ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2019 року Справа № 925/1126/18
Господарський суд Черкаської області у складі головуючого судді Васяновича А.В.,
секретар судового засідання - Козоріз О.І.,
за участі представників сторін:
від заступника прокурора Черкаської області - Олійник І.А. - прокурор відділу прокуратури Черкаської області,
від першого позивача - Власенко У.О. - представник за довіреністю,
від другого позивача - представник не з'явився,
від першого відповідача - представник не з'явився,
від другого відповідача - представник не з'явився,
від третього відповідача - представник не з'явився,
від третьої особи - представник не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом заступника прокурора Черкаської області, м. Черкаси
в інтересах держави в особі:
1. Кабінету Міністрів України, м. Київ;
2. Міністерства аграрної політики та продовольства України,
м. Київ;
до 1. Державної акціонерної компанії "Хліб України", м. Київ;
2.виконавчого комітету Потаської сільської ради Маньківського
району Черкаської області, с. Поташ, Маньківського району,
Черкаської області;
3. дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб
України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", с. Поташ,
Маньківського району, Черкаської області
за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні третього відповідача:
розпорядника майна дочірнього підприємства Державної
акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське
хлібоприймальне підприємство" арбітражного керуючого
Постоленка Володимира Олексійовича, м. Черкаси
про визнання незаконним та скасування пункту 1 рішення правління,
визнання недійсними змін до статуту, визнання незаконними та
скасування рішень виконавчого комітету, свідоцтв про право
власності та визнання за державою права власності
ВСТАНОВИВ:
До господарського суду Черкаської області з позовом звернувся заступник прокурора Черкаської області в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України, Міністерства аграрної політики та продовольства України до Державної акціонерної компанії "Хліб України", виконавчого комітету Потаської сільської ради Маньківського району Черкаської області, дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" про:
- визнання незаконним та скасування пункту 1 рішення правління Державної акціонерної компанії "Хліб України" від 16 серпня 2010 року, оформлене протоколом №231, у частині затвердження Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" у новій редакції;
- визнання недійсними змін до Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" від 16 серпня 2010 року, у частині передачі до статутного фонду дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" майна Державної акціонерної компанії "Хліб України" на праві власності та надання повноважень щодо розпорядженням ним;
- визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №70 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на нежитлові будівлі у селі Поташ вул. Черняховського, 2";
- визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №71 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на 1/2 частину житлового будинку по вул. Зінчук, 129";
- визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №72 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на нежитлову будівлю в селі Поташ по вул. Зінчук, 20";
- визнання незаконним та скасування рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №73 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на житловий будинок по вул. Черняховського, 2а (аварійний)";
- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності від 23 жовтня 2010 року САВ 716949, САВ 716950 на комплекс об'єктів нерухомості, що знаходяться за адресою: вул. Черняховського, 2, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області;
- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності від 23 жовтня 2010 року САВ 716948 на об'єкт житлової нерухомості, що знаходиться за адресою: вул. Черняховського, 2а, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області;
- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності САВ 716947 від 23 жовтня 2010 року на нежитлову будівлю, що знаходиться за адресою: вул. Зінчук, 20, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області;
- визнання недійсним та скасування свідоцтва про право власності САВ 716951 від 25 жовтня 2010 року на об'єкт житлової нерухомості, що знаходиться за адресою: вул. Зінчук, 129, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області;
- визнання за державою Україна в особі Кабінету Міністрів України право власності на комплекс об'єктів нерухомості, що знаходяться за адресами: вул. Черняховського, 2, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області; вул. Черняховського, 2а, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області; вул. Зінчук, 20, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області; вул. Зінчук, 129, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області.
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 30 жовтня 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 29 листопада 2018 року.
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 29 листопада 2018 року продовжено строк підготовчого провадження на тридцять днів та відкладено підготовче засідання на 10 січня 2019 року.
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 10 січня 2019 року відкладено підготовче засідання на 30 січня 2019 року. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні третього відповідача розпорядника майна дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" арбітражного керуючого Постоленка Володимира Олексійовича.
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 30 січня 2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті. Розгляд справи по суті призначено на 05 березня 2019 року.
Прокурор та представник першого позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили суд позов задовольнити повністю.
Представники другого позивача, відповідачів та третьої особи в судове засідання не з'явилися, про причини неявки суд не повідомили, про дату, час і місце проведення судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджується реєстром поштових відправлень господарського суду Черкаської області.
У своїх письмових поясненнях розпорядник майна дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" позовні вимоги прокурора підтримав.
Оскільки про час та місце проведення судового засідання учасники справи повідомлені належним чином, та оскільки явка учасників справи в судове засідання обов'язковою не визнавалась, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними в ній матеріалами.
В судовому засіданні, яке відбулося 05 березня 2019 року згідно ч. 1 ст. 240 ГПК України було оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення зі справи №925/1126/18.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення прокурора та представника першого позивача, а також дослідивши докази, що містяться в матеріалах справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного:
Звертаючись до суду з відповідним позовом прокурор зазначав, що оспорювані рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради прийнято із перевищенням повноважень за відсутності рішення власника про зміну правового статусу державного майна, а тому останні суперечить вимогам чинного законодавства.
Також прокурор зазначав, що дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" відповідно до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (у редакції від 03 грудня 2009 року) включено до відповідного Переліку та відповідно, майно підприємства не підлягає відчуженню з державної власності у будь-якій формі.
Оскільки заборона на внесення спірного майна до статутного (складеного) капіталу товариства прямо вбачається із Закону (ч. 3 ст. 86 ГК України), майно не передавалося у власність третього відповідача, а лише надавалося йому для здійснення статутної діяльності.
На момент прийняття 16 серпня 2010 року правлінням ДАК "Хліб України" рішення про внесення змін до Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", 22 жовтня 2010 року виконавчим комітетом Потаської сільської ради Маньківського району Черкаської області спірних рішень про оформлення права приватної власності на майно підприємства, законодавством прямо передбачено правовий режим майна (державна форма власності), яке включене до переліку майна, яке не підлягає відчуженню з державної власності у будь-якій формі, обов'язок директора щодо погодження правочинів із власником майна (в особі держави) та обмеження директора ДП ДАК "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" щодо розпорядження вказаним майном.
За доводами прокурора вказане є підставою для визнання незаконним та скасування п. 1 рішення правління ДАК "Хліб України" від 16 серпня 2010 року, недійсними змін до статуту ДП ДАК "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" від 16 серпня 2010 року, незаконними та скасування спірних рішень виконавчого комітету Потаської сільської ради, визнання недійсними і скасування свідоцтв, та визнання за державою в особі Кабінету Міністрів України права власності на спірне нерухоме майно.
Як вбачається з матеріалів справи, та було встановлено господарським судом під час розгляду справи, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 1996 року №1000 "Про утворення Державної акціонерної компанії "Хліб України" утворена Державна акціонерна компанія "Хліб України" з метою забезпечення інтересів держави та населення у процесі реформування системи закупівель і використання зерна державних ресурсів, створення сприятливих умов для інвестування елеваторної, борошномельно-круп'яної і комбікормової промисловості.
Постановою Кабінету Міністрів України від 12 листопада 1996 року №1375 затверджено статут Державної акціонерної компанії "Хліб України", відповідно до п. 8 якого, майно компанії є власністю держави і закріплюється за компанією на праві повного господарського відання.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 листопада 1997 року №1218 "Про прискорення приватизації хлібоприймальних та хлібозаготівельних підприємств" Міністерство агропромислового комплексу України зобов'язано передати у двомісячний термін до статутного фонду Державної акціонерної компанії "Хліб України" державне майно підприємств, зазначених у додатку №3 до цієї постанови, перетворивши їх у дочірні підприємства компанії.
У переліку хлібоприймальних і зернопереробних підприємств, державне майно яких передається до статутного фонду Державної акціонерної компанії "Хліб України" (додаток №3 до постанови), по Черкаській області значиться Потаське хлібоприймальне підприємство.
Отже, дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" створено шляхом реорганізації державного підприємства Потаське хлібоприймальне підприємство на виконання вищевказаної постанови Кабінету Міністрів України від 05 листопада 1997 року №1218.
Законом України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", затверджено перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, до якого увійшло Потаське хлібоприймальне підприємство та відповідно, майно якого не підлягає відчуженню з державної власності в будь-якій формі.
Згідно з п. 1.1 Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" (у редакції від 16 серпня 2010 року) встановлено, що Статут визначає порядок утворення, діяльності та ліквідації дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", засновником (власником) якого є Державна акціонерна компанія "Хліб України".
У свою чергу п. 29 Статуту Державної акціонерної компанії "Хліб України" встановлено, що засновником компанії є держава в особі Кабінету Міністрів України. Повноваження щодо управління корпоративними правами держави стосовно компанії здійснює Міністерство аграрної політики України, правонаступником якого є Міністерство аграрної політики та продовольства України відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2010 року № 764.
Отже, уповноваженим органом управління майном дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", що знаходиться за адресами: вул. Черняховського, 2, вул. Черняховського,2а, вул. Зінчук, 20, вул. Зінчук, 129, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область є Міністерство аграрної політики та продовольства України, а власником майна є держава в особі Кабінету Міністрів України.
Відповідно до п. 38 Статуту Державної акціонерної компанії "Хліб України" затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 березня 2001 року за №240 у редакції станом на 16 серпня 2010 року, компанія стосовно переданого їй засновником до статутного фонду державного майна, яке включене до переліку об'єктів державної власності, що не підлягають приватизації, не може вчиняти дії, наслідком яких може бути відчуження майна, в тому числі передача його до статутного фонду інших господарських організацій, передача у заставу тощо, до виключення такого майна із зазначеного переліку об'єктів.
Рішенням правління Державної акціонерної компанії "Хліб України" від 16 серпня 2010 року, оформленого протоколом №231, затверджено Статут дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" у новій редакції.
Згідно з п. п. 4.1-4.3 вищевказаного Статуту майно підприємства складається з основних фондів, обігових коштів, цінних паперів, а також фінансових та інших активів, відображених у бухгалтерському балансі підприємства. Джерелом формування майна підприємства є: грошові та матеріальні внески Державної акціонерної компанії "Хліб України", кредити банків, доходи від реалізації цінних паперів та корпоративних прав, доходи від провадження господарської діяльності, інші надходження, не заборонені чинним законодавством України. Майно Державної акціонерної компанії "Хліб України" передається підприємству у власність. Майно, що набуте підприємством в результаті власної господарської діяльності належить підприємству на праві власності. Підприємство має право вчиняти щодо майна будь-які дії відповідно до вимог чинного законодавства.
Водночас згоди власника державного майна - Кабінету Міністрів України, органу, який здійснює управління корпоративними правами держави Україна, а саме Міністерства аграрної політики та продовольства України, на зазначену передачу майна (яке перебувало у Державної акціонерної компанії "Хліб України" на праві повного господарського відання відповідно до п. 36 Статуту Компанії) у власність дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", не було.
Крім того, відповідно до п. п. 5 п. 61 Статуту Державної акціонерної компанії "Хліб України" в редакції станом на 16 серпня 2010 року утворення, реорганізація і ліквідація дочірніх підприємств, відкриття філій та представництв, затвердження їх статутів і положень про них належить до компетенції загальних зборів акціонерів Компанії, тобто до компетенції Кабінету Міністрів України.
22 жовтня 2010 року виконавчим комітетом Потаської сільської ради Маньківського району Черкаської області прийнято спірні рішення:
- №70 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" Потаське хлібоприймальне підприємство на нежитлові будівлі в селі Поташ, вул. Черняховського, 2";
- №71 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" Потаське хлібоприймальне підприємство на ? частину житлового будинку по вул. Зінчук, 129";
- №72 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" Потаське хлібоприймальне підприємство на нежитлову будівлю в селі Поташ по вул. Зінчук, 20";
- №73 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" Потаське хлібоприймальне підприємство на житловий будинок по вул. Черняховського, 2а (аварійний)".
На виконання вищевказаних рішень 23 жовтня 2010 року виконавчим комітетом Потаської сільської ради було оформлено свідоцтва про право власності на нерухоме майно за дочірнім підприємством Державної акціонерної компанії "Хліб України" Потаське хлібоприймальне підприємство:
- серія САВ №716949 - 716950, а саме на комплекс, що розташований по вул. Черняховського, 2, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область;
- серія САВ №716948, а саме на будинок, що розташований по вул. Черняховського, 2а, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область;
- серія САВ №716947, а саме на нежитлову будівлю, що розташована по вул. Зінчук, 20, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область.
А також свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 25 жовтня 2010 року серія САВ №716951 на будинок, що розташований по вул. Зінчук, 129, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область
Проте, спірні рішення №№70-73 від 22 жовтня 2010 року було прийнято виконавчим комітетом Потаської сільської ради Черкаської області із перевищенням повноважень за відсутності рішення власника про зміну правового статусу державного майна.
В пункті 4.3 статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", затвердженого рішенням Спостережної ради Державної акціонерної компанії "Хліб України" №4 від 14 листопада 2003 року, вказано, що майно Державної акціонерної компанії "Хліб України" передається підприємству в користування. Підприємство має право вчиняти щодо майна Державної акціонерної компанії "Хліб України" будь-які дії тільки з дозволу компанії.
Згідно розділу 5 Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", затвердженого рішенням Спостережної ради Державної акціонерної компанії "Хліб України", у редакції від 14 листопада 2003 року, компанія (Державна акціонерна компанія "Хліб України") є органом управління підприємства (дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство").
Згідно з п.п. 29, 30 Статуту Державної акціонерної компанії "Хліб України" засновником компанії є держава в особі Кабінету Міністрів України, а акціонерами є: держава в особі Кабінету Міністрів України - до прийняття в установленому порядку рішення про приватизацію акцій компанії.
Дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", відповідно до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" (у редакції від 03 грудня 2009 року) включено до даного переліку та відповідно, майно підприємства не підлягає відчуженню.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" управління об'єктами державної власності - здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.
Отже, державне майно не передавалось у власність третього відповідача, а лише надавалось йому для здійснення статутної діяльності.
Згідно з п. 1.1 Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", у редакції від 14 листопада 2003 року, цей Статут визначає порядок утворення, діяльності та ліквідації дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" (підприємство), засновником (власником), якого є Державна акціонерна компанія "Хліб України".
У п. 3.7.3. вказаного Статуту закріплено, що підприємство має право продавати і передавати іншим підприємствам, організаціям та установам, обмінювати, здавати в оренду, надавати безоплатно в тимчасове користування або в позику майно та кошти, а також належні йому будинки, споруди, устаткування, транспортні засоби, інвентар, сировину та інші матеріальні цінності, а також списувати їх з балансу. Здійснення будь-яких угод з майном Державної акціонерної компанії "Хліб України", яке передане підприємству в користування, провадиться лише з дозволу компанії.
Обсяг повноважень директора дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" закріплений у розділі 5 Статуту, відповідно до умов п. 5.4. якого визначено, що директор за погодженням з компанією розпоряджається майном та коштами підприємства в межах кошторису, затвердженого компанією.
Пунктом 5.4. Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", у редакції від 14 листопада 2003 року, передбачено, що директор укладає угоди, за погодженням з Державною акціонерною компанією "Хліб України" на суму, що перевищує 30 000 грн. 00 коп. з одним контрагентом.
Таким чином, положеннями законодавства, чинного на момент прийняття 16 серпня 2010 року правлінням Державної акціонерної компанії "Хліб України" рішення про внесення змін до Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", 22 жовтня 2010 року виконавчим комітетом Потаської сільської ради Маньківського району Черкаської області спірних рішень про оформлення права приватної власності на майно підприємства, було передбачено правовий режим майна (державна форма власності), яке включене до переліку майна, яке не підлягає відчуженню з державної власності у будь-якій формі, обов'язок директора щодо погодження правочинів із власником майна (в особі держави) та обмеження директора дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" щодо розпорядження вказаним майном.
Разом з цим, Законом України "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності", Положенням про порядок передачі об'єктів права державної власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 року №1482, визначено порядок безоплатної передачі об'єктів права державної власності із сфери управління міністерств, інших центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших самоврядних організацій, яким передано в користування державне майно.
Передача об'єктів права державної власності щодо цілісних майнових комплексів підприємств, установ, організацій, їх структурних підрозділів здійснюється за рішенням Кабінету Міністрів України.
Рішення про зміну режиму спірного державного майна Кабінетом Міністрів України не приймалося.
Отже, включення правлінням Державної акціонерної компанії "Хліб України" до статутного фонду дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на праві власності спірного майна, яке ним на праві власності не володіло, із зазначенням права дочірнього підприємства вчиняти щодо нього будь-які передбачені законодавством дії, прямо суперечить вимогам п. 38 Статуту Державної акціонерної компанії "Хліб України", ст. 145 ГК України, Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", що у наступному призвело до прийняття 22 жовтня 2010 року виконкомом Потаської сільської ради Маньківського району Черкаської області рішень №№ 70-73 та видачу на їх підставі свідоцтв про право приватної власності на спірне державне майно.
В пунктах 13, 14 постанови Пленуму Верховного Суду України від 24 жовтня 2008 року, №13 "Про практику розгляду судами корпоративних спорів" вказано, що відповідно до вимог статей 88, 143, 154 ЦК, статей 57, 82 ГК, статей 4, 37, 51, 65, 67, 76 Закону про господарські товариства, статей 27, 30 Закону про державну реєстрацію суди вправі визнати недійсними установчі документи товариства за одночасної наявності таких умов:
- на момент розгляду справи установчі документи не відповідають вимогам законодавства;
- порушення, допущені при прийнятті та затвердженні установчих документів, не можуть бути усунені;
- відповідні положення установчих документів порушують права чи охоронювані законом інтереси позивача.
Положення установчих документів господарських товариств, які не відповідають вимогам законодавства, не застосовуються.
Підставами для визнання акта, в тому числі статуту, недійсним є його невідповідність вимогам чинного законодавства та/або визначеній законом компетенції органу, який видав (затвердив) цей акт, а також порушення у зв'язку з його прийняттям прав та охоронюваних законом інтересів позивача.
Таким чином, рішення правління Державної акціонерної компанії "Хліб України" від 16 серпня 2010 року, оформлене протоколом №231, про затвердження у новій редакції Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", є незаконним, а відповідно, Статут дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" у редакції від 16 серпня 2010 року, є недійсним у частині включення державного майна, що перебувало у володінні Державної акціонерної компанії "Хліб України" до основних фондів дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", а також надання останньому повноважень щодо розпорядження цим майном.
Згідно статті 328 ЦК України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
В пункті 1 частини 1 статті 115 ЦК України вказано, що господарське товариство є власником майна, переданого йому учасниками товариства у власність як вклад до статутного (складеного) капіталу. Частиною 1 статті 85 ГК України визначено, що майно, передане господарському товариству у власність засновниками і учасниками як внески, є власністю господарського товариства.
Однак в частині 2 статті 325 ЦК України встановлено, що фізичні та юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.
Таким чином, внесення майна державного підприємств, яке відповідно до закону не підлягає приватизації, як вклад до статутного (складеного) капіталу забороняється, отже юридичній особі не може належати таке майно на праві приватної власності, якщо інше прямо не передбачено законом.
За приписом статті 145 ГК України зміна правового режиму майна суб'єкта господарювання здійснюється за рішенням власника (власників) майна у спосіб, передбачений цим Кодексом та прийнятими відповідно до нього іншими законами, крім випадків, якщо така зміна забороняється законом. Правовий режим майна суб'єкта господарювання, заснованого на державній (комунальній) власності, може бути змінений шляхом приватизації майна державного (комунального) підприємства відповідно до закону або шляхом здачі цілісного майнового комплексу підприємства чи майнового комплексу його структурного підрозділу в оренду.
Відповідно до Закону України "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації" Потаське хлібоприймальне підприємство входить до Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації (додаток 1 Закону), а в переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані, вказаний об'єкт відсутній.
Отже, майно вказаного підприємства взагалі не могло бути приватизоване або корпоратизоване.
Відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства" особливості створення акціонерних товариств у процесі приватизації та корпоратизації, їх правового статусу та діяльності у період до виконання плану приватизації (розміщення акцій) визначаються законодавством про приватизацію та корпоратизацію.
Чинне законодавство України про приватизацію та корпоратизацію, як і Закон України "Про акціонерні товариства", не передбачають, що заборона щодо внесення майна державного підприємства, яке відповідно до закону не підлягає приватизації, як вклад до статутного (складеного) капіталу товариства не розповсюджується на випадки перетворення державних унітарних комерційних підприємств в акціонерні товариства, 100 відсотків акцій яких належить державі.
Отже, спірне майно не виключене з переліку майна, що не підлягає приватизації, заборона на внесення спірного майна до статутного (складеного) капіталу товариства прямо випливає із закону, тому суд приходить до висновку, що спірне майно надавалося дочірньому підприємству Державної акціонерної компанії "Хліб України" Потаське хлібоприймальне підприємство для здійснення статутної діяльності, а не у власність, і до завершення процедури приватизації в установленому законодавством порядку це майно залишається об'єктом права державної власності.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Вищевказані спірні рішення та свідоцтва про право власності видані за відсутності належних документів, що підтверджують зміну форми власності зазначеного спірного нерухомого майна з державної на приватну в установленому законом порядку.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (в редакції Закону чинного на момент оформлення спірних свідоцтв) у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.
Як вбачається з матеріалів справи, документи, які підтверджують зміну форми власності вказаних будівель з державної на приватну відсутні, тому виконавчий комітет Потаської сільської ради повинен був відмовити третьому відповідачу в оформленні права приватної власності на спірне нерухоме майно відповідно до припису п. 4 ч. 1 ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".
Таку правову позицію висловив Вищий господарський суд України у постанові від 22 грудня 2015 року у справі № 922/2336/15 та в постанові від 23 грудня 2015 року у справі № 922/2256/15, а також Верховний Суд в постанові від 28 березня 2018 року зі справи №925/792/17.
Згідно частини 2 статті 16 ЦК України способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, зокрема визнання права, визнання правочину недійсним, визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
За приписом статті 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Частиною 1 статті 393 ЦК України передбачено, що правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
Оскільки спірні рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №№70-73 прийнято з порушенням вимог чинного законодавства України, з перевищенням компетенції та порушують інтереси держави, а тому вказані рішення підлягаю визнанню незаконними та скасуванню.
На підставі вказаних свідоцтв про право власності, упродовж серпня-листопада 2013 року здійснена реєстрація права приватної власності на спірне нерухоме майно, що підтверджується Інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта.
Верховний Суд України у постанові від 30 вересня 2015 року у справі № 911/3396/14 сформулював правову позицію про те, що відновленням становища, яке існувало до порушення, є також визнання недійсними свідоцтв про право власності. Свідоцтво про право власності є правовстановлюючим документом, на підставі якого здійснюється державна реєстрація права власності (п. 3 ч. 1 ст. 19 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень"), а тому, як окремий спосіб захисту поновлення порушених прав у судовому порядку, може бути предметом розгляду в господарських судах.
Оскільки суд дійшов висновку про невідповідність чинному законодавству спірних рішень виконавчого комітету Потаської сільської ради №№70-73 від 22 жовтня 2010 року, тому обґрунтованою є і вимога про визнання недійсними та скасування вищевказаних свідоцтв, що було видано дочірньому підприємству Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на підставі скасованих рішень.
Відповідно до частини 2 статті 2 ЦК України держава Україна є учасником цивільних відносин та відповідно до припису статті 15 цього Кодексу має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.
Згідно статті 392 ЦК України власник майна може пред'явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Дочірнє підприємство Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" неправомірно набуло право власності на спірні комплекси об'єктів нерухомості та житлові будинки і не визнає право держави Україна як власника цього майна.
За приписами Закону України "Про управління об'єктами державної власності", Закону України "Про Кабінет Міністрів України" повноваження щодо управління державним майном здійснює Кабінет Міністрів України.
Отже, власником спірного нерухомого майна є держава Україна в особі Кабінету Міністрів України, тому позовні вимоги про визнання за державою Україна в особі Кабінету Міністрів України права власності на комплекс об'єктів нерухомості, що знаходяться за адресами: вул. Черняховського, 2, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області; вул. Черняховського, 2а, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області; вул. Зінчук, 20, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області; вул. Зінчук, 129, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Частиною 4 статті 53 ГПК України прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, передбачених статтею 174 цього Кодексу.
Згідно статті 23 Закону України "Про прокуратуру" прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб'єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.
Рішенням Конституційного Суду України від 08 квітня 1999 року № 3-рп/9 (пункти 2, 3 резолютивної частини) визначено, що під поняттям "орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах", зазначеним у частині 2 статті 2 Господарського процесуального кодексу України, потрібно розуміти орган державної влади чи орган місцевого самоврядування, якому законом надано повноваження органу виконавчої влади. Під представництвом прокуратурою України інтересів держави в господарському суді за змістом статей 2, 29 ГПК України треба розуміти правовідносини, в яких прокурор, реалізуючи визначені Конституцією України та законами України повноваження, вчиняє в суді процесуальні дії з метою захисту інтересів держави.
Прокурором визначено в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовано необхідність їх захисту а також вірно зазначені органи, уповноважені державою здійснювати відповідні функції у спірних відносинах.
При цьому судом враховано, що про виявлені порушення 04 червня 2018 року прокуратурою області було проінформовано Кабінет Міністрів України та Міністерство аграрної політики та продовольства України (№№05-1159 вих. 18; 05-1160 вих. 18).
Водночас, оскільки ні Кабінетом Міністрів України, ні Міністерством аграрної політики та продовольства України до 18 жовтня 2018 року (дата звернення до суду прокуратури з позовом) не вживалося жодних заходів до усунення порушень законодавства, що призвели до вибуття з державної власності спірного нерухомого майна, прокуратурою області самостійно пред'явлено даний позов до суду в інтересах держави в особі зазначених органів.
Вказане свідчить про невиконання уповноваженими органами своїх обов'язків з належного управління, ефективного використання та збереження майна.
Водночас судом було враховано, що відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Відповідно до ч.1 ст. 77 ГПК України обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Однак відповідачі не подали до суду своїх відзивів на позов, своїм правом на захист не скористалися.
Також судом було враховано, що ухвалою господарського суду Черкаської області від 28 вересня 2007 року було порушено провадження у справі №01/4813 за заявою державної податкової інспекції в Маньківському районі та управління Пенсійного фонду України в Маньківському районі про визнання банкрутом дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство".
Частиною 4 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що суд, у провадженні якого перебуває справа про банкрутство, вирішує усі майнові спори з вимогами до боржника.
Разом з тим, судом враховано, що вимога про визнання за державою права власності на нерухоме майно в даному випадку фактично є похідною вимогою від первісних вимог.
Саме після задоволення судом вимог про визнання незаконним та скасування пункту 1 рішення правління, визнання недійсними змін до статуту, визнання незаконними та скасування рішень виконавчого комітету, свідоцтв про право власності відновилося раніше набуте право власності держави на майно.
Розпорядником майна не було надано суду своїх заперечень щодо розгляду даної справи за позовом прокурора до трьох відповідачів саме в позовному провадженні.
Ухвалою господарського суду Черкаської області від 29 листопада 2018 року клопотання заступника прокурора Черкаської області від 29 листопада 2018 року за №05/2-480 вих. 18 про об'єднання справ залишено без задоволення.
Вищевказана ухвала суду (рішення суду) є чинною та не скасована у визначеному законом порядку, а тому є обов'язковою для виконання.
Відповідно до ч. 4 ст. 236 ГПК України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Верховний Суд у своїй постанові від 30 січня 2019 року у справі №912/2185/16 (912/3192/17) визнав за необхідне застосувати принцип процесуального економії.
Принцип процесуальної економії господарського судочинства - загальне керівне положення, відповідно до якого господарський суд, учасники судового процесу економно і ефективно використовують усі встановлені законом процесуальні засоби для правильного та оперативного розгляду справ з дотриманням строків.
Сутність принципу процесуальної економії полягає в тому, щоб під час розгляду справи в господарському суді для найбільш повного та всебічного розгляду справи використовувати всі встановлені законом засоби з урахуванням строків, визначених нормами процесуального права.
Елементами змісту принципу процесуальної економії господарського судочинства слід вважати:
- вимога оперативного розгляду справи;
- вимога економного використання процесуальних засобів судом, учасниками справи для повного та всебічного розгляду справи у господарському суді.
В даному випадку суд вважає, що оскільки позовне провадження з розгляду даного спору триває в господарському суді з жовтня 2018 року, то його закриття на даному етапі з подальшою передачею справи для розгляду в межах провадження у справі про банкрутство призвело б до необґрунтованого затягування розумних строків вирішення спору по суті та порушення принципу процесуальної економії.
З урахуванням викладеного суд дійшов висновку, що позов заступника прокурора Черкаської області заявлений в інтересах держави в особі Кабінету Міністрів України, Міністерства аграрної політики та продовольства України до Державної акціонерної компанії "Хліб України", виконавчого комітету Потаської сільської ради Маньківського району Черкаської області, дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" слід задовольнити повністю.
Судові витрати підлягають розподілу між сторонами відповідно до вимог ст. 129 ГПК України.
На підставі викладеного, та керуючись ст. ст. 129, 237, 238, 240 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати незаконним та скасувати пункт 1 рішення правління Державної акціонерної компанії "Хліб України" від 16 серпня 2010 року, оформлене протоколом №231, у частині затвердження Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" у новій редакції
3. Визнати недійсними зміни до Статуту дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" від 16 серпня 2010 року, у частині передачі до статутного фонду дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" майна Державної акціонерної компанії "Хліб України" на праві власності та надання повноважень щодо розпорядженням ним.
4. Визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №70 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на нежитлові будівлі у селі Поташ вул. Черняховського, 2".
5. Визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №71 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на 1/2 частину житлового будинку по вул. Зінчук, 129".
6. Визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №72 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на нежитлову будівлю в селі Поташ по вул. Зінчук, 20".
7. Визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Потаської сільської ради від 22 жовтня 2010 року №73 "Про оформлення права власності дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство" на житловий будинок по вул. Черняховського, 2а (аварійний)";
8. Визнати недійсними та скасувати свідоцтва про право власності від 23 жовтня 2010 року САВ 716949, САВ 716950 на комплекс об'єктів нерухомості, що знаходяться за адресою: вул. Черняховського, 2, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області.
9. Визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності від 23 жовтня 2010 року САВ 716948 на об'єкт житлової нерухомості, що знаходиться за адресою: вул. Черняховського, 2а, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області.
10. Визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності САВ 716947 від 23 жовтня 2010 року на нежитлову будівлю, що знаходиться за адресою: вул. Зінчук, 20, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області.
11. Визнати недійсним та скасувати свідоцтво про право власності САВ 716951 від 25 жовтня 2010 року на об'єкт житлової нерухомості, що знаходиться за адресою: вул. Зінчук, 129, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області.
12. Визнати за державою Україна в особі Кабінету Міністрів України право власності на комплекс об'єктів нерухомості, що знаходяться за адресами:
1) вул. Черняховського, 2, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область, загальною площею 43 291,2 кв.м:
- адмінбудівля, А, загальна площа 481,9 кв.м;
- прохідна з ґанками, Б, загальна площа 37,2 кв.м;
- будівля охорони праці з ґанками, В, загальна площа 51,7 кв.м;
- будівля лабораторії з прибудовами, Г,г,г1, загальна площа 186,8 кв.м;
- візіровочна площадка з навісом та сходами, Д, Д1, загальна площа 31,1 кв.м;
- їдальня з ґанками, Е, загальна площа 364,4 кв.м;
- склад, Ж, загальна площа 38,5 кв.м;
- погріб, Ж1, загальна площа 41,1 кв.м;
- склад, З, загальна площа 26,3 кв.м;
- майстерня з прибудовою, И,и, загальна площа 148,1 кв.м.;
- гараж, Й, загальна площа 407,1 кв.м;
- склад матеріалів, К, загальна площа 1009,2 кв.м;
- зерносклад №2, К1, загальна площа 909,9 кв.м;
- зерносклад №3, К2, загальна площа 991,4 кв.м;
- зерносклад №4, КЗ, загальна площа 927,8 кв.м;
- зерносклад №5, К4, загальна площа 912,8 кв.м;
- зерносклад №6, К5, загальна площа 1027,7 кв.м;
- зерносклад №7, К6, загальна площа 1286,5 кв.м;
- зерносклад №9, К7, загальна площа 1005,0 кв.м;
- зерносклад №10 з прибудовою, К8, к, загальна площа 1200,6 кв.м;
- зерносклад №11, К9, загальна площа 1175,0 кв.м;
- зерносклад №12, К10, загальна площа 1201,1 кв.м;
- зерносклад №13 з прибудовою, входом до підвалу та підвалом, К11, к1, к2, пд, загальна площа 1227,6 кв.м;
- зерносклад №16 з прибудовою, К12, к3, загальна площа 1060,5 кв.м;
- зерносклад №17, К13, загальна площа 1313,7 кв.м;
- зерносклад №18, К14, загальна площа 764,4 кв.м;
- зерносклад з прибудовами, К15, к4, к5, загальна площа 1222,7 кв.м;
- зерносклад №20 з прибудовами, К16, к6, к7, загальна площа 1236,8 кв.м;
- навіси, И1, И2;
- зерносклад №21, К17, к8, загальна площа 1234,9 кв.м;
- зерносклад №22 з прибудовою, К18, к9, загальна площа 1225,3 кв.м;
- зерносклад №23, К19, загальна площа 1215,5 кв.м;
- зерносклад №24 з прибудовою, К20, к10, загальна площа 1218,6 кв.м;
- зерносклад №25 з прибудовою, К21, к11, загальна площа 1223,9 кв.м;
- зерносклад №26, К22, загальна площа 1233,3 кв.м;
- зерносклад №27 з прибудовою, К23, к12, загальна площа 1219,9 кв.м;
- приймально-очисна башня №1 з галереєю, Л, загальна площа 319,4 кв.м;
- приймально-очисна башня №2 з галереєю, Л1, загальна площа 354,6 кв.м;
- приймально-очисна башня №3 з галереєю, Л2 , загальна площа 329,3 кв.м;
- галерея, ЛЗ пд К15, загальна площа 142,8 кв.м;
- приймально-очисна башня №4 з галереєю та прибудовою, Л4, л, загальна площа 374,6 кв.м;
- галерея, Л5 пд К16, загальна площа 142,8 кв.м;
- приймально-очисна башня з галереєю, ґанком та прибудовою, Л6, л1, загальна площа 404,8 кв.м;
- приймально-очисна башня №6, Л7, загальна площа 89,2 кв.м.;
- приймально-очисна башня з галереєю, Л8, загальна площа 382,4 кв.м.;
- галерея, Л9 пд К21, загальна площа 141,3 кв.м;
- приймально-очисна башня, Л10, загальна площа 470,1 кв.м;
- будівля ДСП з ґанками, М, загальна площа 38,8 кв.м;
- будівля ДСП з ґанками, М1, загальна площа 38,6 ке.м;
- будівля сушки з топкою та ґанком, вхід у бункер, М2, м, загальна площа 136,5 кв.м;
- склад готової продукції, Н, загальна площа 1231,0 кв.м;
- склад обрушування насіння, НІ, загальна площа 1203,9 кв.м;
- молотильно - калібровочний цех з прибудовою, Н2, н, загальна площа 441,4 кв.м;
- склад матеріалів, НЗ, загальна площа 126,5 кв.м;
- кладова Н4, загальна площа 20,6 кв.м;
- господарська будівля, Н5, загальна площа 47,3 кв.м.;
- побутова будівля, О, загальна, площа 50,3 кв.м;
- баня з прибудовами, О1, о, о1, загальна площа 137,6 кв.м;
- дизельна електростанція, П, загальна площа 66,1 кв.м;
- дизельна електростанція, будівля зарядної з підвалом, П1, загальна площа 247,9 кв.м;
- котельня з прибудовами, П2, п, п1, загальна площа 110,2 кв.м;
- склад дизпалива, ПЗ, загальна площа 10,7 кв.м;
- насосна, П4, загальна площа 5,9 кв.м;
- електроцех, П5, загальна площа 74,1 кв.м;
- столярний цех, Р, загальна площа 59,1 кв.м;
- сушка №1 з прибудовами, галереями та тамбурами, С, С1, С2, с1, с2, с3, загальна площа 1075,6 кв.м;
- сушка №2 з прибудовами та галереєю, С3, С4, С5, с4, загальна площа 1183,0 кв.м;
- каркас-гараж, Т, загальна площа 744,0 кв.м;
- корівник, Т1, загальна площа 407,9 кв.м;
- телятник, Т2, загальна площа 450,8 кв.м;
- свинарник, Т3, загальна площа 542,7 кв.м;
- свиноферма, Т4, загальна площа 536,5 кв.м;
- цех по виготовленню кормів з навісами, Т5, Т6, Т7, загальна площа 221, 9 кв.м;
- ферма, Т8, загальна площа 391,4 кв.м;
- бойня для худоби, Т9, загальна площа 23,1 кв.м;
- пташник №1, У, загальна площа 574,8 кв.м;
- пташник №2, УІ, загальна площа 574,8 кв.м;
- цех зняття обр. крупи, Ф,Ф1, загальна площа 150,2;
- погріб, X, загальна площа 40,7 кв.м;
- погріб, XI, загальна площа 72,2 кв.м;
- вольєр, Ц, загальна площа 30,6 кв.м;
- бункер прийому зерна, Ч, загальна площа 49,9 кв.м;
- будівля оператора з ґанками, Ч1, загальна площа 28,8 кв.м;
- бункер прийому зерна з прибудовою, Ч2,ч, загальна площа 43,0 кв.м;
- трансформаторна підстанція, Ш, загальна площа 33,1 кв.м.;
- трансформаторна підстанція, Ш1, загальна площа 60,1 кв.м;
- вбиральні, Щ, Щ1, Щ2, ЩЗ, Щ4;
- силососховище, Я;
- вимощення, І;
- ворота, 1, 2, 3, 4, 5, 6;
- хвіртка, 7;
- огорожа, 8, 9, 10, 11;
- криниця, 12;
- залізнодорожна колія, 13;
- пожежні водоймища, 14 - 20;
- водонапірні башні, 21, 22;
- авторозвантажувачі з прийомочними бункерами, 23-32, 48, 49;
- резервуари СКП, 33-41;
- сушарки СПК - 12, 42, 43, 44, 45;
- точка загрузки вагонів, 46;
- водоймище, 47;
2) вул. Черняховського, 2а, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область,загальною площею 166,5 кв.м:
- житловий будинок, А, загальна площа 166,5 кв.м, житлова площа
127,0 кв.м, процент зношеності - 69;
- веранда,а;
- веранда,а1;
- веранда,а2;
- сарай, Б;
3) вул. Зінчук, 20, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область, загальною площею 10,2 кв.м:
- залізнична вагова, А, площа 10,2 кв.м.;
4) вул. Зінчук, 129, с. Поташ, Маньківський район, Черкаська область, загальною площею 187,4 кв.м., житлова площа 132,7 кв.м (1/2 частини):
- житловий будинок з прибудовами А, а, а", загальна площа 187,4 кв.м., житлова площа 132,7 кв.м., процент зношеності 10;
- сарай, Б;
- сарай, В;
- вбиральня, Г;
- сарай, Д,
- веранда відкрита, а;
- веранда відкрита, а';
- огорожа 1;
- ворота, 2;
- хвіртка, 3;
- хвіртка, 4;
- ворота, 5;
- замощення І.
13. Стягнути з Державної акціонерної компанії "Хліб України", вул. Саксаганського,1, м. Київ, ідентифікаційний код 2047943 на користь прокуратури Черкаської області, бул. Шевченка, 286, м. Черкаси, ідентифікаційний код 02911119, р/р 35212034003751 в Державній казначейській службі України у м. Київ, МФО 820172 - 3 524 грн. 00 коп. судового збору.
14. Стягнути з виконавчого комітету Потаської сільської ради Маньківського району Черкаської області, вул. Миру, 41, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області, ідентифікаційний код 25659906 на користь прокуратури Черкаської області, бул. Шевченка, 286, м. Черкаси, ідентифікаційний код 02911119, р/р 35212034003751 в Державній казначейській службі України у м. Київ, МФО 820172 - 7 929 грн. 00 коп. судового збору.
15. Стягнути з дочірнього підприємства Державної акціонерної компанії "Хліб України" "Потаське хлібоприймальне підприємство", вул. Черняховського, 2, с. Поташ, Маньківського району, Черкаської області, ідентифікаційний код 00952605 на користь прокуратури Черкаської області, бул. Шевченка, 286, м. Черкаси, ідентифікаційний код 02911119, р/р 35212034003751 в Державній казначейській службі України у м. Київ, МФО 820172 - 7 929 грн. 00 коп. судового збору.
Видати відповідні накази після набрання рішення законної сили
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строк визначені ст. 241 ГПК України.
Рішення суду може бути оскаржено до Північного апеляційного господарського суду в порядку та строки передбачені розділом ІV ГПК України.
Повне рішення складено 11 березня 2019 року.
Суддя А.В.Васянович
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 11.03.2019 |
Номер документу | 80335651 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Васянович А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні