ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
05 березня 2019 року м. Дніпросправа № 808/2227/18
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого - судді Юрко І.В., суддів: Чабаненко С.В., Чумака С.Ю., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю Житломасив , Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року в адміністративній справі №808/2227/18 (головуючий 1-ї інстанції Конишева О.В.) за позовом за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Житломасив до Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, (третя особа - КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області) про визнання протиправними та скасування рішень та стягнення упущеної вигоди, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач 11.06.2018 року звернувся до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, (третя особа - КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області), в якому просив визнати протиправним та скасувати:
1. Рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 11.12.2017 року №223 Про призначення управителів багатоквартирних будинків в житловому фонді міста Мелітополя в частині:
- призначення управителя багатоквартирних будинків в житловому фонді міста Мелітополя, згідно з додатком 1 цього рішення, за об'єктами конкурсу (група будинків) №1,2,3,8 КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області, код ЄДРПОУ 32723194;
- управлінню правового забезпечення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради підготувати проект договору з надання послуг з управління багатоквартирними будинками міста Мелітополя, що має бути укладений від імені співвласників багатоквартирних будинків з переможцями конкурсу уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області строком на один рік, з обов'язком управителів розпочати надання послуг з управління багатоквартирними будинками з 01.01.2018 року;
- уповноваження заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Федорова І.С. укласти договори з надання послуг з управління багатоквартирними будинками міста Мелітополя від імені власників багатоквартирних будинків з переможцями конкурсу;
- КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області до 31.12.2017 року здійснити всі необхідні дії щодо передачі багатоквартирних будинків в управління управителям, призначеним цим рішенням, в порядку передбаченому правилами управління будинком, спорудою, житловим комплексом будинків і споруд, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року №13.
2. Рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради 21 Запорізької області від 28.12.2017 року №245/2 Про визначення виконавців 6 (надавачів) комунальних послуг у житловому фонді м.Мелітополя та втрату чинності рішень виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 19.02.2015 року №29/4, від 20.12.2012 року №217/4, від 18.12.2014 року №214, від 20.10.2011 року №191/7, від 24.11.2011 року №203/1, від 24.11.2011 року №203/2, від 13.02.2012 року №16, від 23.12.2014 року №221/2, від 23.12.2014 року №221/3, від 29.12.2016 року №260/3, від 29.12.2016 року №260/4, від 23.03.2017 року №56/1, від 23.03.2017 року №56/2 в частині:
1)п.1 рішення:
визначення виконавцем (надавачем) комунальних послуг у житловому фонді м.Мелітополь:
- КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області виконавцем (надавачем) послуг з управління багатоквартирними будинками в житловому фонді міста Мелітополя;
- КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області виконавцем (надавачем) послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
2). п.2 рішення:
Зобов'язання до 01.10.2018 року ТОВ Мелітопольські теплові мережі , КП Водоканал Мелітопольської міської ради Запорізької області, КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області привести договори стосовно точок розподілу внутрішньобудинкових та зовнішніх мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року №869;
3). п.3 рішення:
визнання такими, що втратили чинність рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області:
- від 20.12.2012 року №217/4 Про визначення виконавців (надавачів) комунальних послуг у житловому фонді м.Мелітополя ;
- від 20.10.2011 року №191/7 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 28.05.2008 року №125 ;
- від 24.11.2011 року №203/1 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для власників (орендарів) нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради запорізької області від 29.10.2008 року №226/3 ;
- від 13.02.2012 року №16 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 20.10.2011 року №191/7 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 28.05.2008 року №125 .
Стягнути з виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області на користь ТОВ Житломасив за рахунок коштів місцевого бюджету міста Мелітополя шкоду у вигляді упущеної вигоди в розмірі 383124,89 грн..
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року позов задоволено частково.
Визнано протиправними та скасовано Рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 11.12.2017 року №223 Про призначення управителів багатоквартирних будинків в житловому фонді міста Мелітополя в частині згідно замовлених позовних вимог; Рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 28.12.2017 року №245/2 Про визначення виконавців 6 (надавачів) комунальних послуг у житловому фонді м.Мелітополя та втрату чинності рішень виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 19.02.2015 року №29/4, від 20.12.2012 року №217/4, від 18.12.2014 року №214, від 20.10.2011 року №191/7, від 24.11.2011 року №203/1, від 24.11.2011 року №203/2, від 13.02.2012 року №16, від 23.12.2014 року №221/2, від 23.12.2014 року №221/3, від 29.12.2016 року №260/3, від 29.12.2016 року №260/4, від 23.03.2017 року №56/1, від 23.03.2017 року №56/2 в частині згідно замовлених позовних вимог.
У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.
Позивач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції в частині відмовлених позовних вимог, подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення суду в цій частині скасувати та ухвалити нове рішення про задоволення позовних вимог про стягнення з виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області на користь ТОВ Житломасив за рахунок коштів місцевого бюджету міста Мелітополя шкоду у вигляді стягення упущеної вигоди в розмірі 383124,89 грн..
Відповідач також подав апеляційну скаргу, в якій просив рішення суду першої інстанції скасувати та відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
Позивач подав суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу відповідача.
Представники сторін в судове засідання апеляційної інстанції не прибули, про час, дату та місце розгляду справи повідомлялись належним чином.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, у разі неприбуття жодного з учасників справи у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до частин першої та другої статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Колегія суддів, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційних скарг, відзиву на апеляційні скарги, встановила наступне.
Рішенням виконавчого комітету Мелітопольської міської ради 21 Запорізької області №245/2 від 28.12.2017 року, зокрема:
Пунктом 1 визначено виконавцем (надавачем) комунальних послуг у житловому фонді м.Мелітополь:
- КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області виконавцем (надавачем) послуг з управління багатоквартирними будинками в житловому фонді міста Мелітополя;
- КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області виконавцем (надавачем) послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
Пунктом 2 зобов'язано до 01.10.2018 року ТОВ Мелітопольські теплові мережі , КП Водоканал Мелітопольської міської ради Запорізької області, КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області привести договори стосовно точок розподілу внутрішньобудинкових та зовнішніх мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року №869;
Пунктом 3 визнано такими, що втратили чинність рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області:
- від 20.12.2012 року №217/4 Про визначення виконавців (надавачів) комунальних послуг у житловому фонді м.Мелітополя ;
- від 20.10.2011 року №191/7 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 28.05.2008 року №125 ;
- від 24.11.2011 року №203/1 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для власників (орендарів) нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради запорізької області від 29.10.2008 року №226/3 ;
- від 13.02.2012 року №16 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 20.10.2011 року №191/7 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 28.05.2008 року №125 .
Рішенням виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 11.12.2017 року №223 Про призначення управителів багатоквартирних будинків в житловому фонді міста Мелітополя , зокрема:
-призначено управителя багатоквартирних будинків в житловому фонді міста Мелітополя, згідно з додатком 1 цього рішення, за об'єктами конкурсу (група будинків) №1,2,3,8 КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області, код ЄДРПОУ 32723194;
- управлінню правового забезпечення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради визначено підготувати проект договору з надання послуг з управління багатоквартирними будинками міста Мелітополя, що має бути укладений від імені співвласників багатоквартирних будинків з переможцями конкурсу уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області строком на один рік, з обов'язком управителів розпочати надання послуг з управління багатоквартирними будинками з 01.01.2018 року;
- уповноважено заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Федорова І.С. укласти договори з надання послуг з управління багатоквартирними будинками міста Мелітополя від імені власників багатоквартирних будинків з переможцями конкурсу;
- встановлено КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області до 31.12.2017 року здійснити всі необхідні дії щодо передачі багатоквартирних будинків в управління управителям, призначеним цим рішенням, в порядку передбаченому правилами управління будинком, спорудою, житловим комплексом будинків і споруд, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року №13.
Позивач ТОВ Житломасив не погодився із рішеннями відповідача №223 від 11.12.2017 року та №245/2 від 28.12.2017 року у вказаних вище частинах та оскаржив їх до суду, посилаючись на ту обставину, що згідно раніше прийнятого рішення виконкому Мелітопольської міської ради Запорізької області від 20.12.2012 року № 217/4 та укладених договорів на утримання та управління будинками від 29.12.2012 року, саме TOB Житломасив є визначеним виконавцем у відповідному житловому фонді територіальної громади м.Мелітополя. Крім того, згідно тексту адміністративного позову, позивач вважає, що внаслідок прийняття відповідачем незаконних рішень, позивача було усунуто від виконання обов'язків, які передбачені діючими договорами, а нанесена шкода у вигляді упущеної вигоди, є наслідком такої протиправної поведінки.
Задовольняючи позовні вимоги про визнання частково протиправними та скасування спірних рішень відповідача, сууд першої інстанції зазначив, що раніше прийняті рішення про визначення виконавцем житлово-комунальних послуг позивача та встановлення йому для ведення господарської діяльності тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення та власників нежитлових приміщень є ненормативними актами виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області та вичерпують свою дію фактом їх виконання. А відтак відповідач протиправно скасував їх своїм рішенням №245/2 від 28.12.2017 року. Крім того, суд вважає доведеним, що на підставі рішень виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 20.12.2012 року №217/4, від 20.10.2011 року №191/7, від 24.11.2011 року №203/1, від 13.02.2012 року №16 у позивача виникли певні правовідносини, зокрема договірні зобов'язання. За таких обставин права та обов'язки позивача порушуються прийнятими рішеннями відповідача, що є предметами оскарження даного позову. Стосовно проведеного конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в житловому фонді міста Мелітополя, згідно з Протоколом конкурсної комісії з визначення управителів багатоквартирного будинку в житловому фонді міста Мелітополя від 08.12.2017 року №9, суд першої інстанції зазначив, що хоча результати проведеного конкурсу не оскаржувались позивачем, проте суд вважає, що проведений конкурс не впливає на ті правовідносини які виникли раніше і є діючими на момент проведення конкурсу. Так як даний конкурс не є предметом розгляду даної справи, тому оцінку цим обставинам суд не надав.
Відмовляючи в задоволення позовних вимог про стягнення на користь позивача упущеної вигоди, суд першої інстанції зазначив, що позивачем не надано чіткого та детального розрахунку упущеної вигоди. Крім того, неможливо достовірно встановити, яку суму доходу реально міг отримати позивач, враховуючи специфіку надання послуг фізичним та юридичним особам, які не завжди стабільно сплачують за послуг. Крім того, неможливо бути впевненим в тому, що позивачем надавалися б послуги по всім об'єктам без затримки, враховуючи можливі технічні проблеми, що також би вплинуло на достовірність розрахунку.
Колегія суддів не може погодитись с рішенням суду першої інстанції огляду на таке.
Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Відповідно до ст.ст.5, 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні система місцевого самоврядування включає, зокрема, виконавчі органи сільської, селищної, міської ради. Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Відповідно до ст.18 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що не перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на договірній і податковій основі та на засадах підконтрольності у межах повноважень, наданих органам місцевого самоврядування законом.
Згідно з п.1, п.3, п.20 ст.30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: управління об'єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв'язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню; сприяння створенню об'єднань співвласників багатоквартирних будинків; призначення у випадках та в порядку, встановлених законом, управителя багатоквартирного будинку; призначення у випадках та в порядку, встановлених законом, управителя багатоквартирного будинку.
З матеріалів справи вбачається, що виконавчим комітетом Мелітопольської міської ради Запорізької області були прийняті рішення, а саме: від 20.12.2012 року №217/4, від 20.10.2011 року №191/7, від 24.11.2011 року №203/1, від 13.02.2012 року №16, зміст яких стосувався права ТОВ Житломасив на ведення господарської діяльності (а.с.25, 48-51, 52-56, 62-65 т.1).
Так, рішенням виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області №217/4 від 20.12.2012 року визначено ТОВ Житломасив виконавцем послуг з утримання та управління будинками, спорудами, житловими комплексами або комплексами будинків і споруд в житловому фонді територіальної громади міста Мелітополя, з яким укладено Договір про надання послуг з управління будинками, спорудами, житловими комплексами або комплексами будинків і споруд, Договір з виконавцем, який надає житлово-комунальні послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в житловому фонді м.Мелітополя, Договори зі споживачами про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
12.07.2016 рок набрав чинности аказ Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.09.2016 року про завтерження Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 24.06.2016 року за №893/29023).
Вказаний Порядок визначає процедуру підготовки та проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку, в якому не створено об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, співвласники якого не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком.
Відповідно до п.2 розділу І Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку організатор конкурсу - виконавчий орган місцевої ради, на території якої розташовані багатоквартирні будинки, або інший орган - суб'єкт владних повноважень, якому делеговано функції із здійснення управління об'єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання, ефективної експлуатації та необхідного рівня і якості послуг.
У відповідності до вказаного наказу виконкомом Мелітопольської міської ради Запорізької області було оголошено та проведено конкурс з призначення управителя багатоквартирного будинку в житловому фонді міста Мелітополя, результати якого оформлені Протоколом конкурсної комісії з визначення управителя багатоквартирного будинку в житловому фонді міста Мелітополя від 08.12.2017 року №9.
Зазначені обставини сторонами не оспорюються.
Відповідно до п.5, п.6 розділу V Порядку проведення конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку підписаний протокол засідання конкурсної комісії є підставою для прийняття виконавчим органом місцевої ради протягом п'яти календарних днів з моменту його підписання рішення про призначення управителя. Протягом п'яти календарних днів з дня прийняття виконавчим органом місцевої ради рішення про призначення управителя з переможцем конкурсу укладається договір про надання послуги з управління багатоквартирним будинком.
За результатами проведеного конкурсу виконкомом Мелітопольської міської ради Запорізької області 11.12.2017 року прийнято рішення №223 Про призначення управителів багатоквартирних будинків в житловому фонді міста Мелітополя , яким зокрема:
-призначено управителя багатоквартирних будинків в житловому фонді міста Мелітополя, згідно з додатком 1 цього рішення, за об'єктами конкурсу (група будинків) №1,2,3,8 КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області, код ЄДРПОУ 32723194;
- управлінню правового забезпечення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради визначено підготувати проект договору з надання послуг з управління багатоквартирними будинками міста Мелітополя, що має бути укладений від імені співвласників багатоквартирних будинків з переможцями конкурсу уповноваженою особою виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області строком на один рік, з обов'язком управителів розпочати надання послуг з управління багатоквартирними будинками з 01.01.2018 року;
- уповноважено заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради Федорова І.С. укласти договори з надання послуг з управління багатоквартирними будинками міста Мелітополя від імені власників багатоквартирних будинків з переможцями конкурсу;
- встановлено КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області до 31.12.2017 року здійснити всі необхідні дії щодо передачі багатоквартирних будинків в управління управителям, призначеним цим рішенням, в порядку передбаченому правилами управління будинком, спорудою, житловим комплексом будинків і споруд, затвердженими наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 року №13 ( а.с.19-23 т.1).
Крім того, виконкомом Мелітопольської міської ради Запорізької області 28.12.2017 року прийнято рішення №245/2 Про визначення виконавців (надавачів) комунальних послуг у итловому фонді м.Мелітополя та втрату чинності рішень виконавчого комітету Мелітопольської міської ради , яким зокрема:.
Пунктом 1 визначено виконавцем (надавачем) комунальних послуг у житловому фонді м.Мелітополь:
- КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області виконавцем (надавачем) послуг з управління багатоквартирними будинками в житловому фонді міста Мелітополя;
- КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області виконавцем (надавачем) послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;
Пунктом 2 зобов'язано до 01.10.2018 року ТОВ Мелітопольські теплові мережі , КП Водоканал Мелітопольської міської ради Запорізької області, КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області привести договори стосовно точок розподілу внутрішньобудинкових та зовнішніх мереж водопостачання, водовідведення та теплопостачання у відповідність до постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 року №869;
Пунктом 3 визнано такими, що втратили чинність рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області:
- від 20.12.2012 року №217/4 Про визначення виконавців (надавачів) комунальних послуг у житловому фонді м.Мелітополя ;
- від 20.10.2011 року №191/7 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 28.05.2008 року №125 ;
- від 24.11.2011 року №203/1 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для власників (орендарів) нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради запорізької області від 29.10.2008 року №226/3 ;
- від 13.02.2012 року №16 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 20.10.2011 року №191/7 Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій для населення та втрату чинності рішення виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області від 28.05.2008 року №125 (а.с.24 т.1).
Як вбачається з тексту рішень виконкомому Мелітопольської міської ради Запорізької області №223 від 11.12.2017 року та №245/2 від 28.12.2017 року, і це не заперечується позивачем) вони прийняті у зв'язку та за результатами проведеного конкурсу з призначення управителя багатоквартирного будинку в житловому фонді міста Мелітополя, результати якого оформлені Протоколом конкурсної комісії з визначення управителя багатоквартирного будинку в житловому фонді міста Мелітополя від 08.12.2017 року №9.
Таким чином, оскаржувані позивачем рішення виконкомому Мелітопольської міської ради Запорізької області №223 від 11.12.2017 року та №245/2 від 28.12.2017 року є похідними та прийняті на реалізацію рішення конкурсної комісії, оформленого Протоколом конкурсної комісії з визначення управителя багатоквартирного будинку в житловому фонді міста Мелітополя від 08.12.2017 року №9.
Позивачем ані порядок призначення, ані порядок проведення, ані результати конкурсу з визначення управителя багатоквартирного будинку в житловому фонді міста Мелітополя в даному позові не оскаржуються, не надано доказів про скасування результатів вказаного конкурсу, та в матеріалах справи такі докази відсутні.
Посилання позивача, з якими погодився суд першої інстанції, що наявність скасованих оскаржуваними рішеннями відповідача раніше прийнятих ним рішень відносно позивача, а також наявність укладених позивачем договорів, колегія суддів вважає помилковим, оскільки такі посилання в даному випадку (без оскарження рішення про результати конкурсу) не можуть бути підставою для скасування оскаржуваних рішень відповідача.
Відтак колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог щодо скасування рішень виконкомому Мелітопольської міської ради Запорізької області №223 від 11.12.2017 року та №245/2 від 28.12.2017 року, а відтак і вимог позивача про відшкодування шкоди у вигляді упущеної вигоди.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Виконкомом Мелітопольської міської ради Запорізької області доведено правомірність прийняття рішень №223 від 11.12.2017 року та №245/2 від 28.12.2017 року.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції не вірно встановлені обставини справи та постанова прийнята з неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права, що у відповідності до статті 317 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для скасування рішення суду першої інстанції та прийняття нового рішення про відмову в задоволенні адміністративного позову.
Керуючись статтями 77, 243, 250, 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Житломасив задовольнити частково.
Апеляційну скаргу виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області задовольнити.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 16 жовтня 2018 року в адміністративній справі №808/2227/18 скасувати.
В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Житломасив до Виконавчого комітету Мелітопольської міської ради Запорізької області, (третя особа - КП Житломасив Мелітопольської міської ради Запорізької області) про визнання протиправними та скасування рішень та стягнення упущеної вигоди відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її підписання та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів.
Головуючий - суддя І.В. Юрко
суддя С.В. Чабаненко
суддя С.Ю. Чумак
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 13.03.2019 |
Номер документу | 80383788 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Юрко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні