ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 квітня 2019 рокуЛьвів№ 857/2784/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Попка Я.С.
суддів Обрізка І.М., Хобор Р.Б.
розглянувши у порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу Комунального підприємства Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 січня 2019 року, ухвалене суддею Сподарик Н.І., м. Львів, у справі за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Комунального підприємства Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство про стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для погашення податкового боргу,-
В С Т А Н О В И В:
20.12.2018 року позивач - Головне управління ДФС у Львівській області звернулося до суду з позовом до Комунального підприємства Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство , в якому просить стягнути з відповідача до бюджету кошти з рахунків у банках, що обслуговують такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 61 689,57 грн.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 21 січня 2019 року позов задоволено повністю. Стягнено з рахунків Комунального підприємства Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство у банках, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів на користь бюджету кошти у сумі 61 689 грн. 57 коп. для погашення податкового боргу.
Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що заборгованість відповідача зі сплати грошового зобов'язання за податковими деклараціями та рішеннями на загальну суму 61689,57 грн. відповідає ознакам, визначеним п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України. Контролюючим органом були вжиті заходи для погашення відповідачем податкового боргу, однак, такі заходи позивача не призвели до повного погашення податкової заборгованості. Отже, загальна сума податкового боргу відповідача складає 61 689,57 грн.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, вважаючи його незаконним, постановленим із неповним з'ясуванням обставин, що мають значення для справи, порушенням норм чинного законодавства, Комунальне підприємство Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство оскаржило його, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 січня 2019 року та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.
Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги апелянт зазначає, що суд першої інстанції не взяв до уваги пояснень, що за період, на який посилається позивач, було сплачено податкові зобов'язання у повному обсязі, що відповідно спростовує висновок суду про обґрунтованість позовних вимог. Зокрема, відповідно до записів ІКП податків станом на 31.12,2018 року нарахування ПДВ складає 201821,00 грн, а сплачено за цей період 203386,72 грн (у тому числі штрафні санкції - 1565,72 грн). На даний час реєстрація ПН в електронному адмініструванні проводиться без перешкод, що свідчить про відсутність заборгованості.
Апелянт стверджує, що предметом спору фактично є податковий борг відображений в інтегрованій картці платника податків КП Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство , який виник у попередні періоди, та не має відношення до системи електронного адміністрування ПДВ. Контролюючим органом в інтегрованій картці платника суми задекларовані та сплачені в електронній системі адміністрування ПДВ зараховуються як погашення спірного податкового боргу попередніх періодів, внаслідок чого виникає несвоєчасна сплата нарахованих в інтегрованій картці платника податків сум ПДВ, та до платника постійно застосовуються штрафні санкції за несвоєчасну сплату податкового зобов'язання, які оскаржуються.
Також, апелянт вказує на те, що після 25.10.2018 Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство сплатило у системі електронного адміністрування ПДВ задекларовані суми ПДВ.
Апеляційну скаргу подано на рішення суду першої інстанції, яке ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, а тому суд апеляційної інстанції, у відповідності до ст.311 КАС України вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Вислухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення з таких підстав.
Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розглядаючи спір, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції повно і всебічно дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази, правильно визначив юридичну природу спірних правовідносин і закон, який їх регулює.
Згідно матеріалів справи, Комунальне підприємство Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство зареєстроване як юридична особа, що стверджується відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Питання щодо оподаткування регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України) і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до цього Кодексу та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства.
Положення ПК України регулюють відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно п.п.16.1.3. п.16.1. ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Встановлено, підтверджено матеріалами справи, що Комунальне підприємство Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство має наявні відкриті рахунки в установах банків та за ним рахується заборгованість по податку на додану вартість в розмірі 61689,57 грн.
Заборгованість відповідача по податку на додану вартість у розмірі 61689,57 грн. виникла згідно:
податкової декларації з податку на додану вартість від 18.07.2018 року на суму 24 449,00 грн. (залишок несплаченої суми 751 1,73 грн.);
податкової декларації з податку на додану вартість від 20.08.2018 року на суму 12 468,00 грн.;
податкової декларації з податку на додану вартість від 19.09.2018 року на суму 20 633,00 грн.;
податкового повідомлення-рішення №0244391251 від 25.09,2018 року на суму 6977,95 грн., винесеного на підставі акта №122/13-01-12-51/22413576 від 07.09.2018 року про результати камеральної перевірки КП Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство з питань своєчасності сплати узгоджених сум податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період травень-серпень 2018 року;
податкового повідомлення-рішення №0244411251 від 25.09.2018 року на суму 196,33 грн., винесеного на підставі акта №122/13-01-12-51/22413576 від 07.09.2018 року про результати камеральної перевірки КП Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство з питань своєчасності сплати узгоджених сум податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період травень-серпень 2018 року;
податкового повідомлення-рішення №0191491251 від 27.07.2018 року на суму 13882,56 грн., винесеного на підставі акта №88/13-01-12-51/22413576 від 09.07.2018 року про результати камеральної перевірки КП Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство з питань своєчасності сплати узгоджених сум податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період жовтень 2017 року - квітень 2018 року.
Також встановлено, що податкові повідомлення-рішення надсилалися на адресу позивача, однак такі в адміністративному й судовому порядку останнім не оскаржувалися, а тому згідно з підпунктом 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 ПК України є узгодженим.
Згідно пп. 14.1.137 ст.14 ПК України органом стягнення є державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Пунктом 14.1.175 статті 14 ПК України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до вимог п. 31.1. ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Статтею 36 ПК України встановлено, що податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Згідно п.38.1. ст.38 ПК України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 ПК України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з пунктом 59.5 статті 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Із матеріалів справи видно, що контролюючим органом було виставлено та надіслано відповідачу податкову вимогу форми Ю від 13.02.2018 року №17619-17 (а.с.24).
Згідно п.20.1.34 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
В силу п.95.1 ст.95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Встановлено, що будь-яких доказів у підтвердження погашення вказаного податкового зобов'язання відповідачем не надано.
Таким чином, суд апеляційної інстанції прийшов до висновку, що факт наявності спірного податкового боргу відповідача в сумі 61 689,57 грн. є доведеним, а тому судом першої інстанції правомірно задоволено позовні вимоги Головного управління ДФС у Львівській області до Комунального підприємства Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство про його стягнення.
З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, а доводи апелянта на правомірність прийнятого рішення не впливають та висновків суду не спростовують.
Згідно ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Комунального підприємства Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 21 січня 2019 року у справі №1340/6132/18 за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Комунального підприємства Старосамбірське міське водопровідно-каналізаційне господарство про стягнення коштів з рахунків у банках, що обслуговують такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів для погашення податкового боргу - без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку лише з підстав, визначених в статті 328 КАС України, протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Я. С. Попко судді І. М. Обрізко Р. Б. Хобор Повне судове рішення складено 16.04.2019.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2019 |
Оприлюднено | 17.04.2019 |
Номер документу | 81182286 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Попко Ярослав Степанович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні