ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 квітня 2019 року справа №200/12956/18-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Шишова О.О., суддів Сіваченка І.В., Блохіна А.А., при секретарі судового засідання Верховецької Г.О., за участю позивача ОСОБА_1, представника відповідача Гетьманенко О.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2019 р. у справі № 200/12956/18-а (головуючий І інстанції Христофоров А.Б.), яка складена в повному обсязі 15 січня 2019 року у м. Слов'янську Донецької області, за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції України в Донецькій області, Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області про визнання дій неправомірними, зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
21.11.2018 року на адресу суду надійшов адміністративний позов з позовними вимогами Головного управління Національної поліції України в Донецькій області, Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області про:
- визнання протиправними дії Головного управління Національної поліції в Донецькій області та Головного управління міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області щодо оформлення та подання до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області документів для призначення пенсії за вислугу років без зазначення у складі грошового забезпечення щомісячної додаткової грошової винагороди за безпосередню участь в антитерористичній операції, а також доплати за несення служби в нічний час та премії (за листопад 2015 року в розмірі 2000 грн. та грудень 2015 року в розмірі 1500 грн.), передбачених постановою Кабінету Міністрів України від 31 січня 2015 року № 24 "Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій", Інструкцією про розміри та умови виплати винагороди поліцейським в особливий період та під час проведення антитерористичних операцій, затвердженої наказом МВС України від 06.04.2016 № 259, виданим на підставі пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 2016 року № 18 та постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції".
- зобов'язання Головного управління міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області скласти оновлені довідки про додаткові види грошового забезпечення з урахуванням нижченаведених доплат, надбавок та грошових винагород на загальну суму (85810,20 грн.) що складається з: грошової винагороди за участь в АТО за грудень 2014 р -9770,95 грн.; за січень 2015 р.- 9594,58 грн.; за лютий 2015 р.- 9030,20 грн.; за березень 2015 р-8889,10 грн.; за квітень 2015 р. -8854,00 грн.; за червень 2015 р.- 8508,00 грн.; за липень 2015 р -2762,00 грн.; за серпень 2015 р.- 8524 грн.; за вересень 2015 р.- 8524 грн.; за жовтень 2015 р.- 9533 грн.; за листопад 2015 р-1705 грн. (всього 85694,83 грн.); доплати за роботу в нічний час з травня 2014 по квітень 2016 р.р. -115,37 грн.
- зобов'язання Головного управління Національної поліції в Донецькій області скласти оновлені довідки про додаткові види грошового забезпечення з урахуванням нижченаведених доплат, надбавок та грошових винагород на загальну суму (3700 грн). що складається з: грошової винагороди за участь в АТО: за квітень 2016 р. - 200 грн.; Премія: за період з 07.11.2015 по 30.11.2015 р. - 2000 грн. (виплачена на підставі наказу ГУНП в Донецькій області № 150 від 06.02.2016 р. "Про преміювання поліцейських, органів та підрозділів ГУНП в Донецькій області"); за грудень 2015 р. - 1500 грн. (виплачена на підставі наказу ГУНП в Донецькій області № 426 від 28.03.2016 р. "Про преміювання поліцейських, органів та підрозділів ГУНП в Донецькій області");
- зобов'язання Головного управління міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області та Головне управління Національної поліції в Донецькій області надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області оновлені довідки про додаткові види грошового забезпечення за останні повні 24 місяці служби в органах внутрішніх справ України та Національній поліції України, перед звільненням, на загальну суму 85810,20 грн. та 3700 грн. відповідно.
В обґрунтування позову ОСОБА_1 зазначив, що з жовтня 2016 року почав отримувати пенсію за вислугою років, призначену з 31.05.2016 року, пенсія обчислена відповідно до Закону України "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції", розмір пенсії складає 9881,97 грн, при нарахуванні були враховані: посадовий оклад 3400грн, оклад за спеціальним званням 2200 грн., надбавка за вислугу років 45% 2520 грн, середньомісячна сума додаткових видів грошового забезпечення у вигляді премії, надбавки за виконання особливо важливих завдань та надбавки за службу в умовах режимних обмежень за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням 5997,10 грн., усього 14117,10 грн. Також призначено надбавки за участь в АТО і як учаснику бойових дій - 363 грн. та 40 грн. Загальний розмір пенсії станом на 01.10.2018 року складає 10284,97 грн. Вважає розмір пенсійного забезпечення не відповідає нормам чинного законодавства. Зазначив, що у довідках №491 від 30.05.2016 року, №239 від 08.06.2016 року, №34 від 01.06.2016 року не були зазначені всі додаткові види грошового забезпечення, проте у довідках №34 від 11.09.2018 року,№35 від 11.09.2018 року,№44 від 11.10.2018 року, №465 від 11.09.2018 року були зазначені і інші додаткові види грошового забезпечення, яке отримував впродовж служби. Зазначає, що грошова винагорода за участь в антитерористичній операції відносить до складу грошового забезпечення осіб, приймаючих участь в АТО постійно з часу її запровадження, не є разовою виплатою, ба мала реальних фіксований та постійний (щомісячний) характер. Доплата за роботу в нічний час також відноситься до додаткових видів грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, тобто не є разовою виплатою, ба мала і має щомісячний характер, тобто є однією зі складових грошового забезпечення. Премії також відносяться до складової грошового забезпечення для обчислення пенсії. Отже отримані за період служби в органах внутрішній справ та Національної поліції України за період з травня 2014 року по квітень 2016 року додаткові види грошового забезпечення мали реальних, фіксований та постійний (щомісячний) характер, а тому, підлягають обов'язковому включенню до складу грошового забезпечення, з якого здійснюється обчислення пенсії за вислугою років та підлягають включенню до довідки про додаткові види грошового забезпечення. З урахуванням зазначеного вважає, що відповідачем грубо порушено право на належне отримання пенсії.
Суд першої інстанції позов задовольнив частково.
Визнав протиправними дії Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області щодо оформлення та подання до Головного управління Пенсійного фонду україни в Донецькій області документів для призначення пенсії за вислугою років ОСОБА_1 без зазначення у складі грошового забезпечення доплати за нічний час з травня 2014 року по червень 2014 року.
Зобов'язав Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області надати до Головного управління Пенсійного фонду України довідку, з включенням до неї забезпечення доплати за нічний час з травня 2014 року по червень 2014 року.
В решті позовних вимог відмовив.
Суд першої інстанції обґрунтовуючи своє рішення, зазначив, що грошова винагорода за участь в АТО, премія відноситься до разових виплат, а тому для їх врахування при визначенні розміру пенсії підстав не має.
З постановою суду першої інстанції не погодився позивач, звернувся з апеляційною скаргою в якій наполягав на тому, що грошова винагорода за участь в АТО та премії відносяться до періодичних виплат, які враховуються при обчисленні розміру пенсії. Просив скасувати постанову суду першої інстанції та постановити нове судове рішення, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Відповідач надав відзив на апеляційну скаргу, в якій просили залишити постанову суду без змін а апеляційну скаргу без задоволення, мотивуючи свою позицію тим, що пенсії даної категорії позивачів обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 01.01.2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Зазначає, що управлінням правомірно сформовані довідки, оскільки винагорода за безпосередню участь в АТО не відноситься до одноразових додаткових видів грошового забезпечення, і, які не зазначаються у довідці для нарахування пенсії. Нарахована премія за наказом №260 та №142, що виплачувалась позивачеві у лютому та березні 2016 року на загальну суму 3500 грн відноситься до одноразових додаткових видів грошового забезпечення, отже не включається в довідку про грошове забезпечення для призначення пенсії. Отже управління діяло відповідно до вимог законодавства та ніяким чином права позивача не порушувало.
У судовому засіданні позивач підтримав доводи апеляційної скарги в повному обсязі.
Представниця відповідача у судовому засіданні зазначила, що суд першої інстанції прийняв рішення з дотримання норм процесуального та матеріального права. Просила залишити апеляційну скаргу без задоволення а постанову суду першої інстанції без змін.
Переглядаючи справу за наявними у ній доказами та перевіряючи законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, апеляційний суд дійшов до наступного.
Позивач, ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1), у відповідності до вимог ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України, здатний особисто здійснювати свої права та обов'язки.
Відповідач, Головне управління Національної поліції України в Донецькій області, (ЄДРПОУ 40109058) Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Донецькій області (08592158), в даних правовідносинах, у відповідності до вимог ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України, здатні особисто здійснювати свої права та обов'язки.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 працював в органах міністерства внутрішній справ та 07.11.2015 року працював у Національній поліції України до 30.05.2016 року.
Відповідно до Рішення комісії МВС України з питань розгляду матеріалів про визнання учасниками бойових дій (учасниками війни) №6/I/V/182 від 15.04.2016 року та посвідчення серії НОМЕР_2 від 22.06.2016 року є учасником бойових дій.
Позивач є пенсіонером за вислугу років, що підтверджується посвідченням №2773817973.
Згідно протоколу за пенсійною справою загальний розмір пенсії становить 10284,97 грн, до складу грошового забезпечення для обчислення пенсії увійшли: посадовий оклад 3400грн, оклад за військове звання 2200 грн., процентна надбавка за вислугу років 45% 2520 грн, середньомісячна сума додаткових видів ГЗ за 24 місяці у т.ч. надбавка за умови режимних обмежень, допуск ф.2 15%, премія% 5997,10 грн.,в т.ч. сума грошового забезпечення для обчислення пенсії 14117,10 грн. Додатково підвищення або надбавка пенсії: учасник АТО учасник бойових дій (ст.6) 363 грн., учасник бойових дій 40 грн.
Відповідно до наданих довідок про щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення та премії за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" № 491 від 30.05.2016 року з 01 травня 2014 року по 31 жовтня 2014 року наявні надбавки за виконання особливо важливих завдань та премія; №239 від 08.06.2016 року за 01.11.2014 року по 06.11.2015 року наявні надбавки за службу в умовах режимних обмежень, за виконання особливо важливих завдань та премія; №34 від 01.06.2016 року за період з 07.11.2015 року по 30.04.2016 року наявні надбавки за службу в умовах режимних обмежень та премія, в яких зазначено, що на всі виплати, включені в довідку, нараховано єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Відповідно до довідок про грошове забезпечення з додатковими виплатами №35 від 11.09.2018 року за період з 01.05.2014 року по 31.10.2014 року позивачу нараховані оклад посадовий, оклад за спеціальним званням, надбавки за стаж служби, ОУ за роботи слідчих, премія, індексація, нічні, святкові, матеріальна допомога на оздоровлення, грошова винагорода, матеріальна допомога на соціально побутові потреби (довідкою №44 від 11.10.2018 року внесли зміни, у зв'язку технічними помилками щодо сум у довідці № 35); №34 від 11.09.2018 року за період з 01.11.2014 року по 06.11.2015 року позивачу нараховані оклад посадовий, оклад за спеціальним званням, надбавки за стаж служби, таємність, ОУ за роботи слідчих, премія, індексація, матеріальна допомога на оздоровлення, грошова винагорода, матеріальна допомога на соціально побутові потреби, винагорода АТО; №465 від 11.06.2018 року за період з 07.11.2015 року по 30.04.2016 року позивачу нараховані оклад посадовий, оклад за спеціальним званням, надбавку за стаж служби, надбавка до посадового окладу за роботу в умовах режимних обмежень, премія, винагорода АТО.
02.10.2018 року управління Національної поліції надано відповідь №97зі/26/02-2018 про підстави для нарахування та виплати грошової винагороди за участь в АТО, та нарахування і виплати грошової винагороди в травні 2014 року, листопаді-грудні 2015 року, в якій зазначено, що підставами є Наказ ГУНП в Донецькій області від 06.02.2016 року №150 (сума 2000 грн), та №426 від 28.03.2006 року (сума 1500 грн.)
На звернення позивача до управління Національної поліції з проханням надати оновлені довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення з урахуванням доплат за службу в нічній час та грошову винагороду за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду за період проходження служби в ГУМВС України в Донецькій області та ГУНП в Донецькій області, надано відповідь № Л-163/26/02-2018 від 12.10.2018 року, що зазначені виплати не мають постійного характеру, у зв'язку з чим не входять до складових довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення.
На повторне звернення позивача про надання оновленої довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення з урахуванням доплат за службу в нічній час та грошову винагороду за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду за період проходження служби в ГУМВС України в Донецькій області та ГУНП в Донецькій області, надано відповідь №Л-183/26/01-2018 від 09.11.2018 року, яка за своїм змістом аналогічна відповіді відповідь №Л-163/26/02-2018 від12.10.2018 року.
Спірним питанням даної справи є наявність підстав для внесення до довідок про щомісячні додаткові види грошового забезпечення доплат за службу в нічній час та грошову винагороду за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду за період проходження служби.
Статтею 94 ЗУ "Про Національну поліцію" визначено, що Поліцейські отримують грошове забезпечення, розмір якого визначається залежно від посади, спеціального звання, строку служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наявності наукового ступеня або вченого звання. Порядок виплати грошового забезпечення визначає Міністр внутрішніх справ України.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2015 № 988 "Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції" встановлено, що грошове забезпечення поліцейських складається з посадового окладу, окладу за спеціальним званням, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер), премії та одноразових додаткових видів грошового забезпечення. Виплата грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів Міністерства внутрішніх справ із специфічними умовами навчання здійснюється в порядку, що затверджується Міністерством внутрішніх справ.
При цьому, наказом Міністерства внутрішніх справ України від 06.04.2016 № 260 "Про затвердження Порядку та умов виплати грошового забезпечення поліцейським Національної поліції та курсантам вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання", визначено, що грошове забезпечення поліцейських визначається залежно від посади, спеціального звання, стажу служби в поліції, інтенсивності та умов служби, кваліфікації, наукового ступеня або вченого звання.
До складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад; оклад за спеціальним званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер); премії; одноразові додаткові види грошового забезпечення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2015 № 24 "Про особливості виплати винагород військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу в особливий період та під час проведення антитерористичної операції, інших заходах в умовах особливого періоду" та постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2016 № 18 "Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та поліцейських" (надалі постанова № 18), встановлено, що в особливий період або під час проведення антитерористичної операції особам рядового і начальницького складу правоохоронних органів за безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду виплачується винагорода у відсотках місячного грошового забезпечення. Розмір винагороди визначається виходячи з розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних додаткових видів місячного грошового забезпечення постійного характеру, премії. У разі коли військовослужбовець, особа рядового або начальницького складу, що брали безпосередню участь у воєнних конфліктах чи антитерористичній операції, інших заходах в умовах особливого періоду менше одного календарного місяця, розмір винагороди визначається пропорційно дням участі. Видатки, пов'язані з виконанням цієї постанови, здійснюються в межах призначень, передбачених у державному бюджеті для утримання органів.
Нормами ЗУ "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" та постанови Кабінету Міністрів України від 17.07.1992 Ко 393 "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ, поліцейським та членам їхніх сімей", визначено, що пенсії обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, правова природа вказаної винагороди визначає, що одноразова грошова винагорода за безпосередню участь в АТО не входить до структури і складу грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу та поліцейських для нарахування пенсій. Ця винагорода має окремий, особливий і разовий вираз виплати, позаяк виплачується тільки тим особам, які включені до сил антитерористичної операції, беруть безпосередню участь в АТО, і тоді, коли у фонді грошового забезпечення наявні (передбачені) кошти для її виплати. Виплата цієї винагороди ставиться в залежність від порядку й умов, що нормативно встановлені розпорядником коштів, відповідно до яких, зокрема, щомісячна її виплата можлива, коли військовослужбовець перебуває на військовій службі, і водночас вона не включається до склад;/ одноразової грошової допомоги при звільненні з військової служби.
Таким чином, винагорода за безпосередню участь в АТО відноситься до одноразових додаткових видів грошового забезпечення, які не зазначаються у довідці для нарахування пенсії.
Крім того, преміювання позивача у розмірі 2000 грн та 1500 грн, також не повинні зазначатись у довідці для нарахування пенсії.
Так, відповідно до копій наказів у листопаді та грудні 2015 року поліцейським ГУНП в Донецькій області, які здійснювали заходи в умовах особливого періоду на території Донецької області, і позивачу в тому числі, додатково нараховано грошове забезпечення.
При цьому накази мають назву "Про преміювання поліцейських органів та підрозділів ГУНП в Донецькій області".
Відповідно до п. 3.1. Положення про преміювання поліцейських Головного управління Національної поліції в Донецькій області, затвердженого наказом ГУНП в області від 22.12.2015 № 142, преміювання визначається за результатами служби за місяць за такими показниками:
- неухильне дотримання положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів;
- професійність виконання своїх службових обов'язків відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов'язків, наказів керівництва;
- виконання заходів, передбачених планами роботи Національної поліції України, відповідного територіального органу та підпорядкованого йому структурного підрозділу;
- виконавська дисципліна (виконання доручень Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, керівництва Міністерства внутрішніх справ, Національної поліції України та відповідного територіального органу);
- своєчасність та якість підготовки наказів, довідкових, аналітичних та інших матеріалів, що стосуються діяльності Національної поліції У країни;
- виявлення причин та умов, що сприяють учиненню кримінальних та адміністративних правопорушень, ужиття в межах компетенції заходів для їх усунення;
- уживання заходів, спрямованих на усунення загроз життю та здоров'я фізичних осіб і публічної безпеки, що виникли внаслідок учинення кримінального, адміністративного правопорушення.
Пунктом 13 розділу І наказу № 260 визначено, що виплата грошового забезпечення поліцейським та курсантам ВНЗ МВС із специфічними умовами навчання здійснюється щомісяця в останній день місяця за поточний місяць.
Пунктом 12 розділу II наказу № 260 визначено, що керівники органів поліції мають право преміювати поліцейських відповідно до особливостей проходження служби та особистого внеску поліцейського в загальні результати служби з урахуванням специфіки і особливостей виконання покладених на нього завдань та у межах асигнувань, затверджених на грошове забезпечення для утримання Національної поліції.
Виплата премії проводиться щомісяця в останній день місяця за поточний місяць разом з виплатою грошового забезпечення.
Так наказами ГУНП в Донецькій області № 150 та № 426 поліцейським, які здійснювали заходи в умовах особливого періоду на території Донецької області (участь у заходах забезпечення правопорядку). Зазначена винагорода виплачувалась тільки у лютому та березні 2016 року та за здійснення заходів в умовах особливого періоду на території Донецької області. Тобто зазначена винагорода не є таким видом грошового забезпечення як премія, вимоги до нарахування та виплати якої визначені наказом № 260 та наказом ГУНП № 142.
Таким чином винагорода, яка виплачувалась позивачеві у листопаді та грудні 2015 року у загальному розмірі 3500 грн. відноситься до одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Отже, вказана одноразова додаткова винагорода не має включатись у довідку про грошове забезпечення для призначення пенсії і тому правомірно не була включена відповідачем.
Так, позивач, виходячи із назви наказів, не враховуючи безпосередньо природу нарахування даного грошового забезпечення, помилково вважає що цими наказами йому нараховано премію, яка є окремою складовою грошового забезпечення.
Таким чином, відповідно до вимог ст. 19 Конституції України та законодавства, чинного на момент виникнення спірних правовідносин, відповідачем правомірно не визначено у довідці зазначену винагороду.
Відповідно до частини третьої статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України, які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення, щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських. Причому, як зазначається в рішенні Конституційного Суду України від 13 травня 2015 року № 4-рп/2015 перелік щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, введення яких є підставою для перерахунку пенсій військовослужбовців та деяких інших категорій осіб, визначається виключно законами України. В свою чергу граматичний аналіз положень першого речення частини третьої статті 63 Закону "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" дає підстави стверджувати, що слова "надбавок, доплат, підвищень" є вставленою конструкцією словосполучення "нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення", яка вказує на те, що такими видами є лише надбавки, доплати, підвищення.
З аналізу положень Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" вбачається, що грошове забезпечення є однією із соціальних гарантій, що надаються військовослужбовцям. При цьому до інших гарантій законом віднесено: продовольче, речове та інше забезпечення військовослужбовців, пільги та компенсації військовослужбовцям та членам їх сімей, одноразова грошова допомога тощо. Відтак, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога на вирішення соціально-побутових питань, винагорода за участь в АТО та компенсації за невикористану відпустку не належать до надбавок, доплат або підвищення, тобто не є додатковими видами грошового забезпечення в розумінні статті 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", а відносяться до інших соціальних гарантій, що надаються військовослужбовцям та членам їх сімей.
При таких обставинах суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції, який відмовив у задоволенні вимог з питань включення винагороди за участь в АТО та премії для розрахунку пенсії.
Подібний висновок викладений у постанові Верховного Суду від 06лютого 2019 року № 522/2738/17.
Крім того суд апеляційної інстанції зазначає, що відповідно до частини 1 статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подана ОСОБА_1 та неподана відповідачем. У задоволенні позовних вимог стосовно включення до розрахунку пенсії винагороди за участь в АТО та премії було відмовлено. Рішенням суду першої інстанції задоволені вимоги щодо включення до розрахунку пенсії доплати за роботу в нічний час. При таких обставинах суд апеляційної інстанції не переглядає рішення в частині включення доплати за роботу у нічний час, оскільки це питання не є предметом оскарження рішення суду першої інстанції.
Статтею ст.316 КАС України визначено, що суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, тому при таких обставинах апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення а рішення суду без змін.
Повний текст постанови складений 10 квітня 2019 року.
Керуючись статями 309, 311, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2019 р. у справі № 200/12956/18-а - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 14 січня 2019 р. у справі № 200/12956/18-а - залишити без змін.
На підставі частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України складення рішення у повному обсязі відкласти на строк - до 5 днів.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку передбаченому ст.328 КАС України.
Головуючий суддя О.О.Шишов
Судді І.В. Сіваченко
А.А.Блохін
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2019 |
Оприлюднено | 11.04.2019 |
Номер документу | 81045216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні