Рішення
від 05.03.2019 по справі 812/828/15
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

05 березня 2019 року Справа № 812/828/15ЗП/280/5/19 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Садового І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження матеріали адміністративної справи

за позовною заявою: Державної служби геології та надр України (03680, м.Київ, вул. Ежена Потьє, буд.16, код ЄДРПОУ 37536031)

до: Приватного підприємства Агрофірма "Світанок" (69000, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд.57-В, оф.8, код ЄДРПОУ 32783777)

про: припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами,

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Державної служби геології та надр України (далі - позивач) до Приватного підприємства Агрофірма "Світанок" (далі - відповідач) про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5370 від 13.01.2011 з метою видобування кам'яного вугілля в межах поля шахти "Артемівська-Нова" ім. В.Ф. Янковича у межах центрального блоку шахти "Кадіївська Південна" №1, пласт h101, наданого Приватному підприємству Агрофірма "Світанок".

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 28.09.2015, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 08.12.2016, у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 06.11.2018 у справі № 812/828/15 касаційну скаргу Державної служби геології та надр України - задоволено частково, постанову Луганського окружного адміністративного суду від 28.09.2015 і ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 08.12.2016 скасовано і праву направлено на новий судовий розгляд до суду першої інстанції.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 29.11.2018 адміністративну справу № 812/828/15 за позовом Державної служби геології та надр України до Приватного підприємства Агрофірма "Світанок" про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами передано за підсудністю до Запорізького окружного адміністративного суду, оскільки, відповідно до інформації, яка зазначена у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 29.11.2018 місцезнаходження відповідача є: вулиця Незалежної України, будинок 57-В, офіс 8, місто Запоріжжя, Запорізька область, 69000.

До Запорізького окружного адміністративного суду справа №812/828/15 надійшла 14.01.2019.

Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 14.01.2019 справу передано на розгляд головуючому судді Садовому І.В.

Ухвалою суду від 15.01.2019 справу №812/828/15 (провадження №ЗП/280/5/19) прийнято до провадження та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження в засіданні 14.02.2019.

Ухвалою від 14.02.2019 розгляд справи відкладено на 05.03.2019.

В судове засідання 05.03.2019 представники сторін не прибули.

Від представника позивача надійшло клопотання (вх.№8671 від 04.03.2019) про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Поштове відправлення з ухвалою та повісткою на 14.02.2019 та 05.03.2019 направлене на адресу відповідача повернулось на адресу суду з відміткою поштового відділення зв'язку "фірма не зареєстрована".

За правилами ст.124 КАС України у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам-підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про належне повідомлення відповідача про час і дату судового засідання.

Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно ч.4 ст.229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів, зміст та обсяг яких достатній для вирішення спору по суті.

Обґрунтування позовних вимог викладено у позовній заяві від 31.07.2015. Зокрема зазначено, що відповідачу надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 5370 від 13.01.2011 з метою видобування кам'яного вугілля в межах шахти "Артемівська-Нова" ім. В.Ф. Янковича у межах центрального блоку шахти "Кадіївська Південна" №1 терміном дії на 20 років.

Позивачем наказом від 17.06.2013 № 325 був затверджений план проведення органами державного геологічного контролю планових перевірок надрокористувачів у ІІІ кварталі 2013 року, відповідно до якого відповідач підлягав перевірці. У строк з 09 по 13 вересня 2013 року була проведена планова перевірка відповідача, за результатами якої був складений Акт перевірки № 203а/5370 від 25.09.2013.

Зважаючи на виявлені в ході перевірки порушення, на підставі Акту перевірки відповідачем складено Припис про усунення у строк до 25.11.2013 порушень законодавства у сфері надрокористування, який відповідачем не був оскаржений, однак у встановлений строк не виконаний.

Відповідач зобов'язаний усунути порушення, виявлені перевіркою діяльності надрокористувача. Неусунення у встановлений строк порушень є виключно виною відповідача, при тому що позивач надав значний термін для здійснення дій, направлених на усунення порушень.

Оскільки заходи подолання наслідків перевірки відповідачем не було здійснено, позивач вважає за необхідне в судовому порядку анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами.

При цьому, посилаючись на відсутність будь-яких повідомлень від Приватного підприємства Агрофірма "Світанок" щодо згоди/незгоди на припинення права користування надрами, позивач просив позов задовольнити у повному обсязі та анулювати спеціальний дозвіл на користування надрами.

Відповідач відзиву на позов не надав та у судові засідання не з'явився.

Розглянувши матеріали та з'ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, судом встановлено наступне.

Приватному підприємству Агрофірма "Світанок" надано спеціальний дозвіл на користування надрами № 5370 від 13.01.2011 з метою видобування кам'яного вугілля в межах поля шахти "Артемівська-Нова" ім. В.Ф. Янковича у межах центрального блоку шахти "Кадіївська Південна" №1, пласт h101 терміном дії на 20 років (а.с.8 т.1).

До Спеціального дозволу відповідачем з Міністерством охорони навколишнього природного середовища України укладена Угода № 5370 про умови користування надрами з метою видобування від 13.01.2011, якою визначені умови, на яких надрокористувач буде здійснювати користування надрами, а саме: технічні, технологічні, організаційні, фінансові, економічні, соціальні, екологічні зобов'язання сторін та порядок регулювання відносин між ними в процесі користування надрами на даній ділянці.

Угодою передбачена обов'язкова програма робіт надрокористувача, визначені істотні умови користування ділянкою надр, визначений порядок здійснення контролю за виконанням умов Дозволу, передбачений обов'язок надання щорічної звітності, визначені умови продовження, зупинення, поновлення дії та анулювання Дозволу тощо (а.с.9-13 т.1).

Невід'ємною частиною цієї Угоди є Додаток № 2 Програма робіт, якою визначено види робіт, їх кошторисна вартість, обсяги робіт та терміни їх виконання з грудня 2010 року по грудень 2015 року (а.с.14 т.1).

Позивачем на підставі наказу від 17.06.2013 № 325 та направлення на перевірку від 06.09.2013 № 296/13 була проведена планова перевірка відповідача, за результатами якої був складений Акт перевірки № 203а/5370 від 25.09.2013 (а.с.19-24 т.1).

Актом перевірки у відповідача були виявлені наступні порушення:

1)          Затримується виконання робіт, передбачених Програмою робіт до Угоди про умови користування надрами в частині складання ОВНС та підготовки родовища для освоєння (ст. 24 Кодексу України Про надра);

2)          На підприємстві відсутня копія погодження Держгірпромнагляду 25.11.2010 р. № 1/03-7.12/8724, у зв'язку з чим невідомі поставлені в ньому умови (ст. 24 Кодексу України Про надра);

3)          Не подається до Мінприроди щорічна інформація щодо стану виконання програми робіт відповідно до п. 1 ст. 10 Угоди про умови користування надрами (ст. 24 Кодексу України Про надра).

На підставі Акту перевірки позивачем складено Припис про усунення у строк до 25.11.2013 порушень законодавства у сфері надрокористування (а.с.25 т.1), який не був оскаржений відповідачем.

На підставі Подання на зупинення дії спеціального дозволу (а.с.26 т.1) дія спеціального дозволу була зупинена наказом позивача №643 від 23.12.2013 та надано 30 календарних днів на усунення порушень (а.с.27-29 т.1).

Станом на 27.01.2014 ніякої інформації від відповідача щодо усунення порушень не надходило.

Позивачем 21.02.2014 винесено наказ № 49, яким відповідачу надано 60 календарних днів для усунення порушень з моменту відправлення цього повідомлення, про що останнього повідомлено листом від 07.03.2014 № 3387/01/14-14 (а.с.31-33 т.1).

17.04.2014 позивачем винесено наказ № 119, яким відповідачу надано термін 15 днів для усунення порушень, про що останнього повідомлено листом від 23.04.2014 №5980/01/14-14, який відправлений 28.04.2014, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с.34-36 т.1).

Крім того, з метою надання згоди або незгоди на припинення права користування надрами позивачем 10.07.2015 розміщено інформацію на сайті Держгеонадр України та в газеті "Урядовий кур'єр" з проханням надати письмову згоду/незгоду у 15-денний строк з моменту розміщення інформації на офіційному сайті Держгеонадрів України та друкованому виданні даної інформації (67-68 т.1).

Всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, дослідивши надані позивачем докази, суд приходить до наступних висновків.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з приписів ч.2 ст.2 КАС України, відповідно до яких у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, адміністративні суди перевіряють: чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії): безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст.2 КАС завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу геології та надр України, затвердженого Указом Президента України № 391/2011від 06 квітня 2011 року, Державна служба геології та надр України (Держгеонадра України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра екології та природних ресурсів України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.

За змістом пункту 13 вказаного Положення Держгеонадра України відповідно до покладених на неї завдань зупиняє та анулює в установленому порядку дію спеціальних дозволів на користування надрами, поновлює їх дію.

Відповідно до частин другої статті 16 Кодексу України про надра, у редакції на час надання спеціального дозволу, спеціальні дозволи на користування надрами надаються переможцям аукціонів, крім випадків, визначених Кабінетом Міністрів України, спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з геологічного вивчення та забезпечення раціонального використання надр. Порядок проведення аукціонів з продажу спеціальних дозволів на користування надрами та порядок їх надання встановлюються Кабінетом Міністрів України.

За змістом частини восьмої статті 16 Кодексу України про надра, переоформлення спеціальних дозволів на користування надрами, внесення до них змін, видача дублікатів, продовження терміну дії спеціальних дозволів на користування надрами, зупинення їх дії або анулювання, поновлення їх дії у разі зупинення здійснюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр у встановленому законодавством порядку.

Згідно пунктів 11, 12 Порядку надання у 2010 році спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 червня 2010 року № 596, Мінприроди з метою раціонального та ефективного використання надр під час надання дозволу встановлює особливі умови користування надрами щодо: вимог, правил і стандартів користування конкретними ділянками надр; якості продукції або робіт; технології видобування та переробки корисних копалин; порядку видобування корисних копалин, зокрема з метою запобігання негативним екологічним наслідкам і забезпечення безпеки забудованих територій; видів, обсягів і строків виконання робіт на ділянці надр; припинення діяльності, пов'язаної з використанням ділянки надр. Невід'ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, складовою частиною якої є Програма робіт, що укладається між Мінприроди і надрокористувачем.

Невід'ємною частиною дозволу є угода про умови користування надрами, складовою частиною якої є Програма робіт, що укладається між Мінприроди і надрокористувачем.

Згідно з частиною другою статті 24 Кодексу України про надра користувачі надр зобов'язані: 1) використовувати надра відповідно до цілей, для яких їх було надано; 2) забезпечувати повноту геологічного вивчення, раціональне, комплексне використання та охорону надр; 3) забезпечувати безпеку людей, майна та навколишнього природного середовища; 4) приводити земельні ділянки, порушені при користуванні надрами, в стан, придатний для подальшого їх використання у суспільному виробництві; 4-1) надавати та оприлюднювати інформацію про загальнодержавні та місцеві податки і збори, інші платежі, а також про виробничу (господарську) діяльність, необхідну для забезпечення прозорості у видобувних галузях, відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України; 5) виконувати інші вимоги щодо користування надрами, встановлені законодавством України та угодою про розподіл продукції.

За змістом частини першої - третьої статті 26 Кодексу України про надра право користування надрами припиняється у разі: 1) якщо відпала потреба у користуванні надрами; 2) закінчення встановленого строку користування надрами; 3) припинення діяльності користувачів надр, яким їх було надано у користування; 4) користування надрами з застосуванням методів і способів, що негативно впливають на стан надр, призводять до забруднення навколишнього природного середовища або шкідливих наслідків для здоров'я населення; 5) використання надр не для тієї мети, для якої їх було надано, порушення інших вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування ділянкою надр; 6) якщо користувач без поважних причин протягом двох років, а для нафтогазоперспективних площ та родовищ нафти та газу - 180 календарних днів не приступив до користування надрами; 7) вилучення у встановленому законодавством порядку наданої у користування ділянки надр.

Право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів, - у судовому порядку. При цьому питання про припинення права користування земельною ділянкою вирішується у встановленому земельним законодавством порядку.

Законодавством України можуть бути передбачені й інші випадки припинення права користування надрами.

Згідно з підпунктами 1, 8 пункту 22 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2011 року № 615, у редакції на час спірних правовідносин, дія дозволу може бути зупинена Держгеонадрами безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби у разі: порушення надрокористувачем умов користування надрами, передбачених дозволом або угодою про умови користування ділянкою надр; невиконання в установлений строк приписів уповноважених органів щодо усунення порушень законодавства у сфері надрокористування.

У пункті 23 вказаного Порядку, у редакції на час спірних правовідносин, передбачено, що право користування надрами припиняється органом з питань надання дозволу безпосередньо або за поданням органів державного гірничого та санітарно-епідеміологічного нагляду, державного геологічного і екологічного контролю, органів місцевого самоврядування, органів державної податкової служби у разі невжиття надрокористувачем заходів для усунення причин зупинення дії дозволу в установлений строк.

Стаття 56 Кодексу України про надра визначає, що основними вимогами в галузі охорони надр є: забезпечення повного і комплексного геологічного вивчення надр; додержання встановленого законодавством порядку надання надр у користування і недопущення самовільного користування надрами; раціональне вилучення і використання запасів корисних копалин і наявних у них компонентів; недопущення шкідливого впливу робіт, пов'язаних з користуванням надрами, на збереження запасів корисних копалин, гірничих виробок і свердловин, що експлуатуються чи законсервовані, а також підземних споруд; охорона родовищ корисних копалин від затоплення, обводнення, пожеж та інших факторів, що впливають на якість корисних копалин і промислову цінність родовищ або ускладнюють їх розробку; запобігання необґрунтованій та самовільній забудові площ залягання корисних копалин і додержання встановленого законодавством порядку використання цих площ для інших цілей; запобігання забрудненню надр при підземному зберіганні нафти, газу та інших речовин і матеріалів, захороненні шкідливих речовин і відходів виробництва, скиданні стічних вод; додержання інших вимог, передбачених законодавством про охорону навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини першої статті 57 Кодексу України про надра у разі порушення вимог статті 56 та інших статей цього Кодексу користування надрами може бути обмежено, тимчасово заборонено (зупинено) або припинено центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, або іншим державним органом, уповноваженим на застосування таких заходів реагування, в порядку, встановленому законодавством.

Верховним Судом України у постановах від 25 червня 2011 року у справі № 21-36а11, від 19 вересня 2011 року у справі № 21-164а11 та від 10 грудня 2013 року у справі № 21-450а13 та постановах Верховного Суду від 10 травня 2018 року у справі № 802/4846/13-а та від 26 червня 2018 року у справі № 802/923/14-а було зроблено правовий висновок про те, що право користування надрами припиняється органом, який надав надра у користування, самостійно або у судовому порядку. У разі відсутності спору відповідач має право у випадках, передбачених пунктами 1, 2, 3, 7 частини першої статті 26 Кодексу, самостійно припиняти право користування надрами, а у випадках, передбачених пунктами 4, 5, 6 цієї статті, у разі незгоди користувачів це право припиняється у судовому порядку.

Зазначена норма спрямована на захист інтересів надрокористувачів шляхом надання їм права вимагати (шляхом надання/висловлення письмової незгоди) від уповноваженого органу судової, а не адміністративної процедури припинення права користування надрами. При цьому, законом презюмується, що саме судовий порядок є додатковою гарантією ефективного захисту прав надрокористувача, що і було забезпечено позивачем у цій справі шляхом звернення до суду.

Отже, орган, який від імені держави надав дозвіл на користування надрами, повноважний припинити право користування надрами у випадку, передбаченому пунктом 5 частини першої статті 26 Кодексу України "Про надра", лише за наявності згоди на це користувача надрами.

Докази, які б свідчили про те, що ПП Агрофірма "Світанок" повідомило позивача про згоду або незгоду на припинення права користування надрами згідно із спеціальним дозволом на користування надрами, у матеріалах справи відсутні.

За таких обставин суд дійшов висновку про порушення ПП Агрофірма "Світанок" вимог, передбачених спеціальним дозволом на користування надрами, яка є самостійною підставою для припинення права користування ними.

З огляду на те, що ПП Агрофірма "Світанок" не надало згоду на припинення права користування надрами, наявні підстави для припинення цього права в судовому порядку.

В свою чергу Державною службою геології та надр України вжито необхідні заходи щодо встановлення достатніх строків для усунення відповідачем порушень вимог користування надрами, а також у зв'язку із відсутністю будь-яких відомостей від нього, в офіційному виданні "Урядовий кур'єр" оприлюднене відповідне оголошення.

Верховним Судом у постанові від 03 травня 2018 року у справі № 812/1074/17 та у постанові від 18 жовтня 2018 року у справі № 812/1735/17 вже висловлювалась правова позиція з приводу застосування положень частини першої статті 26 Кодексу України про надра. Зокрема, згідно з цією позицією ненадходження будь-якої інформації від надрокористувача з приводу питання про анулювання спеціального дозволу не може розцінюватися, як відсутність заперечень.

У свою чергу, відповідно до пункту 23 Порядку надання спеціальних дозволів на користування надрами, затвердженого Постановою Кабінет Міністрів України № 615 від 30 травня 2011 року, право користування надрами припиняється з підстав та у порядку, передбаченому Кодексом України про надра та Законом України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Згідно з положеннями частини сьомої статті 4-1 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб'єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що анулювання раніше зупиненого спеціального дозволу можливе, зокрема, у разі, якщо надрокористувачем не усунуто порушення, які стали підставою для зупинення дії дозволу.

Як встановлено судом, відповідачем не вжито заходів для усунення порушень, які стали підставою для зупинення дії спеціального дозволу.

З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог та необхідності припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами від 13.01.2011 №5370.

Частиною 1 ст.77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про те, що вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.

Згідно ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Державної служби геології та надр України (03680, м.Київ, вул. Ежена Потьє, буд.16, код ЄДРПОУ 37536031) до Приватного підприємства Агрофірма "Світанок" (69000, м.Запоріжжя, вул.Незалежної України, буд.57-В, оф.8, код ЄДРПОУ 32783777) про припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами, - задовольнити у повному обсязі.

Припинити право користування надрами Приватного підприємства Агрофірма "Світанок" (код ЄДРПОУ 32783777) шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами № 5370 від 13.01.2011 з метою видобування кам'яного вугілля в межах поля шахти "Артемівська-Нова" ім. В.Ф. Янковича у межах центрального блоку шахти "Кадіївська Південна" №1, пласт h101, наданого Приватному підприємству Агрофірма "Світанок" (код ЄДРПОУ 32783777).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 11.03.2019.

Суддя                                                             І.В.Садовий

Дата ухвалення рішення05.03.2019
Оприлюднено13.03.2019
Номер документу80344511
СудочинствоАдміністративне
Суть: припинення права користування надрами шляхом анулювання спеціального дозволу на користування надрами

Судовий реєстр по справі —812/828/15

Рішення від 05.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Садовий Ігор Вікторович

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Постанова від 06.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Єрьомін А.В.

Ухвала від 08.12.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 09.12.2015

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні