Рішення
від 04.04.2019 по справі 120/109/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

04 квітня 2019 р. Справа № 120/109/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Комара П.А.,

за участю:

секретаря судового засідання: Кулика В.В.

позивача: не з'явився

представника відповідача: ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_2

до: ОСОБА_3 районної державної адміністрації Вінницької області

про: визнання протиправним та скасування розпорядження

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_2 з адміністративним позовом до ОСОБА_3 районної державної адміністрації Вінницької області про визнання протиправним та скасування розпорядження.

В обґрунтування позовних вимог, позивачем зазначено, що 18.07.2018 ним було отримано від ОСОБА_3 районної державної адміністрації повідомлення про відшкодування збитків власнику (землекористувачу) на підставі ОСОБА_4 з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам про визначення розмірів збитків власнику землі від 15.06.2018, затвердженого розпорядженням голови ОСОБА_3 РДА №246 від 16.07.2018, та нарахована сума збитків (несплачена орендна плата за 2015-2018 роки) в сумі 299 154,24 грн.

Вважаючи дії органу місцевого самоврядування протиправними, з метою скасування розпорядження, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 18.01.2019 залишено позовну заяву без руху та надано строк для уточнення позовних вимог та/або суб'єктного складу відповідача.

29.01.2019 позивачем у встановлені строки усунено недоліки позовної заяви.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 04.02.2014 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та постановлено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи.

04.03.2019 на адресу Вінницького окружного адміністративного суду від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов, у якому просять відмовити у задоволенні адміністративного позову з огляду на наступне.

Розпорядження від 16.07.2018 № 246 Про затвердження акту ОСОБА_4 з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам видано головою райдержадміністрації у межах повноважень, а саме на виконання Порядку визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 № 284 (із змінами) та Положення про ОСОБА_4 з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, затвердженого розпорядженням голови райдержадміністрації від 19.12.2017 № 467 (із змінами) (далі - Положення).

З метою посилення контролю за використанням земель, створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення розмірів збитків власникам землі та землекористувачам у райдержадміністрації створено ОСОБА_4 та затверджено її склад. ОСОБА_4 розглядає заяви про визначення розміру збитків від громадян, органів державної влади, органів внутрішніх справ, прокуратури, суду, підприємств, установ та організацій всіх форм власності з питань, віднесених до її компетенції, що направляються на адресу ОСОБА_4 разом з відповідними матеріалами.

15.06.2018 за результатами роботи ОСОБА_4 оформлено відповідний акт стосовно визначення ОСОБА_2 розміру збитків (втрат, у вигляді неодержаних доходів), які виникли внаслідок несплати ним орендної плати за період 2015-2018 роки, використання земельної ділянки площею 1,1129 га в сумі 299 154,24 грн.

ОСОБА_4 враховано, що відповідно до Положення відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі і орендарів, включаючи і неодержані доходи. Під збитками у Положенні розуміється несплата орендної плати, який міг би одержати власник землі із земельної ділянки, який він (власник землі) не одержав внаслідок невчасної або неповної сплати за її користування, а також несплату земельного податку землекористувачами (пункт 12.2). Збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі орендарям, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше ніж протягом одного місяця після затвердження головою районної державної адміністрації актів комісії (пункт 12.3).

Розмір збитків при використанні земель без оформлення правовстановлюючого документа, що посвідчує право оренди (користування) земельної ділянки, дорівнює сумі, яка могла б надійти до місцевого бюджету у разі, якщо б зазначений договір був укладений між орендарем та орендодавцем, або у разі, якщо був би здійснений розрахунок земельного податку. Розмір збитків нараховується на підставі даних нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Розрахунок неодержаного земельного податку проводиться державною податковою інспекцією або сільською (селищною) радою за відповідними даними нормативної грошової оцінки земельної ділянки та подається на розгляд ОСОБА_4 (пункт 12.5).

Крім того, ОСОБА_2 визнає, що не уклав із ОСОБА_3 селищною радою договору оренди земельної ділянки наводячи свої аргументи, однак факт відсутності даного договору наявний, який достатній для розгляду даного питання ОСОБА_4, у межах її повноважень, визначених Положенням. Таким чином ОСОБА_4 діючи відповідно до чинного законодавства та Положення про неї врахувала здійснений ОСОБА_3 селищною радою обрахунок збитків (неодержаного доходу) внаслідок використання земельної ділянки ОСОБА_2 без договору оренди земельної ділянки в межах позовної давності, тобто не більше ніж за останні три роки використання земельної ділянки (станом на дату засідання комісії), про що свідчить оформлений акт. Крім того у ході засідання комісії 15.06.2018 членом комісії ОСОБА_5 зауважено, що з 2006 року ОСОБА_2 користуючись земельною ділянкою, на якій розташовані власні об'єкти нерухомості згідно чинного податкового законодавства мав обов'язково платити хоча б земельний податок. В результаті ні земельного податку, ні орендної плати за користування земельною ділянкою ОСОБА_2 не вносив.

Також, доводи ОСОБА_2 про його звернення до ОСОБА_3 селищної ради стосовно зменшення площі земельної ділянки є необґрунтованими. У ході засідання комісії 15.06.2018 представником ОСОБА_3 селищної ради ОСОБА_6 підтверджено, що таких звернень до селищної ради від ОСОБА_2 не надходило.

Додані ОСОБА_2 заяви до ОСОБА_3 селищної ради від 26.01.2007 та 04.05.2007 не містять відміток вхідної реєстрації ОСОБА_3 селищною радою, що ставить під сумнів чи справді і позивач звертався з такими заявами до селищної ради. З метою з'ясування даної інформації райдержадміністрація 27.02.2019 звернулася до селищної ради з відповідним листом щодо прийняття нею у період 2007 року рішень стосовно надання дозволу СПД ОСОБА_2 на виготовлення проекту землеустрою щодо зменшення площі, наданої йому в оренду земельної ділянки загальною площею 1,1229 га, що розташована за адресою: смт. Літин, вул. Сосонське шосе, 10/1 чи відмови у наданні такого дозволу. ОСОБА_3 селищної ради від 28.02.2019 № 02.13/117 райдержадміністрацію повідомлено про те, що селищна рада в період з січня по грудень 2007 року не приймала таких рішень стосовно СПД ОСОБА_2

Представник відповідача у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позовних вимог та просила відмовити у задоволенні адміністративного позову, з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву.

Позивач та представник позивача в судове засідання не прибули, хоча про дату, час і місце розгляду даної справи повідомлені завчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Згідно ч. 1 ст. 205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Таким чином, суд прийшов до висновку про можливість розгляду даної справи за відсутності позивача та його представника.

Заслухавши пояснення представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази надані у їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позову, з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 на праві приватної власності володіє нежитловими будівлями за адресою: Літинський район, смт. Літин, вул. Сосонське шосе, 10 на підставі біржового контракту купівлі-продажу нерухомості № 173 від 20.04.2005.

Позивач звернувся до ОСОБА_3 селищної ради із заявою про надання в оренду з подальшим правом викупу земельної ділянки під нежитловими приміщеннями, що належать йому на праві власності за адресою: Вінницька область, Літинський район, смт. Літин, вул. Сосонське шосе, 10.

Позивачем було замовлено та отримано в Kомандитному товаристві Земреформа проект землеустрою щодо відведення йому в оренду на 49 років земельної ділянки кадастровий номер 0522455100:00:001:0186.

08.12.2006 ОСОБА_7 звернувся до ОСОБА_3 селищної ради із заявою про затвердження технічної документації, розробленої КТ "Земреформа" та надання земельної ділянки (яка знаходиться в межах смт. Літин. вул. Сосонське шосе, 10/1) йому в оренду терміном на 49 років з встановленою орендною платою у розмірі не більше 2% від грошової вартості для здійснення підприємницької діяльності земельної ділянки з встановленою орендною платою у розмірі не більше 2-х відсотків від грошової вартості землі для здійснення підприємницької діяльності.

Рішенням 5 сесії 5 скликання ОСОБА_3 селищної ради № 118 від 28.12.2006 було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду приватному підприємцю ОСОБА_2 Надано в оренду земельну ділянку загальною площею 1,1229 га, що розміщена в межах смт. Літин по вул. Сосонське шосе, 10/1, з метою здійснення підприємницької діяльності. Встановлено ставку орендної плати за землю у розмірі 2 грн. за 1 м2 території в рік з періодичністю сплати щомісячно. Зобов'язано ФОП ОСОБА_2 заключити та зареєструвати договір оренди землі з ОСОБА_3 селищною радою в термін до 10.01.2007.

15.06.2018 ОСОБА_4 з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам (далі - ОСОБА_4), що діє на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 17.11.2017 № 426 Про внесення змін до складу комісії з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам у складі голови комісії ОСОБА_8, секретаря комісії ОСОБА_1, членів комісії: ОСОБА_5, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12, представників селищної ради, на території якої знаходиться земельна ділянка, а саме ОСОБА_3 селищної ради - ОСОБА_13 за довіреністю № 1 від 18.04.2018 № 545 та ОСОБА_6 за довіреністю №2 від 18.04.2018 № 546 та землекористувача, який буде відшкодовувати збитки - ОСОБА_2, складено ОСОБА_1 про наступне. Площа земельної ділянки - 1,0229 га (кадастровий номер не присвоювався) за адресою: смт. Літин вул. Сосонське шосе, 10 на якій розташовано об'єкти нерухомості, що належать ОСОБА_2 на праві приватної власності згідно біржового контракту №173 купівлі-продажу нерухомості від 20.04.2005 відповідно до якого на даній земельній ділянці розташовані: майстерня, гараж та адмінкорпус заг. пл. 524,5 кв.м. літ. А, заправка літ. Б, вбиральня літ. В, огорожа №1-3, естакада №4. Факт відсутності сплати орендної плати ОСОБА_2 за період 2015-2018 p.p. підтверджується листом ОСОБА_3 селищного голови від 23.05.2018 №260. ОСОБА_4 працювала з такими документами: біржовим контрактом №173 купівлі-продажу нерухомості від 20.04.2005, реєстраційним посвідченням на об'єкти нерухомого майна, які належать фізичним особам виданого КП ВООБТІ ОСОБА_2, рішенням 5 сесії ОСОБА_3 селищної ради 5 скликання від 28.12.2006 №118, рішенням 13 сесії ОСОБА_3 селищної ради 6 скликання від 14.10.2011 №189, листом ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_14 ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_14 від 23.05.2018 №260 подано розрахунки збитків, які виникли внаслідок заборгованості по сплаті орендної плати ОСОБА_2 за період використання земельної ділянки за 2015-2018 р.р.

ОСОБА_4 прийшла до висновку визначити ОСОБА_2 розмір збитків (втрат, у вигляді неодержаних доходів), які виникли внаслідок несплати ним орендної плати за період 2015-2018 р.р. використання земельної ділянки площею 1,0229 га: 2015 рік (за 8 місяців) - 48348,72 грн., 2016 рік (за 12 місяців) - 103924,56 грн., 2017 рік (за 12 місяців) - 110160,72 грн., 2018 рік (за 4 місяці) - 36720,24 грн. Сума збитків всього становить - 299154,24 грн.; даний акт подати на затвердження голові райдержадміністрації; ОСОБА_2 не пізніше ніж протягом одного місяця з дня затвердження даного акта ОСОБА_4 розпорядженням голови райдержадміністрації, відшкодувати вказану суму збитків.

Розпорядженням №246 від 16.07.2018 ОСОБА_3 районної державної адміністрації Вінницької області затверджено акт ОСОБА_4 з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам про визначення розміру збитків власнику (землекористувачу) землі від 15.06.2018.

Позивачу ОСОБА_3 РДА направлено повідомлення №01-37/454 від 18.07.2018, в якому зазначено, що ОСОБА_4 з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на засіданні, яке відбулося 15.06.2018, розглянуті матеріали про розрахунок розміру збитків, які завдані ОСОБА_2 внаслідок несплати орендної плати за користування земельною ділянкою та підлягають відшкодуванню. ОСОБА_4 про визначення розміру збитків власнику (землекористувачу) землі від 15.06.2018, затверджено розпорядженням голови райдержадміністрації від 16.07.2018 №246. Збитки відшкодовуються не пізніше ніж протягом одного місяця з дня затвердження акту ОСОБА_4. У разі відмови добровільно відшкодувати завдані збитки, визначені у акті ОСОБА_4, матеріали ОСОБА_4 будуть передані до Калинівської місцевої прокуратури для відповідного реагування.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд керується та виходить з наступного.

Спірні відносини, що склались між сторонами регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, який є складовою земельного законодавства, що регулює суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею, Законом України Про місцеві державні адміністрації , який визначає організацію, повноваження та порядок діяльності місцевих державних адміністрацій.

В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 2 ст. 152 ЗК України власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Статтею 156 ЗК України визначено підстави відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам.

Порядок відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам встановлено ст. 157 ЗК України, відповідно до ч. ч. 1, 3 якої відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам здійснюють органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, які використовують земельні ділянки, а також органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, громадяни та юридичні особи, діяльність яких обмежує права власників і землекористувачів або погіршує якість земель, розташованих у зоні їх впливу, в тому числі внаслідок хімічного і радіоактивного забруднення території, засмічення промисловими, побутовими та іншими відходами і стічними водами.

Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі і землекористувачам встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Такий Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 19 квітня 1993 року №284, відповідно до п. 1 якого власникам землі та землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок.

Пунктом 2 наведеного Порядку передбачено, що розміри збитків визначаються комісіями, створеними Київською та Севастопольською міськими, районними державними адміністраціями, виконавчими комітетами міських (міст обласного значення) рад. Результати роботи комісій оформляються відповідними актами, що затверджуються органами, які створили ці комісії.

До складу комісій включаються представники Київської, Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, виконавчих комітетів міських (міст обласного значення) рад (голови комісій), власники землі або землекористувачі (орендарі), яким заподіяні збитки, представники підприємств, установ, організацій та громадяни, які будуть їх відшкодовувати, представники територіальних органів Держгеокадастру, Держекоінспекції, фінансових органів, органів у справах містобудування і архітектури та виконавчих комітетів сільських, селищних, міських (міст районного значення) рад, на території яких знаходяться земельні ділянки.

Приписами пункту 5 Порядку №284 встановлено, що збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі орендарям, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше одного місяця після затвердження актів комісій.

Аналіз наведених норм законодавства дає підстави вважати, що ОСОБА_15 РДА, вважаючи, що ОСОБА_16 завдано органу місцевого самоврядування збитків у вигляді неодержаних доходів, мала право та повноваження скласти акт про визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам, а також затвердити його відповідним рішенням.

Відповідно до ст. 759 ЦК України за договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов'язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк. Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору найму (оренди).

Статтею 13 ЗУ Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами аукціону (ст. 16 ЗУ Про оренду землі ).

Таким чином, як вже встановлено судом, рішенням 5 сесії 5 скликання ОСОБА_15 селищної ради № 118 від 28.12.2006 було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в оренду приватному підприємцю ОСОБА_2 Надано в оренду земельну ділянку загальною площею 1,1229 га, що розміщена в межах смт. Літин по вул. Сосонське шосе, 10/1, з метою здійснення підприємницької діяльності. Встановлено ставку орендної плати за землю у розмірі 2 грн. за 1 м2 території в рік з періодичністю сплати щомісячно. Зобов'язано ОСОБА_2 заключити та зареєструвати договір оренди землі з ОСОБА_15 селищною радою в термін до 10.01.2007, однак, що і не заперечується позивачем, цього зроблено не було.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України Про місцеві державні адміністрації голови місцевих державних адміністрацій утворюють для сприяння здійсненню повноважень місцевих державних адміністрацій консультативні, дорадчі та інші допоміжні органи, служби та комісії, члени яких виконують свої функції на громадських засадах, а також визначають їх завдання, функції та персональний склад.

Статтею 40 наведеного Закону передбачено, що перші заступники та заступники голови, інші посадові особи місцевих державних адміністрацій здійснюють функції і повноваження відповідно до розподілу обов'язків, визначених головами місцевих державних адміністрацій, і несуть відповідальність за стан справ у дорученій сфері перед головою місцевої державної адміністрації, органами виконавчої влади вищого рівня.

Стаття 6 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, які відповідно до закону забезпечують нормативно-правове регулювання власних і делегованих повноважень, голова місцевої державної адміністрації в межах своїх повноважень видає розпорядження, а керівники структурних підрозділів - накази.

Розпорядження голів місцевих державних адміністрацій, прийняті в межах їх компетенції, є обов'язковими для виконання на відповідній території всіма органами, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами та громадянами.

Відповідно до статті 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" голови місцевих державних адміністрацій видають розпорядження одноособово і несуть за них відповідальність згідно із законодавством.

Розпорядженням голови РДА від 19.12.2017 №467 затверджено Положення про ОСОБА_4 з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам (далі - Положення). ОСОБА_4 розглядає заяви про визначення розміру збитків від громадян, органів державної влади, органів внутрішніх справ, прокуратури, суду, підприємств, установ та організацій всіх форм власності з питань, віднесених до її компетенції, що направляються на адресу ОСОБА_4 разом з відповідними матеріалами.

Згідно пункту 12 Положення передбачено, що порядок визначення розміру та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам визначається Порядком та цим Положенням:

12.1. Відшкодуванню підлягають збитки власників землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані доходи (якщо вони обґрунтовані).

12.2. Під збитками у цьому Положенні слід розуміти несплату орендної плати, який міг би одержати власник землі із земельної ділянки, який він (власник землі) не одержав внаслідок невчасної або неповної сплати за її користування, а також несплату земельного податку землекористувачами.

12.3. Збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі орендарям, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше ніж протягом одного місяця після затвердження головою районної державної адміністрації актів комісії.

12.4. Розміри збитків визначаються у повному обсязі (відповідно до реальної вартості майна на момент заподіяння збитків, проведених витрат на поліпшення якості земель, з урахуванням ринкової або відновної вартості).

12.5. Розмір збитків при використанні земель без оформлення правовстановлюючого документа, що посвідчує право оренди (користування) земельної ділянки, дорівнює сумі, яка могла б надійти до місцевого бюджету у разі, якщо б зазначений договір був укладений між орендарем та орендодавцем, або у разі, якщо був би здійснений розрахунок земельного податку. Розмір збитків нараховується на підставі даних нормативної грошової оцінки земельної ділянки. Розрахунок неодержаного земельного податку проводиться державною податковою інспекцією або сільською (селищною) радою за відповідними даними нормативної грошової оцінки земельної ділянки та подається на розгляд ОСОБА_4.

12.6. Якщо користування земельною ділянкою здійснювалось більш ніж один календарний рік, розмір збитків підлягає індексації відповідно до ст. 289 Податкового кодексу України.

12.7. Обрахунок збитків (неодержаного доходу) внаслідок використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів здійснюється в межах позовної давності, тобто не більше ніж за останні три роки використання земельної ділянки (станом на дату засідання комісії).

Суд звертає увагу, що ОСОБА_2 визнає що не уклав із ОСОБА_15 селищною радою договору оренди земельної ділянки. Таким чином, ОСОБА_4 діяла відповідно до чинного законодавства та Положення, врахувала здійснений ОСОБА_15 селищною радою обрахунок збитків (неодержаного доходу) внаслідок використання земельної ділянки ОСОБА_2 без договору оренди земельної ділянки в межах позовної давності, тобто не більше ніж за останні три роки використання земельної ділянки (станом на дату засідання комісії), про що свідчить оформлений акт.

Разом з тим, суд критично ставиться до посилань позивача, що він звертався до ОСОБА_15 селищної ради із заявою про зменшення розміру орендованої земельної ділянки із 1,1229 га на 0,40 га та надав змінений проект землеустрою на передачу земельної ділянки в оренду із подальшим її викупом, оскільки, заяви від 26.01.2007 та 04.05.2007 не містять відміток вхідної реєстрації ОСОБА_15 селищною радою.

Крім того, судом встановлено, що ОСОБА_15 РДА 27.02.2019 зверталася до селищної ради з відповідним листом щодо прийняття нею у період 2007 року рішень стосовно надання дозволу СПД ОСОБА_2 на виготовлення проекту землеустрою щодо зменшення площі, наданої йому в оренду земельної ділянки загальною площею 1,1229 га, що розташована за адресою: смт. Літин, вул. Сосонське шосе, 10/1 чи відмови у наданні такого дозволу. ОСОБА_15 селищна рада від 28.02.2019 №02.13/117 повідомила, що селищна рада в період з січня по грудень 2007 року не приймала таких рішень стосовно СПД ОСОБА_2

Враховуючи усі вище викладенні обставини, суд приходить до висновку, що розпорядження голови ОСОБА_15 РДА від 16.07.2018 №246, яким затверджено акт ОСОБА_4 з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам про визначення розміру збитків власнику (землекористувачу) землі від 15.06.2018 прийнято в межах повноважень, у спосіб та на підставах, що передбачені чинним законодавством.

За приписами вимог пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд приходить до висновку, про відсутність підстав для задоволення даного адміністративного позову.

З урахуванням вимог ст. 139 КАС України сплачений при зверненні до суду судовий збір позивачу не присуджується.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: ОСОБА_2 (21000, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_1)

Відповідач: ОСОБА_15 районна державна адміністрація Вінницької області (22300, Вінницька область, Літинський район, смт. Літин, вул. Соборна, 7, код ЄДРПОУ 03084718)

Суддя Комар Павло Анатолійович

Дата ухвалення рішення04.04.2019
Оприлюднено11.04.2019
Номер документу81081973
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправним та скасування розпорядження

Судовий реєстр по справі —120/109/19-а

Постанова від 27.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 11.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 07.08.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 24.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 07.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 04.04.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Комар Павло Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні