Рішення
від 25.03.2019 по справі 0840/2944/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

25 березня 2019 року Справа № 0840/2944/18 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовом          Товариства з обмеженою відповідальністю «Аллер Пром» (69035, м. Запоріжжя, вул. Сєдова, буд. 7, оф. 12; адреса для листування: 69005, м. Запоріжжя, вул. Гагаріна, буд. 8, оф. 69)

до                     Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166)

про                     скасування податкового повідомлення-рішення,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Аллер Пром» (далі – позивач) до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі – відповідач), в якій позивач просить суд скасувати податкове повідомлення-рішення від 06.07.2018 №0073985001 (форма “Н”), яким позивачу донараховано штрафну суму в загальному розмірі 72 049,66 грн. за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, визначених ст. 201 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою суду від 25.07.2018 позовну заяву залишено без руху. Надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви строком 10 днів від дня одержання ухвали суду про залишення позовної заяви без руху. В межах встановленого строку позивачем усунуто недоліки позовної заяви.

У зв'язку з тим, що суддя Запорізького окружного адміністративного суду Бойченко Ю.П. перебувала у щорічній оплачуваній відпустці в період часу з 13.08.2018 по 02.09.2018 включно, розгляд питання про відкриття провадження в адміністративній справі проводився з першого робочого дня, тобто з 03.09.2018.

Ухвалою суду від 03.09.2018 відкрито провадження в адміністративній справі №0840/2944/18 та призначено підготовче засідання на 01.10.2018.

Протокольною ухвалою суду від 01.10.2018 відкладено підготовче засідання до 23.10.2018.

Ухвалою суду від 23.10.2018, за клопотанням представників сторін, продовжено строк підготовчого провадження та відкладено розгляд справи до 27.11.2018.

Протокольною ухвалою суду від 27.11.2018 закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 18.12.2018.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що податковим повідомлення-рішення від 06.07.2018 №0073985001 до ТОВ «Аллер Пром» застосовано штраф у розмірі 72 049,66 грн. за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних, визначених ст. 201 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних. Водночас, при спробі реєстрації податкових накладних за листопад – грудень 2017 року позивач отримав відмову, із зазначенням причин: «Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку. Можливо припинено дію Договору про визнання електронних документів». На думку позивача, вказане свідчить про неналежне виконання контролюючим органом умов Договору про визнання електронних документів від 15.12.2016 №151220162, у зв'язку із чим підприємство позбавлено можливості своєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Просить задовольнити позовні вимоги.

Відповідач позов не визнав, надав відзив (вх. від 01.10.2018 №30739), в якому посилається на норми Податкового кодексу України та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 та зазначає, що за результатами камеральної перевірки, результати якої оформлено актом від 13.06.2018 №1352/08-01-50-01/40927904, встановлено порушення ТОВ «Аллер Пром» граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. У задоволенні позову просить відмовити.

18.12.2018 представник в судове засідання не прибув, заяв або клопотань суду не направив, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.

Від представника відповідача надійшла заява (вх. від 18.12.2018 №41735) про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Частиною 3 статті 194 КАС України визначено, що учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності.

За правилами, встановленими ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи неявку представника позивача, заяву представника відповідача, розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження.

Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Аллер Пром» (код ЄДРПОУ 40927904) зареєстроване в якості юридичної особи.

15.12.2016 між ТОВ «Аллер Пром» та Запорізькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області (відділення в Олександрівському районі) укладено договір про визнання електронних документів №151220162.

Предметом вказаного договору є визнання податкових документів, поданих платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органів ДФС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу.

Відповідно до пп. 3.1 п. 3 розділу 3 Договору орган ДФС зобов'язаний забезпечити приймання податкових документів в електронному вигляді платника податків у термін, визначений законодавством для податкових документів в паперовому вигляді, та їх комп'ютерну обробку.

На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, у порядку ст. 76 Податкового кодексу України ГУ ДФС у Запорізькій області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації податкових накладних за листопад, грудень 2017 року ТОВ «Аллер Пром», за результатами якої складено акт від 13.06.2018 №1352/08-01-50-01/40927904.

Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог, встановлених п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, а саме перевищення терміну реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцю – платнику ПДВ, в Єдиному реєстрі податкових накладних.

На підставі акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 06.07.2018 №0073985001, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 72049,66 грн.

Не погоджуючись з даним податковим повідомленням-рішенням, ТОВ «Аллер Пром» звернулось до суду з адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПК України).

Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України (тут та надалі – у чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регулюється Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (далі – Порядок).

Відповідно до п. 5 Порядку податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України “Про електронний цифровий підпис”, “Про електронні документи та електронний документообіг” та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція) (п. 13 Порядку).

За правилами, встановленими пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов'язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Як зазначає у позовній заяві ТОВ «Аллер Пром», ним, засобами електронного зв'язку надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: від 15.11.2017 №21, від 21.11.2017 №26, від 13.11.2017 №16, від 17.11.2017 №24, від 22.11.2017 №27, від 17.11.2017 №23, від 22.11.2017 №28, від 14.11.2017 №20, від 24.11.2017 №29, від 14.11.2017 №33, від 30.11.2017 №36, від 29.11.2017 №38, від 28.11.2017 №39, від 27.11.2017 №40, від 27.11.2017 №37, від 18.12.2017 №21, від 20.12.2017 №24, від 11.12.2017 №14, від 13.12.2017 №17, від 26.12.2017 №28, від 26.12.2017 №25, від 11.12.2017 №9, від 18.12.2017 №22, від 13.12.2017 №19, від 26.12.2017 №26, від 11.12.2017 №15, від 14.12.2017 №20, від 19.12.2017 №23, від 08.12.2017 №5, від 11.12.2017 №40, від 11.12.2017 №41, від 11.12.2017 №32, від 04.12.2017 №30, від 08.12.2017 №29, від 08.12.2017 №31, від 11.12.2017 №36, від 14.12.2017 №40, від 11.12.2017 №37, від 11.12.2017 №24, від 01.12.2017 №33, від 26.12.2017 №35, від 13.12.2017 №38, від 11.12.2017 №39, проте отримано відмову, із зазначенням причин: «Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку. Можливо припинено дію Договору про визнання електронних документів».

За визначенням частини першої статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною першою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Разом з цим, позивачем до матеріалів справи не надано жодних доказів, на яких ґрунтуються його позовні вимоги: ані копій вищезазначених податкових накладних, ані доказів їх надіслання на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (Квитанцій №1) із зазначенням причин відмови, про які вказує підприємство.

За таких обставин, ТОВ «Аллер Пром» не доведено, що ним дійсно вчинено дії, спрямовані на реєстрацію податкових накладних, складених у листопаді – грудні 2017 року у встановлений ст. 201 ПК України термін, а тому у суду відсутні підстави для скасування податкового повідомлення-рішення від 06.07.2018 №0073985001 та задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Частиною другою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Керуючись статтями 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Аллер Пром» - відмовити.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення у повному обсязі виготовлено та підписано 25.03.2019.

Суддя                                                                      Ю.П. Бойченко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80657801
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0840/2944/18

Постанова від 24.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 25.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 25.03.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 03.09.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

Ухвала від 25.07.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Бойченко Юлія Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні