Постанова
від 13.02.2019 по справі 804/6430/17
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

13 лютого 2019 року м. Дніпросправа № 804/6430/17

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Білак С.В. (доповідач), суддів: Юрко І.В., Шальєвої В.А., секретар судового засідання - Троянов А.С., за участю представника відповідача - Постольник О.С., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання Третього апеляційного адміністративного суду у м. Дніпрі

апеляційну скаргу

Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Кортеж"

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.03.2018 року в адміністративній справі №804/6430/17 (суддя у 1 інстанції Павловський Д.П., повний текст рішення складено 16.03.2018 року)

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Кортеж"

до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області

про скасування постанов,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Кортеж" звернулося з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області, в якому просило скасувати постанови про застосування адміністративно-господарського штрафу, а саме: Постанову № 001524 від 13.10.2016 р.; Постанову № 001526 від 13.10.2016 р.; Постанову №017088 від 01.12.2016 р.; Постанову № 017118 від 08.12.2016 р.; Постанову № 017117 від 08.12.2016 р.; Постанову № 017247 від 29.12.2016 р.; Постанову АЕ № 006855 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006850 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006853 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006852 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006851 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006849 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006847 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006854 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006856 від 29.06.2017 р.; Постанову АЕ № 006958 від 13.07.2017 р.; Постанову АЕ № 006957 від 13.07.2017 р.; Постанову АЕ № 006956 від 13.07.2017 р.; Постанову АЕ № 006955 від 13.07.2017 р.; Постанову АЕ № 006960 від 13.07.2017 р. та Постанову АЕ № 006959 від 13.07.2017 р.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом складені з порушенням норм чинного законодавства, а оскаржувані постанови винесені на підставах, які є необґрунтованими та протиправними, у зв'язку з чим спірні рішення підлягають скасуванню.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.03.2018 року у задоволені позову відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушенням норм процесуального та матеріального права, неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що суд першої інстанції в своєму рішенні посилається на норми права без зазначення того яка конкретно обставина підтверджується або заперечує ту чи іншу позовну вимогу.

Представник позивача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував щодо задоволення апеляційної скарги.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції, що

відповідно статті 6 Закону України "Про автомобільний транспорт", Постанови КМУ № 1567 від 08.11.2006 р. "Про Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті" (далі - Порядок), державними інспекторами Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області було проведено рейдові перевірки, за результатами якої складено акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом від 26.06.2017 №0062355, №0062208, №0062296, №0062321, №0062320, №0062354, від 15.09.2016 №009386, №009499, від 17.10.2016 №018055, від 02.11.2016 №0060011, №0060189, №0060084, від 30.05.2017 №0061965, №0061985, №0061992, №0061986, №0061964, від 31.05.2016 №0061994, №0061918, №0061919, №0061970.

На підставі зазначених актів відповідачем були винесені оскаржувані постанови про застосування адміністративно-господарських штрафів:

- №001524 від 13.10.2016 винесена за результатами розгляду акту від 15.09.2016, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: схема маршруту, розклад руху, індивідуальна контрольна книжка водія;

- № 001526 від 13.10.2016 р. винесена за результатами розгляду акту № 009499 від 15.09.2016, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: аптечка, індивідуальна контрольна книжка водія, поліс (договір) обов'язкового страхування від нещасних випадків на транспорті на водія;

- № 017088 від 01.12.2016 р. винесена за результатами розгляду акту № 018055 від 17.10.2016, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: дозвіл, таблиця вартості: схема маршруту, розклад руху;

- № 017118 від 08.12.2016 р. винесена за результатами розгляду акту № 0060011 від 02.11.2016, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія, поліс (договір) обов'язкового страхування від нещасних випадків на транспорті на водія;

-№ 017117 від 08.12.2016 р. винесена за результатами розгляду акту № 0060189 від 02.11.2016, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу, індивідуальної контрольної книжки водія;

- № 017247 від 29.12.2016 р. винесена за результатами розгляду акту № 0060084 від 02.11.2016, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: не оформлені реєстраційні документи на транспортний засіб (тимчасовий реєстраційний талон), схема маршруту, розклад руху, індивідуальна контрольна книжка водія, квитково-касовий лист, поліс (договір) обов'язкового страхування від нещасних випадків на транспорті на водія;

- № 006855 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061965 від 30.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: не оформлена індивідуальна контрольна книжка водія;

- № 006850 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061985 від 30.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: не оформлена індивідуальна контрольна книжка водія;

- № 006853 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061994 від 31.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія, тимчасовий реєстраційний талон, квитково-касовий лист;

- № 006852 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061992 від 30.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія, квитково-касовий лист;

- № 006851 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061986 від 30.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія, квитково-касовий лист;

- № 006849 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061918 від 31.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія, тимчасовий реєстраційний талон;

- № 006847 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061919 від 31.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: тимчасовий реєстраційний талон, індивідуальна контрольна книжка водія, розклад руху, затверджений організатором перевезень;

- № 006854 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061964 від 30.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: не оформлений тимчасовий реєстраційний талон;

- № 006856 від 29.06.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0061970 від 31.05.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.60 ЗУ "Про автомобільний транспорт", порушення режиму праці та відпочинку водієм транспортного засобу, а саме: робоча зміна водія тривала понад 12 годин;

- № 006958 від 13.07.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0062320 від 26.06.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.60 ЗУ "Про автомобільний транспорт", порушення режиму праці та відпочинку водієм транспортного засобу, а саме: робоча зміна водія тривала понад 12 годин;

- № 006957 від 13.07.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0062320 від 26.06.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: не оформлена індивідуальна контрольна книжка водія;

- № 006956 від 13.07.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0062354 від 26.06.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія, квитково-касовий лист;

- № 006955 від 13.07.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0062355 від 26.06.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія;

- № 006960 від 13.07.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0062208 від 26.06.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія;

- № 006959 від 13.07.2017 р. винесена за результатами розгляду акту № 0062296 від 26.06.2017, яким встановлено порушення наступного змісту: надання послуг з регулярних пасажирських перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст.39 ЗУ "Про автомобільний транспорт", а саме: індивідуальна контрольна книжка водія.

Відповідно до пункту 1 Положення, Державна служба України з безпеки на транспорті (Укртрансбезпека) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику з питань безпеки на наземному транспорті та у сфері безпеки на морському та річковому транспорті (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибного господарства).

Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначені у Законі України "Про автомобільний транспорт" (далі - Закон № 2344-III).

Відповідно до статті 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільний перевізник - це фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами; вантажні перевезення - це перевезення вантажів вантажними автомобілями; водій - особа, яка керує транспортним засобом і має відповідне посвідчення встановленого зразка.

Наявність у водія механічного транспортного засобу схеми маршруту та розкладу руху передбачена п.2.1 Правил дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 р. № 1306 як і інші документи з переліку:

а)посвідчення водія на право керування транспортним засобом відповідної категорії;

б)реєстраційний документ на транспортний засіб (для транспортних засобів Збройних Сил, Національної гвардії, Держприкордонслужби, Держспецтрансслужби, Держспецзв'язку, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту - технічний талон);

в)у разі встановлення на транспортних засобах проблискових маячків та (або) спеціальних звукових сигнальних пристроїв - дозвіл, виданий уповноваженим органом МВС, а у разі встановлення проблискового маячка оранжевого кольору на великогабаритних та великовагових транспортних засобах - дозвіл, виданий уповноваженим підрозділом Національної поліції;

г)на маршрутних транспортних засобах - схему маршруту та розклад руху; на великовагових і великогабаритних транспортних засобах та транспортних засобах, що здійснюють дорожнє перевезення небезпечних вантажів, - документацію відповідно до вимог спеціальних правил;

ґ)поліс (сертифікат) обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Водії, які відповідно до законодавства звільняються від обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів на території України, повинні мати при собі відповідні підтвердні документи (посвідчення).

Відповідно до пункту 1.3, п.1.4 Наказу Міністерства транспорту та зв'язку України № 278 від 07.05.2010р. Про затвердження Порядку розроблення та затвердження паспорта автобусного маршруту (далі - Наказ №278) автомобільний перевізник повинен забезпечити: водія автобуса, що здійснює перевезення пасажирів за маршрутом регулярних перевезень, - таблицею вартості проїзду (крім міських перевезень), схемою маршруту та копією затвердженого організатором перевезень розкладу руху.

Аналіз наведених норм Наказу № 278 свідчить про те, що паспорт автобусного маршруту повинен містити схему маршруту, розклад руху, таблицю вартості проїзду, графік режиму відпочинку водіїв, тощо, який повинен бути погоджений підрозділами Державтоінспекції згідно до вимог додатку 1 до п.2.13 Наказу № 278. При цьому, перевізник зобов'язаний видати водієві витяг з паспорту, який повинен містити розклад руху та у разі вимоги пред'являється водієм при перевірці працівникам Укртрансбезпеки.

Також відповідно до пункту 145, 147 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 р. № 176 надання перевізником та наявність у водія таких документів є їхнім обов'язком.

Згідно з пункту 2.10 Наказу №278 складові паспорта маршруту регулярних перевезень виготовляється в кількості, необхідній для забезпечення організації перевезень, та зберігаються в перевізника. Один примірник паспорта маршруту регулярних перевезень зберігається в організатора перевезень.

Паспорт маршруту регулярних спеціальних перевезень (в частині схеми автобусного маршруту та характеристики маршруту) згідно з п.п.33 п.4 Положення про Державну автомобільну інспекцію МВС, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997р. № 341, погоджується відповідним підрозділом Державтоінспекції, зокрема, міського маршруту підрозділом Державтоінспекції міста, а приміського та міського маршруту підрозділом Державтоінспекції області за місцем знаходження перевізника п.2.12 Наказу № 278.

Також, згідно з п.2.13 Наказу № 278 затвердження паспорта діючого автобусного маршруту регулярних перевезень (додаток 1) здійснюється перевізником.

Аналіз наведених норм Наказу № 278 свідчить про те, що паспорт автобусного маршруту повинен містити схему маршруту, розклад руху, таблицю вартості проїзду, графік режиму відпочинку водіїв, тощо, який повинен бути погоджений підрозділами Державтоінспекції згідно до вимог додатку 1 до п.2.13 Наказу № 278. При цьому, перевізник зобов'язаний видати водієві витяг з паспорту, який повинен містити розклад руху та у разі вимоги пред'являється водієм при перевірці працівникам Укртрансбезпеки.

За правилами пунктів 6.1, 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого Наказом Мінтрансзв'язку України від 07 червня 2010 року № 340 (Положення №340), автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км, вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими та повіреними тахографами. Водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку.

Оскільки транспортний засіб позивача не обладнаний тахографом, то у водія повинна бути індивідуальна контрольна книжка.

Відповідно до статті 18 ЗУ Про автомобільний транспорт з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов'язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов'язків і включає організацію перевірок режимів їх праці і відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону і законодавства про працю.

Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.

Отже питання наявності індивідуальної контрольної книжки водія врегульовано також нормами Положенням № 340.

Абзацем 1 пункту 5 Наказу від 07.06.2010 року № 340 зобов'язано Державну службу України з безпеки на транспорті забезпечити здійснення перевірок дотримання режиму праці та відпочинку водіїв, встановлених Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженим цим наказом.

Пунктами 1.2 та 1.3 Положення №340 також зазначено, що це Положення встановлює особливості регулювання робочого часу та часу відпочинку водіїв колісних транспортних засобів та порядок його обліку.

Вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.

Пункт 6.1 Положення №340 зазначає, що автобуси, що використовуються для нерегулярних і регулярних спеціальних пасажирських перевезень, для регулярних пасажирських перевезень на міжміських автобусних маршрутах протяжністю понад 50 км.

вантажні автомобілі з повною масою понад 3,5 тонн повинні бути обладнані діючими повіреними тахографами.

Згідно з п. 6.3 Положення № 340 водій, що керує транспортним засобом, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку (додаток 3).

Оскільки транспортний засіб позивача не обладнаний тахографом, який є контрольним пристроєм, що встановлюється на транспортному засобі для показу та реєстрації інформації про його рух (п. 1.5 Положення), то відповідно обов'язковою є наявність та ведення водієм індивідуальної контрольної книжки.

Саме шляхом перевірки даних тахографа або індивідуально - контрольної книжки водія Державна служба України з безпеки на транспорті реалізує свою контрольну функцію з питання дотримання режимів праці та відпочинку водіїв.

Відповідно до пункту 145 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 р. № 176 автомобільний перевізник зобов'язаний, зокрема забезпечити дотримання персоналом вимог законодавства про автомобільний транспорт та захист прав споживачів; вживати заходів до забезпечення безпечної, зручної поїздки пасажирів і зберігання та/або доставки багажу згідно з договором перевезення і розкладом руху; організувати проведення контролю технічного та санітарного стану автобусів чи легкових автомобілів перед початком роботи, крім автомобільного самозайнятого перевізника; видавати водіям та іншим працівникам передбачені законом документи; мати документи для здійснення перевезень згідно із законодавством, тощо.

Так, п.1 Положенням про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 року № 959 (далі - Положення № 959) визначається порядок здійснення обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті працівників транспортних підприємств незалежно від форм власності та видів діяльності, які безпосередньо зайняті на транспортних перевезеннях, а саме: водіїв автомобільного. електротранспорту: машиністів і помічників машиністів поїздів (електровозів, тепловозів, дизель-поїздів);

Пункт 2 Положення №959 вказує, що 2. Застрахованими вважаються: пасажири з моменту оголошення посадки в морське або річкове судно, поїзд, автобус або інший транспортний засіб до моменту завершення поїздки; водії тільки на час обслуговування поїздки.

Абзац 2 п.3 Положення №959 вказує, що кожному застрахованому перевізник, що виступає агентом страховика, видає страховий поліс.

У страховому полісі зазначається: вид обов'язкового страхування; найменування, адреса, телефон страховика; розміри страхового платежу та страхової суми.

Пункт 5 Положення №959 вказує, що відносини між перевізниками та страховиками щодо страхування пасажирів і водіїв визначаються укладеними між ними договорами доручення та договорами страхування.

Наявність протоколу перевірки технічного стану у перевізника встановлена нормами законодавства.

Так, пункт 16 Ліцензійних умов вказує, що ліцензіат зобов'язаний зберігати, зокрема документи про проведення перевірки технічного стану та обов'язкового технічного контролю, технічних оглядів та ремонту транспортних засобів, акти виконаних робіт, платіжні документи, а в разі, коли на ліцензіата поширюються вимоги, визначені пунктом 23 цих Ліцензійних умов, - копії протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів - протягом трьох років.

Наявність протоколу перевірки технічного стану також визначена ч.І ст. 35 ЗУ Про дорожній рух від 30.06.1993 № 3353-ХІІ (в редакції згідно із Законом №580-VIII від 02.07.2015), відповідно до якої транспортні засоби, що беруть участь у дорожньому русі та зареєстровані територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України, підлягають обов'язковому технічному контролю відповідно до цієї статті.

На кожний транспортний засіб, що пройшов обов'язковий технічний контроль і визначений технічно справним, суб'єкт проведення обов'язкового технічного контролю складає протокол перевірки його технічного стану, який видається водію транспортного засобу. У протоколі зазначається строк чергового проходження обов'язкового технічного контролю транспортного засобу відповідно до періодичності проходження, встановленої частиною восьмою цієї статті.(ч.2).

Відповідно до положень ст. 35 ЗУ Про дорожній рух постановою Кабінету Міністрів України від ЗО січня 2012 р. № 137 затверджено Порядок проведення обов'язкового технічного контролю та обсяги перевірки технічного стану транспортних засобів, відповідно до п. 11-1 якого протокол перевірки технічного стану - документ, що засвідчує позитивні результати проведення обов'язкового технічного контролю транспортного засобу і містить інформацію, необхідну для його ідентифікації.

Наявність квитково-касового листа у водія та обов'язковість його оформлення передбачається безпосередньо ст. 39 ЗУ Про автомобільний транспорт , відповідно до якої документи для регулярних пасажирських перевезень: для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, квитково-касовий лист, схема маршруту, розклад руху, таблиця вартості проїзду (крім міських перевезень), інші документи, передбачені законодавством України.

Згідно з п. 6.3 Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 11.08.2010 року № 379, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 27.01.2011 року за № 123/18861 ( наказ виданий відповідно до статей 34, 52-1 Закону України "Про дорожній рух" та постанови Кабінету Міністрів України від 07.09.98 N 1388 "Про затвердження Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів") - якщо власник транспортного засобу передав у встановленому порядку право користування і (або) розпорядження транспортним засобом іншій фізичній або юридичній особі (особам), то їм за письмовою заявою (додатки 1 і 2), поданою ними особисто або уповноваженим представником (за винятком випадків, коли в Центрі наявна інформація про анулювання таких повноважень), працівниками Центру оформляється і видається тимчасовий реєстраційний талон на період дії документа, який підтверджує право користування і (або) розпорядження ТЗ.

Абзацом 4 пункту 16 Порядку державної реєстрації/перереєстрації, зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів,мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого Постановою КМУ від 07.09.1998 року №1388 (далі - Постанова № 1388) зазначено, що для транспортних засобів, які перебувають, зокрема у користуванні фізичних чи юридичних осіб, реєстраційним документом. наявність якого є обов'язковою згідно з вимогами статті 39 ЗУ Про автомобільний транспорт - є тимчасовий реєстраційний талон на транспортний засіб.

Відповідно до п.15 Постанови Кабінету міністрів України № 1567 від 08.11.2006 Про Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті Під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; додержання водієм вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР) (далі - Європейська угода); відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів або перевезення організованих груп дітей за маршрутом, який виходить за межі населеного пункту та має протяжність понад 250 кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.

Абзацом 1 пункту 5 Положення № 340 зобов'язано Державну службу України з безпеки на транспорті забезпечити здійснення перевірок дотримання режиму праці та відпочинку водіїв, встановлених Положенням про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженим цим наказом, п п.7.1 цього Положення вказує, що перевірка додержання режиму праці та відпочинку водія здійснюється Державною службою України з безпеки на транспорті з дотриманням вимог Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 листопада 2006 року №1567.

Такий контроль, з підстав що розглядалися вище, здійснюється шляхом перевірки даних тахографа або індивідуально - контрольної книжки водія Державна служба України з безпеки на транспорті реалізує свою контрольну функцію з питання дотримання режимів праці та відпочинку водіїв.

Під час рейдової перевірки такий контроль має часове обмеження повноважень у 28 попередніх днів та за поточний день (день перевірки).

Відповідно до інформації Департаменту транспорту Європейської Економічної Комісії ООН нові положення (поправка № 6) Європейської Угоди, що стосується роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР), підписаної у Женеві 1 липня 1970 року, були прийняті Робочою групою з автомобільного транспорту КВТ ЄЕК ООН (8.С.1) на 103-й сесії (м. Женева, 29-31 жовтня 2008 р.) та набували чинності з 20 вересня 2010 року.

Шоста поправка має на меті приведення ЄУТР у відповідність із законодавством, введеним у дію у Європейському Союзі (постанова ЄЄ № 561/2006 від 15.03.2006 року) в частині періодів керування та відпочинку професійних водіїв, з тим щоб забезпечити гармонізацію цих двох систем правил та безпеку дорожнього руху.

Водночас, як встановлено судом першої інстанції та підтверджено судом апеляційної інстанції при проведенні посадовими особами відповідача рейдових перевірок 15.09.2016 року, 17.10.2016 року, 02.11.2016 року, 30.05.2017 року, 31.05.2017 року, 26.06.2017 року транспортних засобів, які використовує ТОВ "АТП "КОРТЕЖ", останнім надавались послуги з регулярних перевезень пасажирів на автобусному маршруті без схеми маршруту, розкладу руху, оформленому відповідно до наказу №278, тимчасового реєстраційного талону на право керування транспортним засобом, індивідуальної контрольної книжки водія, квитково-касового листа, поліса обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, протоколу технічного стану транспортного засобу.

За таких обставин колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції, що позивачем було допущено порушення вимог Закону України "Про автомобільний транспорт" в частині надання послуг з перевезень пасажирів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону та відповідачем правомірно застосовано до позивача штрафні санкції, що відповідає приписам Закону України "Про автомобільний транспорт".

З урахуванням викладеного суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції повно з'ясовані обставин, що мають значення для справи, висновки, викладені у рішенні суду першої інстанції, відповідають обставинам справи, судом першої інстанції правильно застосовано норми матеріального права та норми процесуального права, а тому відсутні підстави для скасування рішення суду першої інстанції та ухвалення нового рішення.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності прийнятого судом першої інстанції судового рішення.

Керуючись статтями 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Кортеж" на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.03.2018 року в адміністративній справі №804/6430/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Автотранспортне підприємство "Кортеж" до Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Управління Укртрансбезпеки у Дніпропетровській області про скасування постанов - залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.03.2018 року в адміністративній справі №804/6430/17 - залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини постанови складені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 13 лютого 2019 року, в повному обсязі постанова складена 22 лютого 2019 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та відповідно до ст.328 КАС України касаційному оскарженню не підлягає.

Головуючий - суддя С.В. Білак

суддя І.В. Юрко

суддя В.А. Шальєва

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2019
Оприлюднено27.02.2019
Номер документу80055981
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6430/17

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 13.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 24.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 13.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Постанова від 13.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Білак С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні