Ухвала
від 08.04.2019 по справі 420/1913/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                          Справа № 420/1913/19 У Х В А Л А 08 квітня 2019 року                                                                                                               м.Одеса Суддя Одеського окружного адміністративного суду Цховребова М.Г., розглянувши матеріали адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАРИН» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області про скасування постанови, акту, протоколу та припису, - встановив: До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАРИН» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, в якому позивач просить скасувати: - постанову відповідача за № 6/1015-05/1 від 28.02.2019 року про визнання позивача винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 2 ч. 6 ст. 2 Закону України «Про правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладення штрафу; - акт відповідача від 14.02.2019 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт «Будівництво багатоквартирного багатосекційного 14-ти поверхового житлового будинку із вбудовано-прибудованими приміщеннями та вбудовано-прибудованими двоповерховим підземним паркінгом» за адресою: вул. Марсельська, с. Крижанівка, Лиманського району, Одеської області, кадастровий номер земельної ділянки 5122783200:02:001:2808; - протокол відповідача від 14.02.2019 року про правопорушення у сфері містобудівельної діяльності стосовно позивача; - припис відповідача про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 14.02.2019 року, виданий позивачу. Пунктом 4 частини 1 статті 171 КАС України встановлено, що суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства. Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. Згідно п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження. Відповідно до вимог ч. 4 ст. 172 КАС України, не допускається об'єднання в одне провадження кількох вимог, які належить розглядати в порядку різного судочинства, якщо інше не встановлено законом.   Пунктом 19 частини 1 статті 4 КАС України визначено: індивідуальний акт - акт (рішення) суб'єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк. Відповідно до п.п. 12, 17 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (далі – Порядок № 553), у разі відмови суб'єкта містобудування, щодо якого здійснюється державний архітектурно-будівельний контроль, у допуску посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю до проведення перевірки, відмови суб'єкта містобудування в наданні документів, необхідних для здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю, відсутності суб'єкта містобудування, якому у визначений цим Порядком строк було надіслано повідомлення про проведення перевірки, або його уповноваженої особи (за довіреністю) на об'єкті під час перевірки складається відповідний акт. У разі виявлення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, крім акта перевірки, складається протокол, видається припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил або припис про зупинення підготовчих та/або будівельних робіт (далі - припис). У приписі обов'язково встановлюється строк для усунення виявлених порушень згідно з додатком. Згідно з п. 20 Порядку № 553 протокол разом з усіма матеріалами перевірки протягом трьох днів після його складення подається посадовій особі органу державного архітектурно-будівельного контролю, до повноважень якої належить розгляд справ про правопорушення у сфері містобудівної діяльності. Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» від 14.10.1994 року № 208/94-ВР, постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності може бути оскаржено до суду протягом 15 днів з дня її винесення з повідомленням про таке оскарження у той самий строк органу, який виніс постанову. З аналізу вищенаведених норм КАС України та спеціального законодавства, що регулюють спірні правовідносини, в межах з'ясування судом питання, чи належить позовну заяву розглядати в порядку адміністративного судочинства, вбачається, що оскаржені позивачем акт та протокол відповідача від 14.02.2019 року – не є рішеннями (індивідуальними актами) відповідача, як суб'єкта владних повноважень, у розумінні КАС України. Відповідно, позов Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАРИН» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, в частині позовних вимог про скасування: акту відповідача від 14.02.2019 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт «Будівництво багатоквартирного багатосекційного 14-ти поверхового житлового будинку із вбудовано-прибудованими приміщеннями та вбудовано-прибудованими двоповерховим підземним паркінгом» за адресою: вул. Марсельська, с. Крижанівка, Лиманського району, Одеської області, кадастровий номер земельної ділянки 5122783200:02:001:2808; протоколу відповідача від 14.02.2019 року про правопорушення у сфері містобудівельної діяльності стосовно позивача, – не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства. Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства. Враховуючи та на підставі наведеного, суд вважає за необхідне відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАРИН» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, в частині позовних вимог про скасування: акту відповідача від 14.02.2019 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт «Будівництво багатоквартирного багатосекційного 14-ти поверхового житлового будинку із вбудовано-прибудованими приміщеннями та вбудовано-прибудованими двоповерховим підземним паркінгом» за адресою: вул. Марсельська, с. Крижанівка, Лиманського району, Одеської області, кадастровий номер земельної ділянки 5122783200:02:001:2808; протоколу відповідача від 14.02.2019 року про правопорушення у сфері містобудівельної діяльності стосовно позивача. Розгляд таких спорів перебуває поза межами не лише адміністративної юрисдикції адміністративних судів, він не належить до юрисдикції жодного іншого суду. Керуючись ст.ст. 2, 19, 170, 171, 172, 243, 248, 256, 294, 295, Розділом VІІ Перехідних положень КАС України, суд - ухвалив: Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДМАРИН» до Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції в Одеській області, в частині позовних вимог про скасування: акту відповідача від 14.02.2019 року про недопущення посадових осіб органу державного архітектурно-будівельного контролю на об'єкт «Будівництво багатоквартирного багатосекційного 14-ти поверхового житлового будинку із вбудовано-прибудованими приміщеннями та вбудовано-прибудованими двоповерховим підземним паркінгом» за адресою: вул. Марсельська, с. Крижанівка, Лиманського району, Одеської області, кадастровий номер земельної ділянки 5122783200:02:001:2808; протоколу відповідача від 14.02.2019 року про правопорушення у сфері містобудівельної діяльності стосовно позивача. Ухвала може бути оскаржена в порядку, передбаченому п. 15.5 ч. 1 Розділу VІІ Перехідних положень, та у строк, встановлений ст. 295 КАС України. Ухвала набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 256 КАС України.           Суддя                                                                                                    М.Г. Цховребова  

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2019
Оприлюднено10.04.2019
Номер документу81016354
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1913/19

Постанова від 12.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 06.12.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 30.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 05.09.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Цховребова М. Г

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні