Справа № 420/137/19
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 квітня 2019 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Свида Л.І. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Приватного підприємства «ВИНОГРАД-АГРО-КУБЕЙ» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернулося Головне управління Держпраці в Одеській області з позовною заявою до Приватного підприємства «ВИНОГРАД-АГРО-КУБЕЙ» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Приватного підприємства «ВИНОГРАД-АГРО-КУБЕЙ» шляхом зобов'язання відповідача зупинити роботи з експлуатації технологічного устаткування харчової та переробної промисловості (дробарки ЦДГ-20 – 2 од; пресу шнекового Т1-ВПО20 – 1 од; м'язгонасоса ПМН-28 – 4 од; насоса Ж6 ВПН – 5 од.; транспортера скребкового для гребенів - 1 од; транспортера скребкового для вичавок – 1 од.; технологічних резервуарів загальною кількістю – 57 од. (85000 дал.); робіт з експлуатації устаткування напругою понад 1000 В – трансформаторної підстанції 425 10/0,4 кВ; трансформатора 160 кВА, які знаходяться за адресою: вул. Русєва, буд. 2А, село Кубей, Болградський район, Одеська область, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, а позивачу відповіді на відзив.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Позов обґрунтований позивачем тим, що під час перевірки відповідача виявлені порушення, що можуть спричинити реальну загрозу життю та здоров'ю людей, а тому до відповідача мають бути застосовані заходи реагування.
Відповідач в судове засідання не з'явився, відзив на позовну заяву не надав.
Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи вищевикладені приписи КАС України, суд прийшов до висновку про можливість продовження розгляду цієї справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позовна заява підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державним наглядом (контролем) є діяльність, зокрема, уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходами державного нагляду (контролю) є планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Відповідно до ст. 4, 38 Закону України «Про охорону праці» державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює, в тому числі, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Згідно з п. 1, 4, 7 «Положення про Державну службу України з питань праці» затвердженого 11.02.2015 року постановою Кабінету Міністрів України № 96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, тощо. Держпраці України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Держпраці відповідно до покладених на неї завдань здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці, тощо.
Наказом Державної служби України з питань праці від 03 серпня 2018 року № 84 затверджено «Положення про Головне управління Держпраці в Одеській області», відповідно до якого Головне Управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.
На виконання своїх повноважень, на підставі наказу Головного управління Держпраці в Одеській області №1703 від 16.11.2018 року, повідомлення про проведення планової перевірки №15/01-28/1642 від 16.11.2018 року, направлення на проведення перевірки, посвідчення на проведення перевірки №15/01-29/3394 від 19.11.2018 року Ізмаїльським відділом нагляду в промисловості Головного управління Держпраці в Одеській області у період з 03.12.2018 року по 14.12.2018 року проведена планова перевірка Приватного підприємства «ВИНОГРАД-АГРО-КУБЕЙ» щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, за результатами якої складений акт перевірки №15/14.6/04-1395 від 14.12.2018 року, примірник якого отримав директор ПП «ВИНОГРАД-АГРО-КУБЕЙ» 14.12.2018 року, що підтверджується його підписом у зазначеному акті (аркуші справи 26-30). Жодних зауважень щодо встановлених порушень акт перевірки не містить.
Зазначеною перевіркою встановлено 25 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, 14 з яких є такими, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей.
За результатами перевірки, Головним управлінням Держпраці в Одеській області 14.12.2018 року направлені відповідачу приписи №15/14.6/04-1395-2228, №15/14.6/02-1395-2229 про усунення порушень вимог законодавства у сферах охорони праці та промислової безпеки (аркуші справи 31-34).
Відповідно до ч. 5 ст. 4, ч. 7 ст. 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно з п. 5 ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Суд звертає увагу на те, що відповідачем не оскаржені результати перевірки, будь-яких зауважень або заперечень на акт перевірки №15/14.6/04-1395 від 14.12.2018 року відповідачем не подано, приписи не оскаржені, відповідачем не надано відзиву на позов, не спростовані виявлені позивачем під час перевірки порушення та не надані докази на усунення цих порушень, а тому, оскільки виявлені порушення становлять загрозу життю та здоров'ю людей, у суду є всі підстави для задоволення позову та застосування до відповідача заходів реагування про які просить позивач.
На даний час у суду відсутні докази, що обставини, які стали підставою для звернення позивача до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування перестали існувати або усунуті.
Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи вищевикладене, оскільки перевіркою відповідача встановлені порушення, які можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, доказів на спростування цих обставин або усунення виявлених порушень відповідачем не надано, позовні вимоги Головного управління Держпраці в Одеській області є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв'язку з тим, що судові витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні, інші судові витрати з відповідача стягненню не підлягають.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області (пр. Шевченка, 2, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39781624) до Приватного підприємства «ВИНОГРАД-АГРО-КУБЕЙ» (вул. Русєва, буд. 2А, с. Кубей, Болградський район, Одеська область, 68720, код ЄДРПОУ 35154046) про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду - задовольнити.
Зобов'язати Приватне підприємство «ВИНОГРАД-АГРО-КУБЕЙ» зупинити роботи з експлуатації технологічного устаткування харчової та переробної промисловості (дробарки ЦДГ-20 – 2 од; пресу шнекового Т1-ВПО20 – 1 од; м'язгонасоса ПМН-28 – 4 од; насоса Ж6 ВПН – 5 од.; транспортера скребкового для гребенів - 1 од; транспортера скребкового для вичавок – 1 од.; технологічних резервуарів загальною кількістю – 57 од. (85000 дал.); робіт з експлуатації устаткування напругою понад 1000 В – трансформаторної підстанції 425 10/0,4 кВ; трансформатора 160 кВА, які знаходяться за адресою: вул. Русєва, буд. 2А, село Кубей, Болградський район, Одеська область, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Л. І. Свида
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2019 |
Оприлюднено | 03.04.2019 |
Номер документу | 80861309 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Свида Л. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні