Рішення
від 05.03.2019 по справі 400/3322/18
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 березня 2019 р. № 400/3322/18 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Гордієнко Т. О. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу

за позовом:Приватного підприємства "Торола ОСОБА_1", вул. Декабристів, 41/23а, м. Миколаїв, 54020

до відповідача:Миколаївського управління Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв, 54030 Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001

про:визнання протиправним та скасування рішення від 19.11.2018 № 00093650006, ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Миколаївського управління Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені з ЄСВ від 19.11.2018 за № 00093650006.

Позивач обґрунтовує позовні вимоги тим, що податковий орган неправомірно та безпідставно застосував штрафні санкції та пеню до позивача, оскільки акт перевірки, в якому має бути зафіксовано порушення платника податків не складався. До рішення не надано розрахунку недоїмки. Єдиним документом, що підтверджує наявність недоїмки є вимога № Ю-844-17, яка була скасована в судовому порядку та рішення по справі набрало законної сили.

Відповідач - Миколаївське управління Головного управління ДФС у Миколаївській області відзив суду не надав, про дату час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Ухвалою від 31.01.2019 до участі у справі було залучено в якості другого відповідача ОСОБА_2 управління ДФС у Миколаївській області.

Відповідач 2 вважає позовні вимоги необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню , оскільки перевіркою встановлено порушення позивачем вимог Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині своєчасності сплати єдиного внеску, тому рішення про застосування штрафних санкцій прийнято законно й обґрунтовано.

18.02.2019 від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без його участі, в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складання повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Дослідив докази, суд дійшов висновку:

Позивач є платником єдиного внеску як роботодавець відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» .

Позивач 26.11.2018 отримав рішення № НОМЕР_1 від 19.11.2018 про застосування до нього штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в сумі 81893,24 грн. штрафу та 9637,05 грн. пені за період 21.12.2017 до 15.11.2018.

Відповідно до п.1 ч.2 ст.6 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» визначено обов'язок платника єдиного внеску своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Базовим звітним періодом є календарний місяць.

Згідно зі ст.25 Закону України № 2464 рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

На суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції:

за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.

Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

У разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу доходів і зборів або позову до суду.

Про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти календарних днів після надходження відповідного рішення. При цьому платник у зазначений строк має право оскаржити таке рішення до органу доходів і зборів вищого рівня або до суду з одночасним обов'язковим письмовим повідомленням про це територіального органу доходів і зборів, яким прийнято це рішення.

Оскарження рішення органу доходів і зборів про застосування фінансових санкцій зупиняє перебіг строку їх сплати до винесення органом доходів і зборів вищого рівня та/або центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, або судом рішення у справі. Строк сплати фінансових санкцій також зупиняється до ухвалення судом рішення у разі оскарження платником єдиного внеску вимоги про сплату недоїмки, якщо застосування фінансових санкцій пов'язано з виникненням або несвоєчасною сплатою суми недоїмки.

Порядок, строки та процедура оскарження вимоги про сплату єдиного внеску поширюються на оскарження рішень органу доходів і зборів щодо нарахування пені та застосування штрафів.

Відтак, підставою для нарахування позивачу штрафу та пені може бути тільки несплата або несвоєчасна сплата єдиного соціального внеску.

Відповідно до Закону України № 2464 та Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів № 449 від 20.04.2015, орган доходів та зборів надсилає платникам єдиного соціального внеску, які мають недоїмку, що перевищує 10 грн. , вимогу про сплату боргу.

Позивач у позовній заяві посилається, що єдину вимогу, яку вони отримали це вимога № Ю-844-17 від 12.01.2018 на суму 29 905,57 грн., якою визначена сума заборгованості станом на 31.12.2017.

Рішенням Миколаївського окружного адміністративного суду по справі № 814/727/18 від 06.11.2018 визнано протиправною та скасовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) від 12.01.2018 № Ю-844017 в повному обсязі. Рішення набрало законної сили 07.12.2018.

Згідно з ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Позивач у позовній заяві зазначає, що з моменту оскарження вимоги позивач не здійснював самостійне погашення визначеної недоїмки через її неузгодженість. Протягом періоду, зазначеного в оскаржуваному рішення - з 21.12.2017до 15.11.2018 всі самостійно задекларовані позивачем суми ЄСВ було сплачено своєчасно та в повному обсязі.

Відповідно до ст.25 Закону України 2464 нарахування пені зупиняється з дня подання позову до суду. Також строк сплати фінансових санкцій теж зупиняється до ухвалення судом рішення. Позивач звернувся до суду з позовом про оскарження вимоги 16.03.2018 (ухвала про відкриття провадження у справі від 03.04.2018).

Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідач не надав суду розрахунок нарахованого штрафу та пені, доказів несплати та несвоєчасної сплати позивачем єдиного соціального внеску, докази прийняття іншою вимоги про сплати боргу, тому відповідачем не доведено суду належними доказами за який період та за несплату недоїмки за який період нараховані штраф та пеня.

Оскільки нарахування штрафу та пені є похідним від наявності вимоги про сплату боргу № Ю-844-17 від 12.01.2018, яка визнана протиправною та скасована рішенням суду, тому відсутні правові підстави для нарахування штрафу та пені, а рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені з ЄСВ від 19.11.2018 за № 00093650006 належить скасувати.

За таких обставин, позов належить задовольнити.

Судові витрати розподіляються відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 2, 19, 139, 241 - 246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Приватного підприємства "Торола ОСОБА_1" (вул. Декабристів, 41/23а, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 35106961) до Миколаївського управління Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Потьомкінська, 24/2, м. Миколаїв, 54030 ) , Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені з ЄСВ від 19.11.2018 за № 00093650006.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, 54001, ідентифікаційний код 39394277) на користь Приватного підприємства "Торола ОСОБА_1" (вул. Декабристів, 41/23а, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 35106961) судовий збір у сумі 1762,00 грн. (одна тисяча сімсот шістдесят дві гривні), сплачений платіжним дорученням № 1330 від 29.12.2018 року.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Строк на апеляційне оскарження рішення суду - 30 днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження - 30 днів з дня складання повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається в порядку та строки, визначені ст.ст. 295-297 КАС України і п. 15.5 Перехідних положень КАС України.

Суддя Т. О. Гордієнко

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено06.03.2019
Номер документу80262179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/3322/18

Ухвала від 23.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 20.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 16.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

Ухвала від 03.01.2019

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Гордієнко Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні