Ухвала
від 09.04.2019 по справі 922/3033/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"09" квітня 2019 р.Справа № 922/3033/17

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Савченко А.А.

при секретарі судового засідання Бєсєдіна М.М.

за участю:

ліквідатора - ОСОБА_1, свід. №324 від 01.03.2013р.

представника ПуАТ "Державна продовольчо-зернова корпорація України" - ОСОБА_2, дов. №729 від 18.12.2018р.

представника ГУ ДФС у Харківській області - ОСОБА_3, дов. №1754/9/20-40-10-08-01 від 21.01.2019р.

розглянувши матеріали

по справі за заявою Публічного АТ "Державна продовольчо-зернова корпорація України"

до ТОВ "Маркет-Груп", м. Вовчанськ

про визнання банкрутом

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарського суду Харківської області від 16.03.2018р. ТОВ "Маркет-Груп" визнано банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено ОСОБА_1, якого зобов'язано в строк до 16 березня 2019 року виконати ліквідаційну процедуру та надати суду обґрунтований звіт про виконану роботу, ліквідаційний баланс, а також всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 20.02.2019р. призначено до розгляду звіт ліквідатора на "12" березня 2019 р. о(б) 11:30.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 12.03.2019р. оголошено перерву в судовому засіданні з розгляду звіту ліквідатора на "09" квітня 2019 р. о(об) 10:50.

03 квітня 2019 року до суду надійшло клопотання ГУ ДФС у Харківській області про заміну кредитора правонаступником (вх. №8215), в якому заявник просить суд замінити кредитора по справі №922/3033/17 з Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області на Головне управління ДФС у Харківській області.

Присутні в судовому засіданні учасники судового процесу не заперечували проти задоволення клопотання ГУ ДФС у Харківській області про заміну кредитора правонаступником.

Розглянувши матеріали справи, клопотання Головного управління ДФС у Харківській області, суд встановив наступне.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 21.12.2017 затвержено реєстр вимог кредиторів ТОВ "Маркет-Груп", до складу якого увійшли, зокрема, вимоги Салтівської ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області в сумі 3984193,15грн., з яких 2828500,00грн. - 3 черга задоволення вимог кредиторів ТОВ "Маркет-Груп", 1152493,15грн. - 6 черга задоволення вимог кредиторів ТОВ "Маркет-Груп" та 3200,00грн. судових витрат - 1 черга задоволення вимог кредиторів ТОВ "Маркет-Груп".

З огляду на вищевикладене судом встановлено, що Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області є кредитором у справі про банкрутство ТОВ "Маркет-Груп".

Відповідно до ч. 1 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 № 1797 внесено зміни до Податкового кодексу України.

Відповідно п.19-1.1.22. статті 19-1 ПК України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

Функції державних податкових інспекцій визначені статтею 19-3 ПК України, якою встановлено, що державні податкові інспекції: здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Згідно з пунктом 41.1 статті 41 ПК України, контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Пунктом 41.2 статті 41 ПК України встановлено, що органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Наказом Державної фіскальної служби від 19.10.2016 № 875 визначені функції та повноваження, які здійснюють структурні підрозділи ГУ, до яких, зокрема, віднесені: організація роботи щодо погашення податкового боргу з податків і зборів платників податків, заборгованості з інших платежів, а також стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску платників єдиного внеску; організація та координація роботи щодо застосування до платників податків та платників єдиного внеску судових процедур банкрутства; організація та ведення позовної роботи, спрямованої на забезпечення надходження податків, зборів та інших платежів до бюджетів та державних цільових фондів.

Отже, з внесенням змін до ПК України Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області втратила повноваження щодо стягнення податкової заборгованості та стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску шляхом застосування процедур, передбачених законодавством з питань банкрутства. Відповідні повноваження відповідно до вимог чинного законодавства перейшли до Головного управління ДФС у Харківській області.

Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 № 296 "Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби" постановлено реорганізувати деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком згідно з додатком, зокрема, Салтівську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Харківській області реорганізовано шляхом приєднання до Головного управління ДФС у Харківській області.

Відповідно до ст. 108 ЦК України перетворенням юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Згідно з ч. 1 ст. 52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов'язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу.

Частиною першою статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачено, що у разі вибуття чи заміни кредитора у справі про банкрутство господарський суд за заявою правонаступника або іншого учасника (учасників) справи здійснює заміну такої сторони на будь-якій стадії провадження у справі її правонаступником.

Отже, згідно з вимогами чинного законодавства, заміна кредитора за заявою правонаступника допускається на будь-якій стадії судового процесу, тому суд вважає вимоги Головного управління ДФС у Харківській області про заміну кредитора обґрунтованими.

Крім того, суд зазначає, що в цій справі має місце публічне правонаступництво (повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб'єкта владних повноважень до іншого внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції), а саме: від Салтівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області до Головного управління ДФС у Харківській області. Тобто, в даному випадку відбулося передання адміністративної компетенції від одного суб'єкта владних повноважень до іншого.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за можливе задовольнити клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про заміну кредитора (вх. № 8215) та здійснити заміну у справі №922/3033/17 кредитора - Салтівську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Харківській області на його правонаступника - Головне управління ДФС у Харківській області.

Керуючись ст. ст. 21, 37-48 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. ст. 52, 233-235 ГПК України, -

УХВАЛИВ:

Задовольнити клопотання Головного управління ДФС у Харківській області про заміну кредитора (вх. № 8215).

Здійснити заміну у справі №922/3033/17 кредитора - Салтівську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Харківській області на його правонаступника - Головне управління ДФС у Харківській області.

Зобов'язати ліквідатора врахувати відповідну заміну кредитора в реєстрі вимог кредиторів.

Ухвалу направити ліквідатору, банкруту, кредиторам, Головному управлінню ДФС у Харківській області.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 256 ГПК України.

Повний текст ухвали складено та підписано 10.04.2019р.

Суддя Савченко А.А.

Дата ухвалення рішення09.04.2019
Оприлюднено11.04.2019
Номер документу81081511
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/3033/17

Постанова від 23.07.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Шевель Ольга Вікторівна

Ухвала від 24.06.2019

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Шевель Ольга Вікторівна

Ухвала від 21.05.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 21.05.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 09.04.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 09.04.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 09.04.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 20.03.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 15.03.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 12.03.2019

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні