П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 квітня 2019 р.м.ОдесаСправа № 2140/1543/18 Головуючий в 1 інстанції: Хом'якова В.В.
П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Стас Л.В.
суддів: Турецької І.О., Шеметенко Л.П.,
розглянувши у письмовому провадженні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2018 року у справі за позовом Приватного підприємства Олді-Н до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування рішення, визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Приватне підприємство Олді-Н , звернувся з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення позивача до переліку ризикових платників податків;
- зобов'язати комісію Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації виключити позивача з переліку ризикових платників податків;
- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України, які полягають в зупиненні реєстрації податкових накладних, складених ПП Олді-Н та направлених для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних №1 від 02.04.2018 року на суму 102,48 грн., № 3 від 27.04.2018 року на суму 239 912,05 грн., № 4 від 27.04.2018 року на суму 275 010,70 грн., № 5 від 27.04.2018 року на суму 204 577,56 грн., № 6 від 27.04.2018 року на суму 345 125,34 грн., № 7 від 27.04.2018 року на суму 435 555,56 грн., № 8 від 27.04.2018 року на суму 372 925,81 грн., № 9 від 27.04.2018 року на суму 224 520,43 грн., № 10 від 27.04.2018 року на суму 455 120,15 грн., № 11 від 27.04.2018 року на суму 368 952,72 грн., № 12 від 27.04.2018 року на суму 478 577,14 грн., № 13 від 27.04.2018 року на суму 487 359,67 грн., №14 від 27.04.2018 року на суму 564 548,65 грн., №15 від 27.04.2018 року на суму 587 557,15 грн., №16 від 27.04.2018 року на суму 554 286,17 грн., № 17 від 27.04.2018 року на суму 588 589,02 грн., № 18 від 27.04.2018 року на суму 141 980,16 грн., № 19 від 27.04.2018 року на суму 284 236,90 грн.;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати вищевказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позову посилався на те, що в квитанціях про реєстрацію податкових накладних, в якості підстави для зупинення такої реєстрації зазначена відповідність податкових накладних п.п.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Проте вказаний підпункт має 7 окремих ознак ризиковості, але в квитанціях про зупинення міститься лише загальне посилання на даний підпункт, що позбавило позивача можливості скористатись своїм правом надання додаткових документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. При цьому ГУ ДФС в Херсонській області залишило без задоволення запит про надання інформації, яка стала підставою для зупинення реєстрації податкових накладних та щодо віднесення підприємства до переліку ризикових платників.
Позивач також зазначив про неправомірність рішення комісії Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про віднесення ПП Олді-Н до переліку ризикових платників податків, та як насідок зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2018 року - позов задоволено частково.
Визнані протиправними дії Державної фіскальної служби України, які полягають в зупиненні реєстрації податкових накладних, складених Приватним підприємством Олді-Н та направлених для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних №1 від 02.04.2018 р., №№ 3-19 від 27.04.2018 р.
Зобов'язав Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, які складені Приватним підприємством Олді-Н , №1 від 02.04.2018 на суму 102,48 грн., № 3 від 27.04.2018 на суму 239 912,05 грн., № 4 від 27.04.2018 на суму 275 010,70 грн., № 5 від 27.04.2018 на суму 204 577,56 грн., № 6 від 27.04.2018 на суму 345 125,34 грн., № 7 від 27.04.2018 на суму 435 555,56 грн., № 8 від 27.04.2018 на суму 372 925,81 грн., № 9 від 27.04.2018 на суму 224 520,43 грн., № 10 від 27.04.2018 на суму 455 120,15 грн., № 11 від 27.04.2018 на суму 368 952,72 грн., № 12 від 27.04.2018 на суму 478 577,14 грн., № 13 від 27.04.2018 на суму 487 359,67 грн., №14 від 27.04.2018 на суму 564 548,65 грн., №15 від 27.04.2018 на суму 587 557,15 грн., №16 від 27.04.2018 на суму 554 286,17 грн., № 17 від 27.04.2018 на суму 588 589,02 грн., № 18 від 27.04.2018 на суму 141 980,16 грн., № 19 від 27.04.2018 на суму 284 236,90 грн.
В решті вимог відмовлено.
В апеляційній скарзі, ДФС України, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, а саме: неповне з'ясування обставин справи, що призвело до винесення незаконного рішення, просить рішення суду від 08.10.2018 року скасувати в частині задоволених позовних вимог та ухвалити нове судове рішення про відмову в задоволенні позову в повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги, вказав на те, що надіслані позивачу квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних містять причини за яких відбулося зупинення реєстрації податкових накладних, а саме - ПН відповідає вимогам п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Також запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, зокрема документи, що підтверджують реальність проведення розрахунків за цими операціями, але позивач своїм правом не скористався, не надав підтверджуючі документи та пояснення. Також апелянт посилається на те, що зупинення реєстрації податкової накладної є проміжним етапом перед прийняттям рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації такої податкової накладної. За таких підстав апелянт вважає, що в адміністративному або судовому порядку може бути оскаржене саме рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, а не про зупинення реєстрації податкової накладної.
Позивач у відзиві на апеляційну скаргу посилався на доводи ідентичні тим, що викладені в позовній заяві та узгоджуються з висновками, викладеними в рішенні суду першої інстанції, у зв'язку з чим, просить апеляційну скаргу ДФС України - залишити без задоволення, а рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 08.10.2018 року - без змін.
Колегія суддів, заслухавши доповідача, вивчивши матеріали справи, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що Приватне підприємство Олді-Н є суб'єктом господарювання у сфері оптової торгівлі, зареєстровано платником податку на додану вартість.
На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України, Приватним підприємством Олді-Н 02.04.2018 було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 02.04.2018 № 1 на суму 102,48грн. (а.с. 15).
02.05.2018 ПП Олді-Н було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 27.04.2018 № 3 на суму 239 912,05 грн. (а.с. 16-17), № 4 на суму 275 010,70 грн. (а.с. 18-19), № 5 на суму 204 577,56 грн. (а.с. 20-21), № 6 на суму 345 125,34 грн. (а.с. 22-24), № 7 на суму 435 555,56 грн. (а.с. 25-27), № 8 на суму 372 925,81 грн. (а.с. 28-20), № 9 на суму 224 520,43 грн. (а.с. 31-32), № 10 на суму 455 120,15 грн. (а.с. 33), № 11 на суму 368 952,72 грн. (а.с. 34), № 12 на суму 478 577,14 грн. (а.с. 35-36), № 13 на суму 487 359,67 грн. (а.с. 37-38), № 14 на суму 564 548,65 грн. (а.с. 39-40), № 15 на суму 587 557,15грн. (а.с. 41), № 16 на суму 554 286,17 грн. (а.с. 42), № 17 на суму 588 589,02 грн. (а.с. 43), № 18 на суму 141 980,16 грн. (а.с. 43), № 19 на суму 284 236,90 грн. (а.с. 45-47).
Відповідно до матеріалів справи, на електрону адресу позивача надійшли квитанції від 02.04.2018 р. та від 02.05.2018 р. про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 48-65), в яких зазначено наступне:
Документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Відповідно до матеріалів справи, позивач 29.03.2018 року звертався до ГУ ДФС у Херсонській області із запитом на інформацію (а.с. 69), в якому, у зв'язку із зупиненням з 29.03.20148 року реєстрації всіх податкових накладних, які складаються ПП Олді-Н , просив надати копію рішення Комісії про внесення підприємства до переліку ризикових суб'єктів господарювання; повідомити конкретну ознаку ризиковості згідно з п.п. 1.6. п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку , якій відповідає підприємство; надати копію податкової інформації у разі, якщо ознакою ризиковості є податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення підприємством ризикових операцій.
04.04.2018 року ГУ ДФС у Херсонській області надало відповідь, в якій повідомило позивача про залишення запиту без задоволення (а.с. 13-14).
Вважаючи порушеними свої права зупиненням реєстрації податкових накладних позивач звернувся до суду в даним позовом.
Задовольняючи частково позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправності спірних у цій справі актів індивідуальної дії та безпідставності їх прийняття, а також невідповідності змісту вимогам, що висуваються до їх обґрунтування та форми.
Колегія суддів погоджується з висновком суду з наступних підстав.
Процедура зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних на час виникнення спірних правовідносин, 02.04.2018 р. та 02.05.2018 р., регламентована:
- Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI (зі змінами та доповненнями);
- Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ;
- Критеріями ризиковості платника податків, погодженими Міністерством фінансів України 21.03.2018 року, викладеними в листі ДФС України від 21.03.2018 року №959/99-99-07-18.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.16. статті 201 Податкового кодексу України (в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) встановлено, що реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Прядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджений Постановою КМУ № 117 від 21.02.2017 року (далі Порядок № 117).
Відповідно до п. 3 Порядку № 117 (тут та й надалі в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2019 |
Оприлюднено | 08.04.2019 |
Номер документу | 80978792 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Стас Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні