Ухвала
від 15.04.2019 по справі 520/3577/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710 УХВАЛА про відмову в забезпеченні адміністративного позову "15" квітня 2019 р.                                                                                  Справа № 520/3577/19 Суддя Харківського окружного адміністративного суду Шевченко О.В., розглянувши в письмовому провадженні заяву позивача про забезпечення позову у адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна фірма "Мегалексгруп" до ГУ ДФС у Харківській області про визнання протиправним та скасування наказу, - ВСТАНОВИВ: До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, товариство з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна фірма "Мегалексгруп" з адміністративним позовом до ГУ ДФС у Харківській області в якому просить суд визнати протиправним та скасувати наказ ДФС України №1898 від 14.03.2019 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Багатопрофільна фірма "Мегалексгруп". Позивачем 11 квітня 2019 року подано до суду заяву про забезпечення адміністративного позову, в якій просить суд забезпечити адміністративний позов ТОВ "Багатопрофільна фірма "Мегалексгруп" шляхом зупинення дії наказу ДФС України №1898 від 14.03.2019 року про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ "Багатопрофільна фірма "Мегалексгруп" до ухвалення рішення а адміністративній справі. В обґрунтування вказаної заяви, з посиланням на рішення Верховного Суду на постанову від 13.02.2019 року по справі №813/112/18 зазначено, що на етапі допуску до проведення перевірки платник податків може поставити питання про необґрунтованість її призначення та проведення, реалізувавши своє право на захист від безпідставного та необґрунтованого здійснення податкового контролю щодо себе. Факт допуску до перевірки нівелює правові наслідки процедурних порушень , допущених контролюючим органом при призначенні податкової перевірки. А відтак позову платників податків, спрямовані на оскарження рішень (в т.ч. наказів про призначення перевірок), дій або бездіяльності контролюючих органів щодо призначення та/або проведення перевірок можуть бути задоволенні лише в тому разі, якщо до моменту винесення судового рішення не відбулось допуску посадових осіб контролюючого органу ло перевірки.           Відповідно до ч.1 ст.154 КАС України, заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи. Беручи до уваги положення ч.1 ст.154 КАС України суд дійшов висновку про розгляд заяви про забезпечення позову без повідомлення учасників справи. Дослідивши заяву позивача про забезпечення позову, суд зазначає наступне. Відповідно до вимог ст.150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю. Відповідно до ч.1 ст. 151 КАС України, позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку. Згідно із ч. 2 ст. 151 КАС України, суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб. В ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі, а також вказати, в чому будуть полягати дії, направлені на відновлення прав, оцінити складність вчинення цих дій, встановити, що витрати, пов'язані з відновленням прав будуть значними. Відповідно до роз'яснень постанови Пленуму Верховного Суду України від 22.12.2006 року  № 9 "Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову" та постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 року № 2 "Про практику застосування адміністративним судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ", розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з'ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам. Згідно п. 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06.03.2008 року № 2, застосування судом таких заходів забезпечення, які за змістом є ухваленням рішення без розгляду справи по суті, не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову. Забезпеченням позову у такий спосіб суди виходять за межі підстав забезпечення позову, що є неприпустимим. Виходячи з завдання адміністративного судочинства та цілей, які спрямовані на вжиття заходів забезпечення позову, суд приходить до висновку, що у заяві про забезпечення позову представником позивача не наведено беззаперечних доводів, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або є очевидними ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю. Суд зазначає, що окрім посилання позивача на позицію Верховного Суду по конкретній справі, заява про забезпечення позову не містить жодних пояснень, з яких підстав позивач просить забезпечити адміністративний позов шляхом зупинення дії наказу, а саме чому невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, не зазначає, чому, на його думку, очевидними є ознаки протиправності оскаржуваного рішення. Вказані у заяві про забезпечення позову обставини, не свідчать про той факт, що невжиття зазначених у заяві заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду, а також не свідчить про очевидну ознаку протиправності оскаржуваного рішення суб'єкта владних повноважень. Таким чином, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви позивача та забезпечення позову. Ухвалу про забезпечення позову або про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено (ч.8 ст.154 КАС України). На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 150, 151, 154, 241-243, 256, 294, 295 пп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, – УХВАЛИВ: Заяву позивача про забезпечення позову у адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Багатопрофільна фірма "Мегалексгруп" до ГУ ДФС у Харківській області про визнання протиправним та скасування наказу - залишити без задоволення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею. Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом п'ятнадцяти днів з дня її складання. Суддя                                                  О.В.Шевченко

Дата ухвалення рішення15.04.2019
Оприлюднено16.04.2019
Номер документу81145539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/3577/19

Ухвала від 11.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 10.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шевченко О.В.

Ухвала від 21.02.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Іванчук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні