ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
УХВАЛА
про відмову у забезпеченні позову
13 березня 2019 року м. Київ № 640/4062/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши заяву Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Правозахисна спілка інвалідів" про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Правозахисна спілка інвалідів" до Фонду соціального захисту інвалідів, третя особа - Міністерство соціальної політики України, про визнання протиправним та нечинним наказу в частині,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва, (також далі - суд) , надійшов позов Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Правозахисна спілка інвалідів", (далі - позивач) , до Фонду соціального захисту інвалідів, (далі - відповідач) , третя особа - Міністерство соціальної політики України, (далі - третя особа) , про визнання протиправними та не чинними пункти 1 (про затвердження Положення Робочої групи з розгляду та оцінювання пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань осіб з інвалідністю щодо надання фінансової підтримки у відповідному році, що додається (Додаток 1)) та 2 (Про затвердження складу Робочої групи з розгляду та оцінювання пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань осіб з інвалідністю щодо надання фінансової підтримки у відповідному році, що додається (Додаток 2)) Наказу від 15 лютого 2019 року №17 Фонду соціального захисту інвалідів "Про організацію виконання постанови Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 №183" з моменту його прийняття.
Одночасно із позовом позивачем подано до суду письмову заяву про забезпечення позову шляхом зупинення дії пунктів 1 (про затвердження Положення Робочої групи з розгляду та оцінювання пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань осіб з інвалідністю щодо надання фінансової підтримки у відповідному році, що додається (Додаток 1)) та 2 (Про затвердження складу Робочої групи з розгляду та оцінювання пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань осіб з інвалідністю щодо надання фінансової підтримки у відповідному році, що додається (Додаток 2)) Наказу від 15 лютого 2019 року №17 Фонду соціального захисту інвалідів "Про організацію виконання постанови Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 №183" та заборони врахування прийнятих рішень та/або висновків та/або пропозицій Робочої групи з розгляду та оцінювання пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань осіб з інвалідністю щодо надання фінансової підтримки у відповідному році всім органам державної влади та управління, установам, підприємствам та організація всіх форм власності, (далі - подана заява) .
В обґрунтування поданої заяви позивачем зазначено, зокрема, що наявні очевидні ознаки протиправності оскаржуваного наказу в частині, на підставі якого можуть бути прийняті незаконні рішення, висновки та пропозиції щодо надання фінансової підтримки у відповідному році всім органам державної влади та управління, установам, підприємствам та організація всіх форм власності, а тому невжиття заходів забезпечення позову істотно ускладнить чи унеможливить виконання рішення суду, ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав та інтересів позивача.
Так, відповідно до ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України, (далі - КАС України) , заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Розглядаючи та вирішуючи подану заяву, суд звертає увагу, що згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 150, ч.ч. 1, 2 ст. 151 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:
1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або
2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Позов може бути забезпечено:
1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта;
2) забороною відповідачу вчиняти певні дії;
3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії;
4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору;
5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.
У ході розгляду поданої заяви судом не виявлено існування очевидних ознак протиправності оскаржуваного наказу в частині та порушення ним прав, свобод або інтересів позивача, а також не встановлено, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він має намір звернутися до суду.
При цьому, наявність очевидних ознак протиправності оскаржуваного наказу в частині може бути виявлена судом тільки на підставі з'ясування фактичних обставин справи, а також оцінки належності, допустимості, достовірності та достатності як кожного доказу окремо, так і достатності та взаємного зв'язку наявних у матеріалах справи доказів у їх сукупності.
Таким чином, перевіривши зазначені у поданій заяві доводи на предмет їх відповідності вище викладеним нормам та з'ясованим судом обставинам, а також оцінивши додані до неї докази, суд прийшов до висновку про необґрунтованість поданої заяви та, як наслідок, про відсутність підстав для її задоволення, оскільки за відсутності, станом на час розгляду поданої заяви, очевидних ознак протиправності оскаржуваного наказу в частині, зупинення дії пунктів 1 (про затвердження Положення Робочої групи з розгляду та оцінювання пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань осіб з інвалідністю щодо надання фінансової підтримки у відповідному році, що додається (Додаток 1)) та 2 (Про затвердження складу Робочої групи з розгляду та оцінювання пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань осіб з інвалідністю щодо надання фінансової підтримки у відповідному році, що додається (Додаток 2)) Наказу від 15 лютого 2019 року №17 Фонду соціального захисту інвалідів "Про організацію виконання постанови Кабінету Міністрів України від 14.03.2018 №183" та заборона відповідачу врахувати прийняті рішення та/або висновки та/або пропозиції Робочої групи з розгляду та оцінювання пропозицій всеукраїнських громадських об'єднань осіб з інвалідністю щодо надання фінансової підтримки у відповідному році всім органам державної влади та управління, установам, підприємствам та організація всіх форм власності є фактично прийняттям судового рішення без розгляду справи по суті, що не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
На підставі вище викладеного, керуючись ст.ст. 150, 151, 154, 241-243, 248 КАС України, суд -
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні заяви Всеукраїнської громадської організації інвалідів "Правозахисна спілка інвалідів" про забезпечення позову.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.
Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Ухвалу про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2019 |
Оприлюднено | 22.03.2019 |
Номер документу | 80574493 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шрамко Ю.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні