Справа № 548/217/19
Провадження №1-кс/548/376/19
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09.04.2019 року м. Хорол
Слідчий суддя Хорольського районного суду Полтавської області ОСОБА_1 за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
слідчого ОСОБА_3 ,
розглянувши клопотанняст.слідчого Чорнухинського ВП Лохвицького ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 про проведення огляду, -
В С Т А Н О В И В:
Ст.слідчий ЧорнухинськогоВП ЛохвицькогоВП ГУНПв Полтавськійобласті ОСОБА_4 , звернувся до суду з клопотанням про проведення огляду.
В клопотанні вказувалося, що працівниками Лубенської місцевої прокуратури в ході об`їзду піднаглядної території виявлено порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою на автозаправних комплексах у Лубенському, Пирятинському, Оржицькому, Гребінківському, Хорольському, Семенівському, Лохвицькому та Чорнухинського районах.
Відомості за вказаним фактом внесенні 16.10.2018 до ЄРДР за № 42018171240000176 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 272 КК України.
Відповідно до листа начальника Чорнухинського РС ГУ ДСНС у Полтавській області ОСОБА_5 № 62 від 24.10.2018 року встановлено, що в реєстрі Державної архітектурно-будівельної інспекції України за 2017-2018 роки відсутня інформація про дозвільні документи на будівництво чи введення в експлуатацію автомобільного газозаправного пункту (АГЗП) модульного типу ТОВ «Владислав 2016», смт. Чорнухи вул. Миру, 3.
Згідно листа Департаменту екології та природних ресурсів Полтавської обласної державної адміністрації від 18.12.2018 року встановлено, що станом на 17.12.2018 року АГЗП (що розташований за адресою Полтавська область, смт. Чорнухи, вул. Миру, 3) не звертався до Департаменту за отриманням дозволу на викиди забруднюючих речовин атмосферного повітря стаціонарними джерелами.
Згідно Акту позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Полтавській області від 18.02.2019 року в діяльності АГЗП «Укргазресурс», що розташована по вул. Миру в сел. Чорнухи Чорнухинського району Полтавської області виявлено порушення вимог ст.ст. 34, 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», а саме виявлено факт самочинного будівництва об`єкта: авто газозаправний пункт під брендом «Укргазресурс» щодо якого неможливо встановити суб`єкта містобудування, який збудував об`єкт.
З метою виявлення та фіксації відомостей щодо обставин вчинення кримінального правопорушення, необхідно провести огляд працівниками Чорнухинського ВП Лохвицького ВП ГУНП в Полтавській області земельної ділянки якій присвоєно кадастровий номер 5325155100:30:033:0377 загальною площею 0,0918 га, де розташований автомобільний газозаправний пункт (АГЗП) за адресою: вул. Миру, 3 смт. Чорнухи Полтавської області.
Згідно інформації з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку земельна ділянка з кадастровим номером 5325155100:30:003:0377 загальною площею 0,0918 га перебуває у комунальній власності та знаходиться за адресою: Полтавська область сел. Чорнухи вул. Миру, 3.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна земельної ділянки з кадастровим номером 5325155100:30:003:0377 відомості відсутні.
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за адресою вул. Миру, 3 сел. Чорнухи Чорнухинського району Полтавської області знаходиться частина нежитлової будівлі загальною площею 101,3 кв.м., 33/100 якої належить ТОВ «Укргаз ресурс».
Таким чином, на підставі вищевикладеного, у даному кримінальному провадженні постала необхідність у зверненні з клопотанням про надання дозволу на проведення огляду земельної ділянки з кадастровим номером 5325155100:30:003:0377 площею 0,0918 га, що перебуває у комунальній власності, належить Чорнухинській селищній раді, під автомобільним газозаправним пунктом (АГЗП) та розташована за адресою: Полтавська область Чорнухинський район смт.Чорнухи, вул. Миру, 3.
Окрім цього, вищевказаних підстав, виникла необхідність у наданні дозволу суду на проведення огляду будівель та споруд, що розміщені на земельній ділянці з кадастровим номером 5325155100:30:003:0377 площею 0,0918 га та розташовані за адресою: Полтавська область Чорнухинський район сел.Чорнухи вул. Миру, 3 та належать згідно наявних даних ТОВ «Укргаз ресурс».
В судовому засідання слідчий СВ Хорольського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 , який входитьдо складуслідчої групи підтримав дане клопотання та прохав його задовольнити з підстав наведених у ньому.
Перевіривши матеріали клопотання вважаю його не обґрунтованим та таким, що задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Згідно клопотання слідчого та доданих матеріалів досудове розслідування в кримінальному провадженні №42018171240000176 від 16.10.2018 року проводиться за ч.1 ст.272 КК України.
За змістом поданих суду документів, які на думку слідчого є підставою для проведення огляду, слідчий суддя звернув увагу, що до клопотання надано витяг з ЄРДР по кримінальному провадженню № 42018171240000176 від 16.10.2018 за змістом якого не вказані конкретні відомості про вчинення кримінального правопорушення посадовими особами «Укргазресурсу» за адресою: Полтавська область Чорнухинський район сел.Чорнухи вул. Миру, 3.
Ч. 1 ст.272 КК України передбачає відповідальність за порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою на виробництві або будь-якому підприємстві особою, яка зобов`язана їх дотримувати, якщо це порушення створило загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків або заподіяло шкоду здоров`ю потерпілого.
При цьому, відповідно до роз`яснень, що містяться в п.21 ППВСУ N97 від 12.06.2009 року як поняття загроза загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків" (частина перша статті 272, частина перша статті 273, частина перша статті 274, частина перша статті 275 КК) необхідно розуміти такі зміни у стані виробничих об`єктів, підприємств, унаслідок яких виникає реальна небезпека життю людей або реальна небезпека заподіяння (настання) шкоди вказаним у цих статтях благам. Тяжкість ймовірних наслідків визначається незалежно від цінності благ, які поставлено під загрозу, кількості осіб, які можуть постраждати від небезпечних дій,розміру можливої матеріальної шкоди тощо.
Тобто, небезпека заподіяння перелічених негативних наслідків має бути реальною. Загроза загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків має свідчити про виникнення в конкретному виробничому процесі такого небезпечного стану, за якого зазначені в нормі КК злочинні наслідки можуть настати як закономірні та необхідні. Ненастання реальних суспільно небезпечних наслідків у цьому разі ( загрози ) відбувається за так званої «щасливої випадковості» або внаслідок поновлення стану безпеки виробництва шляхом усунення допущеного порушення самим винним або іншими особами).
При цьому, суд акцентує увагу, що порушення, які можуть призвести до настання негативних наслідків, мають стосуватися порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою. До таких порушень можуть належати: неефективність або відсутність виробничого контролю за дотриманням вимог та правил, порушення технологічної дисципліни праці, неправильна організація виконання робіт; незадовільний стан безпеки обладнання, що експлуатується та безпека виробничих процесів; непроведеня планових ремонтів тощо.
Суд звертає увагу слідчого, що розслідування порушень правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою детально регламентовано в Методичних рекомендаціях МВС України за 2015 рік, де в тому числі, звертаєтеся увага на вказані фактори.
Натомість, слідчим не наведено, жодних даних, які б давали підстави вважати, що має місце порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою. Надані дані стосуються лише порушення правил пожежної безпеки.
Кримінальна відповідальність за порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки передбачена ст.270 КК України і настає в разі, якщо воно спричинило виникнення пожежі, якою заподіяно шкоду здоров`ю людей або майнову шкоду у великому розмірі. Злочин передбачений ст.270 КК України посягає на громадську безпеку і міститься в розділі IX КК України.
Натомість, злочин передбачений ст.272 КК України, за яким проводиться кримінальне провадження, посягає на безпеку виробництва і міститься у розділі X КК України.
Таким чином, саме по собі порушення правил пожежної безпеки не є безумовною підставою кримінальної відповідальності і, тим більше, не є об`єктом злочину, передбаченого ст.272 КК України .
Суд звертає увагу на те, що здійснення державного нагляду у сфері техногенної та пожежної безпеки належить до компетенції центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки. Відповідно до ст.67 Кодексу цивільного захисту України вказаний орган наділений широким колом повноважень щодо здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки. Зокрема, відповідно до пунктів 11, 12 ч.1 ст.67 КЦЗУ мають право: складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно - монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
За порушення законів та інших нормативно-правових актів у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту орган виконавчої влади, який (здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, має право складення протоколів про притягнення до адміністративної відповідальності та притягнення до адміністративної відповідальності посадових осіб і громадян, винних у порушенні, (п. 14 ч. 1 ст. 67 КЦЗУ), так за порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки передрачена адміністративна відповідальність ст.175 КУпАП.
Згідност. 41 Конституції Україникожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.
Відповідно до ч. 1ст. 16 КПК Українипозбавлення або обмеження права власності під час кримінального провадження здійснюється лише на підставі вмотивованого судового рішення, ухваленого в порядку, передбаченому цим Кодексом. При цьому обмеження права власності повинно бути розумним та співрозмірним завданням кримінального провадження. Відповідно до ч.1ст.92КПК України обов`язок доказування обставин зазначених вище покладається на слідчого та прокурора.
Слідчий суддя вважає, що стороною обвинувачення в обґрунтуванняклопотання не доведено існування обгрунтованої підозри щодо вчинення злочину, передбаченого ч.1ст. 272 КК Українита не надано достатності доказів, що вказують на вчинення у даному випадку злочину, що є підставою для відмови у задоволенні клопотання, так як на даному етапі розслідування кримінального провадження воно є передчасним.
У даному кримінальному провадженні не доведено, що наявність порушень, про які зазначено у листі начальника Чорнухинського РС ГУ ДСНС у Полтавській області ОСОБА_5 № 62 від 24.10.2018 року, листі Департаменту екології та природних ресурсів Полтавської обласної державної адміністрації від 18.12.2018 року та Акті позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності Державної архітектурно-будівельної інспекції України у Полтавській області від 18.02.2019 року, створили загрозу загибелі людей чи настання інших тяжких наслідків, зокрема у справі не проведеновідповідних експертиз з цього питання.
Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд вважає, що у даному випадку та на даному етапі розслідування надання дозволу на проведення огляду буде мати місце без достатніх правових підстав, крім того слідчий не довів наявність достатніх підстав вважати, що проведення огляду, у зв`язку з яким подається клопотання, має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а тому обмеження права власності ТОВ «Укргаз ресурс» на майно шляхом надання дозволу на огляд його майна, як зазначено у клопотанні, не буде розумним та співрозмірним завданням кримінального провадження.
Отже, вважаю, що на даній стадії досудового розслідування не доведено необхідність проведення огляду , що він має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.
Керуючисьст. 164 КПК України, слідчий суддя -
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання ст.слідчого Чорнухинського ВП Лохвицького ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 про проведення огляду, - відмовити.
Слідчий суддя Хорольського районного
суду Полтавської області: ОСОБА_1
Суд | Хорольський районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 17.02.2023 |
Номер документу | 81023501 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання |
Кримінальне
Хорольський районний суд Полтавської області
Миркушіна Н. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні