ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

26 лютого 2019 року м. Дніпросправа № 0840/3232/18

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),

суддів: Кругового О.О., Прокопчук Т.С.,

за участю секретаря судового засідання Іотовой А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2018 року (суддя Калашник Ю.В.) в адміністративній справі №0840/3232/18 за позовом Головного управління ДФС у Запорізькій області до Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - Товариство з обмеженою відповідальністю "Сакура Інтерплюс 2017" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління ДФС у Запорізькій області звернулося до суду з позовом в якому просило, з урахуванням уточненого адміністративного позову, скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів від 04 серпня 2017 року №10741050007068447 про зміну місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Сакура Інтерплюс 2017".

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2018 року у задоволенні позову відмовлено.

На рішення суду першої інстанції позивачем подана апеляційна скарга, в якій посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить оскаржене рішення скасувати та прийняти нове, яким позовні вимог задовольнити у повному обсязі. Апелянт вказує, що проводилась перевірка місцезнаходження ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017". Комунальне підприємство Запоріжремсервіс Запорізької міської ради повідомило, що будинок за адресою: м. Запоріжжя, вул. Патріотична, 64 знаходиться в управлінні підприємства. Відомості щодо ТОВ Сакура Інтерплюс 2017" відсутні, місцезнаходження не відомо, правочини не укладались. У зв'язку з чим позивач вважає, що ТОВ Сакура Інтерплюс 2017" було недостовірно внесено відомості до Єдиного державного реєстру.

У судовому засіданні представник позивача підтримав доводи, викладені в апеляційній скарзі.

Інші учасники процесу в судове засідання, належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не прибули.

Відповідно до частини 2 статті 313 Кодексу адміністративного судочинства України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.

Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і

обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Судом першої інстанції встановлені наступні обставини:

ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017" (код ЄДРПОУ 39009346) є юридичною особою, яка зареєстрована 05.12.2013 за № 1 266 102 0000 044972. З Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1004082330 від 12 червня 2018 року судом встановлено, що 04 серпня 2017 року державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації було здійснено державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи - ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017", в тому числі зміну місцезнаходження, про що в ЄДР зроблено відповідний запис №10741050007068447. З урахуванням внесених змін, станом на 12 червня 2018 року місцезнаходження ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017" (код ЄДРПОУ 39009346), згідно відображених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей є 69000, Запорізька область, м. Запоріжжя, Олександрійський район, вул. Патріотична, буд. 64. Листом КП "Запоріжремсервіс" ЗМР від 19 червня 2018 року №2346/01-05 повідомило позивача, що будинок за адресою: м. Запоріжжя, вул. Патріотична, 64 знаходиться в управлінні підприємства. Відомості щодо ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017" на підприємстві відсутні, інформація щодо місцезнаходження не відома, правочини не укладались (а.с.7). Листом Начальника оперативного управління Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області від 19 червня 2018 року №3035/8/08-29-21-03 позивача повідомлено, що співробітниками оперативного управління Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області здійснено заходи по встановленню місцезнаходження ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017", в результаті яких інформації щодо ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017", а також посадових осіб даного підприємства не встановлено (а.с.8).

Таким чином, в рамках забезпечення комплексу заходів обліку платників податків, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням та з метою підтвердження юридичної адреси платника податків працівниками податкової інспекції здійснена перевірка фактичного місцезнаходження ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017", за результатами якої зафіксовано відсутність юридичної особи за адресою місця реєстрації (службові листи від 21 травня 2018 року №225/08-01-17-01-08, від 23 травня 2018 року №84/08-01-21-08, від 12 червня 2018 року №286/08-01-17-01-08).

З огляду на викладене позивач вважає, що оскільки ТОВ "Сакура Інтерплюс 2017" не знаходиться за зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань адресою, а тому внесенні відомості щодо зміни місцезнаходження юридичної особи від 04.08.2017 №10741050007068447 є недостовірними та підлягають скасуванню.

Відмовляючи у задоволенні позову суд першої інстанції дійшов висновку, що відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є виключно підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, та не є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів чи скасування реєстраційних записів до Єдиного державного реєстру.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" визначено поняття державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, яке полягає в офіційному визнанні шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 2 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Положеннями частини 6 статті 13 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" передбачено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику та державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, забезпечує передачу до Єдиного державного реєстру, зокрема, таких відомостей:

дата та номер запису про взяття на облік як платника податків та зборів, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, - у день отримання відомостей про скасування державної реєстрації їх припинення, а також у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження;

дата взяття на облік як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, назва та ідентифікаційний код органу державної фіскальної служби, в якому юридична особа, її відокремлений підрозділ, відокремлений підрозділ іноземної неурядової організації, представництво, філія іноземної благодійної організації та фізична особа - підприємець перебуває на обліку, реєстраційний номер платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - у день взяття на облік органом державної фіскальної служби - у разі зміни їх місцезнаходження.

За приписами частини 3 статті 29 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

Положеннями частини 4 статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" встановлено перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.

Таким чином, державний реєстратор вносить дані до Єдиного державного реєстру щодо зміни місцезнаходження, а реєстраційну справу передає державному реєстратору за новим місцезнаходження суб'єкта підприємницької діяльності.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, серед іншого, включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (пп.5, 6 та 8 ч.2 ст.25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців").

Частина 1 статті 25 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" закріплює, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо, зокрема, скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

Судом першої інстанції вірно зазначено, що у разі прийняття юридичною особою рішення про зміну свого місцезнаходження, нею подаються державному реєстратору заява та інші документи передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі. У той же час державному реєстратору не надано право вимагати додаткові документи, які не передбачені нормами зазначеного Закону.

Також, судом першої вірно враховано, що Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" не передбачено такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а тому виявлення іншими особами, в тому числі контролюючими органами, факту відсутності особи за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру, не може бути безумовною підставою для скасування реєстраційної дії, якою зареєстровано відповідні зміни у відомостях про юридичну особу.

Враховуючи викладене суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням є виключно підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, та не є підставою для скасування державної реєстрації змін до установчих документів чи скасування реєстраційних записів до Єдиного державного реєстру.

Доводами апеляційної скарги зазначені обставини не спростовано.

Відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 25 жовтня 2018 року в адміністративній справі №0840/3232/18 - залишити без змін .

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 26 лютого 2019 року і оскарженню в касаційному порядку не підлягає .

Постанова складена у повному обсязі 11 березня 2019 року.

Головуючий - суддя А.В. Шлай

суддя О.О. Круговий

суддя Т.С. Прокопчук

Зареєстровано 13.03.2019
Оприлюднено 13.03.2019
Дата набрання законної сили 26.02.2019

Судовий реєстр по справі 0840/3232/18

Проскрольте таблицю вліво →
Судові справи, в яких компанія згадана у тексті
Рішення Суд Форма
Ухвала від 25.04.2019 Касаційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 03.04.2019 Касаційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 26.02.2019 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Постанова від 26.02.2019 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 25.02.2019 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 04.02.2019 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 26.12.2018 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 11.12.2018 Третій апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 25.10.2018 Запорізький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 28.08.2018 Запорізький окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 13.08.2018 Запорізький окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру