ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про відмову в задоволенні заяви
09 квітня 2019 року
ЛуцькСправа № 140/561/19
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Дмитрука В.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження адміністративній справі за позовом фермерського господарства «Колібрі+» до Головного управління ДФС у Волинській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Фермерське господарство «Колібрі+» звернулося з позовом до Головного управління ДФС у Волинській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДФС у Волинській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 21.12.2018 №1032157/41299935 про відмову у реєстрації податкової накладної від 13.11.2018 №5, зобов'язання зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних подану фермерським господарством «Колібрі+» податкову накладну від 13.11.2018 №5.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 19.03.2019 було відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі без проведення судового засідання та виклику сторін.
08.04.2019 представником відповідачів подано заяву про розгляд справи в загальному позовному провадженні.
Відповідно до частини третьої статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.
Таким чином, розгляд вказаної заяви за встановленим судом порядком проведено у письмовому провадженні.
Заява представника відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження не підлягає до задоволення з огляду на наступне.
Як передбачено пунктом 20 частини першої статті 4 КАС України, адміністративна справа незначної складності (малозначна справа) - адміністративна справа, у якій характер спірних правовідносин, предмет доказування та склад учасників тощо не вимагають проведення підготовчого провадження та (або) судового засідання для повного та всебічного встановлення її обставин.
Згідно із частиною другою статті 12 КАС України спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Частина друга статті 257 КАС України передбачає, що за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті, зміст якої відповідає змісту частини четвертої статті 12 КАС України.
Відповідно до частини першої статті 260 КАС України питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Згідно із частиною третьою статті 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Частинами п'ять, шість статті 262 КАС України встановлено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін: 1) у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу; 2) якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.
Разом з тим, згідно частини чотири, п'ять статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах:
1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;
2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб'єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;
4) щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п'ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Суд має відмовити у розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження або постановити ухвалу про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, якщо після прийняття судом до розгляду заяви позивача про збільшення розміру позовних вимог або зміну предмета позову справа підпадає під дію частини четвертої цієї статті.
Однак, як слідує з матеріалів справи, предмет даного позову не підпадає під жодну з підстав, визначених частинами четвертою, п'ятою статті 257 КАС України, згідно яких дана справа не може бути розглянута за правилами спрощеного позовного провадження.
Подане представником відповідачів клопотання про розгляд справи в загальному позовному провадженні обґрунтоване тим, що дана адміністративна справа становить значний суспільний інтерес та має важливе значення для контролюючого органу, а також з матеріалів справи вбачаються значні розбіжності у твердженнях позивача з реальними обставинами справи. Крім того, представником відповідачів зроблено посилання на статтю 6 Конвенції про захист прав і основних свобод людини щодо необхідності забезпечення публічного характеру судового розгляду, що включає в себе право особи бути заслуханою в суді.
Водночас, суд вважає за необхідне вказати, що поняття «значного суспільного інтересу» охоплює правовідносини, участь в яких бере або велика, або необмежена кількість суб'єктів і рішення в такій справі матиме визначальне значення для останніх, в той час як даний спір виник між конкретним платником податків та контролюючими органами щодо конкретних обставин, встановлення яких можливе на підставі поданих учасниками справи заяв по суті справи, в тому числі й заяв щодо виявлених відповідачем розбіжностей у повідомлених товариством та реальних обставинах справи.
Крім того, посилання представника відповідачів на положення Конвенції є безпідставним, оскільки її норми захищають права осіб (як юридичних, так і фізичних) від втручання Держави (суб'єктів владних повноважень), а тому не можуть слугувати підставою для обґрунтування порушення права власне такого суб'єкта владних повноважень у спорі з юридичною особою, предметом якого є правомірність (протиправність) його рішень. При цьому, суд зазначає, що позивач у позовній заяві заявив клопотання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.
Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд вважає подану заяву необґрунтованою та такою, що не підлягає до задоволення.
Керуючись статтями 12, 248, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви представника відповідачів про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовити.
Копію даної ухвали направити учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена.
Суддя В.В. Дмитрук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 11.04.2019 |
Номер документу | 81015499 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Дмитрук Валентин Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні