Постанова
від 26.02.2010 по справі 2а-5/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2010 року справа № 2а-5/10/2370

11 год. 30 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Кульч ицького С.О.,

при секретарі - Руденко Ю.В .,

за участю:

представника позивача - Гриценка О.М. (за довіреніс тю),

представника відповідача - Гречка В.П. (за довірені стю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміще нні суду адміністративну спр аву за позовом Тальнівського районного центру зайнятості до сільськогосподарського в ідкритого акціонерного това риства «Ново-Майданецьке» пр о стягнення заборгованості п о страхових внесках до Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття,

ВСТАНОВИВ:

11 серпня 2008 року Тальнівськ ий районний центр зайнятості звернувся до Господарського суду Черкаської області з ад міністративним позовом до сі льськогосподарського відкр итого акціонерного товарист ва «Ново-Майданецьке» про ст ягнення пені за несвоєчасну (неповну) сплату страхових вн есків до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття в сумі 10011 г рн. 25 коп.

12 вересня 2008 року Господарсь кий суд Черкаської області в иніс постанову, якою в задово ленні адміністративного поз ову відмовив повністю. Не пог оджуючись з прийнятим рішенн ям Тальнівський районний цен тр зайнятості звернувся з ап еляційною скаргою до Київськ ого апеляційного адміністра тивного суду.

1 грудня 2009 року Київський ап еляційний адміністративний суд апеляційну скаргу Тальн івського районного центру за йнятості на постанову Господ арського суду Черкаської обл асті від 12.09.2008 року задовольнив частково, рішення Господарс ького суду Черкаської област і від 12.09.2008 року скасував, адмін істративну справу за позовом Тальнівського районного цен тру зайнятості до сільського сподарського відкритого акц іонерного товариства «Ново-М айданецьке» про стягнення за боргованості по страхових вн есках до Фонду загальнообов' язкового державного соціаль ного страхування України на випадок безробіття направив на новий розгляд до суду перш ої інстанції.

4 січня 2010 року до Черкаськог о окружного адміністративно го суду надійшла для розгляд у адміністративна справа № 2а -5/10/2370 за позовом Тальнівського районного центру зайнятості до сільськогосподарського в ідкритого акціонерного това риства «Ново-Майданецьке» пр о стягнення заборгованості п о страхових внесках до Фонду загальнообов' язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття.

Обґрунтовуючи позовні вим оги, позивач зазначає, що від повідач, в порушення вимог Закону України «Про загаль нообов' язкове державне соц іальне страхування на випадо к безробіття», Закону Укр аїни «Про розмір внесків на д еякі види загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування», Інструкції « Про порядок обчислення і спл ати внесків на загальнообов' язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття та обліку їх надходженн я до Фонду загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування України на вип адок безробіття» невчасно та не в повному обсязі сплачува в страхові внески, внаслідок чого утворилась заборговані сть зі сплати пені у сумі 10011 гр н. 25 коп.

В судовому засіданні предс тавник позивача звернувся із заявою про зменшення суми по зовних вимог у зв' язку з доп ущеною неточністю та просив стягнути з відповідача пеню в розмірі 9394 грн. 28 коп.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, прос ив в задоволенні адміністрат ивного позову відмовити повн істю з підстав, зазначених у з апереченнях.

Розглянувши матеріали спр ави та подані сторонами доку менти, заслухавши пояснення представників сторін, всебіч но і повно з' ясувавши всі фа ктичні обставини, на яких ґру нтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юр идичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті, суд приходить до наступн ого.

Тальнівський районний цен тр зайнятості є місцевим орг аном державної виконавчої вл ади, місцевим органом держав ної служби зайнятості, що під порядковується Державному ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України та є робочим орга ном Фонду загальнообов' язк ового державного соціальног о страхування на випадок без робіття.

Сільськогосподарське відк рите акціонерне товариство « Ново-Майданецьке» зареєстро ване в Тальнівському районно му центрі зайнятості як плат ник внесків до Фонду загальн ообов' язкового державного соціального страхування на випадок безробіття з 05.03.1998 рок у за № 89.

Частиною 1 ст. 2 Закону Ук раїни «Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття» (далі - Закон) передбачено, що Ф онд загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання України на випадок без робіття в обов'язковому поря дку фінансує витрати, пов'яза ні з наданням матеріального забезпечення у випадку безро біття та соціальних послуг у обсягах, передбачених закон ом.

Відповідно до п.1 ч. І ст.16 вказ аного Закону, джерелами ф ормування коштів Фонду є стр ахові внески страхувальникі в - роботодавців, застрахован их осіб, що сплачуються на умо вах і в порядку, передбаченим и законодавством.

Згідно ч.2 ст.4 Закону роб отодавець набуває статусу пл атника страхових внесків до Фонду загальнообов'язкового державного соціального стра хування на випадок безробітт я з дня взяття їх на облік.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.35 Зак ону роботодавець зобов'яза ний своєчасно та в повному ро змірі сплачувати страхові вн ески.

Частиною 3 ст. 17 Закону пе редбачено, що роботодавці та застраховані особи сплачуют ь страхові внески один раз на місяць в день одержання робо тодавцями в установах коштів на оплату праці. Якщо роботод авці несвоєчасно чи не в повн ому обсязі сплачують страхов і внески, до них застосовують ся санкції, передбачені ст. 38 ц ього Закону. У разі несвоє часної сплати страхових внес ків страхувальниками або неп овної їх сплати страхувальни ки сплачують суму донарахова них контролюючим органом стр ахових внесків (недоїмки), штр аф та пеню.

Згідно акту перевірки прав ильності нарахування, своєча сності і повноти перерахуван ня страхових внесків на зага льнообов' язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття № 14 від 29.04.2008 року за період з 01.02.2006 року по 31.03.2008 рок у, перевіркою проведеною Тал ьнівським районним центром з айнятості, встановлено поруш ення відповідачем Закону України «Про загальнообов'я зкове державне соціальне стр ахування на випадок безробіт тя».

За наслідками перевірки ві дповідачу було донараховано до сплати до Фонду загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття пеню у сумі 10011 грн. 25 коп. на несплачен у недоїмку по страхових внес ках у розмірі 45288 грн. 52 коп., про щ о позивачем було прийнято рі шення про стягнення простро ченої заборгованості зі спла ти страхових внесків, у тому ч ислі донарахованих сум страх ових внесків (недоїмки), пені т а штрафу № 2 від 12.05.2008 року.

Згідно копії поштового пов ідомлення (а. с. 16) зазначене ріш ення було вручене відповідач у 14.05.2008 року.

В судовому засіданні 26.02.2010 ро ку представник позивача пояс нив, що при складанні акту пер евірки правильності нарахув ання, своєчасності і повноти перерахування страхових вне сків на загальнообов' язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття № 14 від 29.04.2008 року (далі - Акт) спів робітниками Тальнівського р айонного центру зайнятості б уло взято до уваги розрахунк ові відомості про нарахуванн я і перерахування страхових внесків до Фонду загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування України на випадок безробіття, в яких ві дповідач самостійно вказува в суми недоїмки по сплаті стр ахових внесків, до яких включ ав суми пені, нараховані пози вачем відповідачу за несвоєч асну сплату страхових внескі в за результатами попередні х перевірок.

Судом встановлено, що до сум и недоїмки по сплаті страхов их внесків, на яку згідно Акту було нараховано відповідачу пеню було включено суми пені , нараховані позивачем за рез ультатами актів перевірки пр авильності нарахування, своє часності і повного перерахув ання страхових внесків на за гальнообов' язкове державн е соціальне страхування на в ипадок безробіття до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття № 73 ві д 29.09.2004 року в сумі 4093 грн. 13 коп. та № 16 від 02.03.2006 року в сумі 225 грн. 53 ко п.

Таким чином, згідно пояснен ь представників сторін та ро зрахунку суми пені із зазнач енням сум боргу по страхових внесках, сум сплати та дат, кі лькості днів порушення строк ів платежів № 277 від 25.02.2010 року су дом встановлено, що фактично сума недоїмки по сплаті стра хових внесків, за несвоєчасн у сплату якої актом перевірк и правильності нарахування, своєчасності і повноти перер ахування страхових внесків н а загальнообов' язкове держ авне соціальне страхування н а випадок безробіття № 14 від 29.0 4.2008 року мало бути нараховано п еню становить 40969 грн. 86 коп.

Також представник позивач а в судовому засіданні поясн ив, що несплата роботодавцем своєчасно і в повному обсязі страхових внесків до Фонду з агальнообов'язкового держав ного соціального страхуванн я на випадок безробіття приз водить до ненадходження цих коштів до бюджету Фонду, що, в свою чергу, перешкоджає здій сненню виплат на забезпеченн я та надання соціальних посл уг.

Порядок сплати страхових в несків до Фонду загальнообов 'язкового державного соціаль ного страхування України рег улюється Законом Україн и «Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття» ві д 02.03.2000 року № 1533-III та Інструкціє ю про порядок обчислення і сп лати внесків на загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування на випадок безроб іття та обліку їх надходженн я до Фонду загальнообов'язко вого державного соціального страхування України на випа док безробіття, затвердженою наказом Міністерства праці та соціальної політики Украї ни від 18.12.2000 року № 339 та зареєстр ованої в Міністерстві юстиці ї України 16.01.2001 р. за № 30/5221 (далі - Інструкції № 339).

Згідно п. 4 Інструкції № 339, роз мір страхових внесків на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття для роботодавц ів та застрахованих осіб вст ановлюється щорічно Верховн ою Радою України за поданням Кабінету Міністрів України одночасно із затвердженням Д ержавного бюджету України на поточний рік.

Страхові внески нараховую ться:

для роботодавців - у відсотк ах до сум фактичних витрат на оплату праці найманих праці вників, грошового забезпечен ня військовослужбовців, які включають витрати на виплату основної та додаткової заро бітної плати, інших заохочув альних і компенсаційних випл ат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згід но з нормативно-правовими ак тами, прийнятими відповідно до Закону України "Про опл ату праці", виплату доходу (при бутку) фізичним особам за вик онання робіт (послуг) за догов орами цивільно-правового хар актеру, які підлягають обкла данню податком з доходів фіз ичних осіб;

для найманих працівників - у відсотках до сум оплати прац і, грошового забезпечення ві йськовослужбовців, які включ ають основну і додаткову зар обітну плату, а також інші зао хочувальні та компенсаційні виплати (у тому числі в натура льній формі), які підлягають о бкладанню податком з доходів фізичних осіб;

для осіб, які беруть участь в загальнообов'язковому держ авному соціальному страхува нні на випадок безробіття на добровільних засадах, - у відс отках до сум оподатковуваног о доходу (прибутку), обчислено го відповідно до чинного зак онодавства України;

для страхувальників, які пр оводять виплату винагороди ф ізичним особам за виконання робіт (надання послуг) згідно з цивільно-правовими догово рами, - у відсотках до сум опод атковуваного доходу (прибутк у).

Нарахування страхових вне сків здійснюється на суми, як і не зменшені відповідно до з аконодавства про податок на доходи фізичних осіб, та на су ми податків, інших обов'язков их платежів і внесків, що відп овідно до законодавства спла чуються із зазначених сум, та суми утримань, що здійснюють ся відповідно до законодавст ва або за договорами позики, п ридбання товарів та виплат т ощо, або на інші цілі за доруче нням отримувача.

Внески до ФСС на випадок без робіття у визначених розміра х сплачують суб'єкти господа рювання, які знаходяться на з агальній системі оподаткува ння та зі сплатою фіксованог о податку, тобто здійснюють н арахування на фонд оплати пр аці та утримання із заробітн ої плати найманих працівникі в.

Відповідно до ст. 38 Закону України № 1533, роботодавець н есе відповідальність за несв оєчасність сплати та неповну сплату страхових внесків, у т ому числі страхових внесків, що сплачують застраховані о соби через рахунки роботодав ців.

У разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувал ьниками або неповної їх спла ти страхувальники сплачують суму донарахованих контролю ючим органом страхових внеск ів (недоїмки), штраф та пеню.

Пеня обчислюється виходяч и з 120 відсотків облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки (без урахування штраф ів) за весь її строк.

Строк давності у разі стягн ення страхових внесків, пені , та фінансових санкцій, перед бачених цією статтею, не заст осовується.

Відповідно до частини 1 стат ті 18 Закону України «Про з айнятість населення», для ре алізації державної політики зайнятості населення, профе сійної орієнтації, підготовк и і перепідготовки, працевла штування та соціальної підтр имки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визнач ається Кабінетом Міністрів У країни (вищим органом викона вчої влади), створюється держ авна служба зайнятості, діял ьність якої здійснюється під керівництвом Міністерства п раці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів міс цевого самоврядування.

Крім того, згідно до частини 2 статті 18 Закону України « Про зайнятість населення», П останови Кабінету Міністрів «Про затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населе ння» № 47 від 24 червня 1991р. держав на служба зайнятості складає ться з: державного центру зай нятості Міністерства праці т а соціальної політики Україн и, центру зайнятості Автоном ної Республіки Крим, обласни х, Київського та Севастополь ського міських, районних, міс ькрайонних, міських і районн их у містах центрів зайнятос ті тощо.

За таких підстав, органом, у повноваженим державою здійс нювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Т альнівський районний центр з айнятості, який входить до ск ладу державної служби зайнят ості.

Згідно із пунктом 1 статті 8 Закону України «Про загаль нообов'язкове державне соціа льне страхування на випадок безробіття» Фонд загальнооб ов'язкового державного соціа льне страхування на випадок безробіття створений для вип лати забезпечення та надання соціальних послуг.

Таким чином, несплата відпо відачем своєчасно і в повном у розмірі страхових внесків до Фонду загальнообов'язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття приводить до нен адходження цих коштів до бюд жету Фонду, що в свою чергу, пе решкоджає здійсненню виплат та забезпечення наданню соц іальних послуг.

Вивчивши матеріали справи , суд встановив, що на день роз гляду справи заборгованість відповідача по пені, нарахов аної згідно акту перевірки п равильності нарахування, сво єчасності і повноти перераху вання страхових внесків на з агальнообов' язкове держав не соціальне страхування на випадок безробіття № 14 від 29.04.200 8 року складає 9394 грн. 28 коп.

Відповідно до статті 67 Конс титуції України кожен зобов' язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.

Беручи до уваги те, що пеню н араховану за несвоєчасну спл ату страхових внесків до Фон ду загальнообов' язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття у розмірі 9394 грн. 28 коп . відповідач у встановлені за конодавством строки не сплат ив; доказів погашення відпов ідачем зазначеної суми стано м на день розгляду цього спор у не надано, суд приходить вис новку про обґрунтованість по зовних вимог та вважає їх так ими, що підлягають задоволен ню у повному обсязі.

Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

Докази, які б спростовували доводи позивача, в матеріала х справи відсутні.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, си стемного аналізу положень чи нного законодавства України та матеріалів справи, суд дій шов висновку, що викладені в п озовній заяві доводи позивач а є обґрунтованими та такими , що підлягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись статтями 69, 70, 71, 94, ст .ст. 158-163 та 167 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з сільського сподарського відкритого акц іонерного товариства «Ново-М айданецьке» (20442, Черкаська обл асть, Тальнівський район, с. Но вомайданицьке, вул. Майданец ька, 1, ідентифікаційний код 01528 772) на користь Тальнівського р айонного центру зайнятості ( 20400, Черкаська область, м. Тальн е, вул. Майданецька, 13/1, ідентиф ікаційний код 21367851) пеню за несв оєчасну (неповну) сплату стра хових внесків до Фонду загал ьнообов' язкового державно го соціального страхування У країни на випадок безробіття в сумі 9394 (дев' ять тисяч трист а дев' яносто чотири) грн. 28 ко п.

Постанова відповідно до ч . 1 ст. 254 КАС України набирає зак онної сили після закінчення строку подання заяви про апе ляційне оскарження, встановл еного цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення в повному обсязі. Якщо постанову було п роголошено у відсутності осо би, яка бере участь у справі, т о строк подання заяви про апе ляційне оскарження обчислює ться з дня отримання нею копі ї постанови. Апеляційна скар га на постанову суду першої і нстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарж ення.

Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанови виготовлений 2 березня 2010 року .

Головуючий С.О. Кул ьчицький

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2010
Оприлюднено10.12.2010
Номер документу8095329
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5/10/2370

Ухвала від 03.09.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Ухвала від 12.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бужак Н.П.

Постанова від 26.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Кульчицький Сергій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні