05.03.2019
Провадження № 2/331/78/2019
ЄУН № 331/2918/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2019 року місто Запоріжжя
Жовтневий районний суд міста Запоріжжя у складі:
головуючого - судді: Антоненко М.В.,
при секретарі: Андрієнко С.О.
розглянувши у загальному позовному провадженні справу за позовом Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Олександрівському району (місце реєстрації: м. Запоріжжя, вул. Олександрівська, буд. 26) до ОСОБА_1 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1) про стягнення надміру виплачених коштів у вигляді субсидій,
ВСТАНОВИВ:
Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Олександрівському району звернулося до суду з позовом до ОСОБА_1 про стягнення виплачених надміру коштів, у вигляді субсидій у розмірі 5527,55 грн.
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що згідно заяви про призначення житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 13.09.2016 р. гр. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, яка зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, управлінням призначена житлова субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, згідно рішення комісії по вирішенню питань, пов'язаних з наданням населенню житлових субсидій, пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям при районній адміністрації Запорізької міської ради по Олександрійському району від 27.09.2016 № 19 та рішень управління про призначення субсидії від 20.02.2017, від 27.03.2017, від 17.05.2017, від 15.06.2017 №111741 на період з вересня 2016 р. по квітень 2017 р., включно: розраховано субсидію на 1 місяць, з вересня 2016 р. по вересень 2016 р. включно на 1 місяць в сумі 345,28 грн., з жовтня 2016 р. по жовтень 2016 р. на 1 місць в сумі 1107,24 грн., на 4 місяці з листопада 2016 р. по лютий 2017 р. включно щомісячно в сумі 1588,58 грн., з березня 2017 р. по березень 2017 р. на 1 місяць в сумі 1605,32 грн., з квітня 2017 р. по квітень 2017 р. на 1 місяць в сумі 362,36 грн., та на період з травня 2017 р. по квітень 2018 р. включно. При перевірки правильності та повноти наданої ОСОБА_1 управлінню інформації про доходи державним соціальним інспектором управління виявлено, що ОСОБА_1 в декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 13.09.2016 р. в ІІ Всі види доходів, фактично проживаючих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які зареєстровані… за період з 01.01.2015 до 01.01.2016 року та в відомостях про доходи - вид доходу зазначила - виплати допомоги по безробіттю - Південний центр зайнятості виплати по договору - ТОВ Брайт і К , але не вказала у декларації, що отримала в 2 кварталі 2015 року дохід від продажу рухомого майна, що підтверджується довідкою про завантажені доходи з бази Державної фіскальної служби України від 29.11.2017 р., які повинні були бути враховані при розрахунку субсидії за період з 1 вересня 2016 р. по 30 квітень 2017 р., включно.
Рішенням управління від 05.12.2017 призначену ОСОБА_1 субсидію відмінено з листопада 2017 р. через подання невірних даних. Відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.95 р. № 848, громадянин несе відповідальність за надані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру; надання раніше призначеної субсидії припиняється: якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію і визначення її розміру, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії, - з місяця, в якому виявлено порушення. Сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями повертається ним за вимогою органу, що призначив субсидію. У разі коли громадянин добровільно не повернув надміру перераховану (виплачену) суму субсидії, питання про її стягнення органи, що призначають субсидії, вирішують у судовому порядку. З метою повернення надміру виплачених бюджетних коштів, листами від 24.01.2018 №03-02/323 управлінням ОСОБА_1 повідомлено щодо виявленої переплати державних коштів, у вигляді субсидії, запропоновано переплачені кошти повернути управленню до 24 лютого 2018 року, від 28.02.2018 № 03-02/901 заявнику запропоновано повернути переплачені кошти управлінню добровільно до 09 березня 2018 року. До теперішнього часу належна до повернення на розрахунковий рахунок управління сума у розмірі 5527,55 грн. у добровільному порядку відповідачем не повернута, заява про взяття зобов'язання щодо добровільного повернення коштів не подана до управління. У зв'язку з вище зазначеним, управління звернулося до суду та просить суд стягнути з ОСОБА_1 на користь управління 5527 грн. 55 коп. виплачених надміру коштів, у вигляді субсидій за період з 01.09.2016 р. по 30.04.2017 р., судові витрати покласти на відповідача по справі.
Ухвалою судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 06 липня 2018 року по справі відкрите провадження, ухвалено справу розглядати за правилами загального позовного провадження з повідомленням сторін. Справу призначено у підготовче судове засідання на 06.09.2018 року на 11 год. 30 хв.
Ухвалою судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 22 листопада 2018 року справу призначено до судового розгляду на 05.03.2019 року на 09 год. 00 хв.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та просила їх задовольнити, зазначивши, що вони є законними, обґрунтованими та підтвердженими наявними в матеріалах справи доказами та наданими в судовому засіданні поясненнями.
Представник відповідача та відповідач в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, вважають їх не обґрунтованими.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши усі докази у сукупності, вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, а також відповідача, суд вважає, що вимоги позивача законні та обґрунтовані, отже позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
У судовому засіданні встановлено, що згідно заяви про призначення житлової субсидії та декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 13.09.2016 р. гр. ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, яка зареєстрована за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_3, управлінням призначена житлова субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, згідно рішення комісії по вирішенню питань, пов'язаних з наданням населенню житлових субсидій, пільг та державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям при районній адміністрації Запорізької міської ради по Олександрійському району від 27.09.2016 № 19 та рішень управління про призначення субсидії від 20.02.2017, від 27.03.2017, від 17.05.2017, від 15.06.2017 №111741 на період з вересня 2016 р. по квітень 2017 р., включно: розраховано субсидію на 1 місяць, з вересня 2016 р. по вересень 2016 р. включно на 1 місяць в сумі 345,28 грн., з жовтня 2016 р. по жовтень 2016 р. на 1 місць в сумі 1107,24 грн., на 4 місяці з листопада 2016 р. по лютий 2017 р. включно щомісячно в сумі 1588,58 грн., з березня 2017 р. по березень 2017 р. на 1 місяць в сумі 1605,32 грн., з квітня 2017 р. по квітень 2017 р. на 1 місяць в сумі 362,36 грн., та на період з травня 2017 р. по квітень 2018 р. включно. (арк..с. 10-15).
Відповідно до п. 3 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.95 р. № 848 (станом на момент звернення до управління з заявою), призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється управліннями праці та соціального захисту населення.
До позову управління додано копію заяви та декларації ОСОБА_1, що датовані 13 вересня 2016 року (арк. с. 5).
Судом встановлено, що відповідачем в декларації від 13 вересня 2016 року зазначено в розділі ІІ Всі види доходів, фактично проживаючих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які зареєстровані… за період з 01.01.2015 до 01.01.2016 року та в відомостях про доходи - вид доходу - виплати допомоги по безробіттю - Південний центр зайнятості та виплати по договору - ТОВ Брайт і К .
Окрім цього, бланк декларації, який заповнений ОСОБА_1 власноручно та датований 13 вересня 2016 року, передбачає повідомлення громадянина про те, що особа усвідомлює, що у разі подання нею у неповному обсязі або недостовірних відомостей про осіб, які зареєстровані (фактично проживають) у житловому приміщенні /будинку, їх доходи і витрати, особі може бути відмовлено у призначенні житлової субсидії або припинено її надання. У такому разі особа зобов'язується повернути надміру перераховану (виплачену) суму житлової субсидії.
Тобто, зазначене дає суду підстави дійти до висновку, що ОСОБА_1 була обізнана про наслідки неповідомлення в повному обсязі відомостей про доходи, про що свідчить її особистий підпис в заяві та декларації, що подані нею до управління 13.09.2016 року.
Відповідно до п. 6, п. 7, п. 8, п. 12, п. 13 Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.95 р. № 848, (далі - постанова КМУ № 848), (в редакції станом на момент звернення особи з заявою до управління) субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб. Субсидія розраховується виходячи з кількості зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку) осіб, (осіб, які фактично проживають), яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги, у тому числі осіб, призваних на строкову військову службу. Кількість зазначених осіб визначається на початок місяця, з якого призначається субсидія.
Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається виходячи з розміру середньомісячного сукупного доходу осіб, зазначених у пункті 7 цього Положення, а субсидія для придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пісного побутового палива - виходячи з річного доходу осіб за попередній календарний рік. Якщо субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається у І кварталі року, середньомісячний сукупний дохід визначається за перші три квартали попереднього року, в інших випадках - за попередній календарний рік.
Для призначення субсидії громадянин, особа якого посвідчується паспортом або іншим документом, подає структурному підрозділу з питань соціального захисту населення за місцем реєстрації … : заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за встановленими формами; довідки про доходи - у разі зазначення в деклараціях інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС., Пенсійному фонді України… і не може бути отримана за запитом структурного підрозділу з питань соціального захисту населення у порядку, встановленому цим Положенням. У разі зазначення в декларації інших отриманих доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування, та неможливості підтвердити такі доходи довідкою до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру.
Громадянин несе відповідальність за надані відомості про доходи, майно, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на призначення субсидії та на визначення її розміру.
При перевірки правильності та повноти наданої ОСОБА_1 управлінню інформації про доходи державним соціальним інспектором управління виявлено, що ОСОБА_1 в декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії від 13.09.2016 р. в ІІ Всі види доходів, фактично проживаючих у житловому приміщенні (будинку) осіб, які зареєстровані… за період з 01.01.2015 до 01.01.2016 року та в відомостях про доходи - вид доходу зазначила - виплати допомоги по безробіттю - Південний центр зайнятості виплати по договору - ТОВ Брайт і К , але не вказала у декларації, що отримала в 2 кварталі 2015 року дохід від продажу рухомого майна, що підтверджується довідкою про завантажені доходи з бази Державної фіскальної служби України від 29.11.2017 р., які повинні були бути враховані при розрахунку субсидії за період з 1 вересня 2016 р. по 30 квітень 2017 р., включно, а також відомостями з державного реєстру осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків від 06.11.2018 №2418/0 , що підтверджують, що ОСОБА_1 нараховано та виплачено суму доходу 36500,00 грн. від ТОВ "МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ БРОКЕРСЬКИЙ ДІМ ФАВОРИТ", ЄДРПОУ 32844441. (арк. с. 18).
Рішенням управління від 05.12.2017 призначену ОСОБА_1 субсидію відмінено з листопада 2017 р. через подання невірних даних. (арк. с. 19).
Відповідно до п. 20 постанови Кабінету Міністрів України № 848, (в редакції станом на момент звернення особи з заявою до управління) надання раніше призначеної субсидії припиняється: якщо громадянин приховав або свідомо подав недостовірні дані про доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на субсидію і визначення її розміру, внаслідок чого йому була надміру перерахована сума субсидії, - з місяця, в якому виявлено порушення.
Сума субсидії, перерахованої (виплаченої) надміру внаслідок свідомого подання громадянином документів з недостовірними відомостями повертається ним за вимогою органу, що призначив субсидію. У разі коли громадянин добровільно не повернув надміру перераховану (виплачену) суму субсидії, питання про її стягнення органи, що призначають субсидії, вирішують у судовому порядку.
Відповідно до Порядку повернення коштів надміру виплачених за призначеними субсидіями, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства фінансів України, Міністерства юстиції України від 29.12.97 р. № 39/283/90/5 у разі виявлення при перевірці надання громадянами свідомо документів із неправильними відомостями управління вправі повернути ці кошти у судовому порядку (якщо їх не повернено в добровільно встановлений строк).
Згідно листа від 17.04.2018 №31/8-1957 Регіонального сервісного центру МВС в Запорізькій області на запит управління від 11.04.2018 №03-02/1512 зазначено, що за ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_4 ІПН НОМЕР_1 був зареєстрований транспортний засіб ВАЗ 2108, держномер АР6401СВ, 17.02.2015 знятий з реєстраційного обліку для реалізації довіреною особою ОСОБА_2, 15.04.2015 вищевказаний автомобіль зареєстрований за новим власником. Згідно інформації з електронної бази даних Регіонального сервісного центру МВС у Запорізькій області про транспортні засоби, зареєстровані за громадянами від 03.09.2018. 17.02.2015 власником транспортного засобу ВАЗ 2108, держномер АР6401СВ, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_4 ІПН НОМЕР_1 відвідано Нікопольське ВРЕР для зняття з обліку для реалізації цього транспортного засобу. 15.04.2015 зазначено, що Нікопольським ВРЕР було здійснено вторинну реєстрацію транспортного засобу, придбаного в торгівельній організації. (арк. с. 41).
Відповідно до цих документів вбачається, що в період з 01.04.2015 по 30.06.2015 ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_4 ІПН НОМЕР_1 отримано дохід у розмірі 36 500,00 грн. від продажу рухомого майна - транспортного засобу ВАЗ 2108, держномер АР6401СВ від ТОВ "МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ БРОКЕРСЬКИЙ ДІМ ФАВОРИТ", ЄДРПОУ 32844441, що здійснювало діяльність посередників у торгівлі машинами.
Таким чином, отриманий відповідачем дохід від продажу рухомого майна, є доходом громадянина, тому повинен бути задекларований при зверненні за призначенням житлової субсидії.
Згідно розрахунків управління від 21.01.2018 загальна сума надміру виплачених бюджетних коштів у вигляді субсидій становить 5527,55 грн., за період з 01.09.2016 р. по 30.04.2017 р. (арк. с.20-22).
З метою повернення надміру виплачених бюджетних коштів, листами від 24.01.2018 №03-02/323 управлінням ОСОБА_1 повідомлено щодо виявленої переплати державних коштів, у вигляді субсидії, запропоновано переплачені кошти повернути управленню до 24 лютого 2018 року (лист повернувся за закінченням терміну зберігання), від 28.02.2018 № 03-02/901 заявнику запропоновано повернути переплачені кошти управлінню добровільно до 09 березня 2018 року (лист повернувся за закінченням терміну зберігання). (арк. с. 23-27).
До теперішнього часу належна до повернення на розрахунковий рахунок управління сума у розмірі 5527,55 грн. у добровільному порядку відповідачем не повернута, заява про взяття зобов'язання щодо добровільного повернення коштів не подана до управління.
Відповідно до постанови КМУ № 848, у разі коли громадянин добровільно не повернув надміру перераховану (виплачену) суму субсидії, питання про її стягнення органи, що призначають субсидії, вирішують у судовому порядку.
За змістом ч. 2. ст. 328 ЦК України право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.
Враховуючи, що судом встановлено набуття ОСОБА_1 права власності на кошти у сумі 5527,55 грн. неправомірно шляхом неповідомлення в повному обсязі відомостей про доходи, вказані суми відповідачем у добровільному порядку до теперішнього часу не повернуті, суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позову.
При цьому, суд вважає, доводи відповідача, що вона не отримувала дохід в розмірі 36500,00 грн., що підтверджується її картковим рахунком в банку АТ КБ ПриватБанк не доведеними, відповідно до приписів ст. 81 ЦПК України, оскільки згідно відомостей з державного реєстру осіб - платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків від 06.11.2018 №2418/0 також підтверджується, що ОСОБА_1 нараховано та виплачено суму доходу 36500,00 грн. від ТОВ "МІЖРЕГІОНАЛЬНИЙ БРОКЕРСЬКИЙ ДІМ ФАВОРИТ", ЄДРПОУ 32844441.
При поданні позову до суду управлінням судовий збір не сплачувався, у зв'язку із звільненням від його сплати під час розгляду справи в усіх судових інстанціях виконавчих органів міських рад, на які покладено завдання щодо вирішення питань соціального захисту населення, відповідно до п. 19 ч. 1 ст. 5 Закону України Про судовий збір .
Відповідно до ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Інші судові витрати, пов'язані з розглядом справи, покладаються: 1) у разі задоволення позову - на відповідача. Тому, суд вважає необхідним стягнути з відповідача на користь держави судовий збір в розмірі 1762,00 грн.
Керуючись ст. 328 ЦК України, ст.ст. 3,4, 11-13, 19, 141, 259, 263, 265 ЦПК України, Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 р. № 848, суд
ВИРІШИВ:
Позов Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Олександрівському району до ОСОБА_1 про стягнення надміру виплачених коштів у вигляді субсидій - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, яка зареєстрована: ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь Управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Олександрівському району (одержувач: управління соціального захисту населення Запорізької міської ради по Олександрівському району: р/р № 35410006078412 в ГУДКСУ в Запорізькій області, МФО 813015, ОКПО 37573843) 5527,55 грн. (п'ять тисяч п'ятсот двадцять сім гривень 55 копійок), надміру виплачених коштів, у вигляді субсидій за період з 01.09.2016 року по 30.04.2017 року, включно.
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2, ідентифікаційний номер НОМЕР_1, яка зареєстрована: ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь держави (стягувач Державна судова адміністрація України, місце знаходження вул. Липська, буд. 18/5, м.Київ, 01601, отримувач: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код за ЄДРПОУ: 37993783, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача: 899998, рахунок отримувача: 31211256026001, код класифікації доходів бюджету: 22030106) судовий збір у розмірі 1762 гривні 00 копійок.
Рішення суду може бути оскаржене безпосередньо до Запорізького апеляційного суду шляхом подачі в тридцяти денний строк з дня проголошення рішення апеляційної скарги. В разі проголошення вступної та резолютивної частини або розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи, в той же строк з дня складання повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи через Жовтневий районний суд м. Запоріжжя .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя: М.В. Антоненко
Суд | Жовтневий районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 14.03.2019 |
Номер документу | 80411039 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Жовтневий районний суд м. Запоріжжя
Антоненко М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні