Рішення
від 13.03.2019 по справі 160/2316/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2019 року Справа № 160/2316/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді суддівВерба І.О. Конєвої С.О., Сліпець Н.Є. при секретарі судового засіданняГолод К.Д. за участю: позивача адвокат позивача відповідача 1 представника відповідача 2 ОСОБА_5 Василенко О.В. Кручінін О.С. ОСОБА_8 розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом члена окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 ОСОБА_5 до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25, Голови Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 Кручініна Олександра Сергійовича про визнання протиправними дії, скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

І. ПРОЦЕДУРА

1. 12.03.2019 о 16:21 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_5 до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25, з урахуванням зміни предмету позову, згідно якої позивач заявив позовні вимоги до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 та Голови Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 Кручініна Олександра Сергійовича про:

- визнання протиправними дій голови окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 Кручініна Олександра Сергійовича щодо порушення порядку організації роботи виборчої комісії, а саме порядку скликання та проведення засідання окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 вчинених 11 березня 2019 року.

- скасування постанови окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25, якою визначено розподіл керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій;

- зобов'язання окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 визначити пропорційні частки керівних посад у дільничних виборчих комісіях звичайних та спеціальних виборчих дільниць для кожного суб'єкта подання кандидатур за допомогою інформаційно-аналітичної системи Вибори Президента України Єдиної інформаційно-аналітичної системи Вибори .

2. Ухвалою суду від 12.03.2019 прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі № 160/2316/19, призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні на 13.03.2019 о 15:00.

3. У підготовче засідання прибули представники сторін, відповідачем наданий відзив на позов, учасниками справи подані докази.

4. Представником відповідача надана засвідчена копія оскаржуваної постанови та витребувані докази.

5. Усною ухвалою суду, з занесенням її до протоколу судового засідання, заяву про зміну предмету позову прийнято до розгляду, залучено до участі у справі у якості відповідача 2 Голову Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 Кручініна Олександра Сергійовича.

6. Представником ОВК наданий відзив на адміністративний позов, копія якого вручена представнику позивача. Учасниками справи надані докази по справі.

7. Судом роз'яснено право залученому відповідачу на підготовку відзиву, Кручінін Олександр Сергійович зазначив про надання відзиву усно.

8. Ухвалою суду від 13.03.2019 закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду по суті за письмовою згодою сторін одразу після закінчення підготовчого провадження.

9. У судовому засіданні учасники справи обрані правові позиції підтримали.

ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА

10. Позивач вважає протиправною постанову від 12.03.2019 № 13, оскільки остання прийнята всупереч пункту 1.8 Порядку № 71 від 25.03.2014, так як розподіл керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій здійснено без застосування інформаційно-аналітичної системи Вибори Президента України Єдиної інформаційно-аналітичної системи Вибори , постанова прийнята без включення питання формування ДВК до порядку денного, без запрошення та попередження про розгляд питання представників суб'єктів подання.

11. Позивач дії Голови ОВК вважає протиправними, оскільки відповідачем порушений порядок скликання засідання, позивач, як член комісії, не був повідомлений про час та місце проведення засідання, також не було завчасно вручено проекти рішень.

12. Представник позивача пояснив, що розуміє невключення члена виборчої комісії до суб'єктів виборчого процесу, проте інший спосіб захисту порушеного права, окрім визначених статтею 5 КАС України, не передбачено.

ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧІВ

13. Голова ОВК та представник ОВК проти позову заперечили повністю, зазначивши, що член виборчої комісії не є суб'єктом виборчого процесу, у зв'язку із чим у нього відсутнє право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії чи члена виборчої комісії.

14. Пунктом 1.8 Порядку № 71 не встановлено обов'язок виборчої комісії застосовувати інформаційно-аналітичну систему.

15. Всупереч статтям 28, 39 Закону України Про вибори Президента України Чечелівська міська рада передала матеріально-технічні засоби, у тому числі комп'ютери, телефонні апарати 11.03.2019, що підтверджується відповідним актом, а Інтернет зв'язок встановлений лише 12.03.2019.

16. Згідно з вимогами календарного плану окружні виборчі комісії повинні утворити дільничні виборчі комісії не пізніше як за 18 днів до дати виборів, тобто до 12.03.2019, про що прийнята оскаржувана постанова задля забезпечення проведення виборів.

17. Позивач був присутнім на засіданні, що ним не заперечується.

ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

18. Постановою Верховної Ради України від 26.11.2018 № 2631-VIII призначено чергові вибори Президента України на неділю, 31 березня 2019 року.

19. Постановою Центральної виборчої комісії від 27.12.2018 № 253 оголошено з 31.12.2018 початок виборчого процесу чергових виборів Президента України 31 березня 2019 року.

20. Додатком 3 до постанови Центральної виборчої комісії від 18.02.2019 № 331 Про утворення окружних виборчих комісій з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року , встановлено склад Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 у кількості 35 осіб, у тому числі, членом комісії визначено ОСОБА_5 від кандидата на пост Президента України ОСОБА_9

21. Постановою Центральної виборчої комісії від 01.03.2019 № 428 Про зміни в складі окружних виборчих комісій з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року внесено зміни до складу окружних виборчих комісій з виборів Президента України на чергових виборах Президента України 31 березня 2019 року, утворених відповідно до постанови Центральної виборчої комісії від 18.02.2019 № 331, згідно з додатком 3, в Окружній виборчій комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25:

- припинено достроково повноваження члена комісії: ОСОБА_10, ІНФОРМАЦІЯ_1 - голова комісії, від кандидата на пост Президента України ОСОБА_11;

- включено до складу комісії та призначено головою цієї комісії: Кручініна Олександра Сергійовича, від кандидата на пост Президента України ОСОБА_11;

- припинено достроково повноваження члена комісії: ОСОБА_12 - секретаря комісії, від кандидата на пост Президента України ОСОБА_13,

- включено до складу комісії та призначено секретарем цієї комісії: ОСОБА_14 від кандидата на пост Президента України ОСОБА_13

22. 11.03.2019 Окружною виборчою комісією з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 о 20:15 розпочато засідання ОВК, в тому числі за участі члена комісії ОСОБА_5, на якому з 33 членів комісії були присутні 28 членів комісії.

23. 12.03.2019 о 00:43 Окружною виборчою комісією з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 прийнято оскаржувану постанову № 13 Про утворення дільничних виборчих комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 , якою утворено дільничні виборчі комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 згідно з додатками 1-83.

24. Згідно витягу з протоколу № 6 засідання ОВК від 11.03.2019 було затверджено оскаржувану постанову за - 18 голосів, проти - 0 голосів, утрималися - 10 голосів.

25. Актом приймання-передавання матеріально-технічних засобів від 11.03.2019 підтверджується передача комп'ютерів, телефонних апаратів, принтеру, програмного забезпечення Голові ОВК Кручініну О.С., актом від 12.03.2019 підтверджується встановлення оператором ПАТ Укртелеком обладнання для надання послуги не комутованого доступу до мережі Інтернет.

V. ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН

26. Відповідно до статті 11 Закону України Про вибори Президента України від 05.03.1999 № 474-XIV (далі - Закон № 474-XIV) виборчий процес - це здійснення суб'єктами, визначеними статтею 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

27. Згідно статті 12 Закону № 474-XIV суб'єктами виборчого процесу є:

1) виборець;

2) виборча комісія, утворена відповідно до цього Закону та Закону України Про Центральну виборчу комісію ;

3) кандидат на пост Президента України, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом;

4) партія, яка висунула кандидата на пост Президента України;

5) офіційний спостерігач від партії - суб'єкта виборчого процесу, від кандидата на пост Президента України, від громадської організації, який зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом.

28. Пунктом 3 частини першої статті 26 Закону № 474-XIV до повноважень окружної виборчої комісії щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України віднесено утворення дільничних виборчих комісій.

29. Порядок утворення дільничних виборчих комісій врегульований статтею 24 Закону № 474-XIV.

30. Дільнична виборча комісія утворюється відповідною окружною виборчою комісією не пізніш як за вісімнадцять днів до дня виборів у складі голови, заступника голови, секретаря та інших членів комісії у кількості не менше дев'яти осіб.

31. Право подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій (по одній особі до однієї виборчої комісії від одного кандидата) мають кандидати на пост Президента України. Подання щодо кандидатур до складу дільничних виборчих комісій вноситься до окружної виборчої комісії на паперових носіях та в електронному вигляді не пізніш як за двадцять три дні до дня виборів за підписом довіреної особи кандидата на пост Президента України у загальнодержавному або відповідному територіальному виборчому окрузі (частина друга статті 24 Закону № 474-XIV).

32. Відповідно до частини одинадцятої статті 24 Закону № 474-XIV:

- кожний суб'єкт подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій має право на пропорційну частку кожної категорії керівних посад у дільничних виборчих комісіях;

- частка керівних посад для кожного суб'єкта подання кандидатур до складу дільничних виборчих комісій в межах територіального виборчого округу визначається відповідно до кількості кандидатур, включених від цього суб'єкта до складу дільничних виборчих комісій, у відношенні до загальної кількості осіб, включених до складу дільничних виборчих комісій;

- особа, включена до складу дільничної виборчої комісії за поданням голови окружної виборчої комісії, може бути призначена на керівну посаду в цій комісії тільки у разі відсутності кандидатур на таку посаду від кандидатів на пост Президента України;

- розподіл керівних посад між суб'єктами подання в межах часток, визначених відповідно до цієї частини, визначається окружною виборчою комісією. При цьому повинна бути дотримана приблизна рівномірність територіального розподілу посад, отриманих представниками кожного суб'єкта подання.

33. Рішення про утворення дільничної виборчої комісії та про її склад, а також рішення про зміни в її складі, прийняті відповідно до вимог цього Закону, підлягають оприлюдненню в засобах масової інформації у відповідному регіоні не пізніш як на третій день з дня їх прийняття.

34. Згідно статті 28 Закону № 474-XIV основною формою роботи виборчої комісії є засідання, яке скликається головою комісії, в разі його відсутності - заступником голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретарем комісії.

35. На письмову вимогу третини складу виборчої комісії голова виборчої комісії або його заступник зобов'язаний скликати засідання комісії не пізніше наступного дня після отримання такої вимоги.

36. Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний (частина п'ята статті 28 Закону № 474-XIV).

37. На засіданнях виборчої комісії мають право бути присутніми без дозволу чи запрошення відповідної комісії лише члени виборчих комісій вищого рівня, кандидати на пост Президента України, їх довірені особи (не більше однієї довіреної особи від одного кандидата), офіційні спостерігачі від кандидатів на пост Президента України, партій - суб'єктів виборчого процесу, від громадських організацій (разом не більше ніж по дві особи від одного кандидата на пост Президента України, від партії, від громадської організації), а також офіційні спостерігачі від іноземних держав і міжнародних організацій, представники засобів масової інформації (не більше двох осіб від одного засобу масової інформації) (частина дев'ята статті 28 Закону № 474-XIV).

38. На засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи у разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов'язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії на їх вимогу не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії може бути наданий для ознайомлення суб'єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії (частина дванадцята статті 28 Закону № 474-XIV).

39. Рішення виборчої комісії приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від складу комісії (частина тринадцята статті 28 Закону № 474-XIV).

40. Рішення виборчої комісії з розглянутого питання письмово оформляється у формі постанови, яка повинна містити: найменування комісії; найменування постанови; дату, час та місце її прийняття і порядковий номер; мотивувальну частину з посиланням на обставини, що зумовили розгляд питання на засіданні комісії; посилання на конкретні положення нормативно-правових актів або постанову виборчої комісії вищого рівня чи судові рішення, якими керувалася комісія при прийнятті постанови; резолютивну частину. Постанова підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (засідання). З питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні рішення (частина чотирнадцята статті 28 Закону № 474-XIV).

41. Член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні і не згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, яка додається до відповідного протоколу засідання виборчої комісії (частина п'ятнадцята статті 28 Закону № 474-XIV).

42. Постанова, прийнята окружною чи дільничною виборчою комісією, не пізніше ранку наступного дня після дня її прийняття вивішується для загального ознайомлення на стенді офіційних матеріалів комісії, який обладнується в приміщенні комісії у місці, вільно доступному для відвідувачів.

43. У ці ж строки постанова, прийнята окружною виборчою комісією, надсилається через автоматизовану інформаційно-аналітичну систему до Центральної виборчої комісії, яка оприлюднює її на своєму офіційному веб-сайті невідкладно після надходження постанови (абзац перший частини шістнадцятої статті 28 Закону № 474-XIV).

44. Копія постанови, прийнятої окружною чи дільничною виборчою комісією, засвідчена головою виборчої комісії чи його заступником і секретарем виборчої комісії та скріплена печаткою виборчої комісії, видається суб'єкту виборчого процесу, якого вона стосується, на його вимогу не пізніше ніж через чотири години після її прийняття, а прийнятої напередодні дня голосування та в день голосування, - невідкладно (абзац другий частини шістнадцятої статті 28 Закону № 474-XIV).

45. Рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов'язковим для виконання. Ніхто не має права втручатися у діяльність виборчих комісій, за винятком випадків, передбачених законом (частини сімнадцята статті 28 Закону № 474-XIV).

46. Рішення виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване виборчою комісією вищого рівня або судом. У такому випадку виборча комісія вищого рівня має право прийняти рішення по суті питання (частина вісімнадцята статті 28 Закону № 474-XIV).

47. З питань поточної діяльності виборча комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом. Виборча комісія складає акти та протоколи. Акт комісії засвідчує певний факт або певну подію, виявлені і визнані комісією. Протокол комісії встановлює підсумки певних дій, виконаних комісією (частина двадцять друга статті 28 Закону № 474-XIV).

48. Відповідно до статті 29 Закону № 474-XIV статус члена окружної та дільничної виборчих комісій визначається цим Законом. Виборець може входити до складу лише однієї виборчої комісії, що здійснює підготовку та проведення виборів Президента України.

49. Згідно частини п'ятої статті 29 Закону № 474-XIV член виборчої комісії має право:

1) брати участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд виборчої комісії;

2) виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншим учасникам засідання запитання щодо порядку денного, вносити пропозиції з питань, віднесених до повноважень комісії;

3) за дорученням відповідної виборчої комісії перевіряти діяльність виборчих комісій нижчого рівня;

4) безперешкодно відвідувати всі приміщення виборчої комісії, знайомитися з усіма документами виборчої комісії, членом якої він є, та виборчих комісій нижчого рівня на відповідній території;

5) на відшкодування шкоди, заподіяної його життю, здоров'ю чи майну у зв'язку з виконанням обов'язків члена виборчої комісії, в порядку та розмірі, встановлених законодавством.

50. Згідно частини шостої статті 29 Закону № 474-XIV член виборчої комісії зобов'язаний:

1) додержуватися Конституції України, цього та інших законів України з питань підготовки і проведення виборів;

2) брати участь у засіданнях виборчої комісії;

3) виконувати рішення виборчої комісії та обов'язки, покладені на нього згідно з їх розподілом у комісії.

51. Член виборчої комісії має інші права та обов'язки відповідно до цього та інших законів України.

52. Відповідно до частини одинадцятої статті 85 Закону № 474-XIV при розподілі керівних посад у дільничних виборчих комісіях окружна виборча комісія забезпечує для кожного кандидата на пост Президента України рівну кількість посад голови та секретаря дільничної виборчої комісії (з можливим відхиленням від рівної кількості не більше ніж на одну посаду відповідно голови або секретаря комісії). Голова та секретар дільничної виборчої комісії не можуть бути представниками одного кандидата на пост Президента України.

53. Пунктом шостим частини дев'ятої статті 69 Закону № 474-XIV право складати акти про виявлення порушення цього Закону, що підписується ним та не менш як двома виборцями, які засвідчують факт цього порушення, із зазначенням їх прізвищ, імен, по батькові, місця проживання та адреси житла, та подавати його до відповідної виборчої комісії чи до суду належить офіційному спостерігачу від партії, кандидата на пост Президента України, громадської організації.

54. Процедура розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій врегульована Порядком розподілу керівних посад у дільничних виборчих комісіях з виборів Президента України між суб'єктами подання кандидатур до складу цих комісій , затвердженим постановою Центральної виборчої комісії від 25.03.2014 № 71 (далі - Порядок № 71).

55. Пропорційна частка кожної категорії керівних посад у дільничних виборчих комісіях окремо малих, середніх та великих звичайних та спеціальних виборчих дільниць для суб'єктів подання, кандидатури від яких включено до складу відповідних комісій, визначається у послідовності, визначеної пунктом 1.4 Порядку № 71.

56. Згідно пунктів 1.5, 1.6 Порядку № 71 призначення окружною виборчою комісією голови, заступника голови, секретаря кожної дільничної виборчої комісії звичайної та спеціальної виборчої дільниці відбувається одночасно з формуванням складу дільничних виборчих комісій та оформлюється однією постановою окружної виборчої комісії. Під час призначення на керівні посади суб'єктам подання забезпечується приблизна рівномірність територіального розподілу посад, отриманих представниками кожного суб'єкта подання.

57. Відповідно до пункту 1.8 Порядку № 71 визначення пропорційних часток керівних посад у дільничних виборчих комісіях звичайних та спеціальних виборчих дільниць для кожного суб'єкта подання кандидатур може здійснюватися за допомогою інформаційно-аналітичної системи Вибори Президента України Єдиної інформаційно-аналітичної системи Вибори .

VІ. ОЦІНКА СУДУ

58. Відповідно до частини шостої статті 103 Конституції України порядок проведення виборів Президента України встановлюється законом.

59. Спеціальним законом, що регламентує основні засади виборів Президента України та порядок їх проведення, в тому числі порядок формування персонального складу виборчих комісії, є Закон № 474-XIV.

60. В заявленому спорі позивач ОСОБА_5, як член Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25, оскаржує постанову вказаної виборчої комісії.

61. Відповідно до частини шостої та дев'ятої статті 277 КАС України рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій можуть бути оскаржені у порядку, передбаченому статтею 273 цього Кодексу, рішення, дії чи бездіяльність окружної виборчої комісії або члена такої комісії можуть бути оскаржені до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням окружної виборчої комісії в порядку, встановленому законодавством.

62. Статтею 273 КАС України визначені особливості провадження у справах щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності виборчих комісій, членів цих комісій.

63. Згідно частини першої статті 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії).

64. Виключний перелік суб'єктів виборчого процесу, визначений статтею 12 Закону № 474-XIV, не визначає серед суб'єктів виборчого процесу членів виборчих комісії.

65. Заявлений спір щодо оскарження рішення окружної виборчої комісії виник під час етапів виборчого процесу та стосується виборчого процесу, отже належить до спорів, пов'язаних з виборчим процесом.

66. Колегія суддів дійшла висновку, що позивач, як член виборчої комісії, не наділений правом оскаржувати рішення, дії або бездіяльність виборчих комісій, чи членів комісій, що є підставою для відмови у задоволенні позову.

67. Судом встановлено, що позивач брав участь у засіданні комісії, у тому числі прийнятті оскаржуваної постанови, незгоду із прийнятим рішення висловив в окремій думці, яку 13.03.2019 о 13:23 подав до ОВК, отже, реалізував права члена виборчої комісії.

68. Колегія суддів також враховує, що позивач є виборцем, який як суб'єкт виборчого процесу в порядку частини другої статті 273 КАС України може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії, членів цих комісій, якщо такі рішення, дія чи бездіяльність безпосередньо порушують його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі.

69. Позивач, як виборець, не обґрунтував, яким чином оскаржувана постанова порушує його виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі його особисто.

70. Під час розгляду справи порушення оскаржуваної постановою та діями особисто виборчих прав та інтересів позивача не встановлені.

71. Надаючи оцінку основному доводу позивача про незастосування окружною виборчою комісією при визначенні пропорційних часток керівних посад у дільничних виборчих комісіях звичайних та спеціальних виборчих дільниць для кожного суб'єкта подання кандидатур за допомогою інформаційно-аналітичної системи Вибори Президента України Єдиної інформаційно-аналітичної системи Вибори , суд зазначає, що пунктом 1.8 Порядку № 71 прямо встановлено,що визначення пропорційних часток керівних посад у дільничних виборчих комісіях може здійснюватись за допомогою вказаної системи.

72. При цьому, Порядком № 71 та Законом № 474-XIV, не встановлені умови обов'язкового використання системи у розглянутому випадку, а актом встановлення обладнання ПАТ Укртелеком підтверджується надання послуги доступу до мережі Інтернет з 12.03.2019, що виключає технічну можливість використання інформаційно-аналітичної системи під час прийняття оскаржуваної постанови.

VІ. ВИСНОВКИ СУДУ

73. З системного аналізу матеріалів справи та норм чинного законодавства, колегія суддів дійшла висновку про відсутність підстав для задоволення заявлених позовних вимог, що є підставою для відмови у задоволенні позову та покладення на позивача судових витрат, які не були сплачені під час подання цього позову.

74. Доказів наявності підстав для звільнення позивача від сплати судових витрат, клопотання про звільнення позивача від сплати судового збору суду не надано.

75. Керуючись статтями 241-246, 271-273, 277, 278 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

76. У задоволенні адміністративного позову члена окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 ОСОБА_5 (код НОМЕР_1, АДРЕСА_1) до Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 (ЄДРПОУ 42838743, АДРЕСА_2), Голови Окружної виборчої комісії з виборів Президента України територіального виборчого округу № 25 Кручініна Олександра Сергійовича (АДРЕСА_2) про визнання протиправними дії, скасування постанови та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

77. Стягнути з ОСОБА_5 (код НОМЕР_1, АДРЕСА_1) до спеціального фонду Державного бюджету України судовий збір у розмірі 768,40 грн. на рахунок УК у Чечел.р.м.Дніпра/Чечел.р/22030101 (код ЄДРПОУ 37989253, рахунок: 34316206084014, банк: Казначейство України (ЕАП), МФО: 899998, код класифікації доходів бюджету: 22030101).

78. Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог частини першої статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строк, передбачений частниною другої статті 278 Кодексу адміністративного судочинства України.

79. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

80. Повне рішення проголошено у судовому засіданні 13.03.2019.

Головуючий суддя Суддя Суддя І.О. Верба С.О. Конєва Н.Є. Сліпець

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.03.2019
Оприлюднено14.03.2019
Номер документу80403286
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/2316/19

Ухвала від 16.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 16.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Панченко О.М.

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Рішення від 13.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні