ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2019 року Справа № 160/9387/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Врони О.В.,
за участі:
секретаря судового засідання Максименко Е.М.,
представника позивача Бейгул А.Г.,
представника відповідачів Простяк О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельний сектор до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Торгівельний сектор (далі - ТОВ Торгівельний сектор , позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - відповідач-2), в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.11.2018 року №998295/42188189, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 47 від 30.10.2018 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.11.2018 року №998287/42188189, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 48 від 29.10.2018 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.11.2018 року №998296/42188189, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 49 від 29.10.2018 року;
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 23.11.2018 року №998288/42188189, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 56 від 29.10.2018 року;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні: № 47 від 30.10.2018 року, № 48 від 29.10.2018 року, № 49 від 29.10.2018 року, № 56 від 29.10.2018 року, що складенні ТОВ "Торгівельний сектор" датою їх фактичного отримання;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення ТОВ "Торгівельний сектор" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості;
- зобов'язати Головне управління ДФС у Дніпропетровській області виключити ТОВ "Торгівельний сектор" (ЄДРПОУ 42188189) з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем протиправно з порушенням норм чинного законодавства. Позивачем на вимогу фіскального органу після зупинення реєстрації податкових накладних, були надані усі належні документи та пояснення. Проте, відповідачем протиправно не було взято до уваги надані пояснення та документи в результаті чого відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податків первинних документів та розрахункових документів. Зазначені дії контролюючого органу є протиправними, а прийняті рішення підлягають скасуванню. Дії відповідача-2 щодо внесення позивача до переліку ризикових платників є протиправними, оскільки жодна з ознак ризиковості не має відношення до позивача.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 14.12.2018 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду в підготовчому засіданні.
Представником ДФС України 10.01.2019 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що ДФС України не вчиняло дій/бездіяльності, які породжують, змінюють або припиняють права та обов'язки позивача. Вимога про зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є неправомірними, оскільки повноваження ДФС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідного органу. Без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов'язання ДФС України зареєструвати податкову накладну є передчасними.
Представником Головного управління ДФС у Дніпропетровській області 15.01.2019 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що реєстрація податкових накладних була зупинена у зв'язку з невідповідністю вимогам п.14, 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Оскаржувані рішення прийняті з підстави ненадання позивачем необхідних копій документів. Відповідач вважає визначені підстави в Рішеннях комісії для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Представники сторін в судовому засіданні підтримали обрані правові позиції.
Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.
Судом встановлено, що ТОВ "Торгівельний сектор" (код ЄДРПОУ 42188189) зареєстроване у якості юридичної особи 05.06.2018 року та є платником податку на додану вартість, основний вид діяльності - 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля.
Між ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР (продавець) та ТОВ СТРОЙАЛЬТГРУП (покупець) був укладений договір від 30.10.2018 № 30/10 на поставку автотранспортного засобу. Пунктом 2.2 Договору передбачено, що покупець здійснює 100% оплату кожної партії товару в гривнях, за домовленістю дозволяється оплата nовару по факту поставки на розрахунковий рахунок продавця з моменту прийняття товару.
Реалізований ТОВ СТРОЙАЛЬТГРУП автотранспортний засіб, ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР придбало у ПП ТРАНС БРОК згідно Договору № 20/09 від 20.09.2018 року.
30.10.2018 року ТОВ СТРОЙАЛЬТГРУП здійснило передоплату по договору від 30.10.2018 року № 30/10 в сумі 1 458 000,00 грн.
У зв'язку з чим та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР була складена податкова накладна від 30.10.2018 № 47 та направлена на реєстрацію до ЄРПН.
Проте, згідно з отриманою квитанцією від 31.10.2018 року реєстрація податкової накладної № 47 від 30.10.2018 року зупинена.
Між ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР (Продавець) та ТОВ РАЙАГРОХІМ (Покупець) був укладений договір від 23.10.2018 року № 23/10-1 на поставку автотранспортного засобу. Пунктом 2.2 Договору передбачено, що покупець здійснює 100% оплату кожної партії товару в гривнях, за домовленістю дозволяється оплата товару по факту поставки на розрахунковий рахунок продавця з моменту прийняття товару.
Реалізований ТОВ РАЙАГРОХІМ автотранспортний засіб, ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР придбало у ПП ТРАНС БРОК згідно договору № 20/09 від 20.09.2018 року.
29.10.2018 року ТОВ РАЙАГРОХІМ здійснило передоплату по договору від 23.10.2018 року № 23/10-1 в сумі 1 200 000,00 грн. 30.10.2018 року ТОВ РАЙАГРОХІМ здійснило доплату в сумі 1 320 000.00 грн. за вищевказаним договором.
У зв'язку з чим та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР була складена податкова накладна від 29.10.2018 року № 48 та направлена на реєстрацію до ЄРПН.
Проте, згідно з отриманою квитанцією від 31.10.2018 року реєстрація податкової накладної № 48 від 29.10.2018 року зупинена.
Між ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР (Продавець) та ТОВ ЛАН-СНАБ (Покупець) був укладений договір від 25.10.2018 року № 25/10/18 на поставку автотранспортного засобу. Пунктом 2.2 Договору передбачено, що покупець здійснює 100% оплату кожної партії товару в гривнях, за домовленістю дозволяється оплата товару по факту поставки на розрахунковий рахунок продавця з моменту прийняття товару.
Реалізований ТОВ ЛАН-СНАБ автотранспортний засіб ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР придбало у ПП ТРАНС БРОК згідно Договору № 20/09 від 20.09.2018 року.
29.10.2018 року ТОВ ЛАН-СНАБ здійснило передоплату по договору від 25.10.2018 року №25/10/18 в сумі 3 300 000,00 грн.
У зв'язку з чим та на виконання вимог статей 187, 201 ПК України ТОВ ТОРГІВЕЛЬНИЙ СЕКТОР була складена податкова накладна від 29.10.2018 року № 49 та направлена на реєстрацію до ЄРПН.
Проте, згідно з отриманою квитанцією від 31.10.2018 року реєстрація податкової накладної № 49 від 29.10.2018 року зупинена.
Відповідно до змісту зазначених квитанцій №1 за результатами обробки: документ прийнято. Реєстрація зупинена .
Графа виявлені помилки містить наступне змістове наповнення: відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .
На виконання вимог п. 201.16.1. п.201.16.2. ст. 201 ПК України та пропозицій, викладених у вищезазначених квитанціях, позивачем 20.11.2018 року направлено до ДФС Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено , разом з поясненнями.
За результатами розгляду поданих ТОВ "Торгівельний сектор" пояснень, комісією Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення від 23.11.2018 року №998295/42188189, №998296/42188189, №998287/42188189, №998288/42188189.
Комісією прийняті рішення про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, у тому числі розрахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Вказані рішення, також, були прийняті на підставі віднесення позивача до відповідного переліку бази даних ІС Податковий блок , як такого, що відповідає критеріям ризиковості.
Ухвалами суду від 14.12.2018 року та 11.02.2019 року було зобов'язано Головне управління ДФС у Дніпропетровській області надати суду рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про внесення ТОВ Торгівельний Сектор до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
На виконання ухвал суду відповідачем-2 надано суду протокол засідання комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №376 від 31.10.2018 року, яким постановлено внести ТОВ "Торгівельний сектор" до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, без зазначенням обґрунтованих підстав такого внесення.
За приписами п. 201.16.3 ст. 201 Податкового кодексу України рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.
Пунктом 187.1 статті187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI(далі - Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Таким чином, після надання позивачем послуг за вищезазначеними договорами у позивача виникло визначене законом право на складання податкових накладних № 47 від 30.10.2018 року, № 48 від 29.10.2018 року, № 49 від 29.10.2018 року, № 56 від 29.10.2018 року.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу Українина дату виникнення податкових зобовязань платник податку зобовязаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобовязаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбаченихпунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно допункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстраціїподаткової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимогЗаконів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (даліквитанція).
Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів Українивід 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обовязки її членів.
За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Як зазначено у пункті 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженимпостановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі - Порядок №117).
У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:
- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації обєктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;
- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;
- ризик порушення норм податкового законодавстваймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) за наявності обєктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (даліплатник податку) виконання свого податкового обовязку.
Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівникпосадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2019 |
Оприлюднено | 15.04.2019 |
Номер документу | 81133381 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Врона Олена Віталіївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Маковська Олена Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Маковська Олена Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні