Рішення
від 13.02.2019 по справі 367/3999/17
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/3999/17

Провадження №2-а/367/134/2019

РІШЕННЯ

Іменем України

13 лютого 2019 року Ірпінський міський суд Київської області в складі:

головуючого судді Карабаза Н.Ф.,

при секретарі Когут К.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області, Відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії ,-

в с т а н о в и в:

До Ірпінського міського суду Київської області звернувся представник позивача - адвокат ОСОБА_2 із позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області, Відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії. В позовній заяві зазначає, що ОСОБА_1 з 03.10.2014 року до 26.11.2015 року виконував обов'язки директора державного підприємства Центр капітального будівництва (код за ЄДРПОУ 32626020), про що були внесені відомості в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У березні 2016 року ОСОБА_1 звернувся до Шевченківського районного суду м. Києва з позовною заявою до ДФС України про визнання трудових відносин припиненими. Підставою позову було порушення права ОСОБА_1 на звільнення з посади директора та не внесення змін у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно зміни керівника державного підприємства Центр капітального будівництва . Рішенням Шевченківського районного суду м. Києва від 15.09.2016 року у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовлено . Так, у мотивувальній частині рішення суд зазначив, що наказом ТВО директора ДП Центр капітального будівництва ОСОБА_1 від 26.11.2015 року № 22-к ОСОБА_1 ТВО директора ДП ЦКБ переведено на посаду першого заступника директора ДП ЦКБ з 26.11.2015 року на підставі заяви про звільнення з займаної посади, а ОСОБА_3 першого заступника директора ДП ЦКБ переведено на посаду ТВО директора ДП ЦКБ з 26.11.2015 року на підставі згоди ОСОБА_3 подання адміністрації. Наказом ТВО директора ДП ЦКБ ОСОБА_3 від 10.12.2015 року № 23-к ОСОБА_1 першого заступника директора ДП ЦКБ звільнено 10 грудня 2015 року за згодою сторін, згідно п. 1ст. 36 КЗпП України на підставі заяви на звільнення з займаної посади відправленої у ДФС України № 77 від 28.10.2015р., заяви ОСОБА_1 від 10.12.2015 року. Таким чином, суд установив, що ОСОБА_1 припинив виконувати обов'язки директора ДП Центр капітального будівництва з 26.11.2015 року, а з 10.12.2015 року взагалі припинив трудові відносини з ДП Центр капітального будівництва .Такі висновки Шевченківського районного суду м. Києва підтвердив і Апеляційний суд м. Києва в ухвалі від 07.12.2016 року.Отже, із викладеного вище випливає, що ОСОБА_1 з 26.11.2015 року не є керівником державного підприємства Центр капітального будівництва .

В той же час, у зв'язку з тим, що станом на 15.12.2016 року з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не виключено відомостей про ОСОБА_1 як про директора державного підприємства, порушуються його права, оскільки він не може працевлаштуватись керівником на іншому підприємстві, крім того, має побоювання, що треті особи звертатимуться до нього з вимогами, вважаючи, що він займає посаду директора державного підприємства.

Крім того, наявність у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців, та громадських формувань недостовірних відомостей є порушенням законодавства про державну реєстрацію та порушує права інших осіб.

Зважаючи на викладене, враховуючи, що відомості Єдиного державного реєстру фізичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містять недостовірну

інформацію про керівника ДП Центр капітального будівництва , ОСОБА_1 16.12.2016 року направлено лист у Державну фіскальну службу України (орган управління) з проханням прийняти рішення та звернутись до державного реєстратора Виконавчого комітету Ірпінської міської ради з заявою про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань змін в частині виключення з реєстру відомостей про ОСОБА_1 як про директора державного підприємства Центр капітального будівництва .

23.01.2017 року було отримано лист ДФС України про відмову у вчиненні дій зі звернення до державного реєстратора з заявою про виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей про ОСОБА_1 як про директора державного підприємства Центр капітального будівництва у зв'язку з тим, що оскільки підприємство перебуває в стані ліквідації, такі дії повинен вчинити голова комісії з припинення підприємства.

Лист з вимогою про внесення змін до ЄДРЮОФОГФ в частині виключення ОСОБА_1 з реєстру головою комісії з припинення підприємства був залишений без розгляду.

16.12.2016 року в інтересах ОСОБА_1 направлено лист у Виконавчий комітет Ірпінської міської ради (суб'єкт реєстрації та місце зберігання реєстраційної справи юридичної особи) з заявою про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців відомості про припиненням виконання ОСОБА_1 обов'язків директора державного підприємства Центр капітального будівництва .

Будь-якого листа від виконавчого комітету Ірпінської міської ради у відповідь на звернення ОСОБА_1 отримано не було.

Станом на дату подання позову у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців міститься недостовірна інформація про юридичну особу - державне підприємство Центр капітального будівництва , зокрема, в частині зазначення відомостей про керівника юридичної особи.

Зазначену бездіяльність державного реєстратора вважає протиправною, такою, що порушує права ОСОБА_1 та третіх осіб, що є підставою для зобов'язання державного реєстратора внести відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань про припинення виконання ОСОБА_1 обов'язків керівника державного підприємства ЦЕНТР КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА (код ЄДРПОУ 32626020).

У зв'язку із наведеним просить суд визнати поважними причинами пропуску строку звернення до суду та поновити строк звернення до суду, визнати протиправною бездіяльність Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області (державного реєстратора) шодо не внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення виконання ОСОБА_1 обов'язків керівника державного підприємства Центр капітального будівництва (код ЄДРПОУ 32626020); зобов'язати Виконавчий комітет Ірпінської міської ради Київської області (державного реєстратора) внести відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення виконання ОСОБА_1 обов'язків керівника державного підприємства Центр капітального будівництва (код ЄДРПОУ 32626020).

Представник позивача через канцелярію суду подав заяву про слухання справи за його відсутності, позов підтримав у повному обсязі, просив його задовольнити.

Представник Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області в судове засідання не з'явився, подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що позивач у своїй позовній заяві посилається на лист з заявою, який був направлений до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради 16.12.2016 року. Зазначає, що даний лист до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради не надходив, що підтверджується відсутністю даного запису в реєстрі вхідної кореспонденції. Крім того, в доданому повідомленні про вручення вказана не вірна адреса Відповідача, а саме: вул. Шевченка, 2-а, м. Київ, 08200 (фактична адреса 08200, м. Ірпінь, вул. Шевченка, 2-а). Також, у повідомленні про отримання даного листа зазначено особу, яка відповідачу не відома, тому вважає за необхідне встановлення того факту, чи дійсно даний лист був направлений саме до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області. Стосовно не внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань про припинення виконання ОСОБА_1 обов'язків керівника державного підприємства Центр капітального будівництва (код ЄДРПОУ 32626020) зазначив наступне. Згідно листа ДФС України від 17.01.17 року № 717/р/ 99-99-10-03-14 позивачеві було надано відповідь, що відповідно до наказу ДФС від 09.08.2016 року № 692 Про припинення діяльності ДП Центр капітального будівництва (далі - наказ) ДФС прийнято рішення про припинення діяльності Державного підприємства Центр капітального будівництва (далі - Підприємство) шляхом його ліквідації та затверджено склад Ліквідаційної комісії з припинення діяльності Підприємства (далі - Ліквідаційна комісія), про що 11.08.2016 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань. На сьогодні підприємство знаходиться в стані припинення. Згідно з пунктом 3 наказу з моменту підписання цього наказу до Ліквідаційної комісії переходять усі права та повноваження щодо управління Підприємством. З даної відповіді та норм, на які посилається ДФС України, можна зробити висновок, що оскільки підприємство перебуває в стані ліквідації, дані дії повинен вчиняти лише голова комісії з припинення підприємства. Також звертає увагу, що рішенням Ірпінського міського суду Київської області від 26 лютого 2018 року (29.03.2018 року набрало законної сили) у справі №367/5114/17 за позовом ОСОБА_1 до Державного підприємства Центр капітального будівництва , Голови комісії з припинення Державного підприємства Центр капітального будівництва ОСОБА_4, третя особа: Виконавчий комітет Ірпінської міської ради Київської області про зобов'язання вчинити дії, зобов'язано Голову комісії з припинення державного підприємства Центр капітального будівництва (код ЄДРПОУ 32626020) подати суб'єкту реєстрації - Виконавчому комітету Ірпінської міської ради Київської області відповідні документи для здійснення державної реєстрації змін до відомостей про державне підприємство Центр капітального будівництва (код ЄДРПОУ 32626020), що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, стосовно виключення інформації про ОСОБА_1 як про керівника та підписанта державного підприємства Центр капітального будівництва . Судом було встановлено наступне: уповноважена особа ДП ЦКБ - ОСОБА_4 після припинення виконання ОСОБА_1 обов'язків директора ДП ЦКБ повинен був звернутись до державного реєстратора виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області з відповідними документами (заявою про державною реєстрацію, а також наказом про звільнення ОСОБА_1Ю.) для реєстрації змін до відомостей про підприємство. Таким чином, Ірпінська міська рада не вбачає жодних протиправних дій, на які посилається позивач, тому в задоволенні позову до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради просить відмовити, оскільки відповідачем ніяким чином не було порушено права та інтереси позивача.

ПредставникВідділу державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області в судове засідання не з'явився, подав заяву про слухання справи за його відсутності.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги не підлягають до задоволення з наступних підстав.

Судом встановлено, що рішенням Шевченківського районного суду м. Києва від 15.09.2016 року відмовлено у задоволенні позову ОСОБА_1 до Державної фіскальної служби України, треті особи: Державне підприємство Центр капітального будівництва , Державний реєстратор Відділу державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційної служби Ірпінського міського управління юстиції про визнання трудових відносин припиненими.

Представник позивача - адвокат ОСОБА_2 15.12.2016 року звертався із заявою до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області в якій просив внести відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців відомості про припинення виконання ОСОБА_1 обов'язків директора ДП Центр капітального будівництва шляхом виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців відомостей про ОСОБА_1 як керівника ДП Центр капітального будівництва у зв'язку із припиненням виконання ОСОБА_1 обов'язків директора.

Також, представник позивача - адвокат ОСОБА_2 15.12.2016 року звертався із заявою до Державної фіскальної служби України в якій просив звернутись до державного реєстратора Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області з заявою про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців відомості про припинення виконання ОСОБА_1 обов'язків директора ДП Центр капітального будівництва шляхом виключення з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців відомостей про ОСОБА_1 як керівника ДП Центр капітального будівництва у зв'язку із припиненням виконання ОСОБА_1 обов'язків директора. Державна фіскальна служба України листом № 717/р/ 99-99-10-03-14 від 17.01.2017 року повідомила про наступне. Відповідно до наказу ДФС від 09.08.2016 року № 692 Про припинення діяльності ДП Центр капітального будівництва ДФС прийнято рішення про припинення діяльності Державного підприємства Центр капітального будівництва шляхом його ліквідації та затверджено склад Ліквідаційної комісії з припинення діяльності Підприємства, про що 11.08.2016 року внесено запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань. На сьогодні підприємство знаходиться в стані припинення. Згідно з пунктом 3 наказу з моменту підписання цього наказу до Ліквідаційної комісії переходять усі права та повноваження щодо управління Підприємством.

Відповідно до ч. 4 ст. 105 ЦК України, до комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється.

Враховуючи листа ДФС України № 717/р/ 99-99-10-03-14 від 17.01.2017 року, оскільки підприємство перебуває в стані припинення з 11.08.2016 року, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, дії щодо звернення про внесення відомостей до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців покладено на голову комісії з припинення підприємства.

Крім того, рішенням Ірпінського міського суду Київської області 26 лютого 2018 року (29.03.2018 року набрало законної сили) у справі №367/5114/17 за позовом ОСОБА_1 до Державного підприємства Центр капітального будівництва , Голови комісії з припинення Державного підприємства Центр капітального будівництва ОСОБА_4, третя особа: Виконавчий комітет Ірпінської міської ради Київської області про зобов'язання вчинити дії, зобов'язано Голову комісії з припинення державного підприємства Центр капітального будівництва (код ЄДРПОУ 32626020) подати суб'єкту реєстрації - Виконавчому комітету Ірпінської міської ради Київської області відповідні документи для здійснення державної реєстрації змін до відомостей про державне підприємство Центр капітального будівництва (код ЄДРПОУ 32626020), що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, стосовно виключення інформації про ОСОБА_1 як про керівника та підписанта державного підприємства Центр капітального будівництва .

Відповідно до частини 1 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням зазначеного, на підставі наданих доказів в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позивачем не доведено та не надано жодних доказів порушення Виконавчим комітетом Ірпінської міської ради Київської області та Відділом державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області прав та законних інтересів ОСОБА_1, а отже у задоволенні позову необхідно відмовити повністю.

Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. ст. 9, 77, 90, 94, 242, 246, 250, 295 КАС України,-

в и р і ш и в:

В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області, Відділу державної реєстрації Виконавчого комітету Ірпінської міської ради Київської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії - відмовити.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи можуть отримати інформацію щодо даної справи в мережі Інтернет за веб-адресою сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України - https://court.gov.ua/sud1013/ та в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням - http://reyestr.court.gov.ua.

Повний текст судового рішення буде складено протягом 10 днів з дня проголошення вступної та резолютивної частини рішення.

Суддя: Н.Ф. Карабаза

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення13.02.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80255845
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —367/3999/17

Постанова від 07.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 13.02.2019

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Карабаза Н. Ф.

Рішення від 13.02.2019

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Карабаза Н. Ф.

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Карабаза Н. Ф.

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Оладько С. І.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Карабаза Н. Ф.

Ухвала від 19.06.2017

Адміністративне

Ірпінський міський суд Київської області

Карабаза Н. Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні