Постанова
від 12.03.2019 по справі 804/7017/17
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

12 березня 2019 року м. Дніпросправа № 804/7017/17

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Добродняк І.Ю. (доповідач),

суддів: Бишевської Н.А., Семененка Я.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження в місті Дніпрі

апеляційну скаргу приватного підприємства ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ ТТ

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року (головуючий суддя Горбалінський В.В.)

у справі № 804/7017/17

за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення,

до приватного підприємства ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ ТТ

про анулювання ліцензії на мовлення, -

ВСТАНОВИВ:

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення звернулася до суду з адміністративним позовом до приватного підприємства ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ ТТ , в якому просила анулювати ліцензію на мовлення, видану приватному підприємству Телерадіокомпанія ТТ серії НР № 00521-м від 03.07.2009.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в ході проведено перевірки встановлено, що згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань станом на 12.07.2017 кінцевим бенефіціарним власником підприємства є ОСОБА_1, однак заява про переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку із зміною кінцевого бенефіціарного власника, документів або їх засвідчених копій, що підтверджують зміну, а також відомостей про структуру власності з урахуванням внесених змін відповідачем не надано.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15.05.2018 адміністративний позов задоволено.

Рішення суду мотивовано встановленим фактом неподання ПП Телерадіокомпанія ТТ заяви про переоформлення ліцензії НР №00521-м від 03.07.2009 у зв'язку з організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата, що відповідно до п. б ч. 5 ст. 37 Закону України Про телебачення і радіомовлення є підставою для звернення Національної ради до суду про анулювання ліцензії на мовлення.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду як таке, що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог. Позивач наполягає на тому, що суд першої інстанції не надав належну оцінку у ключовій спірній обставині: коли саме кінцевий бенефіціарний власник в юридичній особі вважається зміненим, та коли він фактично набув статусу кінцевого бенефіціарного власника в ланцюгу володіння юридичною особою чи коли він був внесений до ЄДР в якості зміни відомостей про цю юридичну особу.

Апеляційну скаргу призначено до розгляду в судовому засіданні на 12.03.2019.

Повноважні представники сторін у судове засідання не з'явились, про час і місце судового засідання сторони повідомлені судом належним чином.

Неприбуття у судове засідання учасників справи не перешкоджає розгляду справи.

Відповідно до ч.9 ст. 205, п.2 ч.1 ст.311 КАС України справа розглядається в порядку письмового провадження.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, внаслідок наступного.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи, відповідач - Приватне підприємство ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ ТТ зареєстроване як юридична особа за адресою: 53207, Дніпропетровська область, м. Нікополь, вул. К. Лібкнехта, 173/1, ідентифікаційний код юридичної особи: 31802510.

Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення Приватному підприємству ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ ТТ видана ліцензія на мовлення серія НР №00521-м від 03.07.2009.

Відповідно до додатку 1 до вказаної ліцензії (дата видачі додатка 05.06.2015) засновником та власником є ТОВ Радіо Довіра , частка статутного фонду - 100%.

31.03.2017 директором телерадіокомпанії на адресу Національної ради подано повідомлення про подання інформації про структуру власності (форма №1, затверджена рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 21.01.2016 № 2), згідно якому приватне підприємство подає звіт станом на 31.03.2017 про свою структуру власності, в тому числі, відомості про кінцевих бенефіціарних власників (форма № 5), а саме: ОСОБА_2 - володіє 100% у статутному капіталі Компанії ОСОБА_3 ІНК ЛІМІТЕД , що полодіє 100% у статутному капіталі ТОВ ЛІБЕРТІ ФАЙНЕНС , що володіє 100% у статутному капіталі ПП ТРК ТТ .

Означено повідомлення з доданими документами отримано Національною радою 03.04.2017 вх. № 16/2457 (а.с.19 т.1)

Згідно відомостей про зміни у структурі власності у 2016 - 31.03.2017 роках ПП ТРК ТТ (додаток № 4 до Порядку подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності) ТОВ ЛІБЕРТІ ФАЙНЕНС придбало частку 100% статутного капіталу СІД у ТОВ РАДІО ДОВІРА (договір купівлі-продажу частки у статутному капіталі від 16.05.2016), дата зміни 16.05.2016; ТОВ ФІРМА ВОЛИНЬ - змінився кінцевий бенефіціарний власник, ним став ОСОБА_1 (протокол від 07.02.2017 № 07/02-2017), дата зміни 07.02.2017 (а.с.26 т.1).

12.07.2017 посадовою особою Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, на виконання рішення Національної ради від 01.06.2017 №835 та наказу Голови Національної ради від 04.07.2017 №5а/253, здійснено позапланову перевірку Приватного підприємства ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ ТТ , м. Нікополь, Дніпропетровської обл., позивні АВТОРАДИО , на предмет дотримання останнім вимог ст. 35 Закону України Про телебачення і радіомовлення , за результатами якої складений акт № 02/ПП/Дп./П/17 від 12.07.2017 (а.с.30 т.1).

Перевіркою встановлено, що відповідно до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 12.07.2017, кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ПП ТРК ТТ , м. Нікополь, Дніпропетровської області, є ОСОБА_1, Україна, 61171, АДРЕСА_1.

15.02.2017 ПП ТРК ТТ подано до Національної ради листа, яким повідомило про зміну кінцевого бенефіціарного власника, яким став ОСОБА_1.

Поряд з цим, відповідно до наявних у відповідача документальних свідчень станом на 31.05.2017 заяви встановленого Рішенням Національної ради з питань телебачення і радіомовлення № 2434 від 18.12.2013, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 13.01.2014 за №43/24820, зразка про переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку зі зміною кінцевого бенефіціарного власника, документів або їх засвідчених заявником копій, що підтверджують зміну, а також відомостей про структуру власності з урахуванням внесених змін, ПП ТРК ТТ , м. Нікополь, Дніпропетровської обл., не надано, чим, згідно висновків акту позапланової перевірки дотримання телерадіоорганізацією законодавства України від 12.07.2017 №02ПП/Дп./П/17 порушено вимоги ст. 35 Закону України Про телебачення і радіомовлення .

Зафіксовані в акті перевірки обставини підтверджені витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.34 т.1).

Рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення №1891 від 05.10.2017 Про результати позапланової перевірки ПП ТРК ТТ , м. Нікополь, Дніпропетровської обл. (НР №00521-м від 03.07.2009, ефірне мовлення, позивні: АВТОРАДІО ) вирішено:

визнати факт неподання ПП ТРК ТТ , м. Нікополь, Дніпропетровської обл. заяви про переоформлення ліцензії НР №00521-м від 03.07.2009 у зв'язку з організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата;

звернутися до суду із позовом про анулювання ліцензій на мовлення ПП ТРК ТТ , м. Нікополь, Дніпропетровської обл., НР №00521-м від 03.07.2009.

Питання правомірності рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 05.10.2017 № 1891 було предметом судового розгляду.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 03.01.2018 у справі № 826/14592/17, залишеним без змін постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 05.03.2018, у задоволенні адміністративного позову ПП Телерадіокомпанія ТТ до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання протиправним і скасування рішення відмовлено.

Суд дійшов висновку про правомірність рішення Національної ради від 05.10.2017 №1891 Про результати позапланової перевірки ПП ТРК ТТ , м. Нікополь (НР №00521-м від 03.07.2009, ефірне мовлення, позивні: АВТОРАДІО ) , з огляду на те, що оскаржуване рішення прийнято регулятором, враховуючи неподання заяви про переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку зі змінами саме умов діяльності ліцензіата.

При цьому суд у справі № 826/14592/17 виходив з встановлених обставин, що кінцевий бенефіціарний власник ПП ТРК ТТ змінений 07.02.2017, тобто під час дії вимог ст. 35 Закону України Про телебачення і радіомовлення щодо необхідності переоформлення ліцензії на мовлення та подачі відповідної заяви разом з документами, визначеними цим Законом, протягом 30 робочих днів з дня виникнення підстав для таких дій. ПП ТРК ТТ не подано до Національної ради заяви за формою, встановленою Рішенням Національно ради України з питань телебачення і радіомовлення від 18.12.2013 №2434.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

З огляду на фактичні обставини справи, норми законодавства, що регулюють спірні правовідносини, апеляційний суд погоджується з судом першої інстанції про наявність правових підстав для задоволення позову.

Апеляційний суд вважає необґрунтованими доводи відповідача, суть яких в спірному випадку полягає в тому, що кінцевий бенефіціарний власник ПП ТРК ТТ змінився до набрання чинності п. ґ ч.3 ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення (тобто до 30.11.2016), внаслідок чого телерадіоорганізація не зобов'язана була подавати заяву про переоформлення ліцензії на мовлення.

Наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності в повні мірі спростовують вказані вище доводи відповідача і підтверджують факт зміни кінцевого бенефіціарного власника ПП ТРК ТТ 07.02.2017.

Відповідно до ч.1 ст.23 Закону України Про телебачення і радіомовлення ліцензування мовлення здійснюється виключно Національною радою відповідно до порядку та вимог, встановлених цим Законом та Законом України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення .

Статтею 35 вказаного Закону встановлений порядок та підстави переоформлення ліцензії на мовлення.

За правилами ч.1 ст.35 цього Закону у разі зміни даних, передбачених частиною третьою цієї статті або абзацами п'ятим і шостим частини четвертої статті 27 цього Закону, ліцензіат подає Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення за встановленою Національною радою формою.

До заяви додаються завірені у встановленому порядку копії документів, які підтверджують необхідність внесення змін до ліцензії (ч.2 ст.35 Закону).

Відповідно до ч.3 ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення підставами для переоформлення ліцензії на мовлення можуть бути:

пп. а - зміна організаційно-правової форми та умов діяльності ліцензіата;

пп. б - наміри ліцензіата змінити організаційні чи технічні характеристики мовлення та внести відповідні зміни до умов ліцензії;

пп. в - необхідність внесення змін до умов ліцензії у зв'язку із переходом від аналогового до цифрового мовлення;

пп. г - необхідність внесення змін до умов ліцензії у зв'язку з переходом на суспільне телебачення і радіомовлення відповідно до Закону України "Про Суспільне телебачення і радіомовлення України";

пп. ґ - зміна відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) заявника (в редакції згідно із Законом N 1715-VIII від 01.11.2016,який набрав чинності 30.11.2016).

Відповідно до ч.4 ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення у разі виникнення підстави для переоформлення ліцензії на мовлення у зв'язку із зміною організаційно-правової форми, умов діяльності ліцензіата чи зміною відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ліцензіат зобов'язаний протягом 30 робочих днів подати Національній раді заяву про переоформлення ліцензії на мовлення разом з документами або їх засвідченими заявником копіями, що підтверджують зміну. До заяви про переоформлення ліцензії у зв'язку із зміною відомостей про прямого власника (співвласників) та/або кінцевого бенефіціарного власника (контролера) ліцензіат додає відомості про структуру власності з урахуванням внесених змін.

За визначенням, наведеним в ст.1 Закону України Про телебачення і радіомовлення , кінцевий бенефіціарний власник (контролер) - фізична особа, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення безпосередньо або через інших осіб, який здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов'язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов'язаними фізичними та/або юридичними особами часткою в суб'єкті інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення;

структура власності - система взаємовідносин юридичних та фізичних осіб, що дає змогу визначити, зокрема,: всіх власників, учасників, акціонерів суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення (телерадіоорганізації або провайдера програмної послуги), у тому

числі бенефіціарних власників (контролерів), а за їх відсутності - всіх власників, учасників, акціонерів суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення і всіх фізичних осіб та власників, учасників, акціонерів юридичних осіб на всіх рівнях ланцюга володіння корпоративними правами суб'єкта інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення (крім публічних компаній).

Отже, згідно результатів перевірки позивача щодо дотримання телерадіокомпанією законодавства України, оформленими відповідним актом від 12.07.2017, встановлено, що ПП ТРК ТТ всупереч ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення не подано заяву про переоформлення ліцензії НР №00521-м від 03.07.2009 у зв'язку із організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата.

Статтею 37 Закону України Про телебачення і радіомовлення встановлено, що анулювання ліцензії на мовлення здійснюється Національною радою у випадках, передбачених цим Законом (ч.1 ст.37 Закону), або за рішенням суду про анулювання ліцензії.

Відповідно до ч.5 ст.37 цього Закону Національна рада може звертатися до суду про анулювання ліцензії на мовлення на підставі:

а) факту передачі ліцензії іншій юридичній або фізичній особі-неліцензіату з метою проведення нею інформаційної діяльності;

б) факту несвоєчасного подання заяви про переоформлення ліцензії у зв'язку з організаційними змінами статусу та умов діяльності ліцензіата;

в) факту невиконання розпоряджень про усунення порушень законодавства та ліцензійних вимог;

г) факту відмови ліцензіата у проведенні працівниками Національної ради перевірки його діяльності відповідно до вимог законодавства України;

ґ) факту невідповідності ліцензіата визначеним статтею 12 цього Закону вимогам щодо заснування телерадіоорганізацій, обмеження частки власності іноземних фізичних та юридичних осіб в акціонерному або статутному капіталі телерадіоорганізації, а також до установчих і статутних документів телерадіоорганізації.

Таким чином, невиконання вимог ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення щодо подання у встановлені строки заяви про переоформлення ліцензії на мовлення за наявності певних обставин є підставою для анулювання рішенням суду ліцензії на мовлення.

При цьому відповідно о ч.2 ст.24 Закону України Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення виключно на засіданнях Національної ради приймаються рішення про застосування санкцій та про звернення до суду із заявою про анулювання ліцензії на мовлення або про скасування державної реєстрації провайдера програмної послуги.

В спірному випадку, як вбачається з матеріалів справи, не спростовано сторонами, підставою для звернення до суду з даним позовом є належним чином встановлений позивачем факт порушення відповідачем вимог ст.35 Закону України Про телебачення і радіомовлення , прийняте з цього приводу Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення рішення від 05.10.2017 №1891.

Виходячи з вищенаведеного, апеляційний суд вважає вірним висновок суду першої інстанції про обґрунтованість позовної заяви Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції та не дають підстави вважати, що судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, та процесуального права.

Передбачені ст.317 КАС України підстави для скасування постанови суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відсутні.

Керуючись ст.ст. 311, 315, 316, 321, 322 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу приватного підприємства ТЕЛЕРАДІОКОМПАНІЯ ТТ залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 15 травня 2018 року у справі № 804/7017/17 залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст.325 Кодексу адміністративного судочинства України, може бути оскаржена до касаційного суду в порядку та строки, встановлені ст.ст.328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий - суддя І.Ю. Добродняк

суддя Н.А. Бишевська

суддя Я.В. Семененко

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.03.2019
Оприлюднено10.04.2019
Номер документу81018154
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7017/17

Ухвала від 17.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Ухвала від 24.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 12.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 18.10.2018

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Добродняк І.Ю.

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 16.08.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 26.07.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 15.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Горбалінський Володимир Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні