Постанова
від 09.04.2019 по справі 140/2138/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 квітня 2019 рокуЛьвів№ 857/1966/19

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Довгополова О.М., Святецького В.В.,

за участю секретаря судового засідання: Дідик Н.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДФС України у Волинській області на рішення Волинського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2018 року, головуючий суддя - Ковальчук В.Д., ухвалене о 12:10 год. у м. Луцьку, повний текст якого складено 29.12.2018 року, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Топ Агро Транс до Головного управління ДФС у Волинській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

В жовтні 2018 року позивач - ТзОВ Топ Агро Транс звернулося в суд з позовом до Головного управління ДФС у Волинській області, Державної фіскальної служби України, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДФС у Волинській області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 липня 2018 року №832794/37580159 про відмову у реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2017 року №96 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану ТзОВ Топ Агро Транс , зобов язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних зазначену податкову накладну.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилалося на те, що оскаржене рішення не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для його прийняття, а лише містить загальну фразу про те, що причиною його прийняття є те, що надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної. Проте в рішенні не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Позивач вважає, що підприємство подало достатню кількість документів для прийняття рішення про реєстрацію згаданої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 27 грудня 2018 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДФС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, будинок 4, код ЄДРПОУ 39400859) про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 09 липня 2018 року №832794/37580159 про відмову у реєстрації податкової накладної від 30 листопада 2017 року № 96 в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Топ Агро Транс (45092, Волинська область, Ковельський район, село Новий Мосир, вулиця Молодіжна, будинок 10, код ЄДРПОУ 37580159); зобов язано Державну фіскальну службу України (04053, місто Київ, Львівська площа, будинок 8, код ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 30 листопада 2017 року № 96, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Топ Агро Транс (45092, Волинська область, Ковельський район, село Новий Мосир, вулиця Молодіжна, будинок 10, код ЄДРПОУ 37580159).

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, ГУ ДФС України у Волинській області оскаржило його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на неповне з ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.

Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про протиправність прийнятого рішення з посиланням на те, що в квитанції про зупинення реєстрації в ЄРПН податкової накладної не конкретизовано переліку документів, які має подати платник для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

В судовому засіданні представник відповідачів підтримала подану апеляційну скаргу, вважає оскаржене рішення суду незаконним та протиправним та повністю підтримала доводи, зазначені у апеляційній скарзі.

Представник позивача заперечив проти апеляційної скарги, вважає оскаржене рішення суду законним та обґрунтованим та просив апеляційну скаргу залишити без задоволення.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ТзОВ Топ Агро Транс зареєстроване як юридична особа 25.03.2011 року, видами економічної діяльності якого є: 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві; 01.63 Післяурожайна діяльність; 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; 46.14 Діяльність посередників у торгівлі машинами, промисловим устаткуванням, суднами та літаками; 77.31 Надання в оренду сільськогосподарських машин і устаткування; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів, про що свідчить Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 07.08.2018 року № 1004292952 (а.с. 59-61).

04.09.2017 року між ТзОВ Чернігівська індустріальна молочна компанія (Орендар) та ТзОВ Топ Агро Транс (Орендодавець) було укладено договір оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем №552 (а.с.21-23), предметом якого є надання Орендарю в тимчасове платне користування сільськогосподарської техніки, а саме 8 комбайнів за участю обслуговуючого персоналу в кількості 13 чоловік, а також забезпечення технічної експлуатації техніки. Розмір орендної плати визначається сторонами окремо та оформляється письмово шляхом укладання додаткової угоди до даного Договору. Оплата здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний банківський рахунок Орендодавця в строк, визначений сторонами в Додатковій угоді до даного Договору (п.5.1. 5.2 цього Договору). Як передбачено пунктом 8.1 зазначеного Договору, цей Договір набуває чинності з моменту його підписання та діє до повного виконання Сторонами своїх зобов язань за цим Договором.

Додатковою угодою №5 від 01.11.2017 року по Договору оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем №552 від 04 вересня 2017 року передбачено наступне: термін оренди з 01 листопада 2017 року по 30 листопада 2017 року включно (п.1.1); розмір орендної плати за термін оренди, визначений в п.1.1 даної додаткової угоди становить 1971108,33 грн. без ПДВ, 394221,67 грн. ПДВ, всього 2365330,00 грн. (п.1.2); оплата орендної плати здійснюється після підписання Орендарем Акту наданих послуг в строк до 31.12.2017 року (а.с.24). Крім того, сторони даного договору склали Акт про користування сільськогосподарською технікою від 30 листопада 2017 року, в якому зазначено, що орендна плата за користування сільськогосподарською технікою марки: комбайн CLAAS LEXION 580, державний номер № 24167АС, комбайн CLAAS LEXION 480, державний номер № 22882АС, комбайн CLAAS LEXION 480, державний номер № 24165АС, комбайн CLAAS LEXION 480, державний номер № 26408АС, комбайн CLAAS LEXION 580, державний номер № 28220АС, комбайн CLAAS LEXION 480, державний номер № 22878АС, комбайн CLAAS LEXION 580, державний номер № 23883АС, комбайн CLAAS LEXION 580, державний номер № 23899АС, по договору сільськогосподарської техніки з екіпажем № 552 від 04 вересня 2017 року за період з 01 листопада 2017 року по 30 листопада 2017 року складає 1971108,33 грн. без ПДВ, 394221,67 грн. ПДВ, всього 2365330,00 грн. (а.с.25).

При здійсненні операції з надання послуг ТзОВ Чернігівська індустріальна молочна компанія згідно договору оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем №552 від 04.09.2017 року ТзОВ Топ Агро Транс склало ПН від 30.11.2017 року № 96, яку надіслало для реєстрації в ЄРПН (а.с. 14).

Як вбачається з матеріалів справи, вказана податкова накладна була прийнята ДФС відповідно до квитанції від 14.12.2017 року про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.15), але її реєстрація була зупинена відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), оскільки вказані податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567, за результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 77.31.10, та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

На виконання положень підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 ПК України та наказу МФУ №576 від 13.06.2017 року позивачем на адресу ДФС в електронному вигляді направлено повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 05.07.2018 №1 (а.с.16), де було зазначено, що ТзОВ Топ Агро Транс було реалізовано послуги по оренді сільськогосподарської техніки з екіпажем ТзОВ Чернігівська індустріальна молочна компанія згідно акта про користування с/г технікою від 30.11.2017 року, в зв язку з чим було виписано податкову накладну № 96 від 30.11.2017 року на суму 2365330, в тому числі ПДВ - 394221,67 грн. Крім того, в даному повідомленні вказано, що більш детальні пояснення та документи, які розкривають зміст операції додаються.

Однак, 09.07.2018 року Комісія ГУ ДФС у Волинській області прийняла рішення №832794/37580159 про відмову у реєстрації ПН від 30.11.2017 року № 96 в ЄРПН з підстави: ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків (а.с. 17-18).

Зазначене рішення Комісії ГУ ДФС у Волинській області було оскаржене в адміністративному порядку відповідно до поданої скарги від 16.07.2018 року (а.с. 19), однак, за результатами розгляду скарга товариства залишена без задоволення, а рішення Комісії ГУ ДФС у Волинській області - без змін, про що свідчить рішення Комісії з питань розгляду скарг від 25.07.2018 року № 20619/37580159/2 (а.с.20). Підставами залишення скарги без задоволення вказано наступне: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ / чи можливість надання послуг, виконання робіт.

Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що в квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко не вказано, на підставі якого саме критерію оцінки ступеня ризиків було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 року №96 та не зазначено, які саме копії документів (за вичерпним переліком) пропонується надати позивачу, які були б достатніми для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Як встановлено п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов язань платник податку зобов язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно із п. 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Водночас за приписами пункту 74.2 статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних / розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

На час зупинення реєстрації оскаржуваних накладних дана процедура регулювалася наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 року №567 Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.06.2016 року №752/30620 (далі - Наказ № 567).

Відповідно до п. 12 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних від 29.12.2010 року №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 ст. 201 ПКУ .

Згідно із ч. 1 п. 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України №567, Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема, обсяг постачання товару/послуг, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01.01.2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податків за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 (далі - Порядок №117).

Пунктом 14 Порядку №117 встановлено перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, які включають в себе:

договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пункт 16 Порядку № 117 - письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

З урахуванням наведеного, розшифровка поданої для реєстрації в ЄРПН податкової накладної та відповідність її критеріям оцінки ступеня ризиків проводиться в автоматичному режимі, а критерії такої оцінки чітко вказуються в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, про що відповідно і було зазначено в квитанції від 14.12.2017 року №9267423881.

Пунктом 14, 16 Порядку № 117 визначається перелік повного пакету необхідних документів, які мають бути подані платником для підтвердження реєстрації в ЄРПН податкової накладної, а викладеними нормами законодавчо-нормативних актів не передбачено конкретизувати в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної в ЄРПН необхідність подання того чи іншого первинного документу, це є відповідним обов язком платника, а саме - надати повний пакет первинних документів для підтвердження реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Згідно із п. 21 Порядку №117 ненадання платником податку копій документів, визначених в Порядку №117 є підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування.

Для підтвердження реєстрації податкової накладної №96 від 30.11.2017 року ТзОВ Топ Агро Транс було надано контролюючому органу повідомлення №1 від 05.07.2017 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено, до якого надано копії наступних документів: свідоцтва про реєстрацію машини комбайнів CLAAS LEXIO 580, державний номер 23899 AC; CLAAS LEXIO 580, державний номер 24167 AC; CLAAS LEXIO 580, державний номер 23883 AC; CLAAS LEXIO 480, державний номер 22882 AC; CLAAS LEXIO 480, державний номер 24165 AC; CLAAS LEXIO 480, державний номер 26408 AC; CLAAS LEXIO 480, державний номер 22878 АС; CLAAS LEXIO 580, державний номер 28220 АС; договору оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем №552 від 04.09.2017 року, укладений між ТзОВ Чернігівська індустріальна молочна компанія з ТзОВ Топ Агро Транс ; додаткової угоди №5 від 01.11.2017 року по Договору оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем №552 від 04.09.2017 року; акту від 30.11.2017 року про користування сільськогосподарською технікою, складений між ТзОВ Чернігівська індустріальна молочна компанія з ТзОВ Топ Агро Транс про те, що орендна плата за користування с/г технікою марки: комбайнів, що зазначені вище, складає 2 365 330 грн., в т.ч. ПДВ 394 221,67 грн.; договору оренди нежитлового приміщення від 03.01.2017р., за умовами якого ТзОВ Ідея Орендодавець передає ТзОВ Топ Агро Транс Орендар у строкове платне користування під офіс нежитлове приміщення за адресою м. Ковель, вул. Варшавська,3, загальною площею 49,83 кв.м . За користування Приміщенням Орендар сплачує Орендодавцю орендну плату в сумі 2200 грн., а також 200 грн. за послуги мережі Інтернет з ПДВ за місяць; додаткового договору №1 від 01.06.2018 року до договору оренди нежитлового приміщення від 03.01.2017 року, за умова якої змінено орендну плату на суму 600 грн.; договору №63/18 на стоянку комбайнів від 01.02.2018 року, за умовами якого ТзОВ Ідея (Виконавець) зобов'язується надати для з ТзОВ Топ Агро Транс (Замовник) місце для паркування автомобілів на території підприємства за адресою: м. Ковель, вул. Варшавська, 3, а Замовник за користування стоянкою сплачує 21000 грн.; договору №17/18 на технічне обслуговування, ремонт, стоянку автомобілів та перед рейсовий медичний огляд водіїв від 29.12.2017 року; наказів на відрядження водіїв №76, 77 від 29.09.2017 року, №№78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 від 31.10.2017 року, №№ 92, 93, 94, 95 від 30.11.2017 року; оборотно-сальдових відомостей рахунку 104 за 01.01.2017 року, рахунку 361 з 01.11.2017 року по 01.04.2018 року.

Рішенням Комісії ГУ ДФС у Волинській області від 09.07.2018 року № 832794/37580159 відмовлено позивачу у реєстрації податкової накладної від 30.11.2017 року №96 в ЄРПН з підстави ненадання платником податку розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Однак твердження відповідача про відсутність/ненадання розрахункових документів/банківських виписок з особових рахунків не відповідає дійсності та спростовується матеріалами справи, зокрема, банківською випискою з особових рахунків позивача за період з 01.10.2017 року по 13.07.2018 року про оплату послуг за договором оренди сільськогосподарської техніки з екіпажем №552 від 04.09.2017 року (а.с. 26-31).

Відтак, подані позивачем копії документів підтверджують реальність здійснення господарської операції, по якій складено податкову накладну, а відповідачем не було надано належної оцінки первинним документам щодо здійснення господарської операції та виписаної ним податкової накладної від 30.11.2017 року № 96.

У відповідності до п. 4 ч. 2 ст. 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб'єкта владних повноважень протиправною та зобов'язання вчинити певні дії.

У випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд (ч. 4 ст. 245 КАС України).

Аналізуючи вищенаведене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідачем не доведено правомірності оскарженого рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН, а належним способом порушеного права позивача є необхідність зобов язати ДФС України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 30 листопада 2017 року №96, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Топ Агро Транс , через що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, відтак підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно із ч. 2 цієї статті в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб єкта владних повноважень обов язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Головного управління ДФС України у Волинській області залишити без задоволення, а рішення Волинського окружного адміністративного суду від 21 серпня 2018 року у справі №803/1213/18 - без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня її проголошення, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 243 КАС України - з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов В. В. Святецький

Повний текст постанови складено 12.04.2019 року.

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81137004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —140/2138/18

Ухвала від 28.12.2021

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 04.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 09.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 22.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 21.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

Ухвала від 27.12.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Ковальчук Володимир Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні