Постанова
від 18.02.2019 по справі 809/874/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2019 рокуЛьвів№ 857/29/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Пліша М.А.,

суддів Шинкар Т.І., Глушка І.В.,

за участю секретаря судового засідання Федак С.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2018 року (головуючий суддя Панікар І.В., м.Івано-Франківськ, повний текст рішення складено 15.08.2018)по справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю Данея до головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, та зобов'язання до вчинення дій, -

В С Т А Н О В И В :

товариство з обмеженою відповідальністю Данея звернулось в суд першої інстанції з адміністративним позовом до головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України №661142/20540833 від 23.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 21.11.2017, та зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 9 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2018 року позовні вимоги задоволено частково, зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну № 9 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних. У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції Державна фіскальна служба України оскаржила його в апеляційному порядку, вважає його необгрунтованим та безпідставним, тому просить скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.08.2018 в частині задоволення позову та прийняти нове рішення, яким у позові відмовити повністю

В апеляційній скарзі зазначає, що позивачем сформовано та подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №9 від 21.11.2017 року на суму 50 000 грн (в т.ч. ПДВ 8 333,33 грн). Вищезгадана податкова накладна складена ТОВ Данея , у зв'язку з постачанням товару ТОВ Андреал . Однак, ДФС України сформовано квитанцію, згідно якої відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування зупинена, оскільки податкова накладна/розрахунок коригування відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання CMКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8480. Позивачу запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.

Позивачем направлено до органу ДФС Повідомлення №2 від 18.04.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №9 від 21.11.2017 (надалі - Повідомлення) та додано наступні документи: договір №24/07-17 від 24.07.2017, укладений між ТОВ Данея (Виконавець) та ТОВ Андреал (Замовник) щодо виготовлення продукції; акт звіряння розрахунків між ТОВ Данея та ТОВ Андреал станом на 23.02.2018; опис діяльності товариства; рахунок-фактура №НП/26-014277 від 30.11.2017, виписаний ТОВ Нова Пошта для ТОВ Данея на оплату послуг перевезення; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг перевезення) №НП/26-014277, складений між ТОВ Нова Пошта та ТОВ Данея ; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг перевезення) №008003150 від 17.10.2017, складений між ТОВ Транспортна компанія САТ та ТОВ Данея ; рахунок на оплату №008003150 від 17.10.2017, виписаний ТОВ Транспортна компанія САТ на оплату послуг перевезення вантажу для ТОВ Данея ; видаткова накладна №РН-0001048 від 29.11.2017, виписана ТОВ Бьолер- Уддехольм Україна для ТОВ Данея на постачання товару; рахунок-фактура №СФ-1020/17 від 29.11.2017, виписаний ТОВ Бьолер- Уддехольм Україна для ТОВ Данея на оплату постачання товару; договір оренди обладнання №2/4 від 01.08.2009.

Однак. ТОВ Данея до Повідомлення не представлено жодного первинного документа, який би засвідчував факт передачі - отримання продукції від виконавця ТОВ Данея до замовника ТОВ Андреал (актів прийому-передачі товарів, видаткових накладних, інших документів, які складаються переході права власності на товар, який був виготовлений ТОВ Данея для ТОВ Андреал ); не представлено жодних документів які могли б підтвердити факт транспортування виготовленої продукції від м. Івано-Франківськ (ТОВ Данея ) до м. Одеса (ТОВ Андреал ); не надано до Повідомлення жодних доказів щодо здійснення оплати за виготовлений та поставлений товар Товариством Данея для ТОВ Андреал (платіжні доручення, рахунки, виписки з банку).

Також, пунктом 2.4 договору №24/07-17 від 24.07.2017, укладеного між ТОВ Данея (Виконавець) та ТОВ Андреал (Замовник) передбачено, що сировину та матеріали для проведення випробування надає Замовник (ТОВ Андреал ), Проте, жодних документів (актів прийому-передачі. ТТН, інших документів), які б підтверджували передачу ТОВ Андреал сировини (матеріалів) ТОВ Данея до Повідомлення не надано.

Відповідно до пункту 2.3 договору №24/07-17 від 24.07.2017 виконавець (ТОВ Данея ) проводить випробування виготовленої продукції у присутності представника замовника (ТОВ Андреал ) на власному обладнанні. Після отримання позитивних результатів випробувань виготовленої продукції сторонами складається Акт, в якому мають бути вказані результати випробувань та узгоджена остаточна дата передачі Продукції Замовнику та взірці Продукції. Однак, такі документи не були надані до Повідомлення, що в сукупності з іншими обставинами може свідчити про неотримання продукції замовником (ТОВ Андреал ).

Крім того, у представлених позивачем документах наведена суперечлива інформація, яка не дає підстави дійти однозначного висновку щодо проведених операцій.

Так, згідно наданого акту звіряння розрахунків між ТОВ Данея та ТОВ Андреал станом на 23.02.2018 проведено розрахунки на суму 443 416 грн, однак у договорі ціна товару, який виготовляється становить 331 392 грн, а згідно платіжних доручень, які представлені до позовної заяви та не були надані до Повідомлення свідчать про проведення оплати на ще іншу суму - 343 416 грн.

Наведене свідчить, що фактично до Повідомлення №2 від 18.04.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №9 від 21.11.2017 по господарських операціях з ТОВ Андреал щодо виготовлення продукції Товариством Данея надано лише договір №24/07-17 від 24.07.2017 року та акт звіряння рахунків станом на 23.02.2018 року, водночас не представлено інших обов'язкових у разі здійснення господарської операції первинних документів (актів прийому-передачі товарів, видаткових накладних, інших документів.

Тому, долучені до позовної заяви та взяті до уваги при прийнятті рішення документи не можуть бути доказами у даній справі, оскільки вони не були предметом розгляду при прийнятті рішення, яке оскаржується, а Комісія органу ДФС не надавала їм оцінку приймаючи рішення №661142/20540833 від 23.04,2018.

Всі додаткові документи, які долучені Товариством Данея до позовної заяви складені (по датах) до моменту подання Повідомлення №2 від 18.04.2018 року, тому у випадку їх наявності у платника податків вони могли бути подані на розгляд комісії. Ненадання таких документів свідчить про їх відсутність на момент подання Повідомлення №2 від 18.04.2018 року, тому такі документи не можуть бути взяті до уваги судом.

Комісія, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, створена в Головному управлінні ДФС в Івано-Франківській області згідно від 27.03.2018 №413, розглянувши отримані від платника податку на додану вартість документи щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, прийнято рішення №661142/20540833 від 23.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 21.11.2017 у в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Враховуючи наведене, апелянт вважає, що при розгляді справи щодо правомірності оскаржуваного рішення, суд повинен виходити з того переліку документів, які позивач надав на розгляді комісії і які були фактично в її розпорядженні та на підставі яких приймалось зазначене рішення.

Позивач у відзиві на апеляційну скаргу просив відмовити у задоволенні апеляційної скарги.

Згідно ч.1 та ч.2 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Заслухавши суддю доповідача, вивчивши матеріали справи, та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних міркувань.

Судом першої інстанції встановлено, що 15.12.2017 позивачем отримано Квитанцію до розрахунку коригування № 9 від 21.11.2017 про зупинення реєстрації вказаного розрахунку коригувань, відповідно до п. 201.16, ст. 201 ПК України, оскільки таке відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення ПН/РК. 18.04.2018 позивачем на підтвердження правомірності складення та подання спірного розрахунку коригування надіслано органу Державної фіскальної служби України електронним зв`язком повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, до якого долучено пояснювальну записку та 9 текстових файлів. 23.04.2018 комісією Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, прийнято рішення № 661142/20540833 від про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. На рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області за №661142/20540833 від 23.04.2018 позивачем подано скарги на адресу Державної фіскальної служби України, яка залишена без задоволення рішенням за № 4402/20540833/2 від 11.05.2018.

Вирішуючи спір суд першої інстанції вірно врахував, що пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Згідно пункту 74.2 статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3 статті 74 ПК України).

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис ; Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Відповідно до пункту 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).

Аналогічні норми містить підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Судом першої інстанції у даній спірній ситуації з?ясовано, що у Квитанції контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567 (чинний на час виникнення даних правідносин), при цьому правильно зазначено, що там не вказано, а ні конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику, а ні конкретного переліку необхідних документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстру податкових накладних.

Пункт 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить у собі визначення двох різних критеріїв: Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:

1)обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2)відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.

Відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567 вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):

1)для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2)для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117), пунктом 2 якої встановлено, що платники податку на додану вартість, у яких до 1 грудня 2017 року зупинено реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, що діяв до набрання чинності Законом України від 7 грудня 2017 року № 2245-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році , та які станом на 1 грудня 2017 року не подали пояснень і копій документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування, мають право протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/ розрахунку коригування, подати пояснення і копії документів до таких податкових накладних/розрахунків коригування на розгляд комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, порядок роботи яких затверджується цією постановою.

Тобто такі положення постанови КМУ від 21.02.2018 №117 надали можливість позивачу подати пояснення і копії документів щодо зупинених податкових накладних вже у відповідності до положень Порядку №117.

Згідно з п.14 Порядку, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Відповідно до п.15 вказаного Порядку, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. За правилами п.16 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 18 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Відповідно до п.п.20, 21 цього ж Порядку, зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як уже зазначалось вище 15.12.2017 відбулося зупинення реєстрації податкової накладної позивача. В квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної містилася пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН. Після отримання такої квитанції позивач у порядку, встановленому законодавством, подав до контролюючого органу письмові пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, і копії відповідних документів, які підтверджували реальність здійснення господарських операцій по податковій накладній.

Крім того, позивачем направлено до органу ДФС Повідомлення № 2 від 18.04.2018 року відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України з додатками, а саме: Договір № 24/07-17 від 24.07.2017, укладений між Товариством з обмеженою відповідальністю Данея та Товариством з обмеженою відповідальністю Андреал щодо виготовлення продукції; акт звіряння розрахунків між Товариством з обмеженою відповідальністю Данея та Товариством з обмеженою відповідальністю Андреал станом на 23.02.2018; опис діяльності товариства; рахунок-фактура № НП/26-014277 від 30.11.2017, виписаний Товариством з обмеженою відповідальністю для Товариства з обмеженою відповідальністю Данея на оплату послуг перевезення; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг перевезення) №НП/26-014277, складений між Товариством з обмеженою відповідальністю Нова Пошта та Товариством з обмеженою відповідальністю Данея ; акт здачі-прийняття робіт (надання послуг перевезення) №008003150 від 17.10.2017, складений між Товариством з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія САТ та Товариством з обмеженою відповідальністю Данея ; рахунок на оплату № 008003150 від 17.10.2017, виписаний Товариству з обмеженою відповідальністю Транспортна компанія САТ на оплату послуг перевезення вантажу для Товариства з обмеженою відповідальністю Данея видаткова накладна № РН-0001048 від 29.11.2017, виписана Товариству з обмеженою відповідальністю Бьолер-Уддехольом Україна для Товариства з обмеженою відповідальністю Данея на постачання товару; рахунок-фактура № СФ-1020/17 від 29.11.2017, виписаний Товариству з обмеженою відповідальністю Бьолер-Уддехольм Україна для Товариства з обмеженою відповідальністю Данея на оплату постачання товару; договір оренди обладнання № 2/4 від 01.08.2009.

При цьому судом з?ясовно, що позивач не надав жодного первинного документа, який би засвідчував факт передачі - отримання продукції від виконавця Товариства з обмеженою відповідальністю Данея до замовника Товариства з обмеженою відповідальністю Андреал (актів прийому-передачі товарів, видаткових накладних, інших документів, які складаються при переході права власності на товар, який був виготовлений Товариством з обмеженою відповідальністю Данея для Товариства з обмеженою відповідальністю Андреал ).

З огляду на це, суд першої інстанції правильно вважав, що пакет документів, які позивач надав до повідомлення щодо подачі документів Державній фіскальній службі України про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній не був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, що стало підставою для прийняття контролюючим органом рішення № 661142/20540833 від 23.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 9 від 21.11.2017 року, вказані документи були подані лише в судовому засіданні та долучені до матеріалів справи, а відповідно до п.п.201.1 201.10 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов'язків платника податків.

Згідно пп.201.16.4 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Аналогічні положення закріплені в п.28 Порядку №117.

Водночас, Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 затверджено Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, згідно пункту 13 за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень: 1) задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; 2)залишає скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін; 3)залишає скаргу без розгляду.

З огляд на викладене, суд обґрунтовано вважав, що відповідачі довели виконання вимог податкового законодавства, відмовляючи у реєстрації як податкової накладної № 9 від 20.11.2017 так і у задоволенні скарги про відмову у її реєстрації.

При цьому, такий доказ як видаткова накладна № 3 від 06.02.2018, що подано до суду, засвідчив факт передачі - отримання продукції від виконавця - Товариства з обмеженою відповідальністю Данея до замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю Андреал , а отже зазначена обставина виключає визначені законодавством передумови встановлені для ризиковості операцій та визначені органом ДФС України в якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної № 9 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З огляду на це суд першої інстанції обґрунтовано вважав, що адміністративний позов підлягає до часткового задоволення, оскільки Товариством з обмеженою відповідальністю Данея доведено наявність первинних документів на підтвердження реальності операцій, однак порушено порядок подачі при реєстрації ПН/РК.

Враховуючи викладене вище, суд апеляційної інстанції вважає, що доводи апеляційної інстанції скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а рішення відповідає нормам матеріального та процесуального права.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, ст. 310, п. 1 ч. 1 ст. 315, ст. 316, ст. 321, ст. 322, ст. 325, ст. 329 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу державної фіскальної служби України залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10 серпня 2018 року по справі № 809/874/18 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя М.А. Пліш

Судді Т.І. Шинкар

І.В. Глушко

повний текст складено 26.02.2019

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.02.2019
Оприлюднено28.02.2019
Номер документу80106158
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/874/18

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 18.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 30.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 08.01.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Пліш Михайло Антонович

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 27.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 10.08.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Рішення від 10.08.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Панікар І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні