Постанова
від 03.04.2019 по справі 200/10786/18-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2019 року справа №200/10786/18-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Гаврищук Т.Г.

суддів: Сіваченка І.В.

Шишова О.О.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Добропільської районної адміністрації на рішення Донецького окружного адміністративного суду (суддя Шинкарьова І.В.) від 21 листопада 2018 року у справі № 200/10786/18-а (дата складання повного тексту рішення 21 листопада 2018 року) за позовом ОСОБА_2 до Управління соціального захисту населення Добропільської районної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у призначенні допомоги при народженні, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Управління соціального захисту населення Добропільської районної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення про відмову у призначенні допомоги при народженні дитини; зобов'зання призначити та виплатити державну допомогу при народженні дитини.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року адміністративний позов задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення від 08 серпня 2018 року про відмову у призначенні допомоги при народженні дитини; зобов'язано повторно розглянути заяву про призначення допомоги при народженні дитини від 08 серпня 2018 року

В апеляційній скарзі відповідач просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову в повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги відповідач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Відповідач зазначив, що позивачу було відмовлено в призначенні допомоги на підставі того, що позивач звернувся не в термін, який встановлений ст. 11 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми та п.12 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затв. постановою КМУ від 27.12.2001 року №1751.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Позивач, є громадянкою України та зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1, що підтверджується паспортом громадянина України запис № 001122147 (арк. справи 8 зворотній бік).

Рішенням Добропільського міськрайонного суду Донецької області від 12 червня 2018 року встановлений факт народження у позивача дитини ІНФОРМАЦІЯ_4 жіночої статі (арк. справи 14).

Згідно свідоцтва про народження серії НОМЕР_1, виданого 13 червня 2018 року Добропільським районним відділом державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Донецькій області, позивач, ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_4 народила доньку ОСОБА_3 (арк. справи 10).

З довідки від 06 вересня 2018 року за вихідним №с 1152 Криворізькою міською радою, вбачається, що ОСОБА_2 зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 та разом з нею проживають троє дітей, ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, ОСОБА_5, ІНФОРМАЦІЯ_3, ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_4 (арк. справи 15).

08 серпня 2017 року позивач звернулась до відповідача із заявою про призначення державної допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами, допомогу на дітей одиноким матерям та державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям (арк. справи 24-25).

З довідки відповідача вбачається, що позивач отримує одноразову допомогу при народження 1-ї дитини (арк. справи 18).

Рішенням відповідача від 08 серпня 2018 року відмовлено позивачу у призначені соціальної допомоги при народженні дитини, відповідно до пункту 12 Постанови КМУ № 1751 від 27 грудня 2001 року Про затвердження Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми , а саме: у зв'язку з тим, що звернення за призначенням допомоги надійшло пізніше ніж через 12 календарних місяців після народження дитини (арк. справи 16).

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Статтею 1 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми № 2811-XII (далі Закон №2811-XII) встановлено, шо громадяни України, в сім'ях яких виховуються та проживають неповнолітні діти, мають право на державну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Законом та іншими законами України, призначення і виплата якої здійснюється управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах рад.

Умови призначення і виплати державної допомоги та перелік документів, необхідних для її призначення, визначено цим Законом та Порядком призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751 (далі - Порядок № 1751).

За приписами статті 11 Закону № 2811-XII для призначення допомоги при народженні дитини до органу соціального захисту населення за умови пред'явлення паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, та свідоцтва про народження дитини подається одним з батьків (опікуном), з яким постійно проживає дитина, заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, та копія свідоцтва про народження дитини. Даний перелік документів є вичерпним. Допомога при народженні дитини призначається за умови, якщо звернення за її призначенням надійшло не пізніше дванадцяти місяців з дня народження дитини. У разі народження мертвої дитини допомога при народженні дитини не призначається.

Вказані норми Закону кореспондуються з положеннями Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1751 від 27 грудня 2001 року (зі змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України № 59 від 04 лютого 2009 року).

Відповідно до пункту 12 Порядку № 1751, допомога при народженні дитини призначається за умови, що звернення за її призначенням надійшло не пізніше ніж через 12 календарних місяців після народження дитини.

Так, з ухвали Красноармійського міськрайонного суду Донецької області від 29 вересня 2017 року вбачається, що ОСОБА_2 притягувалась до кримінальної відповідальності за частиною 2 статі 260 Кримінального кодексу України, які виразились в участі в діяльності не передбачених законом збройних формувань, втім у зв'язку з добровільним виходом збройного формування та добровільним повідомлення правоохоронним органам про відповідну діяльність збройного формування, була звільнена від кримінальної відповідальності відповідно до статті 44 Кримінального кодексу України (арк. справи 12).

Судом встановлено, що позивач, яка є громадянкою України та має зареєстроване місце проживання на території України, народивши доньку ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_4, протягом дванадцяти місяців з дня народження дитини не мала можливості звернутись до відповідача за незалежних від неї умов, які зумовлені обставинами, які об'єктивно завадили її звернутись із заявою про призначення допомоги при народженні дитини, у строк передбачений діючим законодавством.

Відповідно ст. 3 Конвенції про права дитини, ратифікованої постановою Верховної Ради Української РСР від 27.02.1991 №789-ХІІ, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративними чи законодавчими органами, першочергова увага приділяється якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Отже, допомога при народженні дитини за своєю природою є допомогою самій дитині, а не її батькам. В даному випадку відмова відповідача, в першу чергу, призводить до порушення інтересів дитини.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 02 травня 2018 року у справі № 226/318/17, від 06 лютого 2018 року у справі № 243/6956/1.

З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про те, що судом першої інстанції правомірно задоволено позов,

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

Керуючись статтями 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Добропільської районної адміністрації на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року у справі № 200/10786/18-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року у справі №200/10786/18-а - залишити без змін.

Повне судове рішення складено 03 квітня 2019 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 03 квітня 2019 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Т.Г. Гаврищук

Судді: І.В. Сіваченко

О.О. Шишов

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.04.2019
Оприлюднено03.04.2019
Номер документу80892606
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/10786/18-а

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Постанова від 03.04.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 21.11.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Рішення від 20.11.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Шинкарьова І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні