Постанова
від 28.02.2019 по справі 206/4962/17
ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 22-ц/803/473/19 Справа № 206/4962/17 Головуючий у першій інстанції: Маштак К.С. Суддя-доповідач: Красвітна Т. П.

Категорія: 53

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 лютого 2019 року колегія суддів Судової палати з розгляду цивільних справ Дніпровського апеляційного суду у складі:

головуючого - Красвітної Т.П.,

суддів: Свистунової О.В., Єлізаренко І.А.,

при секретарі Вітько Є.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро цивільну справу по апеляційній скарзі ОСОБА_3 на рішення Самарського районного суду м.Дніпропетровська від 11 січня 2018 року по справі за позовом ОСОБА_3 до Комунального закладу "Дніпропетровська міська клінічна стоматологічна поліклініка №4" Дніпропетровської обласної ради, треті особи: Дніпропетровська обласна рада, Департамент охорони здоров'я населення Дніпропетровської міської ради, Департамент охорони здоров'я Дніпропетровської обласної державної адміністрації, про стягнення недорахованої заробітної плати, -

ВСТАНОВИЛА:

У вересні 2017 року ОСОБА_3 звернулась до суду з даним позовом, посилаючись на те, що з 06.06.2011 вона працює в КЗ ДМКСП №4 ДОР на посаді завідувача зуботехнічної лабораторії. Протягом 2016 року відповідач здійснював нарахування позивачу заробітної плати з порушенням правил, які регулюють порядок і обсяг нарахування, а саме не в повному обсязі, що є порушенням ст. 97 КЗпП України. Відповідно до Міської цільової програми місцевих надбавок для працівників комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я та соціальних працівників на 2016-2020 роки, затвердженої рішенням Дніпровської міської ради від 29.12.2015 №6/2, позивач має право на муніципальну надбавку у розмірі 40% схемного окладу, що передбачений відповідною програмою. Таким чином, загальна сума заборгованості відповідача по сплаті заробітної плати за 2016 рік складає 6581,50 грн. Тому позивач просила стягнути з відповідача на свою користь заборгованість із заробітної плати за період з січня 2016 року по 30 листопада 2016 року в сумі 6581,50 грн.

Рішенням Самарського районного суду м. Дніпропетровська від 11 січня 2018 року в задоволенні позову відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_3, посилаючись на неповне з'ясування обставин справи, що мають значення для справи, порушення норм процесуального та неправильне застосування норм матеріального права, ставить питання про скасування оскаржуваного рішення та ухвалення нового про задоволення позову в повному обсязі.

Колегія суддів звертає увагу, що про час та місце слухання даної справи апеляційним судом сторони повідомлені належним чином у відповідності до вимог ст. 128-130 ЦПК України, що підтверджується письмовою розпискою представників сторін на аркуші справи 107 у томі 2.

Розглянувши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги та заявлених позовних вимог, колегія не знаходить підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування оскаржуваного рішення, виходячи з наступного.

Встановлено судом та стверджується зібраними у справі доказами, що позивач 24 березня 2011 року прийнята на роботу в КЗ "Міська клінічна стоматологічна поліклініка" №4" на посаду техніка зубного в зуботехнічну лабораторію згідно наказу №59-к від 23.03.2011року, що підтверджується копією трудової книжки позивача НОМЕР_1 (а.с. 5 т.1).

06 червня 2011 ОСОБА_3, згідно наказу №100-к від 06.06.2011 року, переведено на посаду завідувача зуботехнічної лабораторії (а.с. 5).

03 січня 2012 року КЗ "Міська клінічна стоматологічна поліклініка" №4" перейменовано у КЗ Дніпропетровська міська клінічна стоматологічна поліклініка №4 ДОР, відповідно до наказу №151 від 30.12.2011 року (а.с. 5 т.1).

Рішенням Дніпропетровської міської ради №6/2 від 29.12.2015 року Про затвердження Міської цільової програми місцевих надбавок для працівників комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я та соціальних працівників на 2016-2020 роки було затверджено Міську цільову програму місцевих надбавок для працівників комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я та соціальних працівників на 2016-2020 роки (а.с. 7 т.1).

Згідно пункту 2 вказаного вище рішення Дніпропетровської міської ради №6/2 від 29.12.2015 року, вирішено встановити, що департамент охорони здоров'я Дніпропетровської міської ради, управління освіти та науки Дніпропетровської міської ради, управління освіти та науки Дніпропетровської міської ради, управління у справах молоді та спорту Дніпропетровської міської ради, управління-служба у справах дітей Дніпропетровської міської ради, управління праці та соціального захисту населення Дніпропетровської міської ради та управління культури та мистецтв Дніпропетровської міської ради є відповідальними за виконання Міської цільової програми місцевих стимулів для працівників установ бюджетної сфери міста, крім працівників міської ради і районних у місті рад та їх виконавчих органів, на 2016-2020 роки.

За змістом розділу II "Мета програми" Додатку до рішення Дніпропетровської міської ради №6/2 від 29.12.2015 року, метою програми є створення необхідних умов для стабільного кадрового забезпечення, підвищення рівня укомплектованості працівниками бюджетних установ, їх престижу і соціального статусу, сприяння забезпеченню якісної освіти для учнів та вихованців закладів міста, поліпшення стану здоров'я населення, створення умов для розвитку здібностей і талантів мешканців, виховання творчої молоді та обдарованих дітей.

Пунктом 3 розділу III вказаного вище рішення Додатку до рішення Дніпропетровської міської ради №6/2 від 29.12.2015 року визначено, що реалізація програми буде здійснюватись за рахунок коштів міського бюджету.

Очікуваними результатами від виконання програми зазначено - сприяння престижу і підвищенню соціального статусу працівників соціально-культурної сфери, забезпеченню якісної освіти для учнів та вихованців закладів міста, поліпшенню стану здоров'я населення, створення умов для розвитку здібностей і талантів мешканців, вихованню творчої молоді та обдарованих дітей, забезпеченню кадрами працівників бюджетних установ міста (розділ V Додатку до рішення №6/2 від 29.12.2015 року "Очікувані результати виконання програми").

Із розрахункових листів за період з січня 2016 року по листопад 2016 року вбачається, що позивачу дійсно не нараховувалась муніципальна надбавка в розмірі 40% (а.с.8-10 т.1). Даний факт визнається відповідачем.

ОСОБА_3 28.08.2017 року звернулась до відповідача із заявою про здійснення виплати заборгованості по заробітній платі за 2016 рік (а.с.11 т.1).

Згідно листа КЗ Дніпропетровська міська клінічна стоматологічна поліклініка №4 ДОР №232 від 12.09.2017 року зазначено, зокрема, що ортопедичне відділення закладу, до складу якого входить зуботехнічна лабораторія, фінансується за рахунок отриманих власних фактичних надходжень на спеціальний рахунок від надання платних послуг населенню з ортопедичного лікування та зубопротезування; виплата муніципальної надбавки у розмірі 40% працівникам, виплата заробітної плати яких здійснюється за рахунок власних фактичних надходжень до спеціального фонду, Міською цільовою програмою місцевих надбавок для працівників комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я та соціальних працівників на 2016-2020 роках не передбачена (а.с.12-14 т.1).

Також, згідно листа Департаменту охорони здоров'я населення Дніпровської міської ради від 06.02.2017 №Д-30/14 на звернення позивача було зазначено, зокрема, що критерії надбавок, встановлених Міською цільовою програмою, визначені з наступного: по-перше, програмою передбачено встановлення надбавок для працівників бюджетної сфери, які утримуються за рахунок коштів міського бюджету; по-друге фінансування програми передбачено виключно для закладів, які належать до комунальної власності територіальної громади міста Дніпро (а.с.41-42 т.1).

Вказаним вище листом Департаменту охорони здоров'я населення Дніпровської міської ради від 06.02.2017 №Д-30/14 також зазначено, що позивач працює на посаді завідувача зуботехнічної лабораторії ортопедичного відділення КЗ Дніпропетровська міська клінічна стоматологічна поліклініка №4 ДОР; оплата праці працівників відділень зубопротезування проводиться за відрядно-преміальною системою за рахунок власних надходжень до спеціального фонду закладу; тобто, кошти міського бюджету на утримання госпрозрахункових відділень не передбачаються так, як такі відділення повністю утримуються за рахунок надання платних послуг, а видатки на заробітну плату залежать від обсягу наданих послуг. Виходячи з вищевикладеного, на працівників госпрозрахункових відділень дія програми не поширюється у зв'язку із тим, що посада позивача повністю утримується за рахунок платних послуг (а.с.41-42 т.1).

Згідно пункту 2.1.1. Статуту КЗ Дніпропетровська міська клінічна стоматологічна поліклініка №4 ДОР (нова редакція), затвердженого рішенням Дніпропетровської обласної ради №64-4/VІІ від 15.06.2016, встановлено, що основними напрямками діяльності закладу є, зокрема, забезпечення в повному обсязі висококваліфікованої спеціалізованої амбулаторної стоматологічної допомоги населенню Дніпропетровської області в цілодобовому режимі (а.с. 31-40 т.1).

За змістом 5.1.2. Статуту, заклад має право за згодою Органу управління майном створювати філії, відділення та інші відокремлені підрозділи з правом відкриття поточних і розрахункових рахунків. Положення про філії, відділення та інше узгоджується Органом управління майном.

Пунктами 6.5., 6.6. Статуту встановлено, зокрема, що керівник закладу встановлює плату за послуги у сфері охорони здоров'я відповідно до ст. 18 Основ законодавства України про охорону здоров'я з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України. Повноваження трудового колективу Закладу визначаються чинним законодавством та колективним договором (а.с.31-40, 66-71 т.1).

Також, згідно п. 1.1 Положення про ортопедичне відділення КЗ ДМКСП № 4 ДОР, затвердженого 20.10.2014 року головним лікарем КЗ ДМКСП № 4 ДОР ортопедичне відділення є структурним підрозділом КЗ ДМКСП № 4 ДОР, діяльність якого направлена на надання висококваліфікованої ортопедичної допомоги населенню (а.с.45-47 т.1).

Розділом №9 Фінансування Положення про ортопедичне відділення від 20.10.2014 року, визначено, що фінансування здійснюється згідно кошторису доходів та видатків спеціального фонду, який щорічно затверджується головним управлінням охорони здоров'я облдержадміністрації.

Згідно пункту 9.3 вказаного вище положення, джерелом фінансування ортопедичного відділення є кошти, отримані від населення, підприємств, організацій за надання платних ортопедичних послуг; кошти обласного бюджету, отримані на безкоштовне зубопротезування пільгових категорій населення; інші надходження згідно діючого законодавства.

Додатком №1 до Положення про ортопедичне відділення КЗ ДМКСП № 4 ДОР - Положенням про оплату праці працівників ортопедичного відділення КЗ ДМКСП №4 ДОР, встановлено, зокрема, що даним положенням встановлюється система оплати праці в ортопедичному відділенні, яке надає платні послуги із зубопротезування, а також, порядок визначення розміру основної та додаткової оплати працівникам відділення від виконання плану (а.с.48 т.1).

Додатком №2 до Положення про ортопедичне відділення КЗ ДМКСП № 4 ДОР - Положенням про преміювання працівників ортопедичного відділення КЗ ДМКСП №4 ДОР встановлено систему преміювання працівників ортопедичного відділення, яке надає платні послуги із зубопротезування, за результатами роботи відділення/виконання фінансового плану (а.с.49 т.1).

Статтею 94 КЗпП України визначено структуру заробітної плати, за змістом якої є основна заробітна плата, додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати.

Відповідно до ч. 1 вказаної вище статті основна заробітна плата це - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки). Вона встановлюється у вигляді тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок для робітників та посадових окладів для службовців

Додаткова заробітна плата це - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки , гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій (ч. 2 ст. 94 КЗпП України).

Інші заохочувальні та компенсаційні виплати. До них належать виплати у формі винагород за підсумками роботи за рік, премії за спеціальними системами і положеннями, виплати в рамках грантів, компенсаційні та інші грошові і матеріальні виплати, які не передбачені актами чинного законодавства або які провадяться понад встановлені зазначеними актами норми (ч. 3 ст. 94 КЗпП України).

Статтею 2 Закону України Про місцеве самоврядування в України визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст. Бюджет місцевого самоврядування (місцевий бюджет) - план утворення і використання фінансових ресурсів, необхідних для забезпечення функцій та повноважень місцевого самоврядування.

Згідно ч. 1 ст. 61 Закону України Про місцеве самоврядування в України , в редакції, чинній на час спірних правовідносин, органи місцевого самоврядування в селах, селищах, містах, районах у містах (у разі їх створення) самостійно розробляють, затверджують і виконують відповідні місцеві бюджети згідно з Бюджетним кодексом України.

За положеннями частини 2 вказаної вище статті районні та обласні ради затверджують районні та обласні бюджети, які формуються з коштів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання спільних проектів та з коштів, залучених на договірних засадах з місцевих бюджетів для реалізації спільних соціально-економічних та культурних програм, контролюють їх виконання.

Частиною 5 статі 61 Закону України Про місцеве самоврядування в України , в редакції, чинній на час спірних правовідносин, передбачено, що втручання державних органів у процес складання, затвердження і виконання місцевих бюджетів не допускається, за винятком випадків, передбачених цим та іншими законами.

Як зазначено вище, рішенням Дніпропетровської міської ради №6/2 від 29.12.2015 року Про затвердження Міської цільової програми місцевих надбавок для працівників комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я та соціальних працівників на 2016-2020 роки затверджена Міська цільова програма місцевих надбавок для працівників комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я та соціальних працівників на 2016-2020 роки, для працівників установ бюджетної сфери міста , яка мала здійснюватись за рахунок коштів міського бюджету.

Частиною 1 статті 2 Бюджетного кодексу України визначено, що бюджет це - план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду; бюджетна програма - сукупність заходів, спрямованих на досягнення єдиної мети, завдань та очікуваного результату, визначення та реалізацію яких здійснює розпорядник бюджетних коштів відповідно до покладених на нього функцій.

Виходячи з викладеного, колегія приходить до висновку, що зазначеним вище рішенням Дніпропетровської міської ради №6/2 від 29.12.2015 року було чітко визначено мету, цілі, завдання даної програми та коло осіб, на яких поширювалась дія прийнятого рішення, межі його застосування, а саме стимулювання працівників установ бюджетної сфери міста, забезпечення якісної освіти для учнів та вихованців закладів міста, забезпечення кадрами працівників бюджетних установ міста на 2016-2020 роки.

Тобто фінансування Міської цільової програми передбачено виключно для закладів, які належать до комунальної власності територіальної громади міста.

Однак, як встановлено, ОСОБА_3 працює у структурному підрозділі КЗ ДМКСП №4 ДОР, тобто в підпорядкуванні обласної ради , що підтверджується також статутом закладу.

Разом з тим, статтею 97 КЗпП України передбачено, зокрема, що форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються підприємствами, установами, організаціями самостійно у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами. Якщо колективний договір на підприємстві, в установі, організації не укладено, власник або уповноважений ним орган зобов'язаний погодити ці питання з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником), що представляє інтереси більшості працівників, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (ч. 2 статті).

Відповідно до ч. 3 ст. 97 КЗпП України конкретні розміри тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок робітникам, посадових окладів службовцям, а також надбавок, доплат, премій і винагород встановлюються власником або уповноваженим ним органом з урахуванням вимог, передбачених частиною другою цієї статті.

За положеннями статті 98 КЗпП України визначено, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Згідно Положення про відділення, фінансування відділення здійснюється згідно кошторису доходів та видатків спеціального фонду, який щорічно затверджується головним управлінням охорони здоров'я облдержадміністрації. Джерелом фінансування є кошти, отримані від населення, підприємств, організацій за надання платних ортопедичних послуг; кошти обласного бюджету, отримані на безкоштовне зубопротезування пільгових категорій населення; інші надходження згідно діючого законодавства.

Положенням про оплату праці ортопедичного відділення встановлено систему оплати праці в ортопедичному відділенні, а також порядок визначення розміру основної та додаткової оплати працівникам відділення.

З вказаного документу вбачається, що оплата праці даного відділення, яке надає платні послуги, зокрема надбавки, премії, розраховується на підставі виконання/невиконання фінансового плану.

Положенням про преміювання працівників ортопедичного відділення передбачено систему преміювання працівників, ортопедичного відділення, яке надає платні послуги із зубопротезування, за результатами роботи відділення.

Виходячи з викладеного, надавши належної оцінки представленим у справі доказам, у їх сукупності; приймаючи до уваги, що ортопедичне відділення, яке є структурним підрозділом КЗ ДМКСП № 4 ДОР, фінансується за рахунок отриманих власних фактичних надходжень на спеціальний рахунок від надання платних послуг населенню з ортопедичного лікування та зубопротезування, є госпрозрахунковим, що передбачено Положенням про ортопедичне відділення; встановивши, що КЗ ДМКСП № 4 ДОР підпорядковується Дніпропетровській обласній раді, а рішення Дніпропетровської міської ради №6/2 від 29.12.2015 року Про затвердження Міської цільової програми місцевих надбавок для працівників комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я та соціальних працівників на 2016-2020 роки не розповсюджується на відповідача, - колегія приходить до висновку про відсутність підстав для нарахування ОСОБА_3 надбавки у розмірі 40% на підставі вказаного рішення.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про неправильне застосування районним судом норм матеріального права та порушення норм процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи, а лише зводяться до переоцінки доказів.

Суд звертає увагу, що, відповідно до ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 82 цього Кодексу. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Згідно ст. 89 ЦПК України, виключне право оцінки доказів належить суду, який має оцінювати докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Таким чином, колегія приходить до висновку про необхідність залишення апеляційної скарги без задоволення, а оскаржуваного рішення місцевого суду - без змін.

Керуючись ст.ст. 259, 268, 367, 375, 381-383 ЦПК України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу ОСОБА_3 - залишити без задоволення.

Рішення Самарського районного суду м. Дніпропетровська від 11 січня 2018 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та протягом тридцяти днів може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги до Верховного Суду.

Головуючий

Судді

СудДніпровський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2019
Оприлюднено14.03.2019
Номер документу80425107
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —206/4962/17

Ухвала від 15.04.2019

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Хопта Сергій Федорович

Постанова від 28.02.2019

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Ухвала від 05.03.2019

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Ухвала від 27.12.2018

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Ухвала від 17.10.2018

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Ухвала від 30.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Пищида М. М.

Ухвала від 20.02.2018

Цивільне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Посунся Н. Є.

Ухвала від 20.02.2018

Цивільне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Посунся Н. Є.

Ухвала від 29.05.2018

Цивільне

Апеляційний суд Дніпропетровської області

Пищида М. М.

Рішення від 11.01.2018

Цивільне

Самарський районний суд м.Дніпропетровська

Маштак К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні