Постанова
від 25.12.2009 по справі 2-а-2526/2009
ДОБРОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

2-а- 2526/0514/2009                

 

                                                                   

 

                                                                  П О С Т А Н О В А  

                                                        І М Е Н Е М         У К Р А Ї Н И

25 грудня  2009 року.                                                     м.Добропілля.  

                   Добропільський міськрайонний суд  Донецької області в складі:

                          головуючого- судді                           Діденко С.О.

                            при секретарі                                   Сухіна О.Ю.

                            за участю:            

                            представника відповідача                  ОСОБА_1

                                 

 розглянувши у відкритому судовому засіданні  в приміщенні суду в місті Добропіллі  адміністративну справу за позовом  ОСОБА_2 до Управління  Пенсійного фонду України в  місті Добропілля Донецької області про визнання  неправомірними дій відповідача   та  стягнення   доплати до пенсії,

                                                              В С Т А Н О В И В:

            14 грудня 2009 року  ОСОБА_2 звернулася до суду з позовом до Управління  Пенсійного фонду України в місті Добропілля Донецької області (далі УПФУ в м. Добропілля) про визнання неправомірними  дій УПФУ у відмові з виплати їй соціальної допомоги   по  підвищенню  пенсії   відповідно до  ст.6  Закону України  "Про соціальний захист  дітей війни"  за 2008 – 2009 роки.

 В обґрунтування своїх вимог, позивачка ОСОБА_2 у адміністративному позові зазначила,  що  за нею визнано статус "Дитина війни", у зв’язку з чим вона перебуває на обліку в УПФУ м. Добропілля.  Згідно Закону України "Про соціальний захист дітей війни",  вона має право на отримання щомісячної соціальної допомоги в розмірі  30 відсотків  мінімальної пенсії за віком, яка фактично їй не нараховувалась.   Звернення  ОСОБА_2 до УПФУ м. Добропілля про перерахунок пенсії залишилось без задоволення.

Позивач посилається на Рішення Конституційного Суду України № 6-пр/2007 від 9 липня 2007 р. та № 10-рп/2008 р. від 22 травня 2008 р., згідно яких визнано неконституційними норми статей      Законів України Про державний      бюджет України на  2008 рік, що стосується призупинення дії ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни». Відповідач відмовляється провести перерахунок та виплату передбаченої Законом  зазначеної  доплати до пенсії. По рішенню Добропільського міськрайонного суду їй було сплачено 715,23 грн. за 2008 рік.

Позивач змінила позовні вимоги і просить суд визнати протиправними дії відповідача  та покласти зобов’язання  на відповідачів  вчинити дії щодо перерахування та виплати їй щомісячної соціальної допомоги починаючи з 1 січня   2009 року по день розгляду справи  у розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком, як особі,  маючої статус «Дитина війни», а також зобов’язати управління ПФУ в м. Добропілля.

Позивач – ОСОБА_2 до судового засідання не з”явилася. Про час і місце судового розгляду була належним чином повідомлена в установлений законом термін. Надала до суду письмову заяву, в якій підтримала позовні вимоги, і просить суд справу розглянути за її відсутністю.

Суд дійшов до висновку, про можливість розгляду справи у відсутність позивача – ОСОБА_2 по наявним у справі доказам, проти чого, представник відповідача  у судовому засіданні не заперечувала.

       Представник відповідача, діюча на підставі довіреності ОСОБА_1 у судовому засіданні позовні вимоги  ОСОБА_2 не визнала, обґрунтовуючи свої заперечення тим, що після прийняття Конституційним Судом України рішень щодо конституційності  зупинення норми закону та  зміни редакції,  Закону України №2195-1V питання  фінансування  підвищення пенсії у розмірі 30 відсотків  мінімальної пенсії за віком  в законодавчому  порядку не було врегульоване, тоді як фінансове забезпечення соціальних гарантій  здійснюється за рахунок  коштів Державного бюджету. Відповідно до постанови  КМУ від  28 травня 2008 року № 530 "Деякі питання соціального захисту  окремих категорій громадян"  п.8 дітям війни  до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання  чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість  пенсії, проводиться виплата підвищення  у визначених  твердих розмірах.

        Просить суд з цих підстав в задоволенні позову відмовити.

        Вислухавши в судовому засіданні пояснення представника відповідача, дослідивши в судовому засіданні матеріали адміністративної справи, перевіривши викладені у позовній заяві  доводи позивача та  заперечення відповідача,  суд вважає, що позов  підлягає частковому  задоволенню виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що позивач – ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянка України - є пенсіонеркою, і згідно пенсійного посвідчення № 17044 від 13.07.1989 року має статус "Дитина  війни» (а.с.4).

Правовий статус дітей війни та основи їх соціального захисту встановлені Законом України «Про соціальний захист дітей війни».

 Статтею 6 цього Закону передбачено, що дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком. Фінансове забезпечення державних соціальних гарантій, передбачених цім Законом, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України (ст. 7 Закону).

Згідно до ч.1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» мінімальний розмір пенсії за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

У відповідності до ст. 6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни"№ 2195-ІV від 18.11.2004, який набрав чинності з 01.01.2006 р., встановлено правовий статус дітей війни і визначено основи їх соціального захисту та гарантовано їх соціальну захищеність шляхом надання пільг і державної соціальної підтримки, в тому числі  отримання пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, та підвищуються на 30 відсотків мінімальної пенсії за віком.

       Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" № 107-VI від 28.12.2008 р), дія ст..6 Закону України №2195-1V була зупинена.

       Рішенням  Конституційного Суду України № 10-рп\2008 від 22 травня 2008 року визнані  такими, що не відповідають Конституції України зміни визначені в Законі України "Про Державний бюджет на 2008р.". Таким чином дія ст.6 названого Закону  визнано чинною у редакції №2195-1V, що діяла до внесення змін,  починаючи з 22 травня  2008 року.    

       З урахуванням наведеного,  позовні вимоги ОСОБА_2 щодо  визнання  неправомірними дій відповідача  УПФУ в частині  відмови  виплатити  доплату до пенсії  є обґрунтованими.

        Позивач звернулася   до суду з позовом до УПФУ в м. Добропілля 14 грудня 2009 року (а.с.2).

 Встановивши, що  відповідач УПФУ в м. Добропілля порушив  норми права   які регулюють правовідносини  у сфері соціального  захисту  відповідної категорії громадян, суд визнає такі дії  протиправними і відповідно до вимог ст.. 162 КАС України  покладає на відповідача  обов'язок здійснити  нарахування  та виплату  на користь позивачці як  дитині війни  доплату до пенсії.

       Суд не може погодитись з запереченнями відповідача  щодо необгрунтованості  позовних вимог  з таких підстав.

      28 травня 2008року Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова №530 "Про деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян", де  пунктом 8 постанови визначено, що дітям війни до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, підвищення проводиться у твердих розмірах: з 22 травня -48,10 гривні, з 1 липня - 48,20 та з 1 жовтня - 49,80 гривні.

Таким чином,  підвищення дітям війни виплачувались органами Пенсійного фонду відповідно до зазначеної постанови, а не до Закону, внаслідок чого є наявні правові підстави для визнання протиправними дій, бездіяльності управлінь ПФУ в порушенні права на отримання підвищеного розміру пенсії починаючи з 22 травня  по 31 грудня 2008 ріку відповідно до статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

    На час розгляду цієї справи у суді,  розмір мінімальної пенсії за віком визначений лише ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове соціальне страхування» і згідно цієї норми мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінімуму встановленого для осіб, що втратили працездатність.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України "Про прожитковий мінімум" від 15 липня 1999 року № 966-14, прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком.

Статтею 58 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів" затверджений на 2008 рік прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 гривні, з 1 липня - 482 гривень, з 1 жовтня - 498 гривень.

  Згідно рішення Добропільського міськрайонного суду Донецької області від 19 червня 2009 року  за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України

Отже, право позивача на нарахування за період з 01.01.2009 по 25.12.2009 року відновилося з дня прийняття рішення  Конституційним Судом України по справі N 10-рп/2008 від 22.05.2008, але в межах при цьому в тому правовому режимі, який існував до дня набрання сили змін, визнаних в подальшому неконституційними.

  Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася, або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Частиною 1 ст. 9 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

    Встановивши, що  відповідач УПФУ  м. Добропілля порушив  норми права,  які регулюють правовідносини  у сфері соціального  захисту  відповідної категорії громадян, суд визнає такі дії  протиправними і відповідно до вимог ст. 162 КАС України  покладає на відповідача  обов’язок здійснити  нарахування  та виплату  на користь позивача як  дитині війни  доплату до пенсії.

          На час виникнення спірних правовідносин,  розмір мінімальної пенсії за віком визначений лише ст. 28 Закону України «Про загальнообов’язкове соціальне страхування» і згідно цієї норми мінімальна пенсія за віком дорівнює прожитковому мінімуму встановленого для осіб, що втратили працездатність.

           Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України "Про прожитковий мінімум" від 15 липня 1999 року № 966-14, прожитковий мінімум застосовується для встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та мінімальної пенсії за віком.

Згідно з ч.  2 ст. 71  КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта   владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії  чи  бездіяльності покладається  на   відповідача,   якщо  він заперечує проти адміністративного позову.

          Відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не довів правомірність прийнятого ним оскаржуваного рішення про відсутність підстав для нарахування підвищення.

 Враховуючи викладене, суд вважає, що є  наявність підстав для зобов'язання відповідача здійснити перерахунок та виплату підвищення до пенсії як дитині війни в розмірі З0 % мінімальної пенсії за віком з 1 січня 2009  року по  25 грудня 2009 року (момент винесення рішення) з врахуванням фактично здійснених виплат.

       Керуючись ст. ст.9,69,99,100 104,159,160,163 КАС України, ст..З , ч. 2 ст. 19 , ч. З ст. 51  Конституції України,    Закону України "Про соціальний захист дітей війни", Закон України "Про державний бюджет України на 2008 р", суд,

                                                           П О С Т А Н О В И В:

       Адміністративний позов  ОСОБА_2 до Управління  Пенсійного фонду України в місті Добропілля про неправомірну бездіяльність державного органу і відшкодування шкоди, заподіяної бездіяльністю, - задовольнити частково.

        Визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в м.Добропілля,  щодо відмови в  нарахуванні, призначенні та здійсненні виплат ОСОБА_2 щомісячної соціальної допомоги, як особі, маючої статус "Діти війни", починаючи з 1 січня 2009 року по 25 грудня 2009  року.

         Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в м.Добропілля, ЄДРПОУ 23126353 р/р 256013122017 МФО 335106 в ДОУ ВАТ "Державний ощадний банк " здійснити перерахунок та виплату за рахунок державного бюджету на користь ОСОБА_2 недоплаченої щомісячної соціальної допомоги, починаючи з 1 січня 2009 року по 25 грудня 2009 року, в передбаченому ст..6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни" розмірі 30% від мінімальної пенсії за віком, встановленої ч.1 ст.28 Закону України «Про  загальнообов’язкове державне страхування», з урахуванням фактично виплачених сум.

          В решті позову ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в м.Добропілля щодо визнання дій відповідача протиправними, та зобов'язання суб'єкта владних повноважень вчинити дії з нарахування та виплати недоплачуваної щомісячної державної соціальної допомоги за статус "Діти війни" - відмовити.

       Копію постанови направити для відома за місцем мешкання позивача – ОСОБА_2

      Постанова може бути оскаржена до Донецького  апеляційного адміністративного суду  протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через  Добропільський міськрайонний суд заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

    Надруковано власноручно в одному примірнику в нарадчій кімнаті.

Головуючий суддя                                                                     С.О. Діденко

СудДобропільський міськрайонний суд Донецької області
Дата ухвалення рішення25.12.2009
Оприлюднено02.03.2010
Номер документу8075802
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-2526/2009

Постанова від 29.07.2009

Адміністративне

Харцизький міський суд Донецької області

Нікіфоров М.Ю.

Постанова від 25.12.2009

Адміністративне

Добропільський міськрайонний суд Донецької області

Діденко Сергій Олександрович

Постанова від 25.11.2009

Адміністративне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько Володимир Миколайович

Постанова від 12.11.2009

Адміністративне

Чугуївський міський суд Харківської області

Слурденко Олександр Іванович

Постанова від 24.12.2009

Адміністративне

Білопільський районний суд Сумської області

Свиргуненко Юлія Миколаївна

Постанова від 25.09.2009

Адміністративне

Фрунзенський районний суд м.Харкова

Бондарєва І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні