Справа № 560/4008/18
РІШЕННЯ
іменем України
18 лютого 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Майстера П.М. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "МІВАС" до Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області , Конкурсного комітету Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, треті особи фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом до Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області, Конкурсного комітету Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, треті особи фізична особа-підприємець ОСОБА_1, Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто", в якому просить:
- визнати протиправною бездіяльність Славутської РДА щодо скасування результатів конкурсу від 31.08.2018 по об'єкту №1 відносно маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317 за наявною інформацією від дилерів про переобладнання автобусів з вантажних транспортних засобів;
- визнати протиправним та скасувати розпорядження Славутської РДА від 14.09.2018 №434/2018-р, яким введено в дію рішення (Протокол №22 від 31.08.2018) її Конкурсного комітету за результатами конкурсу в частині визначення переможця конкурсу ФОП ОСОБА_1 і перевізника TOB "Славутатрансавто" таким, що зайняв друге місце на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317;
- визнати протиправним і скасувати рішення Конкурсного комітету Славутської РДА (Протокол №22 від 31.08.2018) в частині визначення переможця конкурсу ФОП ОСОБА_1 і перевізника TOB "Славутатрансавто", що зайняв друге місце на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317;
- зобов'язати Славутську РДА позбавити перевізника ФОП ОСОБА_1 документів на перевезення, що були видані для обслуговування маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки №1317 на підставі протоколу Конкурсного комітету №22 від 31.08.2018 і розпорядження Славутської РДА від 14.09.2018 №434/2018-р;
- зобов'язати Славутську РДА визнати TOB "МІВАС" переможцем конкурсу на право обслуговування пасажирів на автобусному маршруті загального користування Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки № 1317 як одного автомобільного перевізника-претендента на підставі вже поданих документів для участі у конкурсі 31.08.2018.
В обґрунтування позовних вимог в позовній заяві та у відповіді на відзив позивач зазначив, що фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 та Товариством з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" в документах на участь в конкурсі по об'єкту №1 відносно маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки №1317 надано перелік транспортних засобів, що пропонуються для використання на маршруті, зокрема, серед інших були Mercedes Benz VIN код НОМЕР_7 і Volkswagen VW AG CRAFTER VIN код НОМЕР_6. На переконання позивача вказані автобуси переобладнані з вантажних транспортних засобів і участь з ними у конкурсі та використання на регулярних автобусних маршрутах загального користування є незаконною.
Вказав, що на підтвердження інформації щодо переобладнання вказаних транспортних засобів, позивач на свій запит отримав листи від офіційних дилерів, що транспортні засоби ФОП ОСОБА_1 та ТОВ "Славутатрансавто", вироблені як вантажні, зокрема: 1) ПрАТ АТП "Атлант" офіційний дилер Mercedes-Benz Даймлер АГ в Україні від 06.09.2018 щодо автомобіля марки Mercedes Benz VIN код НОМЕР_7; 2) ТОВ "ВІК-ЕКСПО" офіційний дилер Volkswagen в Україні від 10.09.2018 №89, щодо автомобіля марки VW AG СRAFTER, VIN код НОМЕР_6.
Зазначив, що Славутською районною державною адміністрацією Хмельницької області не надано оцінку вказаним листам, не вчинено жодних дій на підтвердження або спростування вказаної інформації про переобладнання автобусів з вантажних транспортних засобів.
Також, вказав, що відповідно до п.п.5 п.12 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 року за №1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який: має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу).
Зазначив, що згідно листа Укртрансбезпеки в Хмельницькій області від 28.08.2018 року, у TOB "Славутатрансавто" наявні штрафи, накладені постановами від 26.04.2018 року і 12.07.2018 року. Тобто, штрафи накладені раніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу.
Вважає, що бездіяльність Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області до конкурсу та після його проведення є незаконною, порушує права позивача як учасника конкурсу і претендента на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки, Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки №1317, тому звернувся в суд з вказаними позовними вимогами.
Ухвалою суду від 29.11.2018 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "МІВАС" залишено без руху.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 07.12.2018 року відкрито провадження та призначено справу до судового розгляду за правилами загального позовного провадження.
Ухвалою від 06.02.2019 року клопотання представника позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "МІВАС" про продовження строку підготовчого провадження задовольнив, та продовжив строк підготовчого провадження в адміністративній справі №560/4008/18 на тридцять днів.
Ухвалою суду від 18.02.2019 року закрито підготовче провадження у справі №560/4008/18, та призначено справу до судового розгляду на 18.02.2019 року.
Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень. Надав до суду заяву про розгляд справи без його участі, в письмовому провадженні. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача - Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області у судове засідання не з'явився. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень. Надав до суду відзив на позовну заяву та заперечення, в яких вказав, що відповідно до інформації, наданої Регіональним сервісним центром МВС в Хмельницькій області, оформленої листом від 22.08.2018 року №31/22-3586, переобладнання транспортних засобів, заявлених для участі у конкурсі, не здійснювалося. Зважаючи на це, ФОП ОСОБА_1 та TOB "Славутатрансавто" були допущені до участі у конкурсі на право обслуговування маршруту Славута-Бесідки в поєднанні Славута-Нетішин №1305, Славута-Сьомаки №1317, за результатами якого рішенням конкурсного комітету Славутської РДА, оформленим протоколом від 31.08.2018 року №22, переможцем конкурсу визначено ФОП ОСОБА_1, а TOB "Славутатрансавто" таким, що зайняв друге місце.
Зазначив, що TOB "Славутатрансавто" наявні штрафні санкції були сплачені, проте не зняті з обліку у системі Укртрансбезпеки, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями. Вважає позовні вимоги необгрунтованими та безпідставними, а тому просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі. Також, представник відповідача - Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області надав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Представник відповідача - Конкурсного комітету Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району у судове засідання не з'явився, відзив на позовну заяву не надіслав. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень.
Треті особи у судове засідання не з'явились, пояснення щодо позову або відзиву не надіслали. Про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштових відправлень. Від представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі, також просить у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
У п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України зазначено, що письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
Згідно з частиною 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів в порядку письмового провадження, так як явка сторін не визнавалася судом обов'язковою.
Дослідивши належним чином зібрані докази по справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення спору по суті, суд приходить до висновків, що позовні вимоги не підлягають до задоволення з наступних підстав.
Встановлено, що розпорядженням голови Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області від 29.04.2013 року №262/2013-р "Про створення конкурсного комі тету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району", утворено конкурсний комітет з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, у складі згідно з додатком.
Розпорядженням голови Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області від 21.08.2018 року №378/2018-р "Про внесення змін до розпорядження голови районної державної адміністрації від 29.04.2013 № 262/2013-р", внесено зміни до розпорядження голови районної державної адміністрації від 29 квітня 2013 року № 262/2013-р "Про створення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району" (зі змінами), викладено додаток до нього у новій редакції.
Розпорядженням першого заступника голови Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області О. Мельника від 03.07.2018 року №291/2018-р "Про оголошення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування", оголошено конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1306 Славута - Соснівка, №1317 Славута - Сьомаки.
Вказаним розпорядженням сектору інфраструктури районної державної адміністрації доручено організувати засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, та провести конкурс з перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1306 Славута - Соснівка, №1317 Славута - Сьомаки у терміни, визначені умовами його проведення .
В газеті "Трудівник Полісся" від 12.07.2018 року №28 (11277) було розміщено оголошення про конкурс та умови його проведення на право здійснення перевезення пасажирів за автобусними маршрутами загального користування №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1306 Славута - Соснівка, №1317 Славута - Сьомаки.
Згідно умов конкурсу затверджених 03.07.2018 року першим заступником голови Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області О. Мельником, заявлено наступні об'єкти конкурсу: об'єкт №1 конкурсу - маршрути №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1317 Славута - Сьомаки; об'єкт №2 конкурсу - маршрут №1306 Славута - Соснівка. Засідання Конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, відбудеться 31.08.2018 року.
Документи для участі в оголошеному конкурсі на об'єкт №1 конкурсу - маршрути №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1317 Славута - Сьомаки були подані Товариством з обмеженою відповідальністю "МІВАС", Товариством з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто", та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1.
Згідно поданих документів до участі у конкурсі (відомості про перевізника - претендента на конкурс 31.08.2018 року) фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на конкурс подані транспортні засоби: Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10; ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_11 Товариством з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" на конкурс подані транспортні засоби: Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_12; ПАЗ 32053-07, державний реєстраційний номер НОМЕР_13, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_14 Товариством з обмеженою відповідальністю "МІВАС" на конкурс подані транспортні засоби: ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_4, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_15 ПАЗ 32053, державний реєстраційний номер НОМЕР_5, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_16
З метою проведення перевірки інформації, поданої в конкурсних пропозиціях Славутською районною державною адміністрацією Хмельницької області було направлено ряд запитів до відповідних органів про надання інформації щодо діяльності перевізників - претендентів.
Так, відповідно до листа начальника Славутського ВП ГУНП в Хмельницькій області В.В. Яцюк від 21.08.2018 вих.№8956/114/01-2018, з 01.01.2018 року по 31.08.2018 року порушень ПДР та ДТП на транспортні засоби Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3, ПАЗ 32053-07, державний реєстраційний номер НОМЕР_13, ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_4, ПАЗ 32053, державний реєстраційний номер НОМЕР_5 в базі даних "АРМОР" не зареєстровано.
Згідно інформації наданої Регіональним сервісним центром МВС України в Хмельницькій області (лист від 22.08.2018 року №31/22-3586), переобладнання транспортних засобів, заявлених для участі у конкурсі не здійснювалося.
Відповідно до інформації наданої Державною службою України з безпеки на транспорті, оформленої листом від 29.08.2018 за №7503/02/15-18:
- про перевізника - претендента ФОП ОСОБА_1, який подав документи для участі у конкурсі вбачається, що наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, орендована територія вул. Військова, 67 А, м. Славута, Хмельницька обл., договір з ФОП ОСОБА_5, дійсний до 13.08.2020 року; кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, штатна чисельність - 1; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров'я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, штатна чисельність - 1; всі транспортні засоби закріплені за перевізником, несплачених штрафних санкцій, накладених Укртрансбезпекою - немає.
- про перевізника - претендента Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто", який подав документи для участі у конкурсі вбачається, що наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: орендована територія: вул. Острозька, 90, м. Славута, Хмельницька обл., договір з ОСОБА_6 дійсний до 28.02.2027 року; кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 3; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров'я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 2; всі транспортні засоби закріплені за перевізником, наявні несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою у розмірі 850 грн.
- про перевізника - претендента Товариство з обмеженою відповідальністю "МІВАС", який подав документи для участі у конкурсі вбачається, що наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: орендована територія вул. Приміська, 6, м. Славута, Хмельницька обл., договір з ТОВ "РОСТ" дійсний до 01.04.2017 року, орендована територія вул. Петра Сагайдачного, 3А, м. Славута, Хмельницька обл., договір з ОСОБА_7 дійсний до 01.01.2027 року; кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 3; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров'я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 2; всі транспортні засоби закріплені за перевізником, несплачених штрафних санкцій, накладених Укртрансбезпекою - немає.
Також, відповідно до листа Управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області від 28.08.2018 за №2883/37-18, у ТОВ "Славутатрансавто" наявні несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою у розмірі 850 грн. Водночас, вказані штрафні санкції були сплачені ТОВ "Славутатрансавто" (платіжні доручення №77 від 11.05.2018 року, №119 від 24.07.2018 року), проте не зняті з обліку у системі Укртрансбезпеки.
За результатами наданої інформації щодо діяльності перевізників - претендентів, Товариство з обмеженою відповідальністю "МІВАС", Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто", та фізична особа-підприємець ОСОБА_1 були допущені до участі у конкурсі на право обслуговування маршруту №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1317 Славута - Сьомаки.
Згідно Протоколу №22 засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району від 31.08.2018 року, Мельник О.В. (голова конкурсного комітету) поставив на голосування питання про нарахування ФОП ОСОБА_1 18 балів для участі у визначенні переможця конкурсу за бальною системою по об'єкту №1. За це рішення члени конкурсного комітету проголосували 11 "за", 0 "утримався", 0 "проти".
Мельник О.В. (голова конкурсного комітету) поставив на голосування питання про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" 18 балів для участі у визначенні переможця конкурсу за бальною системою по об'єкту №1. За це рішення члени конкурсного комітету проголосували 11 "за", 0 "утримався", 0 "проти".
Також, голова конкурсного комітету поставив на голосування питання про нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю "МІВАС" 15 балів для участі у визначенні переможця конкурсу за бальною системою по об'єкту №1. За це рішення члени конкурсного комітету проголосували 11 "за", 0 "утримався", 0 "проти".
Окрім цього, голова конкурсного комітету поставив на голосування питання про визнання переможцем №1 ФОП ОСОБА_1, переможцем №2 ТОВ "Славутатрансавто" по об'єкту конкурсу №1 маршрутах №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1317 Славута - Сьомаки.
За визнання переможцем №1 ФОП ОСОБА_1 - члени конкурсного комітету проголосували 10 "за", 1 "утримався", 0 "проти".
За визнання переможцем №2 ТОВ "Славутатрансавто" - члени конкурсного комітету проголосували 11 "за", 0 "утримався", 0 "проти".
Так, за результатами засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району від 31 серпня 2018 року, конкурсний комітет прийняв рішення визнати переможцем №1 по об'єкту конкурсу №1 маршрутах №1305 Славута - Бесідки у поєднані Славута - Нетішин та №1317 Славута - Сьомаки ФОП ОСОБА_1 та переможцем №2 ТОВ "Славутатрансавто".
В подальшому, розпорядженням голови Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області від 14.09.2018 року №434/2018-р, введено в дію рішення конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району (протокол засідання конкурсного комітету від 31 серпня 2018 року № 22), про визнання переможців конкурсу на перевезення пасажирів на приміських автобусних маршрутах загального користування та укладено з автомобільним перевізником - переможцем №1 договір на перевезення пасажирів за маршрутами згідно з переліком (№1305 Славута - Бесідки у поєднані Славута - Нетішин та №1317 Славута - Сьомаки).
19.09.2018 року між Славутською районною державною адміністрацією, в особі першого заступника голови Славутської районної державної адміністрації Мельника Олександра Вікторовича (Організатор перевезень) та ФОП ОСОБА_1 (Перевізник) було укладено договір №33 на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування.
Згідно вказаного договору Організатор перевезень надає Перевізникові право на перевезення пасажирів на вказаних нижче автобусних маршрутах загального користування у звичайному режимі руху, а Перевізник забезпечує якісні та безпечні перевезення пасажирів на умовах, передбачених цим Договором:
Маршрут № 1:
- назва маршруту: Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин;
- номер маршруту: 1305;
- мінімальна пасажиромісткість: 21 місць.
Маршрут № 2:
- назва маршруту: Славута - Сьомаки;
- номер маршруту: 1317;
- мінімальна пасажиромісткість: 21 місць.
Встановлено, що позивач не погоджуючись з рішенням Конкурсного комітету Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району від 31.08.2018 року, звернувся до Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області із скаргами від 07.09.2018 року №39, та від 11.09.2018 року №41, в яких посилався на порушення заборони, передбаченої статтею 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" щодо допуску до участі у конкурсі автомобільних перевізників, які передбачають використовувати на регулярних автобусних маршрутах загального користування автобуси, переобладнані з вантажних транспортних засобів. До скарги було надано довідки від ПрАТ АТП "Атлант" та TOB "ВІК-ЕКСПО", що автобус ФОП ОСОБА_1 Mersedes Benz Sprinter 316, 2010 p.в., та автобус TOB "Славутатрансавто" Volkswagen Crafter 2012 p.в. є вантажними автомобілями.
В поданих скаргах позивач просив вжити заходів щодо скасування рішення конкурсного комітету по об'єкту №1 щодо визначення переможцем конкурсу ФОП ОСОБА_1 і визнання таким, що зайняв друге місце перевізника TOB "Славутатрансавто", повторно винести зазначений об'єкт на розгляд конкурсного комітету та розглянути питання щодо визначення TOB "МІВАС" переможцем конкурсу як єдиного учасника за поданими пропозиціями на 31 серпня 2018 року з кількістю балів вище ніж нуль.
За результатами розгляду скарг Славутська районна державна адміністрація Хмельницької області надала позивачу відповідь, оформлену листом від 14.09.2018 року №02-38-2851/2018, згідно якої підстав для недопущення Славутською райдержадміністрацією перевізника ФОП ОСОБА_1 та ТОВ "Славутатрансавто" до участі у конкурсі на право здійснення перевезення пасажирів по автобусних маршрутах загального користування, що відбувся 31 серпня 2018 року не було, оскільки згідно інформації наданої регіональним сервісним центром МВС в Хмельницькій області, транспортні засоби Mersedes Benz Sprinter 316, 2010 p.в., та Volkswagen Crafter 2012 p.в. були ввезені на територію України як автобуси, а відповідність їх конструкції і технічного стану обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України підтверджено сертифікатами відповідності. Окрім того, нарахування балів для перевізників під час визначення переможця конкурсу було проведено в межах додатку 5 Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування відповідно до наданих підтверджуючих документів та інформації від органів державного контролю.
Не погоджуючись з вищевказаним рішенням Конкурсного комітету Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району від 31.08.2018 року, позивач звернувся до суду з відповідним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення дії чи конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.
Відповідно до частин 1, 2, 3 статті 1 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" від 09.04.1999 за №586-ХІV (надалі по тексту також - Закон №586-ХІV) виконавчу владу в областях, районах, районах Автономної Республіки Крим, у містах Києві та Севастополі здійснюють обласні, районні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
Місцева державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади і входить до системи органів виконавчої влади.
Місцева державна адміністрація в межах своїх повноважень здійснює виконавчу владу на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, а також реалізує повноваження, делеговані їй відповідною радою.
За змістом частини 1, 2 статті 6 Закону №586-ХІV на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання власних і делегованих повноважень, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.
Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.
Згідно частини 1 статті 20 Закону №586-ХІV місцева державна адміністрація, серед іншого, забезпечує організацію обслуговування населення підприємствами, установами та організаціями житлово-комунального господарства, зв'язку, телебачення, радіомовлення, торгівлі та громадського харчування, побутового і транспортного обслуговування незалежно від форм власності; здійснює управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення в межах адміністративно-територіальної одиниці.
За змістом частини 1 статті 41 вказаного Закону голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.
Аналіз вказаних норм закону свідчить, що Славутська районна державна адміністрація є місцевим органом виконавчої влади, до повноважень якої, серед іншого, належить забезпечення організації транспортного обслуговування населення, в межах Славутського району Хмельницької області, а голова Славутської РДА вправі видавати розпорядження, які є обов'язковими для виконання на території району з даного кола питань.
Відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами-суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень регулюються Законом України "Про автомобільний транспорт" №2344-III від 05.04.2001 року.
Відповідно до ст.6 Закону України "Про автомобільний транспорт", Верховна Рада України визначає основні напрями державної політики у сфері автомобільного транспорту, законодавчі основи її реалізації.
Загальне державне регулювання діяльності автомобільного транспорту здійснює Кабінет Міністрів України відповідно до своїх повноважень.
Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері автомобільного транспорту, забезпечує:
формування та реалізацію державної політики у сфері автомобільного транспорту;
нормативно-правове регулювання;
визначення пріоритетних напрямів розвитку автомобільного транспорту.
Реалізація державної політики у сфері автомобільного транспорту здійснюється через центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
Статтею 7 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що забезпечення організації пасажирських перевезень покладається на приміських автобусних маршрутах загального користування, що не виходять за межі району, - на районні державні адміністрації.
Визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування здійснюється виключно на конкурсних засадах (ч.1 ст.43 Закону України "Про автомобільний транспорт").
В силу ст. 44 Закону України "Про автомобільний транспорт", організація проведення конкурсу та визначення умов перевезень покладаються на органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.
До обов'язкових умов конкурсу на перевезення пасажирів належать: визначення органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування структури парку автобусів, що працюватимуть на маршруті загального користування, за пасажиромісткістю, класом, технічними та екологічними показниками; державні соціальні нормативи у сфері транспортного обслуговування населення.
Для підготовки та проведення конкурсу органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування утворюють конкурсний комітет, до складу якого входять представники відповідних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та територіальних органів Національної поліції, а також громадських організацій у сфері автомобільного транспорту.
Для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування на конкурсних умовах за договором залучають підприємство (організацію), що має фахівців та досвід роботи не менше трьох років з питань організації пасажирських перевезень. Конкурс проводиться із залученням представників відповідних органів виконавчої влади, а також представників громадських організацій. Залучене для проведення засідань конкурсного комітету підприємство (організація) готує матеріали щодо умов конкурсу, паспортів автобусних маршрутів, аналізу одержаних пропозицій та їх оцінки, договорів з переможцями конкурсу та інші матеріали. Порядок проведення конкурсів визначає Кабінет Міністрів України.
Вимоги до автомобільних перевізників, які допускаються до участі в конкурсі визначені статтею 45 Закону України "Про автомобільний транспорт". Так, у конкурсі на визначення автомобільного перевізника на автобусному маршруті загального користування можуть брати участь автомобільні перевізники, які мають ліцензію на той вид послуг, що виносять на конкурс, на законних підставах використовують у достатній кількості сертифіковані автобуси відповідного класу, відповідають вимогам, викладеним у статті 34 цього Закону.
До участі в конкурсі не допускаються автомобільні перевізники, які:
визнані банкрутами або щодо яких порушено справу про банкрутство чи ліквідацію як суб'єкта господарювання;
подали до участі в конкурсі документи, що містять недостовірну інформацію;
не відповідають вимогам статті 34 цього Закону;
передбачають використовувати на маршрутах автобуси, переобладнанні з вантажних транспортних засобів.
Процедура підготовки та проведення конкурсу з перевезення пасажирів на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі області (внутрішньообласний маршрут), автобусному маршруті, що не виходить за межі території району (внутрішньорайонний маршрут), автобусному маршруті, що проходить у межах населеного пункту (міський маршрут), та автобусному маршруті, що проходить у межах об'єднаної територіальної громади (далі - конкурс), а також процедура визначення автомобільного перевізника для роботи на міжміському і приміському автобусних маршрутах загального користування, що виходять за межі території області (міжобласний маршрут) визначена Порядком проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1081 від 03.12.2008 (далі - Порядок №1081), який є обов'язковим до виконання органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами (організаціями), залученими на договірних умовах для організації забезпечення проведення конкурсів, конкурсними комітетами та автомобільними перевізниками.
Відповідно до пункту 2 Порядку №1081 умови конкурсу - встановлені організатором (обов'язкові та додаткові) умови перевезень пасажирів, які повинні виконувати автомобільні перевізники, визначені на відповідному об'єкті конкурсу.
Переможця чи переможців конкурсу визначає організатор перевезень на підставі рішення конкурсного комітету окремо щодо кожного об'єкта конкурсу (п.8 Порядку №1081).
У відповідності до пункту 12 Порядку №1081, організатор перевезень приймає рішення про недопущення до участі в конкурсі перевізника-претендента, який:
1) подав до участі в конкурсі неналежним чином оформлені документи чи не в повному обсязі, а також такі, що містять недостовірну інформацію;
2) визнаний банкрутом або щодо якого порушено провадження у справі про банкрутство (за винятком того, стосовно якого проводиться процедура санації), або який перебуває у стадії ліквідації;
3) не відповідає вимогам статті 34 Закону України "Про автомобільний транспорт";
4) не має достатньої кількості транспортних засобів для виконання перевезень, затвердженої обов'язковими умовами конкурсу, та перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів (дозволів). Достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень;
5) має несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою, або водії якого мають несплачені штрафи, накладені відповідно до статті 130 Кодексу України про адміністративні правопорушення, неоскаржені у судовому порядку (що були накладені не пізніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу);
6) подав конкурсну пропозицію, що не відповідає обов'язковим та додатковим умовам конкурсу, крім випадків, передбачених частиною третьою статті 44 Закону України "Про автомобільний транспорт";
7) подав до участі в конкурсі більшу кількість автобусів, ніж це передбачено умовами конкурсу.
Пунктом 19 Порядку №1081 передбачено, що переможцем конкурсу визначається підприємство (організація), яке за оцінкою конкурсного комітету найбільше відповідає умовам конкурсу.
Згідно з п.29 Порядку №1081, для участі у конкурсі перевізник-претендент подає окремо щодо кожного об'єкта конкурсу документи, визначені статтею 46 Закону України "Про автомобільний транспорт", за формою згідно з додатками 1 - 4.
Відповідно до ст.46 Закону України "Про автомобільний транспорт", для участі в конкурсі на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування автомобільний перевізник подає конкурсному комітету такі документи: заяву претендента встановленого зразка із зазначенням автобусного маршруту загального користування, на якому має намір працювати претендент; відомості за підписом суб'єкта господарювання про автобуси, які будуть використовуватися на автобусному маршруті з зазначенням підстав для їх використання перевізником; відомості про додаткові умови обслуговування маршруту; документ, що підтверджує внесення плати за участь у конкурсі.
Згідно п.37 Порядку №1081, достовірність інформації, викладеної у заяві та документах, визначених пунктом 29 цього Порядку, перевіряється організатором та/або робочим органом не пізніше ніж за два дні до дати проведення конкурсу.
У разі коли на один з об'єктів конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах претендує два або більше перевізники-претенденти, конкурсний комітет визначає переможця з використанням бальної системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів та подає пропозиції організатору перевезень (п.42 Порядку №1081).
Організатор перевезень визнає переможцем конкурсу з перевезення пасажирів на внутрішньообласних, внутрішньорайонних та міських автобусних маршрутах того перевізника-претендента, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників-претендентів, підготовлених конкурсним комітетом (п.46 Порядку №1081).
Таким чином, відповідно до аналізу положень вищевказаного Порядку, перевірка достовірності інформації, викладеної у заяві та документах перевізника-претендента перевіряється організатором та робочим органом не пізніше ніж за два дні до проведення конкурсу; автомобільні перевізники, які подали на розгляд документи що містять недостовірну інформацію до участі в конкурсі не допускаються; перевізники, які прийняли участь у конкурсі оцінюються за бальною системою за певними показниками; рішення стосовно визначення кращого перевізників-претендента приймається конкурсним комітетом простою більшістю голосів з використанням бальної системи оцінки пропозицій; переможцем конкурсу визнається перевізник-претендент, який за результатами розгляду набрав найбільшу кількість балів відповідно до системи оцінки пропозицій перевізників претендентів.
Тобто, перевізник допускається до участі у конкурсі саме по результатам перевірки його відомостей робочим органом, і рішення про допуск (чи не допуск) перевізника до участі у конкурсі має бути прийнято до початку проведення конкурсу та розгляду конкурсних пропозицій.
Як вбачається з матеріалів справи, документи для участі в оголошеному конкурсі на об'єкт №1 конкурсу - маршрути №1305 Славута - Бесідки у поєднанні Славута - Нетішин, №1317 Славута - Сьомаки були подані Товариством з обмеженою відповідальністю "МІВАС", Товариством з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто", та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1.
Згідно поданих документів до участі у конкурсі (відомості про перевізника - претендента на конкурс 31.08.2018 року) фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 на конкурс подані наступні транспортні засоби: Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10; ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_11 Товариством з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" на конкурс подані транспортні засоби: Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_12; ПАЗ 32053-07, державний реєстраційний номер НОМЕР_13, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_14
На виконання пункту 37 вказаного Порядку, з метою проведення перевірки інформації, поданої в конкурсних пропозиціях Славутською районною державною адміністрацією Хмельницької області було направлено ряд запитів до відповідних органів про надання інформації щодо діяльності перевізників - претендентів.
На всі звернення відповідач - Славутська районна державна адміністрація Хмельницької області отримала запитувану інформацію, що підтверджується наявними в матеріалах справи листами.
Так, відповідно до листа начальника Славутського ВП ГУНП в Хмельницькій області В.В. Яцюк від 21.08.2018 вих.№8956/114/01-2018, з 01.01.2018 року по 31.08.2018 року порушень ПДР та ДТП на транспортні засоби Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3 в базі даних "АРМОР" не зареєстровано.
Згідно інформації наданої Регіональним сервісним центром МВС України в Хмельницькій області (лист від 22.08.2018 року №31/22-3586), переобладнання транспортних засобів, заявлених для участі у конкурсі не здійснювалося.
Відповідно до інформації наданої Державною службою України з безпеки на транспорті, оформленої листом від 29.08.2018 за №7503/02/15-18:
- про перевізника - претендента ФОП ОСОБА_1, який подав документи для участі у конкурсі вбачається, наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, орендована територія вул. Військова, 67 А, м. Славута, Хмельницька обл., договір з ФОП ОСОБА_5, дійсний до 13.08.2020 року; кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, штатна чисельність - 1; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров'я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, штатна чисельність - 1; всі транспортні засоби закріплені за перевізником, несплачених штрафних санкцій, накладених Укртрансбезпекою - немає.
- про перевізника - претендента Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто", який подав документи для участі у конкурсі вбачається, наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: орендована територія: вул. Острозька, 90, м. Славута, Хмельницька обл., договір з ОСОБА_6 дійсний до 28.02.2027 року; кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 3; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров'я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 2; всі транспортні засоби закріплені за перевізником, наявні несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою у розмірі 850,00 грн.
Також, відповідно до листа Управління Укртрансбезпеки у Хмельницькій області від 28.08.2018 за №2883/37-18, у ФОП ОСОБА_1 несплачені штрафні санкції відсутні, а у ТОВ "Славутатрансавто" наявні несплачені штрафні санкції, накладені Укртрансбезпекою у розмірі 850,00 грн.
Проте, із наданих відповідачем - Славутською районною державною адміністрацією Хмельницької області до суду заперечень вбачається, що штрафні санкції у розмірі 850,00 грн. були сплачені ТОВ "Славутатрансавто", проте не зняті з обліку у системі Укртрансбезпеки.
Зазначене підтверджується також наявними у матеріалах справи копіями платіжних доручень №77 від 11.05.2018 року на суму 170,00 грн., та №119 від 24.07.2018 року на суму 680,00 грн.
Відтак, твердження позивача про те, що у TOB "Славутатрансавто" наявні несплачені штрафи, накладені постановами від 26.04.2018 року і 12.07.2018 року, тобто раніше ніж за 20 днів до дати проведення конкурсу, не знайшли свого підтвердження, оскільки в матеріалах справи наявні належні докази сплати TOB "Славутатрансавто" штрафних санкцій у розмірі 850,00 грн.
Посилання позивача на те, що автобуси Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3, подані для участі у конкурсі перевізниками ТОВ "Славутатрансавто" та ФОП ОСОБА_1, переобладнані з вантажних на пасажирські відповідно до листів від офіційних дилерів, зокрема: ПрАТ АТП "Атлант" офіційний дилер Mercedes-Benz Даймлер АГ в Україні від 06.09.2018 щодо автомобіля марки Mercedes Benz VIN код НОМЕР_7, та ТОВ "ВІК-ЕКСПО" офіційний дилер Volkswagen в Україні від 10.09.2018 №89, щодо автомобіля марки VW AG СRAFTER, VIN код НОМЕР_6, а відтак допущенні відповідачем до участі у конкурсі всупереч вимог ст. 45 Закону України "Про автомобільний транспорт" не можуть бути прийняті судом та визнані обґрунтованими, з огляду на таке.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про автомобільний транспорт", автобус - транспортний засіб, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння більше ніж дев'ять з місцем водія включно; автомобіль вантажний - автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення вантажів.
Єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків встановлюється Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 р. № 1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 р. № 1371) (далі Порядок № 1388).
Так, п.3 Порядку № 1388 встановлено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.
Згідно п. 10 Порядку № 1388, державна реєстрація транспортних засобів, що перебували в експлуатації та ввезені на митну територію України, проводиться за умови відповідності конструкції і технічного стану даної марки (моделі) транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України, що підтверджується сертифікатом відповідності або свідоцтвом про визнання іноземного сертифіката, копію яких власники подають до сервісного центру МВС.
15.02.2019 року Регіональним сервісним центром в Хмельницькій області (територіальний сервісний центр №6841, №6845) на виконання вимог ухвал суду про надання копій первинних документів щодо реєстрації транспортних засобів VOLKSVAGEN CRAFTER, номер кузова НОМЕР_6, та MERSEDES-BENZ 316 CDI, номер кузова НОМЕР_7 надано документи, з яких вбачається, що первинну реєстрацію в Україні транспортного засобу MERCEDES-BENZ 316 CD1, номер кузова НОМЕР_7 проведено 16.05.2018 на підставі вантажно-митної декларації від 14.05.2018 №204040/2018/005133, у якій зазначено, що вказаний транспортний засіб є автобусом пасажирським. Відповідність конструкції і технічного стану вказаного транспортного засобу обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України підтверджено сертифікатом відповідності від 16.05.2018 №UA.RV.005.06645-18.
Також, із наданих до суду Регіональним сервісним центром в Хмельницькій області документів вбачається, що первинну реєстрацію в Україні транспортного засобу VOLKSWAGEN CRAFTER номер кузова НОМЕР_6 проведено 29.05.2018 на підставі вантажно-митної декларації від 22.05.2018 №400030/2018/009158, у якій зазначено, що вказаний транспортний засіб є автобусом (моторний транспортний засіб) для перевезення 10-ти осіб і більше. Відповідність конструкції і технічного стану вказаного транспортного засобу обов'язковим вимогам правил, нормативів і стандартів України підтверджено сертифікатом відповідності від 26.05.2018 №UA.005.07765-18.
Судом враховано, що згідно інформації наданої Регіональним сервісним центром МВС України в Хмельницькій області, оформленої листом від 13.09.2018 року №31/22-3904, вбачається, що відповідно до Єдиного державного реєстру МВС транспортні засоби VOLKSVAGEN CRAFTER, номер кузова НОМЕР_6, та MERSEDES-BENZ 316 CDI, номер кузова НОМЕР_7 прибули на територію України з Німеччини та Швейцарії відповідно. Інформація про можливе переобладнання вказаних транспортних засобів за кордоном в Регіональному сервісному центрі МВС в Хмельницькій області відсутня.
Крім того, відповідно до листа Регіонального сервісного центру МВС України в Хмельницькій області від 22.08.2018 року №31/22-3586, переобладнання транспортних засобів, заявлених для участі у конкурсі не здійснювалося.
Серед іншого, суд бере до уваги, що відповідно до п.9 Порядку № 1388, до державної реєстрації не допускаються автобуси, що переобладнані з автомобілів, які призначалися для виконання інших функцій, за винятком таких автобусів, зареєстрованих до 1 квітня 2008 року. Тобто, органи реєстрації повинні відмовляти у видачі свідоцтва про реєстрацію на транспортний засіб, який було переобладнано в автобус з автомобілів, які призначалися для виконання інших функцій.
Водночас, з матеріалів справи вбачається, що заявлені на конкурс транспортні засоби MERSEDES-BENZ 316 CDI, номер кузова НОМЕР_7, та VOLKSVAGEN CRAFTER, номер кузова НОМЕР_8 та 2012 року випуску відповідно, тобто вони не могли бути зареєстровані до 1 квітня 2008 року, та мають свідоцтва про державну реєстрацію, у яких вказано тип транспортного засобу (за конструкцією) "автобус".
Також, судом враховано, що автобус - це транспортний засіб, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для перевезення пасажирів з кількістю місць для сидіння більше ніж дев'ять з місцем водія включно, а з наявних в матеріалах справи актів огляду реалізованого транспортного засобу від 15.05.2018 року №7540/18/000672, та від 22.05.2018 року №7464/18/000239, вбачається, що в автобусі VOLKSVAGEN CRAFTER, номер кузова НОМЕР_8 сидячих місць з водієм - 23, в автобусі MERSEDES-BENZ 316 CDI, номер кузова НОМЕР_7 сидячих місць з водієм - 22.
Відтак, твердження позивача про переобладнання заявлених на конкурс транспортних засобів MERSEDES-BENZ 316 CDI, номер кузова НОМЕР_7, та VOLKSVAGEN CRAFTER, номер кузова НОМЕР_8 з вантажних на пасажирські, суд вважає необгрунтованими, оскільки позивачем не надано суду належних та допустимих доказів в спростування зазначеного вище.
Також, суд критично відноситься до посилання позивача на відсутність у фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, та у ТОВ "Славутатрансавто" матеріально - технічної бази для організації автобусних перевезень, з урахуванням наступного.
Ст.34 Закону України "Про автомобільний транспорт" визначено, що автомобільний перевізник повинен: виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів; утримувати транспортні засоби в належному технічному і санітарному стані та забезпечувати їх зберігання відповідно до вимог статті 21 цього Закону; забезпечувати контроль технічного і санітарного стану транспортних засобів перед виїздом на маршрут; забезпечувати проведення медичного контролю стану здоров'я водіїв; організувати проведення періодичного навчання водіїв методам надання домедичної допомоги потерпілим від дорожньо-транспортних пригод; забезпечувати умови праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства; забезпечувати проведення стажування та інструктажу водіїв у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері транспорту; забезпечувати безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
Відповідно до інформації наданої Державною службою України з безпеки на транспорті, оформленої листом від 29.08.2018 за №7503/02/15-18 про: перевізника - претендента ФОП ОСОБА_1, який подав документи для участі у конкурсі вбачається, наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, орендована територія вул. Військова, 67 А, м. Славута, Хмельницька обл., договір з ФОП ОСОБА_5, дійсний до 13.08.2020 року; кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, штатна чисельність - 1; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров'я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: за договорами з виконавцями вул. Вінницьке шосе, 12/2Д, м. Хмельницький 37016985 ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР", дійсний до 07.02.2020 року, вул. Приміська, 3, м. Славута, Хмельницька обл., ФОП ОСОБА_4, дійсний до 31.12.2018 року, штатна чисельність - 1; про перевізника - претендента Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто", який подав документи для участі у конкурсі вбачається, наявність матеріально-технічної бази (власна (орендована), місце розміщення або наявність договору на надання автопідприємством послуг: орендована територія: вул. Острозька, 90, м. Славута, Хмельницька обл., договір з ОСОБА_6 дійсний до 28.02.2027 року; кількість у штаті працівників, які здійснюють щозмінний (перед та після рейсовий) технічний огляд ТЗ або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 3; кількість у штаті працівників, які проводять щозмінний огляд стану здоров'я водіїв або наявність договору на надання автопідприємством послуг: штатна чисельність - 2.
Окрім того, в матеріалах справи наявна копія договору оренди землі №1 від 13.08.2018 року укладеного між ФОП ОСОБА_5 (орендодавець) та ФОП ОСОБА_1 (орендар).
Згідно умов вказаного договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,100 га для ведення виробничої та підприємницької діяльності, яка знаходиться за адресою вул. Військова, 67А, м. Славута, 30000. Земельна ділянка передається в оренду для обслуговування автомобільного транспорту, стоянки. Цільове призначення земельної ділянки - виробниче. Умови збереження стану об'єкта оренди - приміщення для персоналу та медичних працівників.
Також, відповідно до поданої TOB "Славутатрансавто" анкети до заяви про участь у конкурсі з перевезення пасажирів у його користуванні на підставі договору оренди від 01.03.2017 року перебуває земельна ділянка та адміністративний будинок з допоміжними приміщеннями по вул. Острозька, 90 у м. Славута.
Відповідно до Положення про Державну службу України з безпеки на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року № 103, Укртрансбезпека відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за додержанням ліцензійних умов під час провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу автомобільним, залізничним транспортом.
Тобто, на Державну службу України з безпеки на транспорті, покладено завдання встановлення відповідності матеріально - технічної бази встановленим у Ліцензійних умовах вимогам.
Тому, суд погоджується з відповідачем - Славутською районною державною адміністрацією Хмельницької області, що підстав для додаткового витребування інформації щодо належного забезпечення матеріально - технічної бази для організації автобусних перевезень у відповідача не було.
Відтак, вказані твердження позивача щодо відсутності у фізичної особи-підприємця ОСОБА_1, та у ТОВ "Славутатрансавто" матеріально - технічної бази для організації автобусних перевезень спростовуються наявними в матеріалах справи доказами.
Також, обґрунтовуючи свою правову позицію щодо позовних вимог позивач зазначив, що на виставлені для участі в конкурсі ФОП ОСОБА_1 та ТОВ "Славутатрансавто" транспортні засоби Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, та ПАЗ 32053-07, державний реєстраційний номер НОМЕР_13 видані тимчасові реєстраційні талони від 26.05.2018 року та від 01.03.2018 року ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР".
На переконання позивача, наявність оформлених тимчасових реєстраційних талонів свідчить про передачу права користування вказаними автобусами іншому перевізнику - ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР".
Судом критично оцінено такі твердження позивача, оскільки наявність тимчасових реєстраційних талонів засвідчує лише право керування транспортними засобами Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, та ПАЗ 32053-07, однак не свідчить про неможливість їх використання третіми особами (ФОП ОСОБА_1 та ТОВ "Славутатрансавто") і не підтверджує факт подання останніми недостовірної інформації.
Також, суд бере до уваги, що матеріали справи містять інформацію надану Регіональним сервісним центром МВС в Хмельницькій області, з якої вбачається, що транспортні засоби Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, та ПАЗ 32053-07 передані ПП "АТП ПОДІЛЛЯ-ТУР" згідно тимчасових реєстраційних талонів виданих сервісним центром МВС 26.05.2018 року та 01.03.2018 року, однак зазначена інформація не містить відомостей на який строк власник транспортного засобу передав право керування транспортним засобом, та чи не закінчився такий строк до проведення конкурсу.
Пунктом 16 Порядку № 1388 встановлено, що за бажанням власника транспортного засобу - фізичної особи надати право керування таким засобом іншій фізичній особі чи за бажанням фізичної або юридичної особи, якій власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортними засобами, сервісний центр МВС видає за зверненням такого власника тимчасовий реєстраційний талон на строк, зазначений у його заяві, або документах, які підтверджують право користування і (або) розпорядження транспортним засобом.
Серед іншого, судом враховано, що із листа Державної служби України з безпеки на транспорті, від 29.08.2018 №7503/02/15-18 вбачається, що заявлені до участі в конкурсі транспорті засоби Mercedes-Benz Sprinter, державний реєстраційний номер НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_10, ПАЗ 32054, державний реєстраційний номер НОМЕР_2, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_11 Volkswagen Crafter, державний реєстраційний номер НОМЕР_3, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_12, та ПАЗ 32053-07, державний реєстраційний номер НОМЕР_13, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_14, закріплені за ліцензіатами (первізниками - ліцензії видані наказами Укртрансбезпеки №168 від 20.02.2018 року, №355 від 06.04.2017 року (безстроково) - ФОП ОСОБА_1, та ТОВ "Славутатрансавто".
Отже, обгрунтування позивача не знайшли свого підтвердження в судовому засіданні.
Окрім цього, суд відмічає, що відповідно до п.12 Порядку №1081, достатня кількість транспортних засобів визначається як кількість автобусів, необхідних для виконання перевезень, та кількість резервних транспортних засобів, яка становить 10 відсотків необхідної кількості автобусів для виконання перевезень.
Судом враховано, що згідно інформації наданої Регіональним сервісним центром МВС України в Хмельницькій області (лист від 22.08.2018 року №31/22-3586), у ФОП ОСОБА_1 у наявності 9 автобусів, у ТОВ "Славутатрансавто" у наявності 31 автобус, чого достатньо для виконання перевезень, які повинні виконуватися відповідно до чинних договорів на перевезення пасажирів.
Також, суд критично оцінює зауваження сторони позивача щодо неправомірності у нарахуванні ФОП ОСОБА_1 18 балів під час визначення переможця конкурсу в тому числі 15 балів за наявність у перевізника матеріально-технічної бази, так як згідно додатку 5 до Порядку №1081 нарахування 15 балів можливе за наявності у перевізника матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання у разі розміщення такої бази на відстані не більш як 20 кілометрів від місця формування рейсу) (бали нараховуються за інформацією Укртрансбезпеки відповідно до бази ліцензійного реєстру).
Так, під час розгляду справи встановлено, та підтверджено наявними в матеріалах справи доказами наявність у ФОП ОСОБА_1 матеріально-технічної бази, на якій забезпечується проведення медичного огляду водіїв, їх стажування та інструктажі, а також огляд технічного стану автобусів та їх зберігання.
За змістом п. 47 Порядку №1081 рішення про результати конкурсу приймається конкурсним комітетом на закритому засіданні в присутності не менш як половини його складу, у тому числі голови конкурсного комітету або його заступника, простою більшістю голосів.
Судом встановлено, у відповідності до оскаржуваного рішення, що за результатами засідання конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району від 31 серпня 2018 року, конкурсний комітет прийняв рішення визнати переможцем №1 по об'єкту конкурсу №1 маршрутах №1305 Славута - Бесідки у поєднані Славута - Нетішин та №1317 Славута - Сьомаки ФОП ОСОБА_1 та переможцем №2 ТОВ "Славутатрансавто", а саме більшістю голосів членів конкурсного комітету.
З урахуванням зазначених обставин, суд дійшов висновку, що відсутні підстави вважати оскаржуване рішення про визначення переможця конкурсу протиправним.
Разом з тим, суд відмічає, що доводи позивача про бездіяльність відповідача, яка полягає у не розгляді скарг на результати конкурсу, не підтверджуються матеріалами справи, оскільки останні містять відповідь Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області, оформлену листом від 14.09.2018 року №02-38-2851/2018.
Таким чином, як під час розгляду конкурсним комітетом поданих документів, так і під час судового розгляду спору позивач не надав належних доказів допущення відповідачами порушень Порядку №1081, тому суд вважає посилання позивача безпідставними.
Відтак, суд приходить до висновку, що відповідачі у спірних правовідносинах діяли правомірно, без допущення протиправної бездіяльності.
Отже, зібрані у справі докази повністю спростовують доводи позивача викладені у позовній заяві.
У відповідності зі статтею 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір, водночас частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 ст.77 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
З огляду на викладене, суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог, оскільки у відповідності до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України відповідачі, як суб'єкти владних повноважень довели правомірність свого рішення, спростували доводи та пояснення позивача, а відтак діяли у межах та спосіб встановлений чинним законодавством України, а тому у задоволенні даного адміністративного позову слід відмовити повністю.
Одночасно, позивач не довів обставин, які б свідчили про порушення його прав, свобод чи інтересів у сфері публічно-правових відносин.
На підставі ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, у зв'язку з відмовою в задоволенні адміністративного позову в повному обсязі, судові витрати не стягуються.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "МІВАС" до Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області, Конкурсного комітету Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району, треті особи - фізична особа-підприємець ОСОБА_1, Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" про визнання дій та бездіяльності протиправними та зобов'язання вчинити дії відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 22 лютого 2019 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "МІВАС" (вул. Гагаріна, 20, с. Глинники, Славутський район, Хмельницька область, 30030 , код ЄДРПОУ - 36314516) Відповідачі:Славутська районна державна адміністрація Хмельницької області (вул. Соборності, 7, м. Славута, Славутський район, Хмельницька область, 30000 , код ЄДРПОУ - 21320045) Конкурсний комітет Славутської районної державної адміністрації Хмельницької області з визначення перевізників на приміських автобусних маршрутах загального користування, які не виходять за межі території Славутського району (вул. Соборності, 7, м. Славута, Славутський район, Хмельницька область, 30000 , код ЄДРПОУ - 21320045) Треті особи:Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ідентифікаційний код - НОМЕР_9) Товариство з обмеженою відповідальністю "Славутатрансавто" (вул. Острозька, 90, м. Славута, Славутський район, Хмельницька область, 30000 , код ЄДРПОУ - 39018556)
Головуючий суддя П.М. Майстер
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2019 |
Оприлюднено | 24.02.2019 |
Номер документу | 80028539 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні