Ухвала
від 04.04.2019 по справі 815/1064/18
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

04 квітня 2019 року

Київ

справа №815/1064/18

адміністративне провадження №К/9901/8320/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Васильєвої І.А.,

суддів - Пасічник С.С., Юрченко В.П.,

перевіривши касаційну скаргу Одеського управління Офісу великих платників податків ДФС на ухвалу П'ятого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у справі № 815/1064/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Софор до Одеського управління Офісу великих платників податків ДФС про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 25 червня 2018 задоволено позов Товариства з обмеженою відповідальністю Софор до Одеського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу.

Відповідно до ч. 1 ст. 295 КАС України (в редакції з 15.12.2017) апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2018 року відмовлено у клопотанні апелянта про відстрочення сплати судового збору та залишено без руху апеляційну скаргу з наданням строку для усунення недоліків протягом 10 днів з моменту отримання даної ухвали.

Ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 05 грудня 2018 року відмовлено у задоволенні клопотання про продовження строку для усунення недоліків апеляційної скарги та зазначену апеляційну скаргу повернено апелянту.

27 грудня 2018 року Одеським управлінням Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби повторно подано апеляційну скаргу та заявлено клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження та відстрочення сплати судового збору.

Ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 16 січня 2019 року апеляційну скаргу залишено без руху, відмовлено в задоволенні клопотань про поновлення строку на апеляційне оскарження та відстрочення сплати судового збору.

31 січня 2019 року до П'ятого апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання представника Одеського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України про продовження строку, обґрунтоване посиланням на те, що органом державної казначейської служби проводиться безспірне списання коштів з рахунків скаржника, у зв'язку з чим операції по рахунках податкового органу зупинено. На підтвердження вказаних доводів надано листи органу державної казначейської служби.

У заявленому клопотанні Одеським управлінням Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України не зазначено належних підстав щодо обґрунтування пропуску строку на апеляційне оскарження.

Крім того, колегія суддів наголошувала, що апелянт втретє звертається до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою на оскаржуване рішення, та не виконував вимоги встановлені ухвалами апеляційного суду про залишення апеляційної скарги без руху.

Відповідно до пункту 4 частини першої статті 299 КАС України суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними.

А відтак, ухвалою П'ятого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у справі № 815/1064/18 у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Одеського управління Офісу великих платників податків ДФС було відмовлено.

Не погодившись з постановленою апеляційним судом ухвалою, Одеське управління Офісу великих платників податків ДФС звернулося до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду з касаційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу П'ятого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у справі № 815/1064/18 та направити справу на розгляд до суду апеляційної інстанції.

Обґрунтовуючи вимоги касаційної скарги, відповідач посилається на те, що апеляційний суд допустив порушення норм процесуального права і, як наслідок, дійшов помилкового висновку про наявність підстав для відмови у відкритті апеляційного провадження у справі.

Перевіряючи доводи касаційної скарги колегія суддів виходить з наступного.

За приписами пункту 5 частини 1 статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо суд у порядку, передбаченому частинами другою, третьою цієї статті, дійшов висновку, що касаційна скарга є необґрунтованою.

В свою чергу, у відповідності до пункту 2 частини 2 статті 333 КАС України у справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), а також у випадку оскарження ухвали (крім ухвали, якою закінчено розгляд справи), суд може визнати касаційну скаргу необґрунтованою та відмовити у відкритті касаційного провадження, якщо правильне застосовування норми права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення.

Водночас за приписами пункту п'ятого частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо суд у порядку, передбаченому частинами другою, третьою цієї статті, дійшов висновку, що касаційна скарга є необґрунтованою.

В свою чергу згідно з пунктом другим частини другої статті 333 КАС України у справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), а також у випадку оскарження ухвали (крім ухвали, якою закінчено розгляд справи), суд може визнати касаційну скаргу необґрунтованою та відмовити у відкритті касаційного провадження, якщо правильне застосовування норми права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення.

Статтею 295 КАС України визначено строк на апеляційне оскарження судового рішення, а пунктом першим частини п'ятої статті 296 цього Кодексу закріплено вимоги щодо форми та змісту апеляційної скарги, в тому числі щодо надання документа про сплату судового збору.

При цьому у відповідності з положеннями частини третьої статті 298 КАС України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.

Суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними (пункт четвертий частини першої статті 299 КАС України).

Також статтею 44 КАС України передбачено обов'язок учасників справи добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки, зокрема, виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки, а також виконувати інші процесуальні обов'язки, визначені законом або судом (пункти шостий, сьомий частини п'ятої цієї статті).

Наведеними положеннями КАС України чітко окреслено характер процесуальної поведінки, який зобов'язує учасників справи діяти сумлінно, тобто проявляти добросовісне ставлення до наявних у них прав і здійснювати їх реалізацію таким чином, щоб забезпечити неухильне та своєчасне (без суттєвих затримок та зайвих зволікань) виконання своїх обов'язків, встановлених законом або судом, зокрема, щодо дотримання строку апеляційного оскарження.

Для цього відповідач як особа, зацікавлена у поданні апеляційної скарги, повинен вчиняти усі можливі та залежні від нього дії, використовувати у повному обсязі наявні засоби та можливості, передбачені законодавством.

Більше того відповідач у межах встановленого судом строку не усунув недоліки апеляційної скарги.

Зважаючи на викладене, суд апеляційної інстанції, відмовляючи у відкритті апеляційного провадження у цій справі, правильно застосував норми процесуального права і дійшов обґрунтованого висновку про неповажний характер вказаних відповідачем підстав для поновлення строку апеляційного оскарження.

За таких обставин, подана Одеським управлінням Офісу великих платників податків ДФС на ухвалу П'ятого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року касаційна скарга є необґрунтованою, оскільки, у даному випадку, правильне застосовування апеляційним судом норм процесуального права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо їх застосування чи тлумачення, що, в свою чергу, у розумінні пункту 5 частини 1 та частини 2 статті 333 КАС України є підставою для відмови у відкритті касаційного провадження у справі.

Керуючись статтею 333 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Одеського управління Офісу великих платників податків ДФС на ухвалу П'ятого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2019 року у справі № 815/1064/18.

Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити особі, яка подала касаційну скаргу. Копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Судді: підписІ.А. Васильєва підписС.С. Пасічник підписВ.П. Юрченко

Дата ухвалення рішення04.04.2019
Оприлюднено08.04.2019
Номер документу80980125
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень

Судовий реєстр по справі —815/1064/18

Ухвала від 04.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 05.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 13.11.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Ступакова І.Г.

Ухвала від 12.09.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Рішення від 02.07.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

Ухвала від 12.06.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Завальнюк І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні