ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 лютого 2019 року Справа № 804/14685/13-а Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Прудника С.В.
розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовом Кам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства Кам'янської міської ради Тепломережі про стягнення з рахунків платника податків коштів у сумі 116110,77 грн. у рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток з комунальних підприємств, адміністративних штрафів та санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
08 листопада 2013 року Дніпродзержинська об'єднана Державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області звернулася до Дніпропетровський окружний адміністративний суд з позовом до Комунального підприємства Дніпродзержинської міської ради Дніпродзержинськтепломережа , з вимогами, з урахуванням заяви про зменшення суми позовних вимог від 16.01.2014 р. (а.с. 80: стягнути з рахунків платника податків кошти у сумі 116110,77 грн. податкового боргу:
- з частини чистого прибутку комунальних підприємств у сумі 5470,83 грн. (код платежу 21010301, одержувач: відділення Державного казначейства у м.Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 33216857700013);
- з адміністративних штрафів та санкцій в сумі 110639,94 грн. (код платежу 21081100, одержувач: відділення Державного казначейства у м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 31118106700013).
16 січня 2014 року Дніпропетровський окружний адміністративний суд постановою, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 03 лютого 2015 року, позов задовольнив в повному обсязі.
Постановою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 30.10.2018 року касаційну скаргу Комунального підприємства Дніпродзержинської міської ради Дніпродзержинськтепломережа задоволено частково, постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 січня 2014 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 03 лютого 2015 року у справі № 804/14685/13-а скасовано в частині стягнення пені у сумі 65027,63 грн. та направлено справу № 804/14685/13-а в частині стягнення пені у сумі 65027,63 грн. на новий розгляд до Дніпропетровського окружного адміністративного суду, в іншій частині постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16 січня 2014 року та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 03 лютого 2015 року у справі № 804/14685/13-а залишено без змін.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.12.2018 року адміністративну справу № 804/14685/13-а прийнято суддею Прудником С.В. до провадження та призначено розгляд за правилам спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін з 26.12.2018 року.
26.12.2018 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому вказано, що КП КМР Тепломережі не погоджується з вимогами позовної заяви в частині стягнення з підприємства пені у сумі 65027,63 грн. та вважає їх безпідставними, та такими, що суперечать нормам чинного законодавства. Щодо нарахованої пені у сумі 65027,63 грн. зазначено, що з 02.10.2013 р. по 15.10.2013 р. по інкасовим дорученням Дніпродзержинської ОДПІ банками списано кошти з рахунків підприємства на загальну суму 358789,00 грн. на виконання постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2012 р. по справі № 2а-6693/09/0470, в тому числі суму 138902,99 грн., на яку нарахована оскаржувана пеня в сумі 65027,63 грн. Але, у вимогах позову по справі № 2а-6693/09/0470 не вимагалось стягнути з підприємства заборгованість по податковому повідомленню-рішенню № 0000022401/3/41009/10/24-134 від 22.12.2009 року, а відповідно і постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2012 року не стягувалась заборгованість за вказаним повідомленням-рішенням. Також відповідачем вказано, що в мотивувальній частині постанови Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.04.2011 року по справі № 2а/0470/217/11, яка набрала законної сили, зазначено, що суд не погоджується з включенням позивачем суми у розмірі 255462,00 грн., нарахованої на підставі акту № 6/24-134/03342573 від 04.06.2009 року і рішення-повідомлення №0000022401/3/41009/10/24-134 від 22.12.2009 року, за самостійне відчуження активів, які перебувають у податковій заставі та потребують обов'язкової попередньої згоди податкового керуючого. Згідно із постановою по справі №2а-12050/08/0470 зазначена сума підлягає стягненню з Управління комунальної власності м.Дніпродзержинська міської ради на користь держави. Вказана позиція підприємства підтверджується і висновками рішень першої та апеляційної інстанції по справі №804/4195/14 за позовом Дніпродзержинської ОДПІ про стягнення заборгованості, зокрема, пені за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання на підставі того ж самого податкового повідомлення-рішення № 0000022401/3/41009/10/24-134 від 22.12.2009 р. Даною постановою встановлено, що сума податкового зобов'язання, визначена податковим повідомленням-рішенням № 0000022401/3/41009/10/24-134 від 22.12.2009 р., не підлягає стягненню з КП ДМР Дніпродзержинськтепломережа , у зв'язку з тим, що цю суму належить стягнути з Управління комунальної власності Дніпродзержинської міської ради. За таких обставин, контролюючим органом неправомірно було здійснено нарахування пені в розмірі 65027,63 грн. на часткове зарахування коштів по податковому повідомленню-рішенню №0000022401/3/41009/10/24-134 від 22.12.2009 р., за самостійне відчуження активів.
Відповіді на відзив від позивача не надходило.
На підставі постанови Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України" від 06.08.2014 року № 311, зокрема, по Дніпропетровській області створено Дніпродзержинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області; реорганізовано Дніпродзержинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області шляхом приєднання до новоствореного територіального органу Державної фіскальної служби.
Відповідно до Закону України "Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки" від 09.04.2015 року № 317, постанови Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 року № 941 "Про перейменування деяких територіальних органів Державної фіскальної служби" Дніпродзержинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області перейменовано на Кам'янську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
З огляду на викладене, згідно статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за необхідне допустити заміну позивача з Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області на правонаступника - Кам'янську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Судом встановлено, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, за кодом ЄДРПОУ 03342573 зареєстровано Комунальне підприємство Кам'янської міської ради Тепломережі (51914, Дніпропетровська обл., місто Кам'янське, вул. Тритузна, будинок 168, попередня назва - Комунальне підприємство Дніпродзержинської міської ради Дніпродзержинськтепломережа ), про що внесено запис від 06.06.2005 року №12231200000001090.
Як встановлено судом, згідно рішення 10 сесії VII скликання Кам'янської міської ради від 30.09.2016 року №469-10/VII Про зміну найменування комунального підприємства Дніпродзержинської міської ради Дніпродзержинськтепломережа вирішено змінити найменування комунального підприємства Дніпродзержинської міської ради Дніпродзержинськтепломережа на комунальне підприємство Кам'янської міської ради Тепломережі .
Законом України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів внесені зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, які набрали чинності 15 грудня 2017 року.
Відповідно до частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, в редакції Закону України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Приписами пункту 10 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленого статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України - в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд, встановив таке.
Комунальне підприємство Кам'янської міської ради Тепломережі (код ЄДРПОУ 03342573) перебуває на обліку в Кам'янській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, як платник окремих видів податків.
Згідно з довідкою про стан розрахунків із бюджетом за відповідачем рахується заборгованість згідно даних КОР по платежам до бюджету, яка виникла з 20 вересня 2013 року по 11 жовтня 2013 року і складається з:
- платежу Адміністративні штрафи та інші санкції (21081100) у загальній сумі 110639,94 грн., який утворився внаслідок нарахування пені у порядку пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України, у зв'язку із несвоєчасною сплатою відповідачем сум податкових зобов'язань, нарахованих податковими повідомленнями-рішеннями № 0000392301 від 10 лютого 2007 року, № 0000022401 від 22 грудня 2009 року;
- платежу Частина чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (21010301) у сумі 5470,83 грн., який утворився внаслідок нарахування пені у порядку пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України з 21.05.2008 р. по 01.10.2013 р., у зв'язку із несвоєчасною сплатою відповідачем сум податкових зобов'язань, нарахованих по розрахунку від 08 травня 2008 року за № 46873.
У процесі судового розгляду справи відповідач визнав наявність заборгованості по платежу Частина чистого прибутку комунальних унітарних підприємств та їх об'єднань, що вилучається до бюджету (21010301) у сумі 5470,83 гривень.
Крім того, згідно пояснень сторін, податкові повідомлення-рішення №0000392301 від 10 лютого 2007 року, № 0000022401 від 22 грудня 2009 року не оскаржувались у судовому порядку.
Зазначені обставини не є спірними між сторонами.
Спірною за позицією підприємства є сума боргу у вигляді пені в розмірі 65027,63 грн. нарахована на борг який утворився внаслідок застосування до відповідача штрафу податковим повідомленням-рішенням від 22 грудня 2009 року, та яку було стягнуто постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.01.2014р.
Скасовуючи попередні рішення у справі та направляючи справу в частині стягнення пені у сумі 65027,63 грн. на новий розгляд до Дніпропетровського окружного адміністративного суду, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду вказав на наступне.
Оцінюючи спірні правовідносини суди попередніх інстанцій встановили, що до складу заявленого до стягнення та стягнутого судами податкового боргу увійшла частина чистого прибутку комунальних підприємств у сумі 5470 грн. 83 коп., стосовно якої спір між сторонами відсутній та адміністративні штрафи та санкції в сумі 110639 грн. 94 коп., у тому числі пеня в розмірі 65027,63 грн. нарахована на борг, який утворився внаслідок застосування до відповідача штрафу у розмірі 255460 грн. податковим повідомленням-рішенням від 22 грудня 2009 року № 0000022401/3 (а.с.62).
Суди попередніх інстанцій встановили, що заявлена до стягнення сума податкового боргу у вигляді пені 110639 грн. 94 коп. нарахована на суми узгоджених податкових зобов'язань, а саме штрафу застосованого контролюючим органом податковими повідомленнями-рішеннями від 10 лютого 2007 року № 0000392301 та від 22 грудня 2009 року № 0000022401, у розмірі суми відчуження активів, визначеної за звичайними цінами за порушення положень підпункту 8.6.1 пункту 8.6 статті 8 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21 грудня 2000 року №2181-3, на підставі підпункту 17.1.8 пункту 17.1 статті 17 цього закону за період з 30 вересня 2013 року по 10 жовтня 2013 року, а також нарахування пені за несвоєчасну сплату частини чистого прибутку 02 та 03 жовтня 2013 року, що підтверджується розрахунком наведеним у позові, зворотним боком облікової картки платника податків по платежу 21081100.
Зазначені податкові повідомлення - рішення прийняті стосовно відповідача, що вбачається з їх змісту та виключає можливість прийняти доводи заявника касаційної скарги стосовно того, він не є зобов'язальною особою по цим зобов'язанням.
Заявлені до стягнення суми податкового боргу на момент пред'явлення позову, вирішення спору визнані судами попередніх інстанцій не сплаченими, що обумовило задоволення позову та стягнення податкового боргу шляхом стягнення коштів з рахунку платника податку.
Відповідач впродовж всього судового розгляду доводить про погашення заявленої до стягнення пені шляхом стягнення пені в розмірі 65027,63 грн. шляхом списання з його рахунків у банках боргу на підставі рішення Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2012 року у справі №2а-6693/09/0470.
Доводи відповідача стосовно наявності або відсутності обставин звільнення від доказування, їх прямий зв'язок між сумами заявленого до стягнення боргу та встановленими судовими рішеннями обставинами, не був предметом судових досліджень, долучена до матеріалів справи постанова Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2012 року у справі № 2а-6693/09/0470 та платіжні документи, які посвідчують суми адміністративних санкцій та пені долучені до матеріалів справи не досліджені судами попередніх інстанцій (арк. справи 27-32, 124-126), на предмет подвійної сплати пені 65027,63 грн.
Таким чином, під час нового розгляду суду слід взяти до уваги викладене в цій постанові, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, що входять до предмета доказування, дати правильну юридичну оцінку встановленим обставинам та в залежності від встановленого, правильно застосувати до спірних правовідносин норми матеріального права та постановити рішення відповідно до вимог статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини п'ятої статті 353 Кодексу адміністративного судочинства України висновки і мотиви, з яких скасовані рішення, є обов'язковими для суду першої або апеляційної інстанції при новому розгляді справи.
Таким чином, суд, виходячи зі змісту пред'явлених позовних вимог та враховуючи вказівки Верховного Суду, звертає увагу на наступне.
Судом встановлено, що предметом спору у справі № 2а-6693/09/0470 було стягнення на активи КП Дніпродзержинськтепломережа в розмірі заборгованості на загальну суму 4399548,18 грн., з яких:
- податок на додану вартість в сумі 2650303,79 грн. (код платежу 14010100) - одержувач: відділення Державного казначейства в м.Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 24232324, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 31110029700013;
- адміністративні штрафи та інші санкції в сумі 1701913,88 грн. (код платежу 21081100) одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код СДРПОУ 24232324, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 31118106700013;
- частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій в сумі 13898,74 грн. (код платежу 21010301) одержувач: відділення Державного казначейства в м.Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 24232324, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 33216857700013;
- інші надходження в сумі 11,77 грн. (код платежу 21080504) одержувач: відділення Державного казначейства в м.Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 24232324. назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 31411535700013.
Згідно постанови Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 22 листопада 2012 року у справі № 2а-6693/09/0470, матеріалами справи підтверджується доводи податкового органу про те, даний борг КП Дніпродзержинськтепломережа в розмірі 4399548,18 грн. виник з сум:
- заявлених у поданих податкових декларації з податку на додану вартість № 63384 від 22.10.07 р., № 76921 від 20.12.07 р., № 88298 від 21.01.08 р., № 4375 від 20.02.08 р., № 30367 від 20.03.08 р., № 40983 від 21.04.08 р., № 50349 від 20.05.08 р., №64512 від 17.07.08 р., № 75472 від 20.08.08 р., № 78056 від 18.09.08 р., № 90067 від 20.10.08 р., № 78056 від 18.09.08 р. та уточнюючі декларації № 2160 та № 2161 від 01.02.08 р., № 99499 від 18.11.08 р., № 99500 від 18.11.08 р., № 101114 від 20.11. 08 р., №101115 від 20.11.08 р., з податку на прибуток декларація № 46842 від 08.05.08 р., не сплачених у встановлений податковим законодавством строк;
- визначених у податкових повідомленнях-рішеннях № 105151600/0/8678/10/15-119 від 03.04.2007 р., № 0001221501/0/9699/10 від 11.04.2007 р., № 15-1/30142411501/040536 від 23.11.2007 р., № 000566/501/0/19659 від 25.06.2008 р., отриманих відповідачем;
- визначених у податкових повідомленнях-рішеннях № 0000392301/0/3781 від 10.02.2007 р., № 0004892301/2/3664/10 від 13.02.2006 р., № 0001691502/0/7167/15-219 від 07.03.2008 р., № 0017772301/1188237 від 13.06.2008 р., № 0018752301/0/30344 від 29.09.2008 р., отриманих відповідачем.
Отже, доводи відповідача про те, що предметом спору у справі №2а-6693/09/0470 є, зокрема нарахування пені по платежу "адміністративні штрафи та інші санкції (код платежу 21081100)" на суму 65027,63 грн. не відповідають дійсності, оскільки предметом спору у справі №2а-6693/09/0470 в частині стягнення заборгованості по платежу "адміністративні штрафи та інші санкції (код платежу 21081100)" був податковий борг, який утворився внаслідок несплати грошових зобов'язань, визначених саме у податкових повідомленнях-рішеннях № 0000392301/0/3781 від 10.02.2007 р., № 0004892301/2/3664/10 від 13.02.2006 р., № 0001691502/0/7167/15-219 від 07.03.2008 р., № 0017772301/1188237 від 13.06.2008 р., № 0018752301/0/30344 від 29.09.2008 р.
Таким чином судом не встановлено подвійного стягнення пені в розмірі 65027,63 грн. нарахованої на борг по платежу "адміністративні штрафи та інші санкції (код платежу 21081100)", який утворився внаслідок застосування до відповідача штрафу у розмірі 255460 грн. податковим повідомленням-рішенням від 22 грудня 2009 року № 0000022401/3.
Станом на час розгляду справи відповідач не сплатив узгоджену суму грошового зобов'язання, внаслідок чого податковий борг в сумі 65027,63 грн. підлягає стягненню в судовому порядку.
Керуючись ст.ст. 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Кам'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства Кам'янської міської ради Тепломережі про стягнення з рахунків платника податків коштів у сумі 116110,77 грн. у рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток з комунальних підприємств, адміністративних штрафів та санкцій - задовольнити.
Стягнути з рахунків Комунального підприємства Кам'янської міської ради Тепломережі кошти у сумі 65027,63 грн. податкового боргу з адміністративних штрафів та санкцій (код платежу 21081100, одержувач: відділення Державного казначейства у м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012, р/р 31118106700013).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя С. В. Прудник
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.02.2019 |
Оприлюднено | 08.04.2019 |
Номер документу | 80976197 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні