Рішення
від 04.03.2019 по справі 360/365/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

04 березня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/365/19

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Басова Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1М.) до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області (далі - відповідач), в якому позивач просив суд:

- визнати бездіяльність відповідача щодо не здійснення перерахування пенсії позивача відповідно до ст.40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення на підставі довідки про заробіток для обчислення пенсії № 008 від 27.02.2017 року противоправною;

- зобов'язати відповідача провести перерахунок пенсії на підставі довідки про заробіток для обчислення пенсії № 008 від 27.02.2017, виданого ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт (ЄДРПОУ 05400856) з урахуванням даних за період з 1990 року по 1995 рік (а.с.3-6).

В обґрунтування позовних вимог зазначив наступне.

Позивач працював у Публічному акціонерному товаристві Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт з 15.05.1986 року та був звільнений згідно ст. 40 п.1 КЗпП у зв'язку зі скороченням чисельності штату 15.01.1996 року. На сьогоднішній день позивач отримує пенсію, яка нараховується Білокуракинським об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України Луганської області за даними персоніфікованого обліку за період починаючи з 1 липня 2000 року.

Відповідно до ст. 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по30 червня 2000 року незалежно від перерв.

Реалізуючи свої права, передбачені ст. 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення з метою збільшення розміру своєї пенсії позивачем до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Луганської області був наданий первинний документ - довідка про заробіток для перерахунку пенсії N008 від 27.02.2017 року відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 1990 року по 1995 рік. В довідці зазначено, що вона видана на підставі особових рахунків, які знаходяться в м. Лисичанськ, вул. Пирогова, 5. Від Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Луганської області позивач отримав відповідь від 07.06.2017 року № 4/л-14, в якій зазначено, що згідно вказаної довідки про заробітну плату, довідка видана на підставі особових рахунків, які знаходяться за адресою: м. Лисичанськ, вул. Пірогова, буд. 5 та, що 29.05.2017 року управлінням зроблено запит до Управління Пенсійного Фонду в м. Лисичанськ щодо перевірки достовірності даних наданої позивачем довідки, та що в разі збільшення розміру пенсії позивача буде запрошено до управління для написання заяви на перерахунок пенсії.

Позивач зазначив, що запрошення від відповідача не було та пенсія не збільшена.

Позивач звернувся до Головного управління Пенсійного Фонду України в Луганській області щодо перерахунку пенсії за вищезазначеною довідкою та отримав відповідь від 06.02.2018 року № 1630/02-03, в якій роз'яснено, що м.Луганськ (територіальне місце розташування та ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт ) Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року № 1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження зазначені підприємства відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 року N° 595 Деякі питання фінансування державних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей перереєстровані на території, яка контролюється українською владою: ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт (код ЄДРПОУ 05400856) за адресою: вул. Пірогова, 6.5, м. Лисичанськ та з огляду на такий факт, за умови підтвердження відомостей, вказаних у довідці, завірених уповноваженими особами за місцем перереєстрації підприємства, можливо буде вирішити питання перерахунку пенсії з сум заробітної плати.

11 грудня 2018 року позивачем була подана заява (реєстраційний номер № 762) до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного Фонду України Луганської області про перерахунок пенсії відповідно до ст. 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне забезпечення з метою збільшення розміру своєї пенсії та був наданий первинний документ - довідка про заробіток для перерахування пенсії № 008 від 27.02.2017 року.

20 грудня 2018 року відповідачем надано відповідь № 54/Л-14, в якій зазначено, що на попереднє звернення Управлінням направлено запит до відділу контрольно-перевірочної роботи Головного Управління Пенсійного фонду України в Луганській області щодо проведення зустрічної перевірки довідки про заробітну плату № 008 від 27.02.2017 року та у відповідь на запит надійшла відповідь, що документи за вказаною в довідці адресою не перебувають та здійснити перевірку не має можливості. Враховуючи викладене, орган Пенсійного фонду зазначив, що перерахунок пенсії із застосуванням заробітної плати за вказаний період можливо здійснити за умови надання копій первинних документів, завірених в установленому порядку.

Позивач вважає таку бездіяльність відповідача протиправною, а тому за захистом своїх прав звернувся до суду, просив задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Відповідач позов не визнав, до відділу діловодства та обліку звернення громадян 22.02.2019 за вхідним реєстраційним номером 10092/2019 надав відзив на позовну заяву від 18.02.2019 №1655/07-Т (а.с.30-33), в якому заперечував проти задоволення позову. В обґрунтування зазначив, що 11.12.2018 ОСОБА_1 звернувся з заявою до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області щодо перерахунку пенсії за віком відповідно до статті 40 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» . До заяви про перерахунок пенсії ОСОБА_1 додав наступні документи: довідку про заробітну плату, видану ПАТ Луганським інститутом з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт за період з 01.12.1990 по 30.11.1995 № 008 від 27.02.2017; витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань № НОМЕР_1 від 30.01.2019 про реєстрацію ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт на території України.

Згідно статті 40 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування для обчислення пенсії враховується заробітна плата за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

Заробітна плата (дохід) за період страхового стажу до 1 липня 2000 року враховується для обчислення пенсії на підставі документів про нараховану заробітну плату(дохід), виданих у порядку, встановленому законодавством, а за період страхового стажу починаючи с 1 липня 2000 року - за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку.

Відповідно до п.п. 3 п. 2.1 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , за бажанням пенсіонера, пенсіонером може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) по 30 червня 2000 року із зазначенням в ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.

Згідно зі статтею 44 Закону органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.

Підпунктом 3 пункту 4.2 Порядку передбачено, що при прийманні документів орган, що призначає пенсію, має право перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Відповідач зазначив, що ОСОБА_1 не надав копії первинних документів про підтвердження нарахування заробітної плати за період з 01.12.1990 по 30.11.1995.

Управлінням було зроблено запит до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на акт зустрічної перевірки довідки № 008 від 27.02.2017 про заробітну плату. 29.11.2017 та було отримано відповідь за № 142/08-05 від 20.11.2017, що за вказаною адресою документи відсутні.

Оскільки м. Луганськ - територіальне місце розташування ПАТ Луганськтепловоз та ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт ) розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 1085-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та переліку населених пунктів, що розташовані на лінії зіткнення віднесено до переліку населених пунктів, на яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, зазначені підприємства відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2014 № 595 Деякі питання фінансування бюджетних установ, здійснення соціальних виплат населенню та надання фінансової підтримки окремим підприємствам і організаціям Донецької та Луганської областей переєстровані на території, яка контролюється українською владою: ПАТ Луганськтепловоз (код ЄДРПОУ 05763797) за адресою: вул. Гагаріна, б. 52-Б, м.Сєвєродонецьк та ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт (код ЄДРПОУ 05400856) за адресою: вул.Пірогова, буд.5, м. Лисичанськ.

За умови підтвердження відомостей, вказаних у вищезазначених довідках про заробітну плату, копіями первинних документів, на підставі яких вони видані, завірених уповноваженими особами за місцем перереєстрації, можливо провести перерахунок пенсії ОСОБА_1 з сум заробітної плати.

На підставі викладеного відповідач просив в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області відмовити в повному обсязі за необґрунтованістю.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 01.02.2019 справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін (а.с.1-2).

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-77, 90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_2, зареєстроване місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_2 (а.с.7,8,9).

Позивач є пенсіонером за віком, що підтверджується пенсійним посвідченням серії ААІ №188757 від 05.06.2015 та є внутрішньо-переміщеною особою (а.с.10).

На виконання ухвали суду від 01.02.2019 Управління праці та соціального захисту населення Білокуракинської райдержадміністрації надало інформацію, в якій зазначило, що довідка ВПО є дійсною (а.с.24).

12.03.2015 позивач звернувся до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області з заявою, в якій просив призначити пенсію за віком та надано відповідні документи (а.с.44,45).

Розпорядженням відповідача від 08.07.2015 №124145 ОСОБА_1 взято на облік з 25.03.2015 та призначено пенсію (а.с.68).

11.12.2018 позивач звернувся до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області з заявою, в якій просив перерахувати пенсію за віком на підставі довідки про заробітну плату №008 від 27.02.2017 за період страхового стажу до 01.07.2000 (а.с.124-125).

Рішенням Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області від 21.12.2018 №762 ОСОБА_1 відмовлено у перерахунку пенсії, оскільки останній не надав копії первинних документів, які підтверджують нарахування заробітної плати за період з 01.12.1990 по 30.11.1995. Управлінням було зроблено запит до Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області на акт зустрічної перевірки довідки № 008 від 27.02.2017 про заробітну плату. 29.11.2017 було отримано відповідь, що за вказаною адресою документи відсутні. Таким чином відмовлено у перерахунку пенсії ОСОБА_1 у зв'язку з відсутністю первинних документів, які підтверджують нарахування заробітної плати за період з 01.12.1990 по 30.11.1995 та з неможливістю здійснити перевірку довідки про заробітну плату надану для перерахунку (а.с.34).

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача, позивач звернувся до суду за захистом порушених прав.

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг визначає Закон України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування №1058-IV від 09.07.2003 (далі - Закон №1058).

В преамбулі Закону №1058-IV зазначено, що цей Закон, розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Зміна умов і норм загальнообов'язкового державного пенсійного страхування здійснюється виключно шляхом внесення змін до цього Закону.

Стаття 40 Закону України №1058-IV зазначає, що за вибором особи, яка звернулася за призначенням пенсії, з періоду, за який враховується заробітна плата (дохід) для обчислення пенсії, виключаються періоди до 60 календарних місяців страхового стажу, з урахуванням будь-яких періодів незалежно від перерв, що включаються до страхового стажу згідно з абзацом третім частини першої статті 24 цього Закону, та будь-якого періоду страхового стажу підряд за умови, що зазначені періоди в сумі складають не більш як 10 відсотків тривалості страхового стажу, врахованого в одинарному розмірі. Додатково за бажанням особи можуть бути виключені періоди строкової військової служби, навчання, догляду за особою з інвалідністю I групи або дитиною з інвалідністю віком до 16 років, за пенсіонером, який за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, за період з 1 липня 2000 року до 1 січня 2005 року, а також періоди, коли особа підлягала загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню відповідно до пунктів 7, 8 і 9 статті 11 цього Закону. У всіх випадках, крім випадку, передбаченого абзацом другим цієї частини, період, за який враховується заробітна плата, не може бути меншим, ніж 60 календарних місяців.

Відповідно до частини 1 статті 44 Закону №1058-IV заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Частиною 3 статті 44 Закону №1058-IV передбачено, що органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію.

Також питання щодо подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» врегульовано Порядком подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 № 22-1 (далі - Порядок №22-1).

Згідно з п.п.3 п.2.1 Порядку №22-1, за бажанням пенсіонера ним може подаватись довідка про заробітну плату (дохід) до 01 липня 2000 року із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.

Відповідно до п.2.10 вказаного Порядку, довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами.

Як зазначено у п.п.3 п.4.2. Порядку №22-1, орган, що призначає пенсію, перевіряє копії відповідних документів, фіксує й засвідчує виявлені розбіжності (невідповідності).

Орган, що призначає пенсію, має право вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення в трьохмісячний термін з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, а також перевіряти в необхідних випадках обґрунтованість їх видачі.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач звернувся до відповідача з заявою від 11.12.2018 про перерахунок пенсії на підставі довідки про заробіток для обчислення пенсії за період страхового стажу до 01.07.2000 №008 від 27.02.2017 (а.с.126).

Вказану довідку про заробіток для обчислення пенсії від 27.02.2017 №008 було видано ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт . У довідці зазначено, що вона видана на підставі особових рахунків, які знаходяться за адресою Луганська область, м.Лисичанськ, вул.Пірогова,5 (а.с.126).

Згідно інформації зазначеної у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань судом також встановлено, що ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт дійсно зареєстрований за вказаної вище адресою і на момент видачі довідки про заробіток позивача, на момент прийняття рішення відповідачем про відмову в перерахунку пенсії позивачу та на час розгляду справи по суті вказане підприємство не ліквідовано (а.с.128-131).

За інформацією, що надійшла від Головного управління Пенсійцного фонду України в Луганській області від 20.11.2017 №142/08-05, провести зустрічну перевірку ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт не можливо, тому що документи за вказаною адресою відсутні (а.с.35).

Крім того, довідка про заробіток для обчислення пенсії, яка видана ПАТ Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт , складена у відповідності до вимог затверджених у додатку 1 до вказаного Порядку, а саме: в ній зазначено розмір заробітної плати по місяцям, довідки видані на підставі особових рахунків з зазначенням адреси знаходження первинних документів (а.с.126).

При цьому рішенням від 21.12.2018 №762 ОСОБА_1 відмовлено у перерахунку пенсії у зв'язку з відсутністю первинних документів, які підтверджують нарахування заробітної плати за період з 01.02.1990 по 30.11.1995 та з неможливістю здійснити перевірку довідки про заробітну плату надану для перерахунку.

Відповідач зазначив у вказаному рішенні, що аме ОСОБА_1 не надав копії первинних документів, які підтверджують нарахування заробітної плати за період з 01.12.1990 по 30.11.1995 та Управлінням було зроблено запит до Головного управління пенсійного фонду України в Луганській області на акт зустрічної перевірки довідки № 008 від 27.02.2017 про заробітну плату. 29.11.2017 було отримано відповідь, що за вказаною адресою документи відсутні (а.с.34).

Між тим, із вказаною позицією пенсійного органу суд не погоджується, з наступних підстав.

По-перше: з аналізу вищенаведеного законодавства вбачається, що обов'язковою умовою для обчислення пенсії з урахуванням заробітної плати за період роботи до 1 липня 2000 року є надання особою довідки про заробітну плату (дохід) до 01 липня 2000 року із зазначенням у ній назв первинних документів, на підставі яких її видано, їх місцезнаходження та адреси, за якою можливо провести перевірку відповідності змісту довідки первинним документам.

При цьому законодавець не покладає на особу, яка звертається за перерахунком пенсії на підставі довідки про заробітну плату, обов'язок підтвердження нарахування такої заробітної плати первинними документами.

Законодавець чітко закріплює лише право органів Пенсійного Фонду вимагати відповідні документи від підприємства, організації і окремих осіб, які видавали для оформлення пенсії довідки про заробітну плату, і не наділяє органи Пенсійного Фонду правом вимагати відповідні документи від особи, яка звернулась за перерахунком пенсії.

По-друге: з заявою про перерахунок пенсії позивач звернувся 11.12.2018, відповідь Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області про те, що провести зустрічну перевірку довідки про заробітну плату від 27.02.2017 №008, яка видана Публічним акціонерним товариством Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт , не можливо, тому що документи за вказаною адресою: Луганська область, вул.Пірогова, буд.5, відсутні, датована 20.11.2017 (а.с.35).

Таким чином на момент прийняття рішення відповідачем про відмову у перерахунку пенсії №762 від 21.12.2018 було взято до уваги інформацію річної давності.

Доказів того, що відповідачем вчинялись дії щодо проведення такої зустрічної перевірки у проміжок часу з 11.12.2018 (дата звернення позивача з заявою про перерахунок пенсії) по 21.12.2018 (дата прийняття рішення про відмову в перерахунку) відповідач суду не надав.

По-третє: як вже було встановлено судом, довідка за змістом і формою відповідає додатку 1 до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсії.

Аналізуючи у сукупності вказані норми права разом з встановленими судом фактичними обставинами та виходячи із того, що у справах з приводу оскарження дій, бездіяльності, рішень суб'єкту владних повноважень саме на нього покладається обов'язок доказування правомірності своїх дій, бездіяльності та рішень, суд дійшов висновку про те, що доказав того, що прийняте ним рішення є правомірним, у зв'язку з чим рішення Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області від 21.12.2018 року №762 про відмову у перерахунку пенсії ОСОБА_1 є протиправним та підлягає скасуванню.

Оскільки позивачу не було відомо про наявність вказаного рішення відповідача на час пред'явлення позову до суду, суд, з метою захисту порушених прав позивача, вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог з обранням належного пособу захисту прав, свобод та інтересів позивача, оскільки саме розпорядження про відмову у перерахунку тягне за собою правові наслідки для позивача.

Встановивши те, що позивач зі свого боку подав всі необхідні документи, які визначені пенсійним законодавством, для здійснення перерахунку пенсії на підставі довідки про заробіток для обчислення пенсії №008 від 27.02.2017 за період страхового стажу до 01.07.2000, діючим законодавством не покладено на нього обов'язок надання первинних документів на підтвердження інформації зазначеної у довідці, суд вважає, що відновленням порушеного права позивача є зобов'язання відповідача здійснити перерахунок і виплату пенсії ОСОБА_1 згідно довідки про заробіток для обчислення пенсії, виданої Публічним акціонерним товариством Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт від 27.02.2017 року за №008, починаючи з дати звернення позивача з заявою про перерахунок пенсії, тобто з 11 грудня 2018 року.

З урахуванням зазначеного, адміністративний позов підлягає задоволенню з обранням належного та ефективного способу захисту порушених прав позивача.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.

Ухвалою суду від 01.02.2019 звільнено ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання адміністративного позову до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії (а.с.1-2).

Оскільки ухвалою суду від 01.02.2019 позивача звільнено від сплати судового збору, розподіл судових витрат між сторонами відповідно до вимог статті 139 КАС України не проводиться.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 77, 90, 139, 241-246, 255, 262, 263, 295, п.15.5 Розділу VІІ Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Білокуракинського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Луганської області від 21.12.2018 року №762 про відмову у перерахунку пенсії ОСОБА_1.

Зобов'язати Білокуракинське об'єднане управління Пенсійного фонду України Луганської області (92200, Луганська область, Білокуракинський район, смт.Білокуракине, вул.Історична, буд.81, код ЄДРПОУ 41246789) здійснити перерахунок і виплату пенсії ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний код НОМЕР_2, зареєстроване місце проживання: 91000, Луганська область, м.Луганськ, вул.Арктічєская, буд.111) згідно довідки про заробіток для обчислення пенсії, виданої Публічним акціонерним товариством Луганський інститут з проектування підприємств вугільної промисловості Луганськдіпрошахт від 27.02.2017 року за №008, починаючи з дати звернення ОСОБА_1 з заявою про перерахунок пенсії, тобто з 11 грудня 2018 року.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя ОСОБА_2

Дата ухвалення рішення04.03.2019
Оприлюднено05.03.2019
Номер документу80214995
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —360/365/19

Рішення від 07.06.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Міланіч А. М.

Рішення від 05.06.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Міланіч А. М.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 15.04.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Міланіч А. М.

Ухвала від 11.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 21.03.2019

Цивільне

Бородянський районний суд Київської області

Міланіч А. М.

Рішення від 04.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні