ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1.380.2019.001396
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 березня 2019 року
м. Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Сакалоша В.М.,
за участю секретаря судового засідання Михайленко Б.С.,
представника заявника ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за заявою Головного управління ДФС у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю Софас про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна,-
В С Т А Н О В И В :
26.03.2019 о 16:35 год до Львівського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління ДФС у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області, заявник) до товариства з обмеженою відповідальністю Софас (ТзОВ Софас , відповідач) про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна.
Підставою звернення заявника до суду з цією заявою стало прийняття начальником ГУ ДФС у Львівській області 26.03.2019 о 10:40 рішення № 16131/10/14.12-16 про застосування адміністративного арешту майна платника податків, а саме - застосовано умовний адміністративний арешт майна ТзОВ Софас , що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: 80040, Львівська область, Сокальський район, смт. Жвирка, вул. Л. Українки, 32. Таке рішення прийнято у зв'язку з відмовою директора ТзОВ Софас ОСОБА_3 допустити посадових осіб ГУ ДФС у Львівській області до проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Софас з питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018.
Представник заявника у судовому засіданні вимоги заяви підтримав, наполягав на тому, що відмова платника податків у допуску до проведення перевірки була необґрунтованою, посадовим особам ТзОВ Софас було пред'явлено направлення на перевірку та копію наказу ГУ ДФС у Львівській області № 1801 від 22.03.2019 про проведення перевірки.
Представник ТзОВ Софас заперечив стосовно задоволення заявлених вимог, просив у задоволенні заяви відмовити у зв'язку із наявністю між сторонами спору про право. У відзиві на заяву про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна ТзОВ Софас від 27.03.2019 вказано, зокрема, що ТзОВ Софас подано позовну заяву до Львівського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування наказу ГУ ДФС у Львівській області, на підставі якого була проведена документальна позапланова перевірка платника. До відзиву долучено копію позовної заяви ТзОВ Софас до ГУ ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування наказу від 22.03.2019 № 1801 з відміткою про отримання її судом.
Суд заслухав пояснення представників сторін, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази та встановив наступне.
22 березня 2019 начальником ГУ ДФС у Львівській області прийнято наказ № 1801 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТзОВ Софас (код ЄДРПОУ 32704124) з питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, встановлено термін проведення перевірки з 25 березня 2019 року тривалістю 15 робочих днів.
Перевірка ТзОВ Софас не була проведена з підстав недопуску до проведення перевірки, що заявник підтверджує актом про відмову у допуску посадових осіб ГУ ДФС у Львівській області до проведення документальної позапланової перевірки ТзОВ Софас від 25.03.2019 № 262/32704124.
Представник товариства стверджує, що підставою для недопущення посадових осіб ГУ ДФС у Львівській області до проведення документальної перевірки є протиправність наказу ГУ ДФС у Львівській області № 1801 від 22.03.2019, його невідповідність та оформлення з порушенням вимог встановлених Податковим кодексом України, зокрема п.81.1 ст.81, п.п.78.1.12 п.78.1 ст.78 ПК України.
26 березня 2019 року начальником ГУ ДФС у Львівській області прийнято рішення № 16131/10/1412-16 про застосування умовного адміністративного арешту майна Товариства з обмеженою відповідальністю Софас (код ЄДРПОУ 32704124), що перебуває (розміщене, зберігається) за адресою: 80040, Львівська область, Сокальський район, смт. Жвирка, вул. Л. Українки, 32.
З метою підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків контролюючий орган звернувся до суду.
При вирішенні спору, суд застосовує наступні норми права.
Відповідно до підпункту 94.2.3. пункту 94.2 статті 94 Податкового кодексу України (надалі ПК України) арешт майна може бути застосовано, якщо платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу.
Відповідно до пункту 81.1 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення, фактичної перевірки за умови пред'явлення, таких документів: 1) направлення на проведення такої перевірки; 2) копії наказу про проведення перевірки; 3) службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Згідно з абзацом п'ятим пункту 81.1 статті 81 ПК України непред'явлення або ненадіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Відмова платника податків та/або посадових (службових) осіб платника податків (його представників або осіб, які фактично проводять розрахункові операції) від допуску до перевірки на інших підставах, ніж визначені в абзаці п'ятому цього пункту, не дозволяється.
Таким чином, зазначена норма ПК України надає право платнику податків у разі непред'явлення, платнику податків цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, не допустити посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення виїзної планової перевірки.
Жодних інших підстав для не допуску працівників ДФС до проведення планової виїзної перевірки ПК України не передбачає.
Податковим кодексом України не надано право платнику податків самостійно визначатися про допущення чи не допущення до податкової перевірки у зв'язку з претензіями до підстав її призначення. Свою незгоду з підставами призначення перевірки платник податків може висловити у скарзі керівнику контролюючого органу або ж зверненням до адміністративного суду з відповідною позовною заявою.
Верховним Судом в постановах від 15.08.2018 у справі №804/1453/17 та від 22.05.2018 у справі № 808/1030/17 висловлені правові позиції, про те, що спір про право має місце в разі, якщо предметом спору є правовідносини, існування яких є передумовою виникнення підстав для застосування спеціальних заходів. Зокрема, спір про право наявний у разі, коли платник податків висловлює незгоду з рішенням податкового органу, що було підставою для виникнення обставин для внесення відповідного подання.
В обох зазначених постановах Верховним Судом, таким спором про право було визнано оскарження в судовому порядку платником податків наказу контролюючого органу про проведення перевірки.
Суд з'ясував, що ТзОВ Софас оскаржує у суді наказ № 1801 від 22.03.2019 року про проведення документальної позапланової виїзної перевірки, на підтвердження чого долучено копію позовної заяви ТзОВ Софас до ГУ ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування наказу Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ Софас № 1801 від 22.03.2019 з відміткою про отримання її судом.
Підсумовуючи наведене, суд встановив, що ТзОВ Софас заперечує законність проведення перевірки, не допуск до якої й зумовив звернення ГУ ДФС у Львівській області із позовною заявою про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна ТзОВ Софас . Товариство вчиняє дії направлені на відновлення порушеного, на його думку, права шляхом оскарження наказу ГУ ДФС у Львівській області № 1801 від 22.03.2019 Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТзОВ Софас .
Таким чином, між сторонами виник спір про право. Існування у спірних правовідносинах спору про право виключає можливість розгляду позовної заяви контролюючого органу про підтвердження обгрунтованості адміністративного арешту майна платника податків.
За наведених обставин, суд дійшов висновку, що позов ГУ ДФС у Львівській області про підтвердження обґрунтованості умовного адміністративного арешту майна платника податків ТзОВ Софас застосованого згідно з рішенням від 26.03.2019 № 16131/10/1412-16 не підлягає до задоволення, а відтак у задоволенні такого слід відмовити.
Керуючись статтями 2, 5-11, 12, 72-77, 90, 241-246, 250, 255, 257-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні заяви Головного управління ДФС у Львівській області до товариства з обмеженою відповідальністю Софас про підтвердження обґрунтованості адміністративного арешту майна - відмовити повністю.
Судові витрати зі сторін стягненню не підлягають.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається через Львівський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня його проголошення.
Суддя В.М. Сакалош
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.03.2019 |
Оприлюднено | 28.03.2019 |
Номер документу | 80755374 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сакалош Володимир Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні