Рішення
від 08.04.2019 по справі 420/5768/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5768/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 березня 2019 року м. Одеса

У залі судових засідань № 18

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Донець В.Р.

за участю сторін:

представника позивача - Станкова А.В. (по довіреності)

відповідача - Міхова В.М. (за паспортом)

представника третьої особи - Михайлова О.А. (по довіреності)

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Арцизької районної державної адміністрації Одеської області до Арцизького міського голови Міхова Володимира Михайловича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Арцизька міська рада про визнання протиправною бездіяльності, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулася Арцизька районна державна адміністрація Одеської області з позовною заявою до Арцизького міського голови Міхова Володимира Михайловича про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо невнесення до порядку денного пленарного засідання Арцизької міської ради Одеської області питання про придбання житлового будинку для створення дитячого будинку сімейного типу за адресою: м. Арциз, Одеської області вул. Першотравнева, буд. №10 за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам .

За цією позовною заявою відкрито загальне позовне провадження у відповідності до ст. 12 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.

Протокольною ухвалою суду від 10 грудня 2018 року залучено до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Арцизьку міську раду Одеської області.

Протокольною ухвалою суду від 09 січня 2019 року прийнято уточнену позовну заяву, в якій позивач просить визнати протиправною бездіяльність Арцизького міського голови Міхова Володимира Михайловича щодо невнесення до порядку денного пленарного засідання Арцизької міської ради Одеської області питання про придбання житлового будинку для створення дитячого будинку сімейного типу за адресою: м. Арциз, Одеської області вул. Першотравнева, буд. №10 за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, та у вирішенні по суті питання, що не належить до повноважень Арцизького міського голови .

Представник позивача в судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі. Позов обґрунтований позивачем тим, що він звернувся до відповідача з проханням провести позачергову сесію Арцизької міської ради та внести до порядку денного питання про придбання дитячого будинку сімейного типу за адресою: м. Арциз, Одеської області вул. Першотравнева, буд. №10 за кошти субвенції державного бюджету, однак міський голова надав відповідь не по суті звернення, а по суті того питання, яке уповноважені розглянути спершу депутатські комісії, а потім рада на пленарному засіданні, відповідач не обґрунтував в відповіді невнесення порушеного питання до порядку денного з точки зору наявності для цього законодавчих підстав, не керувався нормами, які регулюють порядок внесення питань до порядку денного сесії ради, а натомість послався на норми, які регулюють питання створення ДБСТ та його фінансування. Таким чином, відповідач, під час невнесення до порядку денного пропозиції райдержадміністрації вийшов за межі своїх повноважень та привласнив собі повноваження Арцизької міської ради Одеської області.

Відповідач в судове засідання з'явився. З відзиву на позову заяву (аркуш справи 23) вбачається, що відповідач позов не визнає, оскільки міський голова, не вносячи до порядку денного питання про придбання житлового будинку для створення дитячого будинку сімейного типу за адресою: м. Арциз, Одеської області, вул. Першотравнева, буд. №10 за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, діяв згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України, п. 8 ч. 4 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , п. 3 ст. 15, п. п. 2, 8 ст. 16 Регламенту Арцизької міської ради, направлений відповідачу лист не містив будь-яких додатків, проекту рішення, а тому таке питання не могло бути винесено на сесію ради.

Представник третьої особи в судове засідання з'явився. З пояснень на позову заяву (аркуш справи 65) вбачається, що викладені у позовній заяви вимоги є необґрунтованими, оскільки включення до порядку денного пропозиції без проекту рішення та всіх додатків і документів є дія у спосіб, що не передбачений Конституцією та Законами України.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, а також обставини якими обґрунтовуються позовні вимоги позивача та заперечення відповідача, пояснення третьої особи, суд вважає позов Арцизької районної державної адміністрації Одеської області таким, що не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.

Розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації №474/А-2018 від 11.05.2018 року утворено комісію з питань визначення напрямів та об'єктів, на які буде спрямовано у 2018 році субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонті роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб із числа (аркуш справи 13).

Рішенням комісії з питань захисту прав дитини Арцизької районної державної адміністрації №1 від 13.08.2018 року Про придбання будинку для створення дитячого будинку сімейного типу для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування в м. Арциз , рекомендовано фінансовому управлінню Арцизької районної державної адміністрації видати розпорядження про внесення змін до районного бюджету за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на проектні, будівельно-ремонті роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб із числа у сумі 1400000 грн. та спрямувати кошти Арцизькій міській раді на придбання двоповерхового будинку, який знаходиться за адресою: вул. Першотравнева, буд. №10, м. Арциз, Одеської області (аркуш справи 12).

Розпорядженням Арцизької районної державної адміністрації Одеської області №493/А-2018 від 22.08.2018 року Про внесення змін до планових асигнувань розпису загального фонду районного бюджету на 2018 рік за рахунок субвенції з місцевого (обласного) бюджету на проектні, будівельно-ремонті роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб із числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету , зокрема, збільшено доходну частину загального фонду районного бюджету за рахунок субвенції з місцевого (обласного) бюджету на проектні, будівельно-ремонті роботи, придбання житла та приміщень для розвитку сімейних та інших форм виховання, наближених до сімейних, та забезпечення житлом дітей-сиріт, осіб із числа за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету у сумі 1400000 грн. та спрямовано ці кошти Арцизькій міській раді згідно рішення комісії з питань захисту прав дитини Арцизької районної державної адміністрації від 13.08.2018 року №1 (аркуш справи 9).

Голова Арцизької районної державної адміністрації Одеської області звернувся до Голови Арцизького міської ради Одеської області Міхова Володимира Михайловича з листом №01-34/1737 від 17.09.2018 року щодо вирішення питання про проведення позачергової сесії Арцизької міської ради та внесення до порядку денного питання про придбання будинку в м. Арцизі для створення дитячого будинку сімейного типу за кошти субвенції державного бюджету (аркуш справи 10).

На лист голови Арцизької районної державної адміністрації Одеської області №01-34/1737 від 17.09.2018 року відповідачем надана відповідь №1010 від 17.09.2018 року про неможливість внесення до порядку денного позачергової сесії питання про придбання будинку, який знаходиться за адресою: м. Арциз, вул. Першотравнева, буд. 10, оскільки: до заяви не додані супутні матеріали щодо конкретного будинку; дане питання не розглядалось на засіданнях постійних депутатських комісій; згідно Постанови Кабінету Міністрів України №564 від 26.04.2002 року питання щодо надання будинку батькам-вихователям вирішується після ухвалення рішення про створення дитячого будинку сімейного типу, яке відсутнє; згідно ст. 89 Бюджетного Кодексу України видатки на утримання дитячих будинків сімейного типу здійснюється з районних бюджетів (аркуш справи 11).

Позивач вважає що така бездіяльність Арцизького міського голови Міхова Володимира Михайловича щодо невнесення до порядку денного пленарного засідання Арцизької міської ради Одеської області питання про придбання житлового будинку для створення дитячого будинку сімейного типу є протиправною, а тому звернувся до суду з цим позовом.

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України, ч. 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Відповідно до ч. 1, 4, 13 ст. 46 Закону України Про місцеве самоврядування в України міська рада проводить свою роботу сесійно. Сесія складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Сесії міської ради скликаються міським головою. Пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися міським головою, постійними комісіями, депутатами, виконавчим комітетом ради, головою місцевої державної адміністрації, тощо.

Згідно із п. 2, 7, 8, 9 ч. 4, ч. 5 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в України міський голова організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету; здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету; скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради; забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання.

Міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

Згідно з положеннями ч. 1, 4, 7 ст. 47 Закону України Про місцеве самоврядування в України постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету, звіти про виконання програм і бюджету, вивчають і готують питання про стан та розвиток відповідних галузей господарського і соціально-культурного будівництва, інші питання, які вносяться на розгляд ради, розробляють проекти рішень ради та готують висновки з цих питань, виступають на сесіях ради з доповідями і співдоповідями.

Постійні комісії у питаннях, які належать до їх відання, та в порядку, визначеному законом, мають право отримувати від керівників органів, підприємств, установ, організацій та їх філіалів і відділень необхідні матеріали і документи.

Позивач вважає, що отримавши від нього лист №01-34/1737 від 17.09.2018 року відповідач не мав самостійно його розглядати, а мав забезпечити його розгляд профільною депутатською комісією ради та вирішення цього питання радою.

Суд не погоджується з доводами позивача, з огляду на наступне.

Дійсно, відповідно до положень Закону України Про місцеве самоврядування в України пропозиції щодо питань на розгляд ради можуть вноситися міським головою, головою місцевої державної адміністрації, міський голова наділений повноваженнями з організації роботи ради, керівництва апаратом ради та її виконавчого комітету, скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесії ради, забезпечує підготовку на розгляд ради проектів рішень ради, тощо.

Однак, суд звертає увагу на те, що лист Голови районної державної адміністрації №01-34/1737 від 17.09.2018 року стосувався проведення саме позачергової сесії Арцизької міської ради та внесення до порядку денного питання придбання будинку, однак цей лист не містить жодного додатку, жодного документу, який зазначений в листі, не надано жодного документу щодо будинку, який необхідно придбати, не обґрунтовано в чому терміновість необхідності винесення цього питання саме на позачергову сесію ради, тощо.

Відповідно до п. 2 ст. 1, п. 3 ст. 15, п. 2, 8 ст. 16 Регламенту Арцизької міської ради Одеської області, затвердженого Рішенням Арцизької міської ради №4-VII від 18.11.2015 року, регламент визначає порядок підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях.

Пропозиція щодо кожного питання, яке пропонується включити до порядку денного пленарного засідання, подається разом з проектом рішення, яке пропонується прийняти за цією пропозицією, підготовленим згідно з вимогами цього Регламенту.

Проект рішення, щ планується винести на розгляд ради, подається в раду разом з усіма додатками та документами, які передбачається розповсюдити серед депутатів, у друкованій формі.

Проекти рішень ради підлягають попередньому розгляду в постійних комісіях ради. При наявності зауважень до проекту рішення, рекомендації тощо (окрім пропозиції з викладення окремих частин рішень в іншій редакції), вони викладаються на окремих аркушах і подаються депутатам. Вони стають невід'ємною частиною проекту рішення по мірі їх поступлення та оприлюднюються відповідно до п. 8 і 9 даної статті.

Суд вважає, що відповідач діяв у відповідності до вимог законодавства, надав відповідь про те, що позивачем фактично не надано жодного документу для винесення питання до порядку денного позачергової сесії, а тому в такому вигляді питання, викладене в листі не могло бути винесено до порядку денного позачергової сесії.

Тобто в даному випадку відповідач не відмовляв в винесенні питання до порядку денного, а лише зазначив про необхідність належної підготовки позивачем такого питання для внесення його до порядку денного.

Позивачем не наведено жодної норми законодавства, яка б зобов'язувала відповідача незалежно від змісту прохання виносити питання на позачергову сесію ради, а всі посилання позивача стосуються прав відповідача на такі дії.

Крім того, суд звертає увагу, що відповідно до ст. 14 Регламенту Арцизької міської ради Одеської області, затвердженого Рішенням Арцизької міської ради №4-VII від 18.11.2015 року чергові сесії ради скликаються кожного другого четверга місяця, а мотивовані пропозиції про скликання позачергової сесії ради, підписані ініціаторами у встановленому порядку, надсилаються секретарю ради з визначенням питань, розгляд яких пропонується.

З листа позивача №01-34/1737 від 17.09.2018 року не вбачається мотивів терміновості розгляду питання щодо придбання будинку та винесення цього питання саме на позачергову сесію, при тому, що чергові сесії скликаються кожного місяця.

Таким чином, суд вважає, що позивач не довів протиправності бездіяльності відповідача щодо невнесення до порядку денного пленарного засідання Арцизької міської ради Одеської області питання про придбання житлового будинку та фактично вирішенні по суті питання, яке належить до повноважень ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає позовні вимоги Арцизької районної державної адміністрації Одеської області не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позовної заяви Арцизької районної державної адміністрації Одеської області (68400, м. Арциз, Одеська область, вул. Соборна, 46, код ЄДРПОУ 04057066) до Арцизького міського голови Міхова Володимира Михайловича (68400, м. Арциз, Одеська область, вул. 28 Червня, 95-а, РНОКПП НОМЕР_1), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Арцизька міська рада (68400, м. Арциз, Одеська область, вул. 28 Червня, 95-а, код ЄДРПОУ 04057037) про визнання протиправною бездіяльності Арцизького міського голови Міхова Володимира Михайловича щодо невнесення до порядку денного пленарного засідання Арцизької міської ради Одеської області питання про придбання житлового будинку для створення дитячого будинку сімейного типу за адресою: м. Арциз, Одеської області вул. Першотравнева, буд. №10 за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, та у вирішенні по суті питання, що не належить до повноважень Арцизького міського голови - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 08.04.2019 року.

Суддя Л.І. Свида

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2019
Оприлюднено10.04.2019
Номер документу81016720
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5768/18

Постанова від 04.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 02.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 21.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 27.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Постанова від 08.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 21.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 20.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 08.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Рішення від 28.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні