П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 824/756/18-а
Головуючий у 1-й інстанції: Боднарюк О.В.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
27 березня 2019 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Ватаманюка Р.В.
суддів: Мельник-Томенко Ж. М. Сторчака В. Ю. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2018 року (повне рішення складено 18 жовтня 2018 року у м. Чернівці) у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Трейд" (далі - позивач) до Головного управління ДФС у Львівській області, Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1, 2) про скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
позивач 09.08.2018 звернувся із позовом до Чернівецького окружного адміністративного суду в якому просив:
- скасувати рішення Головного управління ДФС у Львівській області від 05.05.2018 № 684169/41383450;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 24.03.2018 № 5 подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Трейд";
- стягнути з Головного управління ДФС у Львівській області та Державної фіскальної служби України витрати пов'язані із сплатою судового збору.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.10.2018 позовні вимоги задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області від 05.05.2018 №684169/41383450.
Зобов'язано Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних - податкову накладну від 24.03.2018 №5, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Трейд".
Стягнуто солідарно на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Трейд" за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати: з Головного управління ДФС у Львівській області 1762 грн., та Державної фіскальної служби України 1762 грн.
Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач 1 - Головне управління ДФС у Львівській області подало апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позову відмовити повністю.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказав, що судом першої інстанції безпідставно не враховано, те що наданий позивачем пакет документів не є достатнім для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, оскільки платником не було надано належних документів, які підтверджують оплату за товар. Зокрема, надане платіжне доручення не скріплено печаткою та підписом банківського працівника.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, вказавши зокрема, що остання не містить в собі обґрунтувань того, у чому полягає неправильність дослідження доказів чи обставин або застосування норм права судом першої інстанції. Позивач зазначає, що подана скарга за своїм змістом ідентична тексту відзиву на позовну заяву.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін з таких підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлені та неоспорені сторонами такі обставини.
09.10.2017 між товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Трейд" та товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_3 агро плюс" укладено договір поставки №9. Предмет договору - Постачальник (ТОВ "ОСОБА_3 агро плюс") зобов'язується передати у власність Покупця (ТОВ "ОСОБА_2 Трейд") сільськогосподарську продукцію (зерно кукурудзи). (а.с.16-18)
27.11.2017 між ТОВ "ОСОБА_2 Трейд" та державним підприємством "Зарубинськии спиртовий завод" укладено договір поставки №27/11-17. Предмет договору - Постачальник (ТОВ "ОСОБА_2 Трейд") зобов'язується передати у власність Покупця (ДП "Зарубинський спиртовий завод") сільськогосподарську продукцію (зерно кукурудзи).(а.с.24-26)
01.03.2018 сторонами складена та підписана Специфікація на поставку 200 тон побічного продукту кукурудзи загальною вартістю 700 000 грн.(а.с.19)
05.03.2018 ТОВ "ОСОБА_2 Трейд" проведено передоплату за поставлений товар у сумі 100000 грн., згідно платіжного доручення № 216. (а.с.21)
06.03.2018 товариством "ОСОБА_3 плюс" передано у власність ТОВ "ОСОБА_2 Трейд" побічний продукт кукурудзи, у кількості 23,44 тони на суму 82040,00 грн. (видаткова накладна № РН-0000016). (а.с.20).
24.03.2018 на виконання умов Договору, ТОВ "ОСОБА_2 Трейд" поставлено Покупцю ДП "Зарубинський спиртовий завод" побічний продукт кукурудзи у кількості 23,44 тони (видаткова накладна від 24 березня 2018 року № 22 на суму 86, 728 грн. (а.с.27)
Згідно товарно-транспортної накладної 2/03-6 за березень 2018 року, поставка товару відбувалась із складу ТОВ "ОСОБА_3 агро плюс" на склад ДП "Зарубинський спиртовий завод". Перевезення здійснювалось фізичною особою-підприємцем Біляр. (а.с.30).
24.03.2018 за наслідками передачі Покупцю товару та на виконання вимог ст. 187 Податкового кодексу України (перша подія - відвантаження товару), ТОВ "ОСОБА_2 Трейд" складено та направлено на реєстрацію податкову накладну № 5 на загальну суму 86 728 грн. (сума ПДВ 14 454,67грн.).
Оплата за поставлений товар проведена ДП "Зарубинський спиртовий завод" 28.03.2018, що підтверджується випискою з банківського рахунку ТОВ "ОСОБА_2 Трейд".(а.с.29)
30.03.2018 за допомогою програми електронного документообігу позивачем отримано Квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Квитанція про реєстрацію ПН/РК від 30.03.2018), де зазначено, що відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної зупинена, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризикованості платника податку.(а.с.14)
04.05.2018 ТОВ "ОСОБА_2 Трейд" направлено на адресу Личаківської ОДПІ Повідомлення №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрацію якої зупинено. (а.с.15)
05.05.2018 Комісією Головного управління ДФС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №684169/41383450 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 24.03.2018 в ЄРПН. (а.с.11).
Не погодившись з діями відповідача щодо зупинення реєстрації податкової накладної позивач звернулась до суду з даним позовом.
Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції дійшов висновку, що оскаржуване рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області за №684169/41383450 від 05.05.2018 прийняте не у спосіб визначений законом та підлягає скасуванню, а вимога про зобов'язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 5 від 24.03.2018 - задоволенню.
Апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції за такими доводами.
Згідно п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі - Порядок №1246).
Пунктами 12 - 14 Порядку №1246 встановлено, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок №117).
Пунктами 5, 6 Порядку №117 встановлено, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно п. 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як встановлено з матеріалів справи, реєстрація податкової накладної від 24.03.2018 №5 зупинена податковим органом оскільки ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Зупинивши реєстрацію цієї накладної, ДФС України запропонувала надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
У відповідності до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.
На виконання п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України позивачем 04.05.2018 направлено на адресу податкового органу повідомлення з доданими документами, а саме копії: платіжного доручення від 05.03.2018 № 216 щодо оплати фермерському господарству "ОСОБА_3 агро плюс" коштів за товар у сумі 100000 грн.; виписки з банківського рахунку ТОВ "ОСОБА_2 Трейд" за 28.03.2018, яка свідчить про оплату ДП "Зарубинський спиртовий завод" коштів за поставлений товар у сумі 86728,00 грн.
Проте, рішенням №684169/41383450 від 05.05.2018 Головне управління ДФС у Львівській області відмовило позивачу у реєстрації податкової накладної від 24.03.2018 №5.
У вказаному рішенні підставою для відмови Головне управління ДФС у Хмельницькій області зазначило, що поданий платником пакет документів не є достатнім для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної. Зокрема, не надані розрахункові документи, банківські виписки з розрахункових рахунків.
Водночас, в апеляційній скарзі відповідач вказує, що надане в підтвердження факту оплати за товар платіжне доручення не було скріплено печаткою та підписом банківського працівника.
Отже, судом першої інстанції вірно вказано про належне виконання позивачем вимог податкового органу та надання необхідних документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 24.03.2018 №5.
Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо наявності правових підстав для визнання протиправним та скасування рішення Комісії Головного управління ДФС у Львівській області №684169/41383450 від 05.05.2018.
Також, судова колегія зважаючи на необхідність дотримання гарантій остаточного вирішення спірних правовідносин між сторонами, в призмі положень п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України, де передбачено право суду, у разі задоволення позову, прийняти рішення про зобов'язання відповідача вчинити певні дії, вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції щодо зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 24.03.2018 №5, подану на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "ОСОБА_2 Трейд".
Таким чином, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.
Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 315, статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Львівській області залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_4 ОСОБА_5
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.03.2019 |
Оприлюднено | 29.03.2019 |
Номер документу | 80761177 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Ватаманюк Р.В.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Боднарюк Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні