УХВАЛА
11 березня 2019 року
Київ
справа №817/1361/18
касаційне провадження №К/9901/5610/19
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Шипуліної Т.М. розглянув матеріали касаційної скарги ОСОБА_1 на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 21.09.2018 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.01.2019 у справі №817/1361/18 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 25.02.2019 звернулася до суду касаційної інстанції із касаційною скаргою на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 21.09.2018 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.01.2019.
Перевіряючи касаційну скаргу на відповідність вимогам процесуального закону - Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про залишення її без руху з огляду на наступне.
Відповідно до частини четвертої статті 330 Кодексу адміністративного судочинства України до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.
До касаційної скарги не додано документ про сплату судового збору.
Позивачем у касаційній скарзі заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору.
Правовою підставою для звільнення від сплати судового збору позивачем визначено пункт 8 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір", а фактичною те що ОСОБА_1 є вдовою померлого ветерана війни.
Крім того, в обґрунтування фактичних підстав для звільнення від сплати судового збору ОСОБА_1 посилається на скрутний майновий стан.
До касаційної скарги на підтвердження підстав звільнення від сплати судового збору позивачем додано копію посвідчення від 16.02.2012 серії НОМЕР_2 на ім'я ОСОБА_1, пред'явник якого має право на пільги, встановлені законодавством України для сімей загиблих (померлих) ветеранів війни.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI.
Перелік суб'єктів, які звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях, встановлений частиною першою статті 5 Закону України "Про судовий збір".
Згідно з пунктом 8 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір" від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються особи з інвалідністю внаслідок Другої світової війни та сім'ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи.
Посилання скаржника на пункт 8 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір" як на підставу звільнення від сплати судового збору є необґрунтованими, оскільки ОСОБА_1 до касаційної скарги не додано належних доказів на підтвердження того, що вона є членом сім'ї воїна (партизана), який загинув чи пропав безвісти, або прирівняної до них у встановленому порядку особи, а надані нею документи не підтверджують такого статусу.
Статус осіб з інвалідністю внаслідок Другої світової війни та сім'їв воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняних до них у встановленому порядку осіб регулюється Законом України "Про статус ветеранів війни, гарнантії їх соціального захисту, з якого вбачається, що ОСОБА_1 не відноситься до таких осіб.
В контексті вказаних норм, суд дійшов висновку про те що, позивач не є особою на яку розповсюджується дія пункту 8 частини першої статті 5 Закону України "Про судовий збір" щодо звільнення від сплати судового збору.
Інші посилання позивача, які на її думку надають право на звільнення від сплати судового збору не підтверджені ОСОБА_1 належними доказами та не можуть вважатися достатньою підставою для звільнення від сплати судового збору, з огляду на наступне.
Так, частиною другою статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
За приписами частини першої статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Таким чином, для вирішення клопотання сторони про звільнення від сплати судових витрат на підставі допустимих, належних і достатніх доказів суду слід з'ясувати майновий стан особи.
Особа, яка вважає свій майновий стан таким, що не дозволяє їй сплатити судовий збір має надати суду допустимі, належні і достатні докази щодо такого стану.
Додані позивачем до касаційної скарги висновки лікарів про захворювання підтверджують лише стан здоров'я у позивача.
Позивач, який вважає свій майновий стан таким, що не дозволяє оплатити судовий збір за подання позову до суду, має надати суду достатні докази про отримані доходи: довідку Управління Пенсійного фонду щодо наявності/відсутності пенсійних виплат за 2018 рік; докази, які б підтверджували, що у позивача немає відкритих рахунків у банківських установах або довідку про стан рахунків за їх наявності.
З урахуванням наведеного суд касаційної інстанції прийшов до висновку, що клопотання позивача про звільнення від сплати судового збору за подання касаційної скарги не підлягає задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (в редакції, чинній на час звернення до суду з позовом - травень 2018 року) судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Станом на 01.01.2018 прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 1762 гривень (стаття 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" ).
У відповідності до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 №3674-VI (в редакції, чинній на дату звернення до суду з позовом - травень 2018 року) ставка за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою, становила 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У справі подано позовну заяву майнового характеру - визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 23.04.2018 № 0063025202 на суму 8258,85грн.
Таким чином, судовий збір за подання до адміністративного суду вказаного позову складає 704,80грн.
Отже, судовий збір, який необхідно сплатити при поданні касаційної скарги, становить: 704,80грн. х 200% = 1409,60грн.
Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів: УДКСУ у Печерському районі. Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897. Банк отримувача: Казначейство України (ЕАП). Код банку отримувача (МФО): 899998. Рахунок отримувача: 31219207026007. Код класифікації доходів бюджету: 22030102 Судовий збір (Верховний Суд, 055) . Символ звітності банку: 207.
Згідно з частиною другою статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, частиною другою якої передбачено залишення позовної заяви без руху із зазначенням її недоліків, способу та строку для їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Враховуючи викладене, касаційну скаргу необхідно залишити без руху, встановивши строк, протягом якого скаржник має усунути вказані недоліки та надати суду касаційної інстанції:
документ про сплату судового збору за подання касаційної скарги у встановленому законом порядку та розмірі.
Керуючись частиною другою статті 169, статтями 132, 133, частиною другою статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України, -
УХВАЛИВ:
1. Відмовити ОСОБА_1 у задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору за подання касаційної скарги на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 21.09.2018 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.01.2019 у справі №817/1361/18.
2. Касаційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 21.09.2018 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.01.2019 у справі №817/1361/18 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування рішення - залишити без руху.
3. Встановити скаржнику строк для усунення недоліків касаційної скарги у десять днів з дня вручення копії ухвали про залишення касаційної скарги без руху.
4. Направити скаржнику копію ухвали про залишення касаційної скарги без руху для виконання.
Ухвала набирає законної сили з моменту и підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Верховного Суду Т.М.Шипуліна
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2019 |
Оприлюднено | 17.03.2019 |
Номер документу | 80480967 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Шипуліна Т.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні