним управління ДФС у Луганській області щодо стягнення податкового боргу станом на дату звернення із заявою про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/101/19, що виключає можливість дійти висновку про наявність публічного правонаступництва.

У зв`язку з чим державний виконавець передчасно звернувся із заявою про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/101/19.

Таким чином, зазначені обставини свідчать про відсутність підстав для задоволення заяви Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/101/19.

Керуючись статтями 241, 243, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Сватівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Луганській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/101/19 за позовом Головного управління ДФС у Луганській області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу - відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2019
Оприлюднено17.12.2019
Номер документу86351030
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/101/19

Постанова від 22.01.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 17.12.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 16.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Рішення від 18.07.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Унятицький Д. Є.

Ухвала від 06.05.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Унятицький Д. Є.

Ухвала від 26.02.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Унятицький Д. Є.

Рішення від 22.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні