Ухвала
від 04.03.2019 по справі 1/9-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про задоволення скарги

04.03.2019м. ДніпроСправа № 1/9-08

Господарський суд у складі судді Рудь І.А., за участю секретаря судового засідання Кандиби Н.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні скаргу № 31/04-357 від 13.02.2019 Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області у справі:

за позовом Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України", м. Київ

до Державного підприємства "Криворізька теплоцентраль", м. Кривий Ріг Дніпропетровської області

про стягнення 69 827 636 грн. 44 коп.

Рудь І.А.

Представники:

від позивача (скаржника): не з'явився;

від відповідача: не з'явився;

від ДВС: не з'явився.

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 06.03.2008 у даній справі позов задоволено частково; стягнуто з Державного підприємства "Криворізька теплоцентраль" на користь Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" 52 781 149 грн. 50 коп. основного боргу, 15 111 123 грн. 12 коп. інфляційних збитків, 2 680 808 грн. 92 коп. трьох процентів річних, 25 500 грн. 00 коп. витрат на держмито, 118 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу; у решті позовних вимог відмовлено.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 19.06.2008 рішення господарського суду від 06.03.2008 змінено, викладено його резолютивну частину у такій редакції: "Стягнути з Державного підприємства "Криворізька теплоцентраль" на користь Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" 52 781 149 грн. 50 коп. основного боргу, 4 267 039 грн. 25 коп. пені, 15 111 123 грн. 12 коп. втрат від інфляції, 2 680 808 грн. 92 коп. річних, 118 грн. 00 коп. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу та 25 500 грн. 00 коп. держмита". Також стягнуто з Державного підприємства "Криворізька теплоцентраль" на користь Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" 12 750 грн. 00 коп. витрат по апеляційній скарзі.

На виконання зазначеної постанови Дніпропетровського апеляційного господарського суду господарським судом 25.06.2008 видано накази.

20.02.2019 на адресу суду надійшла скарга Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на дії та рішення державного виконавця, в якій скаржник просить суд:

- визнати дії старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Куліковської А.О. щодо винесення постанови про зупинення вчинення виконавчих дій від 31.01.2019 ВП № 17141550 з примусового виконання наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 25.06.2008 у справі № 1/9-08, неправомірними;

- визнати постанову про зупинення вчинення виконавчих дій від 31.01.2019 ВП № 17141550 з примусового виконання наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 25.06.2008 у справі № 1/9-08, неправомірною;

- зобов'язати старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Куліковську А.О. вжити всі заходи для виконання рішення суду.

Скарга мотивована тим, що за судовим наказом від 25.06.2008 № 1/9-08, на примусове виконання якого відкрито виконавче провадження № 17141550, стягнуто з боржника на користь скаржника 12 750 грн. 00 коп. витрат по апеляційній скарзі. Тому така заборгованість не підпадає під дію норм Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", яким визначено вичерпний перелік заборгованості, виконавче провадження за якою підлягає зупиненню.

Ухвалою господарського суду від 20.02.2019 прийнято скаргу до розгляду та призначений її розгляд у судовому засіданні 04.03.2019.

01.03.2019 на адресу суду надійшло клопотання державного виконавця від 28.02.2019 № 02.1-33/2996 про закриття провадження з розгляду скарги, у зв'язку із відсутністю предмету спору. В обґрунтування клопотання зазначив, що 05.02.2019 до відділу надійшла заява боржника про зупинення виконавчого провадження № 17141550на підставі п. 12 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження", у зв'язку із включенням підприємства боржника до переліку об'єктів великої приватизації державної власності. Визнавши подану боржником заяву обґрунтованою, державним виконавцем 27.02.2019 винесена постанова про поновлення вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні № 17141550, якою визнано подальше зупинення виконавчого провадження на підставі п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" недоцільним. Того ж дня державним виконавцем винесена постанова про зупинення вчинення виконавчих дій на підставі п. 12 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження". Таким чином, державний виконавець вважає, що дія оскаржуваної постанови від 31.01.2019 була припинена 27.02.2019, у зв'язку із чим предмет спору в межах розгляду скарги стягувача є відсутнім.

04.03.2019 до суду надійшли пояснення боржника від 01.03.2019 № 1167/09, в яких зазначив, що виконавче провадження № 17141550 зупинено відповідно до п. 10 ч.1 ст.34 Закону України Про виконавче провадження за ознаками стягувача і боржника у зазначеному виконавчому провадженні. Щодо економічної природи боргових зобов'язань, які повинні бути стягненні з боржника, п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України Про виконавче провадження жодних застережень не містить. Вважає, що державний виконавець при винесенні постанови про зупинення вчинення виконавчих дій від 31.01.19 у ВП № 17141550 з примусового виконання наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 04.08.2008 у справі № 1/9-08 не порушував жодної норми матеріального права взагалі, і зокрема ті норми, на які посилається скаржник, у зв'язку із чим підстави для визнання дій старшого державного виконавця відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області Куліковської А.О. відсутні. Просив у задоволенні скарги відмовити.

У судове засідання 04.03.2019 сторони та Відділ примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області явку повноважних представників не забезпечили, про причини неявки суд не повідомили.

Господарський суд вважає за можливе розглянути скаргу за відсутності представників сторін на ДВС, оскільки про час та місце проведення засідання останні повідомлені належним чином.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, суд дійшов висновку про задоволення скарги Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" з наступних підстав.

За приписами ч. 5 ст. 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ст. 18 Господарського процесуального кодексу України cудові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

З 05.10.2016 набрав чинності Закон України "Про виконавче провадження" від 02.06.2016 №1404-VIII, який, з урахуванням пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень цього Закону, підлягає застосуванню при розгляді спірних правовідносин, оскільки зупинення вчинення виконавчих дій з примусового виконання наказу господарського суду № 1/9-08 у межах виконавчого провадження № 17141550 здійснено державним виконавцем після набрання чинності Закону України "Про виконавче провадження" №1404-VIII .

Згідно із ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Стаття 5 Закону України "Про виконавче провадження" визначає, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".

Згідно із ст. 18 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець зобов'язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Державний виконавець, зокрема, здійснює заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом. Вимоги виконавця щодо виконання рішень є обов'язковими на всій території України.

Як зазначає скаржник, 04.08.2008 державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області винесено постанову про відкриття виконавчого провадження № 17141550.

31.01.2019 державним виконавцем винесено постанову про зупинення вчинення виконавчих дій у виконавчому провадженні № 17141550 на підставі п. 10 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження".

Як встановлено судом, вказане виконавче провадження зупинено за заявою боржника від 28.01.2019, у зв'язку із включенням Акціонерного товариства "Криворізька теплоцентраль" до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії суб'єктів господарювання відповідно до Закон України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" на підставі Наказу Мінрегіону від 01.11.2018 № 222.

Так, ст. 2 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" визначено, що його дія поширюється на відносини із врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії.

Зокрема, заборгованість, що підлягає врегулюванню відповідно до цього Закону - це кредиторська заборгованість перед постачальником природного газу теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ, використаний для виробництва теплової та електричної енергії, надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води (ст. 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії").

Із прийняттям вказаного Закону було внесено зміни до Закону України "Про виконавче провадження", згідно з п. 10 ч. 1 ст. 34 якого виконавець зупиняє вчинення виконавчих дій у разі включення підприємств, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, підприємств централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", з виконавчих проваджень, стягувачами за якими є Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", її Дочірня компанія "Газ України", ПАТ "Укртрансгаз", постачальники електричної енергії, а боржниками - підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем).

Відповідно до ч. 4 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження з підстави, передбаченої пунктом 10 частини 1 цієї статті, зупиняється у частині стягнення заборгованості за спожитий природний газ, використаний станом на 01.07.2016 для виробництва теплової та електричної енергії, послуг з опалення та постачання гарячої води (з урахуванням суми неустойки (штрафу, пені), інфляційних нарахувань, процентів річних, нарахованих на заборгованість за спожитий природний газ), крім заборгованості, раніше реструктуризованої (розстроченої та/або відстроченої), у тому числі згідно з рішенням суду.

Отже, пунктом 10 ч. 1 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" врегульовано питання зупинення виконавчого провадження залежно від того, хто є стягувачем (НАК "Нафтогаз України", її дочірня компанія "Газ України", Публічне акціонерне товариство "Укртрансгаз", і постачальники електричної енергії) та боржниками (підприємства, що виробляють теплову енергію, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, та підприємства централізованого водопостачання та водовідведення, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, послуги з постачання холодної води та послуги з водовідведення), а частиною 4 ст. 34 цього Закону визначено, в якій частині може бути зупинено виконавче провадження за спожитий природний газ.

При цьому згідно з абзацом 8 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" процедура врегулювання заборгованості - заходи, спрямовані на зменшення, списання та/або реструктуризацію заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ, підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиту електричну енергію шляхом проведення взаєморозрахунків, реструктуризації та списання заборгованості

Відповідно до абзацу 10 ч. 1 ст. 1 цього Закону спожиті енергоносії - спожиті природний газ, електрична енергія.

Отже, Закон України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" врегульовує питання щодо заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії, а саме спожиті природний газ, електричну енергію.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, за судовим наказом від 25.06.2008 № 1/9-08, на примусове виконання якого відкрито виконавче провадження № 17141550, з боржника на користь скаржника стягнуто 12 750 грн. 00 коп. витрат по апеляційній скарзі. Тобто, предметом стягнення за спірним наказом є витрати скаржника зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги.

Проте, ч. 4 ст. 34 Закону України "Про виконавче провадження" не передбачено зупинення виконавчого провадження стосовно стягнення судових витрат.

При цьому, господарський суд зазначає, що включення Акціонерного товариства "Криворізька теплоцентраль" до реєстру підприємств, що беруть участь у процедурі врегулювання заборгованості за спожиті енергоносії суб'єктів господарювання відповідно до Закон України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії" не є безумовною підставою зупинення будь-якого виконавчого провадження.

Наведеним спростовуються заперечення боржника, викладені у поясненнях від 01.03.2019 № 1167/09.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що дії державного виконавця щодо винесення постанови про зупинення вчинення виконавчих дій від 31.01.2019 з виконання наказу господарського суду від 25.06.2008 № 1/9-08, не відповідають вимогам Закону України Про виконавче провадження та є неправомірними.

Аналогічного висновку дійшов й Верховний Суд у постанові від 16.05.2018 у справі № 5024/801/2012, зазначивши про правомірне визнання апеляційним судом незаконною постанови державного виконавця в частині зупинення виконавчого провадження щодо стягнення судових витрат.

Згідно положень ч.1, 2 ст. 343 Господарського процесуального кодексу України за результатами розгляду скарги суд постановляє ухвалу. У разі встановлення обґрунтованості скарги суд визнає оскаржувані рішення, дії чи бездіяльність неправомірними і зобовязує державного виконавця або іншу посадову особу органу державної виконавчої служби, приватного виконавця усунути порушення (поновити порушене право заявника).

Слід також зазначити, що господарський суд не вправі самостійно вчиняти ті чи інші дії, пов'язані із здійсненням виконавчого провадження, замість державного виконавця (наприклад, відкривати або закінчувати виконавче провадження), але може зобов'язати державного виконавця здійснити передбачені законом дії, від вчинення яких той безпідставно ухиляється.

З огляду на вищевикладене, господарський суд дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення вимог скарги Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області шляхом постановлення відповідної ухвали.

Водночас, господарський суд не вбачає підстав для задоволення клопотання державного виконавця від 28.02.2019 № 02.1-33/2996 та закриття провадження із розгляду скарги за відсутністю предмету спору, у зв'язку із тим, що оскаржувана постанова на час розгляду даної скарги не скасована державним виконавцем та є чинною; судом встановлено, що дії державного виконавця з винесення оскаржуваної постанови не відповідають вимогам Закону України Про виконавче провадження та є неправомірними.

Крім того, під час розгляду скарги судом встановлено, що найменування боржника Державного підприємства "Криворізька теплоцентраль" змінене на Акціонерне товариство "Криворізька теплоцентраль", що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 25.02.2019 № НОМЕР_1.

Також боржником до пояснень від 01.03.2019 № 1167/09 надано копію витягу зі статуту Акціонерного товариства "Криворізька теплоцентраль", відповідно до п. 1.1 якого Акціонерне товариство "Криворізька теплоцентраль" є юридичною особою із новим найменуванням, у результаті проведення державної реєстрації змін до Статуту Публічного акціонерного товариства "Криворізька теплоцентраль", що пов'язані зі зміною типу товариства у відповідності до Закону України "Про акціонерні товариства" від 17 вересня 2008 року № 514-VI.

Відповідно до п. 1.2. статуту Публічне акціонерне товариство Криворізька теплоцентраль створено в процесі приватизації, шляхом перетворення Державного підприємства Криворізька теплоцентраль , на підставі розпоряджень Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 579-р Деякі питання приватизації об'єктів паливно-енергетичного комплексу , від 30.11.2016 № 911-р Про затвердження плану приватизації єдиного майнового комплексу державного підприємства Криворізька теплоцентраль , наказів Фонду державного майна України від 08.12.2015 № 1869 Про прийняття рішення про приватизацію державного підприємства Криворізька теплоцентраль та від 12.12.2016 № 2230 Про перетворення державного підприємства Криворізька теплоцентраль у публічне акціонерне товариство Криворізька теплоцентраль , відповідно до Цивільного кодексу України, Законів України Про приватизацію державного майна , Про акціонерні товариства , Порядку утворення акціонерного товариства в процесі приватизації, випуску та розміщення акцій такого товариства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.09.1996 № 1099 (із змінами).

Відповідно до абзацу третього частини другої статті 5 Закону України "Про акціонерні товариства" зміна типу товариства з приватного на публічне або з публічного на приватне не є його перетворенням.

На підставі викладеного, суд вважає за необхідне замінити назву відповідача з Державного підприємства "Криворізька теплоцентраль" на Акціонерне товариство "Криворізька теплоцентраль"

Керуючись ст.ст. 18, 234, 339 - 343 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

Замінити відповідача у справі Державне підприємство "Криворізька теплоцентраль" на Акціонерне товариство "Криворізька теплоцентраль", у зв'язку зі зміною найменування.

Скаргу Дочірньої компанії "Газ України" Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" на дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області задовольнити.

Визнати неправомірними дії державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області щодо винесення постанови про зупинення вчинення виконавчих дій від 31.01.2019 ВП № 17141550 з примусового виконання наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 25.06.2008 у справі № 1/9-08.

Визнати неправомірною постанову про зупинення вчинення виконавчих дій від 31.01.2019 ВП № 17141550 з примусового виконання наказу Господарського суду Дніпропетровської області від 25.06.2008 у справі № 1/9-08.

Зобов'язати державного виконавця Відділу примусового виконання рішень управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Дніпропетровській області вжити всі заходи для виконання рішення суду.

Ухвала набирає законної сили з дати її підписання - 11.03.2019.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. ст. 254 - 259 Господарського процесуального кодексу України, до Центрального апеляційного господарського суду з урахуванням пп. 17.5 п.17 ч.1 розділу ХІ Господарського процесуального кодексу України.

Суддя І.А. Рудь

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення04.03.2019
Оприлюднено11.03.2019
Номер документу80334329
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/9-08

Ухвала від 04.03.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Ухвала від 20.02.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь Ірина Анатоліївна

Постанова від 19.06.2008

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Дмитренко Г.К.

Ухвала від 24.01.2008

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудь І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні