УХВАЛА
02 квітня 2019 року
Київ
справа №809/874/18
адміністративне провадження №К/9901/8270/19
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Хохуляка В.В.,
суддів - Бившевої Л.І., Гончарової І.А.,
перевіривши касаційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.08.2018 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.02.2019 у справі №809/874/18 (857/29/19) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Данея до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, та зобов'язання до вчинення дій,
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю Данея звернулось до адміністративного суду з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, та зобов'язання до вчинення дій.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.08.2018, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.02.2019, позов задоволено частково. Постановлено зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №9 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних. У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій Державна фіскальна служба України 21.03.2019, тобто в межах строку на касаційне оскарження, звернулась з касаційною скаргою до Верхового Суду.
При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за зазначеною касаційною скаргою суд виходить з наступного.
Статтею 129 Конституції України однією із основних засад судочинства визначено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Наведеним конституційним положенням кореспондує стаття 14 Закону України Про судоустрій і статус суддів від 02.06.2016 №1402-VIII.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Аналіз наведеного законодавства дозволяє дійти висновку про те, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.
Відповідно до частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до пункту 2 частини п'ятої статті 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:
а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;
б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;
в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;
г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.
Частиною шостою статті 12 КАС України передбачено перелік категорій справ, які відносяться до справ незначної складності.
Такий перелік не є вичерпним.
Зі змісту пункту 10 частини шостої статті 12 КАС України можна зробити висновок про те, що суд має право віднести до категорії справ незначної складності справу, яка не передбачена у вищезазначеному переліку, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
За правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у виключному порядку (частина четверта статті 12 КАС України), а також через складність та інші обставини.
Відповідно до пункту 20 частини першої статті 4 КАС України адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Системний аналіз вищезазначених положень процесуального закону дає підстави для висновку про те, що суд має право віднести справу до категорії малозначних за результатами оцінки характеру спірних правовідносин, предмету доказування, складу учасників та інших обставин, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини п'ятої статті 328 КАС України, а також крім справ, які підлягають розгляду в порядку загального позовного провадження.
З матеріалів касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень вбачається, що предметом позову у справі №809/874/18 (857/29/19) є вимоги про визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України №661142/20540833 від 23.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 21.11.2017 та зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №9 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Задовольняючи позовні вимоги в частині зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №9 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, суди попередніх інстанцій виходили з того, що пакет документів, який позивач надав до повідомлення щодо подачі документів Державній фіскальній службі України про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній не був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, що стало підставою для прийняття контролюючим органом рішення №661142/20540833 від 23.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 21.11.2017, вказані документи були подані лише в судовому засіданні та долучені до матеріалів справи, а відповідно до пунктів 201.1 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов'язків платника податків.
При цьому, видаткова накладна №3 від 06.02.2018, як позивачем було подано до суду, засвідчив факт передачі - отримання продукції від виконавця - Товариства з обмеженою відповідальністю Данея до замовника - Товариства з обмеженою відповідальністю Андреал , а отже зазначена обставина виключає визначені законодавством передумови встановлені для ризиковості операцій та визначені органом Державної фіскальної служби України в якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної №9 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Випадків, які б виключали можливість застосування положень пункту 2 частини п'ятої статті 328 КАС України, не вбачається.
Суд за результатами оцінки елементів спору у справі №809/874/18 (857/29/19) дійшов висновку про те, що така справа є справою незначної складності.
Обставини, які є критерієм для віднесення вказаної справи до категорії таких, які підлягають розгляду за правилами загального позовного провадження у розумінні частин третьої та четвертої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України, а також випадки, які б виключали можливість застосування положень частини другої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні.
Отже, постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.02.2019, ухвалена за результатами апеляційного перегляду рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.08.2018 у справі щодо визнання протиправним та скасування рішення Державної фіскальної служби України №661142/20540833 від 23.04.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №9 від 21.11.2017 та зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №9 від 21.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, не підлягає касаційному оскарженню.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмови у відкритті касаційного провадження.
Керуючись пунктом 2 частини п'ятої статті 328, пунктом 1 частини першої статті 333 КАС України, -
у х в а л и в:
Відмовити Державній фіскальній службі України у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.08.2018 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.02.2019 у справі №809/874/18 (857/29/19) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Данея до Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, та зобов'язання до вчинення дій.
Направити копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами особі, яка подала касаційну скаргу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
...........................
...........................
...........................
В.В. Хохуляк
Л.І. Бившева
І.А. Гончарова
Судді Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2019 |
Оприлюднено | 05.04.2019 |
Номер документу | 80926593 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Хохуляк В.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Пліш Михайло Антонович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні