Рішення
від 12.04.2019 по справі 420/5918/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5918/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 квітня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання Музики І.О.

за участі представника позивача Михасюк О.О. (за довіреністю),

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання зупинити роботи

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат , за результатом розгляду якого, позивач просить суд: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат (вул. Завокзальна, буд. 10-А, смт. Любашівка, Любашівський район, Одеська область, 66502; код ЄДРПОУ: 34264155) шляхом зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат зупинити роботи з експлуатації закритої трансформаторної підстанції (261/400 кВА), роботи в технологічному устаткуванні харчової промисловості у виробничому цеху літ. б VІ, які знаходяться за адресою: вул. Радянська, буд.188, смт. Любашівка, Любашівський район, Одеська область, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що відповідно до наказу Головного управління від 18.09.2018 року № 1401 у період з 23.10.2018 року по 29.10.2018 року посадовими особами Головного управління було проведено планову перевірку ТОВ Любашівський мукомельний комбінат з метою перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Під час проведення планової перевірки було виявлено всього 29 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 6 створюють загрозу життю та здоров'ю людей. В розділі V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 29.10.2018 року № 15/14.7/03-1142 зафіксовані наступні порушення, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Статтею 4 ЗУ Про охорону праці визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці. Враховуючи зазначене, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, є підстави для негайного зупинення робіт з експлуатації закритої трансформаторної підстанції (261/400 кВА), робіт в технологічному устаткуванні харчової промисловості у виробничому цеху літ. б VІ, які знаходяться за адресою: вул. Радянська, буд.188, смт. Любашівка, Любашівський район, Одеська область.

Ухвалою суду від 04.12.2018 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 17.12.2018 року.

17.12.2018 року підготовче засідання перенесено на 24.01.2019 року у зв'язку із перебуванням головуючого судді Бжассо Н.В. на лікарняному.

24.01.2019 року підготовче засідання відкладено за клопотанням відповідача до 12.02.2019 року.

12.02.2019 року підготовче засідання відкладено до 04.03.2019 року за клопотанням представника відповідача для надання йому часу підготувати правову позицію по справі.

Ухвалою суду від 04.03.2019 року, яка занесена до протоколу судового засідання, суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті на 28.03.2019 року.

27.03.2019 року від представника відповідача за вх. №м 11100/19 надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, у зв'язку із неможливістю прибути у судове засідання з поважних причин.

28.03.2019 року суд відклав розгляд справи по суті до 02.04.2019 року за клопотанням представника відповідача.

Представник позивача під час судового розгляду справи позовні вимоги підтримала та просила задовольнити з підстав, наведених в адміністративному позові.

Представник відповідача до судового засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив. У період з 04.12.2018 року (дата відкриття провадження у справі) по 02.04.2019 року від представника відповідача відзиву на адміністративний позов до суду не надано.

Суд вислухав доводи представника позивача, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Відповідно до наказу Головного управління Держпраці в Одеській області від 18.09.2018 р. № 1401 затверджено графік перевірок на жовтень 2018 року піднаглядових суб'єктів та об'єктів суб'єктів господарювання.

З огляду на графік проведення перевірок суб'єктів господарювання (виробничих об'єктів) Подільським відділом нагляду в промисловості на жовтень 2018 року, що є додатком № 1 до вказаного вище наказу, призначено проведення перевірки ТОВ Любашівський мукомельний комбінат у період з 23.10.2018 року по 29.10.2018 року.

За результатами перевірки позивач склав акт перевірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат від 29.10.2018 року № 15/14.7/03-1142.

Під час проведення планової перевірки було виявлено всього 29 порушень нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, з яких 6 створюють загрозу життю та здоров'ю людей, а саме:

- ст. 21 ЗУ Про охорону праці № 2694 - встановленим порядком не отриманий в органі Держпраці дозвіл на експлуатацію устаткування підвищеної безпеки: - технологічне устаткування харчової промисловості виробничого цеху літ б VI; - устаткування напругою вище 1000 В (ЗТІ № 261/400 кВа). Порушено вимоги додатку до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (ПКС України від 26.10.2011 року № 1107 в редакції від 08.02.2018/ року);

- ст. 21 ЗУ Про охорону праці № 2694 - не надана декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки на виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: - роботи на висоті понад 1,3 метра, верхолазні роботи,и - роботи в діючих електроустановках напругою понад 100 В, - роботи із переробки зерна. Порушено вимоги додатку 6 до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (ПКС України від 26.10.2011 року № 1107 в редакції від 08.02.2018/ року);

- - ст. 18 ЗУ Про охорону праці № 2694 - директор Паладов Д.Ш. не пройшов навчання та перевірку знань з питань охорони праці. Порушено п. 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці;

- ст. 13 ЗУ Про охорону праці № 2694 - директор Паладов Д.Ш. не забезпечив проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці працівників у кількості 4 осіб. Порушено п. 3.18, 4.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці;

- ст. 13 ЗУ Про охорону праці № 2694 - не призначена особа відповідальна за справний стан і безпечну експлуатацію технологічного устаткування харчової промисловості;

- ст. 13 ЗУ Про охорону праці № 2694 - відсутній журнал реєстрації нарядів-допусків на проведення робіт підвищеної небезпеки. Порушено вимоги дод. № 2 НПАОП 15.0-1.01-17 Правила охорони праці для працівників, зайнятих на роботах зі зберігання та переробки зерна.

Копію акту перевірки та припису від 29.10.2018 року № 15/14.7/03-1142-1797 направлено відповідачу листом від 30.10.2018 року № ПН215600426655.

Суд встановив, що між ТОВ Метролюкс та ТОВ Любашівський мукомельний комбінат укладено договори оренди від 21.07.2006 року та № 2 від 20.06.2007 року. Згідно з умовами вказаних договорів, ТОВ Метролюкс передало ТОВ Любашівський мукомельний комбінат в тимчасове платне користування: 1/5 частину цілісного майнового комплексу Комбікормовий завод , який знаходиться за адресою:вул. Радянська, 88, с. Любашівка, Любашівського району, Одеської області, виробничо-технічне спорудження (приміщення та обладнання) - трансформаторну підстанцію, що знаходиться за адресою: Радянська, 88, с. Любашівка, Любашівського району, Одеської області, на території Комбікормового заводу. Трансформаторна підстанція надана для використання та технічного обслуговування орендарем обладнання, що знаходить в приміщенні у виробничих цілях.

Згідно з актом № 058, що є додатком 7 до договору про постачання електричної енергії № Л-058 від 18.07.2007 року, на балансі ТОВ Любашівський мукомельний комбінат знаходиться ЗТП №261/400кВА, ПЛ-0,4 кВ від ЗТП 261, прилад обліку електроенергії та електрообладнання всередині споруд. Відповідач несе відповідальність за технічний стан і безпечну експлуатацію усього електрообладнання, яке знаходиться на його балансі, збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електроенергії та пломб.

З огляду на наведені судом обставини, суд не приймає до уваги доводи представника відповідача під час розгляду справи з приводу того, що він є неналежним відповідачем у справі та ТОВ Метролюкс має бути відповідачем за вказаним позовом, оскільки суд встановив, що саме на орендаря за вказаними вище договорами покладено обов'язок щодо технічного обслуговування та належного використання орендованого комплексу та обладнання, ТОВ Любашівський мукомельний комбінат є балансоутримувачем заритої трансформаторної підстанції та саме відповідач у справі здійснює господарську діяльність в орендованому майновому комплексі, а виявлені ГУ Держпраці в Одеській області порушення стосуються безпосередньо ведення господарської діяльності із використанням праці найманих працівників, що жодним чином на стосується орендаря ТОВ Метролюкс .

Статтею 19 Конституції України закріплено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 (далі - Положення № 96), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Держпраці України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Основними завданнями Держпраці України є: 1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; 2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні; 3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки; 4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об'єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об'єктів Єдиної газотранспортної системи.

Згідно з пунктом 7 вказаного Положення, Держпраця України здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи.

Наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 р. №84 затверджено положення про Головне управління Держпраці в Одеській області, у пункті 1 якого зазначено, що головне управління є територіальним органом Держпраці України та здійснює свої повноваження на території Одеської області.

Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках передбачених законом.

Згідно з ст.38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до Закону України Про охорону праці , державна політика в галузі охорони праці базується , у тому числі на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.

Частиною 7 ст.7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановленні законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Частиною 5 ст.4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду.

Таким чином, враховуючи зазначене, а також порушення законодавства, викладені у рядках № 1 розділу V Акту перевірки суб'єкта господарювання від 29.10.2018 року № 15/14.7/03-1142 з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей суд робить висновок, що є підстави для зупинення робіт з експлуатації закритої трансформаторної підстанції (261/400 кВА), роботи в технологічному устаткуванні харчової промисловості у виробничому цеху літ. б VІ, які знаходяться за адресою: вул. Радянська, буд.188, смт. Любашівка, Любашівський район, Одеська область.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Таким чином, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 205, 243, 245, 246, 250, 257, 262, 295,382 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Задовольнити адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом зобов'язання зупинити роботи.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Товариства з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат (вул. Завокзальна, буд. 10-А, смт. Любашівка, Любашівський район, Одеська область, 66502; код ЄДРПОУ: 34264155) шляхом зобов'язання Товариства з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат зупинити роботи з експлуатації закритої трансформаторної підстанції (261/400 кВА), роботи в технологічному устаткуванні харчової промисловості у виробничому цеху літ. б VІ, які знаходяться за адресою: вул. Радянська, буд.188, смт. Любашівка, Любашівський район, Одеська область, у зв'язку із загрозою життю та здоров'ю людей.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П'ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Головне управління Держпраці в Одеській області (ЄДРПОУ: 39781624; місцезнаходження: пр. Шевченка, буд. 2, м. Одеса, 65044).

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю Любашівський мукомельний комбінат (вул. Завокзальна, буд. 10-А, смт. Любашівка, Любашівський район, Одеська область, 66502; код ЄДРПОУ: 34264155).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 12 квітня 2019 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2019
Оприлюднено15.04.2019
Номер документу81138107
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/5918/18

Постанова від 18.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 17.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Постанова від 13.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 12.04.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні