Рішення
від 08.04.2019 по справі 460/3024/18
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

08 квітня 2019 року м. Рівне №460/3024/18

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О. за участю секретаря судового засідання Трохимчук А.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник Гур'єва Ю.А.,

відповідача: представник Форет М.С.,

розглянувши в судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ДК ВЕТ" до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю ДК ВЕТ (далі - позивач), звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Рівненській області (далі - відповідач), про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відповідача від 28.08.2018 №0008411401. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірне податкове повідомлення-рішення прийняте з порушенням вимог чинного податкового законодавства, а висновки податкового органу, викладені в акті перевірки, не відповідають дійсності та фактичному характеру правовідносин. Так, підставою для збільшення позивачу податкових зобов'язань з податку на додану вартість (далі - ПДВ) стали висновки відповідача про те, що в період з 01.01.2015 по 31.03.2018 позивачем занижені податкові зобов'язання з ПДВ у правовідносинах, зокрема, із контрагентом PalmiraStarLtd у лютому 2017 року та у квітні 2017 року, та занижено ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету. Контролюючий орган вважає, що PalmiraStarLtd надано позивачу транспортно-експедиційні послуги, які підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних умовах. Зазначає, що ГУ ДФС у Рівненській області дійшло помилкового висновку, оскільки PalmiraStarLtd є нерезидентом та надавало ТОВ ДК ВЕТ послуги міжнародного перевезення вантажу, які в силу вимог Податкового кодексу України оподатковуються за нульовою ставкою. Операції з вказаним контрагентом підтвердженні первинними документами. Вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення винесене з порушенням норм чинного податкового законодавства України, а тому підлягає скасуванню. Просила позов задовольнити повністю.

Відповідач подав відзив на позов в якому заперечив проти позовних вимог та зазначив, що в ході перевірки контролюючим органом встановлено, що в період з 01.01.2015 по 31.03.2018 позивачем занижено податкові зобов'язання з ПДВ у правовідносинах, зокрема, із контрагентом PalmiraStarLtd. Так, нерезидентом PalmiraStarLtd надано позивачу саме транспортно-експедиторські послуги, оскільки на виконання вищевказаних договорів здійснено організацію перевезень в міжнародному сполученні із залученням контрагентів-перевізників. В силу вимог податкового законодавства послуги експедитора не підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою. У зв'язку з чим ТОВ ДК ВЕТ в порушення вимог податкового законодавства занижено податкові зобов'язання з ПДВ на суму 541913грн (344221грн - за лютий 2017, 197692грн - за квітень 2017), та, як наслідок, занижено ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету на суму 206354,44грн, яку включено до складу основного платежу податкового повідомлення-рішення від 28.08.2018 № 0008411401. Вважає, що спірне податкове повідомлення-рішення винесене на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Позивач подав відповідь на відзив в якому, з посилання на норми чинного законодавства, наводить аргументи, аналогічні змісту позову.

Відповідач заперечень на відповідь на відзив не подав.

Ухвалою суду від 11.12.2018 позовну заяву залишено без руху та встановлено позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою суду від 28.12.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав позицію, викладену у позові та відповіді на відзив. Також заявив клопотання про розподіл судових витрат позивача на професійну правничу допомогу.

Представник відповідача підтримав позицію, викладену у відзив на позов.

Заслухавши пояснення представників сторін, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, судом встановлено наступне.

У період з 10.07.2018 по 23.07.2018, на підставі наказів від 23.06.2018 № 1790, від 23.07.2018 № 2025, направлень від 10.07.2018 № 1415/17-00-14-01, № 1416/17-00-14-01, № 1417/17-00-14-01, № 1435/17-00-14-01, ГУ ДФС у Рівненській області проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ ДК ВЕТ (код ЄДРПОУ 37908017) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.03.2018, за наслідками якої складено акт від 13.08.2018 № 1890//17-00-14-01/37908017 (а. с. 12-31).

Згідно з висновками вказаного акта перевірки, відповідачем встановлено порушення ТОВ ДК ВЕТ , зокрема, п.185.1 ст.185, абз. ж п.186.3 ст.186, п.198.6 ст.198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, внаслідок чого: занижено податок на додану вартість на загальну суму 304693грн, в т.ч. за серпень 2015 року - 12033грн, за листопад 2016 року - 62970грн, за липень 2017 року - 11410грн; завищено суму бюджетного відшкодування на загальну суму 359568грн, в т.ч. за лютий 2017 року - 278686грн, за квітень 2017 року - 11410грн; завищено від'ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду за березень 2018 року на суму 2512грн.

На підставі акту перевірки від 13.08.2018 № 1890//17-00-14-01/37908017 ГУ ДФС у Рівненській області прийнято, зокрема, податкове повідомлення-рішення форми Р від 28.08.2018 № 0008411401, яким позивачу збільшено грошове зобов'язання з податку на додану вартість на суму 380866,00грн (304693,00грн - за основним платежем, 76173,00грн - за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами)) (а.с.10).

Вказане податкове повідомлення-рішення оскаржене позивачем в адміністративному порядку до ДФС, проте, рішенням від 29.10.2018 №35184/6/99-99-11-01-01-25 скаргу ТОВ ДК ВЕТ залишено без задоволення, а спірне податкове повідомлення-рішення від 28.08.2018 № 0008411401 - без змін (а. с. 54-57).

Вважаючи податкове повідомлення-рішення контролюючого органу протиправним, ТОВ ДК ВЕТ звернулося до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства (п.1.1 ст.1).

Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів та митних платежів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції контролюючих, до яких, зокрема, відноситься: збір податкової інформації та внесення її до інформаційних баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику; адміністрування податків, зборів, платежів, у тому числі проводять відповідно до законодавства перевірки та звірки платників податків; визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з положеннями ст.77 Податкового кодексу України, документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки (п.77.1). Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом (п.77.4). Порядок оформлення результатів документальної позапланової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу (п.77.9).

Так, статтею 86 Податкового кодексу України встановлено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, який складається у двох примірниках, підписується посадовими особами контролюючого органу, які проводили перевірку, та реєструється у контролюючому органі протягом п'яти робочих днів з дня, що настає за днем закінчення установленого для проведення перевірки строку (для платників податків, які мають філії та/або перебувають на консолідованій сплаті, - протягом 10 робочих днів).

Як вбачається з акту перевірки від 13.08.2018 № 1890//17-00-14-01/37908017, в ході її проведення контролюючим органом встановлено факт здійснення виплати доходів нерезидентам з джерелом походження з України при виконанні зовнішньоекономічних договорів, зокрема, договорів на організацію перевезень вантажу автомобільним транспортом від 16.01.2017 № 04-16-01 та від 04.04.2017 № 04-17-04, укладених між ТОВ ДК ВЕТ (Замовник) та PalmiraStarLtd (Перевізник) - країна реєстрації Британські Віргінські острови, місце податкового обліку - Міжнародна Федеральна податкова служба Росії. На виконання умов вказаних договорів ТОВ ДК ВЕТ виплачено нерезиденту доходи на загальну суму 95195 євро без врахування ПДВ, що еквівалентно 2709564,90грн.

На думку відповідача, нерезидентом PalmiraStarLtd надано позивачу саме транспортно-експедиторські послуги, оскільки на виконання вищевказаних договорів здійснено організацію перевезень в міжнародному сполученні із залученням контрагентів-перевізників. У зв'язку з чим ТОВ ДК ВЕТ в порушення вимог податкового законодавства занижено податкові зобов'язання з ПДВ на суму 541913грн (344221грн - за лютий 2017, 197692грн - за квітень 2017), та, як наслідок, занижено ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету на суму 206354,44грн, яку включено до складу основного платежу податкового повідомлення-рішення від 28.08.2018 № 0008411401.

Статтею 180 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку на додатну вартість є будь-яка особа, що провадить або планує провадити господарську діяльність і реєструється за своїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, визначеному статтею 183 цього розділу (п.1); будь-яка особа, що зареєстрована або підлягає реєстрації як платник податку (п. 2).

Відповідно до п.180.2 статті 180 Податкового кодексу України, особою, відповідальною за нарахування та сплату податку до бюджету у разі постачання послуг нерезидентами, у тому числі їх постійними представництвами, не зареєстрованими як платники податку, якщо місце постачання послуг розташоване на митній території України, є отримувач послуг.

Згідно з п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України, об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з: постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу (пп. б ); постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом (пп. е ).

Відповідно до статті 1 Закону України Про транспортно-експедиторську діяльність від 01.07.2004 №1955-IV (далі - Закон №1955-IV), транспортно-експедиторська діяльність -підприємницька діяльність із надання транспортно-експедиторських послуг з організації та забезпечення перевезень експортних, імпортних, транзитних або інших вантажів;

транспортно-експедиторська послуга - робота, що безпосередньо пов'язана з організацією та забезпеченням перевезень експортного, імпортного, транзитного або іншого вантажу за договором транспортного експедирування;

експедитор (транспортний експедитор) - суб'єкт господарювання, який за дорученням клієнта та за його рахунок виконує або організовує виконання транспортно-експедиторських послуг, визначених договором транспортного експедирування;

клієнт - споживач послуг експедитора (юридична або фізична особа), який за договором транспортного експедирування самостійно або через представника, що діє від його імені, доручає експедитору виконати чи організувати або забезпечити виконання визначених договором транспортного експедирування послуг та оплачує їх, включаючи плату експедитору.

перевізник - юридична або фізична особа, яка взяла на себе зобов'язання і відповідальність за договором перевезення вантажу за доставку до місця призначення довіреного їй вантажу, перевезення вантажів та їх видачу (передачу) вантажоодержувачу або іншій особі, зазначеній у документі, що регулює відносини між експедитором та перевізником.

учасники транспортно-експедиторської діяльності - клієнти, перевізники, експедитори, транспортні агенти, порти, залізничні станції, об'єднання та спеціалізовані підприємства залізничного, авіаційного, автомобільного, річкового та морського транспорту, митні брокери та інші особи, що виконують роботи (надають послуги) при перевезенні вантажів.

Таким чином, відмінність між перевізником та експедитором полягає в тому, що перевізник здійснює перевезення вантажу до місця призначення, а експедитор організовує та забезпечує таке перевезення.

Як вбачається з матеріалів справи, у 2017 році між ТОВ ДК ВЕТ (Замовник) та PalmiraStarLtd (Перевізник) було укладено договори на організацію перевезень вантажу автомобільним транспортом від 16.01.2017 №04-16-01 та від 04.04.2017 №04-17-04 (а.с.63-70).

Згідно з умовами договору від 16.01.2017 №04-16-01, Перевізник за винагороду здійснює перевезення племінних нетелей по маршруту:

а) с. Ратнів Луцького району Волинської області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан - один рейс;

b) с. Городище Луцького району Волинської області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан - один рейс;

с) с. Великий Олександрів Виньковецького району Хмельницької області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан - один рейс;

d) с. Воскобойники Шишацького району Полтавської області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан - один рейс (три склади).

Для виконання своїх обов'язків, Перевізник залучає для здійснення перевезення спеціалізований пересувний склад (п.1.1). Перевізник виконує перевезення на підставі письмових заявок від Замовника, надісланих на його адресу не пізніше 7 днів до початку завантаження, в яких зазначається кількість складів, найменування та вага товару, дата та місце завантаження/розвантаження, контактні телефони, уповноважені особи, місця митного оформлення, погоджений маршрут руху. Заявка вважається прийнятою Перевізником з моменту письмового підтвердження номера автомобіля Замовнику (п.2.1). Вартість перевезення по вказаному маршруту становить 60500 євро без врахування ПДВ (за три склади) (п.4.1). Умови оплати: перевезення проводиться на умовах 100% передоплати (п.4.2).

03.02.2017, на виконання умом вказаного договору, ТОВ ДК ВЕТ надіслано PalmiraStarLtd заявки на перевезення тварин:

№1, згідно з якою перевезення здійснюється по маршруту с. атнів Луцького району Волинської області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан, в кількості один рухомий склад (скотовоз) із загрузкою 32-34 голови скота, вагою 18000кг. Загрузка здійснюється 13.02.2017 о 9:00год. Адреса митного оформлення м. Суми Сумської області. Сума фрахту 13500 євро (а.с.80);

№2, згідно з якою перевезення здійснюється по маршруту с. Городище Луцького району Волинської області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан, в кількості один рухомий склад (скотовоз) із загрузкою 32-34 голови скота, вагою 18000кг. Загрузка здійснюється 13.02.2017 о 9:00год. Адреса митного оформлення м. Суми Сумської області. Сума фрахту 13500 євро (а. с. 81);

№3, згідно з якою перевезення здійснюється по маршруту с. Великий Олександрів Виньковецького району Хмельницької області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан, в кількості один рухомий склад (скотовоз) із загрузкою 32-34 голови скота, вагою 18000кг. Загрузка здійснюється 13.02.2017 о 9:00год. Адреса митного оформлення м. Суми Сумської області. Сума фрахту 13500 євро (а. с. 82);

№4, згідно з якою перевезення здійснюється по маршруту с. Воскобойники Шишацького району Полтавської області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан, в кількості три рухомих склади (скотовоз) із загрузкою 100-102 голови скота, вагою 18000кг (один склад). Загрузка здійснюється 13.02.2017 о 9:00год. Адреса митного оформлення м. Суми Сумської області. Сума фрахту 20000 євро (а. с. 83).

Акт виконання робіт від 24.02.2017 підтверджує надання PalmiraStarLtd послуг за договором від 16.01.2017 №04-16-01 (а. с. 85).

Згідно з умовами договору від 04.04.2017 №04-17-04, Перевізник за винагороду здійснює перевезення племінних нетелей по маршруту с. Воскобойники Шишацького району Полтавської області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан - один рейс (три склади). Для виконання своїх обов'язків Перевізник залучає для здійснення перевезення спеціалізований пересувний склад (п.1.1). Перевізник виконує перевезення на підставі письмових заявок від Замовника, надісланих на його адресу не пізніше 7 днів до початку завантаження, в яких зазначається кількість складів, найменування та вага товару, дата та місце завантаження/розвантаження, контактні телефони, уповноважені особи, місця митного оформлення, погоджений маршрут руху. Заявка вважається прийнятою Перевізником з моменту письмового підтвердження номера автомобіля Замовнику (п.2.1). Вартість перевезення по вказаному маршруту становить 34695 євро без врахування ПДВ (за три склади) (п.4.1). Умови оплати: перевезення проводиться на умовах 100% передоплати (п.4.2).

05.04.2017, на виконання умом вказаного договору, ТОВ ДК ВЕТ надіслано PalmiraStarLtd заявки на перевезення тварин № 5, згідно з якою перевезення здійснюється по маршруту с. Воскобойники Шишацького району Полтавської області, Україна - с. Каракастек Жамбильського району Алматинської області, Республіка Казахстан, в кількості три рухомих склади (скотовоз) із загрузкою 100 голів скота, вагою 18000кг (один склад). Загрузка здійснюється 10.04.2017 о 9:00год. Адреса митного оформлення м. Суми Сумської області. Сума фрахту 34695 євро (а. с. 84).

Акт виконання робіт від 20.04.2017 підтверджує надання PalmiraStarLtd послуг за договором від 04.04.2017 №04-17-04 (а. с. 86).

Водночас, відповідно до міжнародних товаро-транспортних накладних (CMR) (а .с. 71-79), перевізником вантажу за договорами від 16.01.2017 № 04-16-01 та від 04.04.2017 № 04-17-04 зазначено Транспортне приватне унітарне підприємство Мегасила (Республіка Білорусь).

Таким чином, змістом правовідносин ТОВ ДК ВЕТ з PalmiraStarLtd є саме організація та забезпечення перевезення вантажупозивача, що відповідає умовам договорів від 16.01.2017 № 04-16-01 та від 04.04.2017 № 04-17-04, а тому PalmiraStarLtd, залучивши іншого перевізника - Транспортне приватне унітарне підприємство Мегасила (Республіка Білорусь), в розумінні Закону №1955-IV є експедитором.

Згідно зі статтею 4 Закону № 1955-IV, експедитори для виконання доручень клієнтів можуть укладати договори з перевізниками, портами, авіапідприємствами, судноплавними компаніями тощо, які є резидентами або нерезидентами України.

За змістом частини другої статті 8 Закону № 1955-IV транспортно-експедиторські послуги надаються клієнту при експорті з України, імпорті в Україну, транзиті територією України чи іншими державами, внутрішніх перевезеннях територією України.

Відповідно до статті 9 Закону №1955-IV, за договором транспортного експедирування одна сторона (експедитор) зобов'язується за плату і за рахунок другої сторони (клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг, пов'язаних з перевезенням вантажу.

У разі залучення експедитором до виконання його зобов'язань за договором транспортного експедирування іншої особи у відносинах з нею експедитор може виступати від свого імені або від імені клієнта.

Платою експедитору вважаються кошти, сплачені клієнтом експедитору за належне виконання договору транспортного експедирування.

У плату експедитору не включаються витрати експедитора на оплату послуг (робіт) інших осіб, залучених до виконання договору транспортного експедирування, на оплату зборів (обов'язкових платежів), що сплачуються при виконанні договору транспортного експедирування.

Факт надання послуги експедитора при перевезенні підтверджується єдиним транспортним документом або комплектом документів (залізничних, автомобільних, авіаційних накладних, коносаментів тощо), які відображають шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення.

Під єдиним міжнародним перевізним документом маються на увазі документи, складені мовою міжнародного спілкування залежно від обраного виду транспорту. Таким документом може бути, зокрема, міжнародна автомобільна накладна (CMR).

З міжнародних товаро-транспортних накладних (CMR) вбачається (а.с.71-79), що ТОВ ДК ВЕТ було відомо, що перевезення його вантажу здійснює саме Транспортне приватне унітарне підприємство Мегасила (Республіка Білорусь), адже такі документи містять відбиток мокрої печатки замовника та підпис уповноваженої ним особи.

Відображений в таких транспортних документах шлях прямування вантажу від пункту його відправлення до пункту його призначення повністю відповідає умовам договорів від 16.01.2017 № 04-16-01, від 04.04.2017 № 04-17-04 та заявкам на перевезення тварин від 03.02.2017 № 1, № 2, № 3, № 4 та від 05.04.2017 №5, що підтверджує факт надання PalmiraStarLtd послуг експедитора при перевезенні вантажу ТОВ ДК ВЕТ .

Підпунктом186.2.1пункту186.2статті186 Податкового кодексу Українивизначено, що місцем постачання послуг, пов'язаних із перевезенням пасажирів та вантажів, у тому числі з постачанням продовольчих продуктів і напоїв, призначених для споживання, є місце фактичного постачання послуг, пов'язаних з рухомим майном.

Пунктом186.4статті186 Податкового кодексу України передбачено, що місцем постачання послуг, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2 і 186.3 цієї статті, є місце реєстрації постачальника.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п.188.1 ст.188 Податкового кодексу України).

Пунктом 193.1 статті 193 Податкового кодексу України встановлено, що ставки податку встановлюються від бази оподаткування в таких розмірах, зокрема, 20 відсотків (пп. а ); 0 відсотків (пп. б ).

Статтею 194 Податкового кодексу України регламентовано, що операції, зазначені у статті 185 цього Кодексу, крім операцій, що не є об'єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в підпункті а пункту 193.1статті 193 цього Кодексу, яка є основною. Податок становить 20 відсотків, 7 відсотків бази оподаткування та додається до ціни товарів/послуг.

Відповідно до абзацу а підпункту195.1.3пункту195.1статті195 Податкового кодексу України, операції з міжнародного перевезення пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом оподатковуються за нульовою ставкою. Для цілей цього підпункту перевезення вважається міжнародним, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом.

Відтак, з метою оподаткування ПДВ операції з постачання транспортно-експедиторських послуг та послуг з міжнародного перевезення вантажів слід розглядати окремо.

За змістом наведених положень, якщо транспортно-експедиторські послуги надаються замовнику-резиденту, то такі послуги підлягають оподаткуванню ПДВ на загальних підставах за основною ставкою (незалежно від того, резидентом чи нерезидентом надаються такі послуги). Водночас, операції з міжнародного перевезення вантажів, якщо таке перевезення здійснюється за єдиним міжнародним перевізним документом, оподатковуються за нульовою ставкою, яка, у свою чергу, не поширюється на інші послуги, які надаються при перевезенні, зокрема на ті, що надає експедитор.

Такий висновок суду узгоджується з висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 05.09.2018 у справі № 804/667/17 (К/9901/37674/18), які є обов'язковими для врахування судами в силу вимог ч.5 ст.242 КАС України.

Підпунктом ж пункту186.3статті186 Податкового кодексу Українивизначено, що місцем постачання транспортно-експедиторських послуг вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або - у разі відсутності такого місця - місце постійного чи переважного його проживання.

Оскільки отримувач послуг за договорами від 16.01.2017 № 04-16-01 та від 04.04.2017 № 04-17-04 є резидент ТОВ ДК ВЕТ (Україна), то місце постачання транспортно-експедиторських послуг вважається таким, що розташовано на митній території України, а тому вони є об'єктом оподаткування ПДВ за ставкою 20%, що становить 541913грн (2709564,90грн х 20%).

Відповідно до п.54.3 ст.54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках (пп.54.3.2); згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (пп.54.3.3); дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом (пп.54.3.5).

Пунктом 123.1 статті 123 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пп.21.1.1 п.21.1 ст.21 ПК України, посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

З огляду на викладене, суд вважає, що контролюючий орган дійшов правильного висновку про заниження позивачем податкових зобов'язань з ПДВ у правовідносинах із контрагентом PalmiraStarLtd на суму 541913грн (344221грн - за лютий 2017, 197692грн - за квітень 2017) та, як наслідок, заниження ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету на суму 206354,44грн, яку включено до складу основного платежу оспорюваного податкового повідомлення-рішення від 28.08.2018 № 0008411401.

Водночас, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог щодо скасування всього податкового повідомлення-рішення від 28.08.2018 № 0008411401, оскільки при оцінці правомірності такого рішення, визначальне значення має перевірка наявності підстав для збільшення контролюючим органом грошового зобов'язання позивача, визначеного у ньому по правовідносинах із іншими контрагентами. Вказана група обставин не є спірною у даній адміністративній справі.

Відповідно до ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про те, що відповідач довів правомірність свого рішення, а тому у задоволенні позовних вимог слід відмовити повністю.

За змістом частин 1, 2 ст. 134 КАС України, витрати, пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб'єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

Позаяк в позовних вимогам позивачу відмовлено, підстави для застосування ст. 139 КАС України відсутні.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

В задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ДК ВЕТ" до Головного управління ДФС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Рівненській області від 28 серпня 2018 року №0008411401 відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасники справи:

1) позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДК ВЕТ" (20351, Черкаська обл., Уманський р-н, смт. Бабанка, вул. Соборна, 40, код ЄДРПОУ 37908017);

2) відповідач - Головне управління ДФС у Рівненській області (33023, м. Рівне, вул. Відінська, 12, код ЄДРПОУ 39394217).

Повний текст рішення складений 12 квітня 2019 року.

Суддя Комшелюк Т.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81134351
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/3024/18

Постанова від 30.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 20.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Хобор Романа Богданівна

Рішення від 08.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Рішення від 08.04.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 28.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Комшелюк Т.О.

Постанова від 07.08.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

Постанова від 06.08.2018

Адмінправопорушення

Яворівський районний суд Львівської області

Швед Н. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні